Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020

Πανελλαδικές Eξετάσεις 2021: Άνω - κάτω η Γ' Λυκείου με τις ξαφνικές αλλαγές της Κεραμέως



















Σφοδρές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις προκαλούν οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια από φέτος, τόσο όσον αφορά στην ουσία των νέων ρυθμίσεων όσο και ως προς τη χρονική περίοδο, που επέλεξε η υπουργός να κάνει τόσο σοβαρές ανακοινώσεις, για το μέλλον των μαθητών και μάλιστα αιφνιδιαστικά.

Όλες οι εξελίξεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021 έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021 - Ενημέρωση.

Εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες ενημερώθηκαν ξαφνικά ότι για να μπούν στα Πανεπιστήμια θα υπάρχει ελάχιστο όριο μορίων για να μπορεί να δηλώσει μία σχολή ένας υποψήφιος και ότι η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα γίνεται σε δύο φάσεις, μέτρο, που για τα παιδιά είναι πλήρως ακατανόητο.

Μάλιστα, ιδιαίτερα όσον αφορά στο μηχανογραφικό, οι μαθητές φοβούνται ότι η συμπλήρωσή του θα είναι θέμα «τύχης και στρατηγικής» κάτι σαν... τυχερό παιχνίδι. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι τα νέα μέτρα έχουν πολλά σκοτεινά σημεία και ζητούν επίσημες ανακοινώσεις και όχι «πυροτεχνήματα», ενώ οι μαθητές, ειδικά της Γ΄ Λυκείου, φοβούνται τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν όσον αφορά στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. 

Ήδη, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου ετοιμάζονται για συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη εβδομάδα, ζητώντας να μην εφαρμοστούν τα μέτρα, ενώ αναφερόμενοι στην υπουργό της υπογραμμίζουν: «Μας φέρεστε σαν πειραματόζωα. Διαλύετε τη ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας. Νιώθουμε αδικημένοι. Θέλουμε να σας πούμε κυρία Κεραμέως … τώρα σας πήρε ο πόνος; ΤΩΡΑ; Μιλάτε για συνειδητοποιημένους μαθητές, αλλά μάλλον εσείς δεν έχετε συνειδητοποιήσει πως νιώθει και σκέφτεται ένας μαθητής και μια μαθήτρια που δίνουν πανελλήνιες».

Από την πλευρά της η Νίκη Κεραμέως επιμένει ότι «με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. 

Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων».

Τι απαντούν οι καθηγητές

Απαντώντας σε αυτό οι καθηγητές δηλώνουν ότι είναι απαράδεκτο να γίνονται πειράματα πάνω στα παιδιά διαρκώς και μάλιστα με τόσο αιφνιδιαστικό τρόπο ακόμη και αν οι αλλαγές δεν επηρεάζουν τον τρόπο της εξέτασης και ότι η κατάληξη θα είναι χιλιάδες μαθητές να μείνουν εκτός ΑΕΙ, ψάχνοντας μια άκρη για τις σπουδές τους στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, πολλές θέσεις στα πανεπιστήμια θα μείνουν κενές και πολλά τμήματα των ΑΕΙ θα καταργηθούν. 

Οι καθηγητές τονίζουν ότι φυσικά και θα επηρεαστούν οι φετινοί υποψήφιοι καθώς επηρεάζεται η επιλογή Πεδίου, που ήδη έκαναν. Το ελάχιστο όριο εισαγωγής είναι σημαντικά χαμηλότερο στις σχολές του 4ου Πεδίου. Η διαφορά είναι, σύμφωνα με τα δεδομένα του 2020, κατά 1.130 μόρια λιγότερα στο 4ο Πεδίο από το 2ο. Αυτό ίσως άλλαζε την επιλογή πεδίου κάποιων υποψηφίων. 

Όπως τονίζει στο ethnos.gr, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θ. Τσούχλος, «ο ισχυρισμός της υπουργού, ότι δεν θα επηρεαστούν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου είναι απαράδεκτος. Γίνονται σημαντικές αλλαγές που φυσικά και επηρεάζουν την πορεία των παιδιών προς τις πανελλαδικές και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση, ενημέρωση και διάλογο. Αυτό πρώτη φορά το κάνει υπουργός Παιδείας και μάλιστα όταν η ίδια η κυρία Κεραμέως είχε δηλώσει οτι δεν θα κάνει παρεμβάσεις στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου». 

Επιπλέον, ο ίδιος προσθέτει: «Ας μας πει ποια είναι αυτή η επιτροπή σοφών η οποία πρότεινε αυτές τις αλλαγές. Εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά και με δεκάδες προβλήματα στην τηλεκπαίδευση δεν γίνονται τόσο σοβαρές αλλαγές και μάλιστα χωρίς να έχουμε επίσημη ενημέρωση. Το σύστημα αυτό έχει γρίφους και στην πραγματικότητα είναι αντιγραφή του παλιού συστήματος (πρόταση Λιάκου). Αν το θέμα μας είναι όπως λέει η υπουργός ότι δεν μπορούν να μπαίνουν στα ΑΕΙ μαθητές με βαθμούς κάτω της βάσης, τότε ας μας πει αν θα μπορούν αυτοί οι μαθητές να πηγαίνουν και στα κολέγια. Το σίγουρο πάντως είναι ότι χιλιάδες παιδιά θα βρεθούν εκτός της δημόσιας εκπαιδευσης και πολλά τμήματα ΑΕΙ θα κλείσουν.

Οι θέσεις των εκπαιδευτικών για το νέο σύστημα 

Όπως υπογραμμίζουν οι καθηγητές το νέο σύστημα είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και θα δημιουργήσει προβλήματα στους υποψηφίους καθιστώντας τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου πολύ δύσκολη υπόθεση γιατί θα πρέπει να συνυπολογίσει ο υποψήφιος τη ζήτηση που θα έχει κάθε τμήμα από τους υπόλοιπους υποψηφίους. Για παράδειγμα ένας υποψήφιος από το 1ο πεδίο συγκεντρώνει 8000 μόρια και επιθυμεί την εισαγωγή του σε τμήμα Παιδαγωγικών ή Φιλολογίας. 

Το δίλημμα είναι το εξής: Να δηλώσει τα Παιδαγωγικά, που επιθυμεί περισσότερο, αλλά μπορεί να μην εισαχθεί λόγω μορίων και να ρισκάρει μετά στη δεύτερη φάση να μη υπάρχει κενή θέση στις Φιλολογίες ή να δηλώσει τις Φιλολογίες στην πρώτη φάση, όπου έχει περισσότερες πιθανότητες να εισαχθεί, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Στην πράξη δηλαδή θα υπάρχουν υποψήφιοι που θα εισάγονται σε τμήματα με λιγότερα μόρια από κάποιους άλλους που θα έχουν περισσότερα μόρια και θα μένουν εκτός ΑΕΙ.

Οι αντιδράσεις των μαθητών 

Οι μαθητές αποφάσισαν να αντιδράσουν συλλογικά στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας ν΄ αλλάξει ξαφνικά λίγους μήνες πριν από τις Πανελλαδικές τον τρόπο εισαγωγής. Από αύριο θα ξεκινήσουν γενικές συνελεύσεις και θα κοινοποιήσουν τις αποφάσεις τους στους διευθυντές των σχολείων την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου και την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου. 

Οι μαθητές καλούν σε συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας. Σε σχετικό κείμενο τους αναφέρουν ότι: Όλοι εμείς ζούμε (όπως και όλος ο κόσμος) πρωτόγνωρες συνθήκες εδώ και τόσους μήνες. Όλοι εμείς ξεκινήσαμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες από πέρυσι και συνεχίζουμε και φέτος την προετοιμασία μας για να δώσουμε πανελλήνιες (αν όλα πάνε καλά) το καλοκαίρι του 2021. 

Για πολλούς μήνες τώρα αυτή η προετοιμασία γίνεται εν μέσω μιας οθόνης, κάτι που σίγουρα δε μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη προετοιμασία. Δε ξέρουμε ακόμα ποια θα είναι τελικά η ύλη στην οποία θα εξεταστούμε. Όλοι μας ξενυχτάμε, αγωνιούμε, αγχωνόμαστε, πιεζόμαστε για το πως θα τα πάμε και για το τι θα γίνει. Έγκλειστοι στο σπίτι μας, χωρίς να βλέπουμε τους συμμαθητές μας, χωρις να μπορούμε να ξεσκάσουμε έστω και λίγο πολλές φορές, σεβόμενοι την κατάσταση και τους γύρω μας. Αλλά τα περνάμε όλα αυτά γιατί όλοι έχουμε όνειρα και φιλοδοξίες. Να συνεχίσουμε τη μόρφωσή μας στο Πανεπιστήμιο. 

Να πετύχουμε τους στόχους μας. Η επιλογή που κάνετε, δηλαδή να αλλάξετε εν μέσω πανδημίας και μόλις 6 μήνες πριν δώσουμε Πανελλήνιες το σύστημα πρόσβασης, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ! Και η επιλογή σας αυτή εντείνει το άγχος μας, γιατί μας δημιουργεί και άλλη ανασφάλεια, που πραγματικά εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης πιστεύουμε πως δε χρειάζεται. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ! Όλοι μας σας λέμε ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ:ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

Δείτε επίσης: 








Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


1 σχόλιο:

  1. Δυστυχώς όταν η υπουργός παιδείας, δεν έχει η ίδια δώσει πανελλήνιες, χωρίς να έχει βιώσει την αγωνία και την προσπάθεια των παιδιών αλλά σπούδασε στο εξωτερικό βάση της οικονομικής και κοινωνικής επιφάνειας του πατέρα της.(Παρόλο που ο πατέρας της καθηγητής στο αριστοτέλειο και στο εκπα) Πιθανών να θεωρεί ότι η καταγωγή και η οικογενειακή παράδοση είναι η βάση για τη μόρφωση.(Δικηγόρος ο πατέρας της καθώς αυτή και ο αδερφός της.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή