Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

Συρίγος για Τσίπρα: Έσπερνε πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς αντίκρισμα και χωρίς επαγγελματικό μέλλον για τους φοιτητές

Η δική του λογική ήταν αποφασίζουμε και διατάζουμε δήλωσε ο Υφυπουργός Παιδείας



Ο κ. Συρίγος που είναι αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση τόνισε ότι ήταν ο κ. Τσίπρας που λειτουργούσε στα θέματα Παιδείας με τη λογική του αποφασίζουμε και διατάζουμε, ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι κατά την περίοδο διακυβέρνησή της χωρίς καμία στρατηγική μελέτη έσπερνε πανεπιστημιακά τμήματα στη χώρα δίχως να την ενδιαφέρει η ανεργία που θα αντιμετώπιζαν οι απόφοιτοι.

Αναλυτικά η απάντηση του κ. Συρίγου στις δηλώσεις Τσίπρα:

«Είναι τρεις οι ερωτήσεις που έχει καταθέσει ο κ. Τσίπρας. Μέσα έχει κάνει ένα λάθος. Κάπου στην ερώτηση γράφει ότι είναι 30.000 όσου δε θα μπουν στα πανεπιστήμια φέτος. Ενώ παρακάτω γράφει 25.000. Πρέπει να καταλήξουμε να δούμε πόσοι είναι τελικώς. Δεν κάθισαν να τη διαβάσουν την ερώτηση. Την πρώτη φορά τους ξέφυγε. Τη δεύτερη φορά τους ξέφυγε. Τους ξέφυγε και τρίτη φορά; Σκέφτομαι μήπως αυτό είναι ένα κόλπο διότι ετησίως οι υποψήφιοι είναι 103.000 και οι θέσεις 78.000. Και σκέφτομαι μήπως μας πει, «να, οι 25.000», που είναι όσοι δε θα περάσουν στο πανεπιστήμιο επειδή δεν υπάρχει ο αντίστοιχος αριθμός θέσεων.

Η λογική του κ. Τσίπρα όλη αυτή την περίοδο που έσπερνε πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς καμία μελέτη, χωρίς να υπάρχει ακαδημαϊκή επάρκεια, χωρίς να υπάρχουν καθηγητές ήταν αποφασίζουμε και διατάζουμε. Υπενθυμίζω ότι το τμήμα Μουσειολογίας στον Πύργο έχει δύο μόνο καθηγητές, εκ των οποίων ο ένας συνταξιοδοτείται φέτος, και κανένας από τους δύο δεν είναι μουσειολόγος. Φτιάχτηκε ένα τμήμα μουσειολογίας χωρίς να δούμε τα τμήματα μουσειολογίας τι αντίκρυσμα έχουν στη σημερινή εποχή. Υπάρχει δηλαδή πουθενά αλλού στην Ευρώπη; Εμείς έχουμε περίπου 400 μουσεία. Στην Ιταλία με 4.500 μουσεία, στη Γερμανία με 6.000 μουσεία, στη Γαλλία με 2.500 μουσεία γιατί δεν υπάρχει προπτυχιακό πρόγραμμα μουσειολογίας; Αυτοί είναι χαζοί; Και εμείς με το 1/10 των μουσείων είπαμε να φτιάξουμε τμήμα Μουσειολογίας με 250 εισακτέους το χρόνο. Σε όλη την Ευρώπη η μουσειολογία είναι κατά κανόνα μεταπτυχιακό. Οι απόφοιτοι του τμήματος είναι καταδικασμένοι στην ανεργία.

Δε μας ενδιαφέρει η ανεργία. Μας ενδιαφέρει να ανοίξουμε σε όλη τη χώρα πανεπιστημιακά τμήματα. Ας πάρουμε το τμήμα της Αμαλιάδας. Η Αμαλιάδα είναι μια γεωργική περιοχή και όντως έχει ανάγκη να δούμε εις βάθος τη γεωπονία και τις γεωπονικές της ανάγκες. Πόσοι αποφοιτούν από το τμήμα της Αμαλιάδας? Από του 100 που εισάγονται αποφοιτούν οι 3. Από τους 100 οι 40 έχουν αποφοιτήσει από τον πρώτο χρόνο και οι υπόλοιποι εγκαταλείπουν το δεύτερο χρόνο και αναρωτιέμαι και αν τα περί οικονομικής ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών έχουν αντίκρισμα.

Το Πανεπιστήμιο Πατρών έκανε στρατηγική μελέτη, κάτι που δεν έκανε ο κ. Τσίπρας όταν έσπερνε τα τμήματα ανά την Ελλάδα. Έκανε στρατηγική μελέτη, είδε τι χρειάζεται και ποια τμήματα μπορούν να κρατηθούν και πού. Κατέθεσε τη στρατηγική μελέτη στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Το Πανεπιστήμιο Πατρών με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια και βλέποντας και ποιο είναι το επαγγελματικό μέλλον των φοιτητών. Μπορείς να έχεις πανεπιστημιακό τμήμα χωρίς καθηγητές, χωρίς βιβλιοθήκη, χωρίς πανεπιστημιακό εστιατόριο και να καμαρώνεις για αυτό και να λες να το διατηρήσουμε;

Ποιοι είναι οι μαθητές που δε θα καταφέρουν να περάσουν στο πανεπιστήμιο εξαιτίας της ελάχιστης βάσης εισαγωγής; Είναι όσοι θα γράψουν 0,8. Υπάρχει τμήμα στο Μεσολόγγι που μπήκε μαθητής με βάση 0,8. Έδωσε δηλαδή τρεις λευκές κόλλες και στην τέταρτη έγραψε πέντε γραμμές. Αυτός πιστεύουμε πραγματικά ότι μπορεί να παρακολουθήσει πανεπιστήμιο;»

Πατήστε πάνω στην εικόνα για το ηχητικό βίντεο.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου