Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2023

Μέτρα αναβάθμισης των Στρατιωτικών Σχολών ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ιωάννης Κεφαλογιάννης επισκέφθηκε την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023 τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), όπου απηύθυνε ομιλία στους σπουδαστές
.

Όλη η ενημέρωση για τις Στρατιωτικές Σχολές έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Στρατιωτικές Σχολές - Ενημέρωση.

Ο κ. Κεφαλογιάννης θέλησε να αναδείξει τη σπουδαιότητα που αποδίδει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, μέσα από το έργο των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) και ανακοίνωσε μια ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων που υλοποιούμε προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της εκπαιδευτικής πολιτικής των Ενόπλων Δυνάμεων.

Μεταξύ άλλων η κυβέρνηση προχωρά:

- στην απλούστευση της διαδικασίας έγκρισης των ερευνητικών προγραμμάτων,
- στη δημιουργία αυτοδύναμων διδακτορικών προγραμμάτων,
- στη μείωση της γραφειοκρατίας για την έγκριση και ανανέωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων,
- στη θέσπιση της επ’ αμοιβή απασχόλησης του Στρατιωτικού Διδακτικού Προσωπικού στα αυτοχρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα των ΑΣΕΙ,
- στην ένταξη των ΑΣΕΙ στο ηλεκτρονικό σύστημα διδακτικών συγγραμμάτων ΕΥΔΟΞΟΣ, με στόχο να αποκτήσουν οι σπουδαστές μας πρόσβαση σε ποιοτικά συγγράμματα και σύγχρονη βιβλιογραφία,
- στην πρόσβαση των ΑΣΕΙ στη βάση δεδομένων της Κοινοπραξίας των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.

Επίσης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος Αξιωματικός και επεσήμανε τις μοναδικές δυνατότητες που παρέχει η Σχολή τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε στρατιωτικό επίπεδο, αλλά και τις τεράστιες ευκαιρίες που παρουσιάζονται μετά την αποφοίτηση.

Στο παραπάνω πλαίσιο, ανακοίνωσε μια ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων, που βρίσκονται υπό επεξεργασία και αποσκοπούν πέρα από την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στη δημιουργία νέων ευκαιριών στη Σχολή, αλλά και στην άρση των μισθολογικών αδικιών που εντοπίζονται τόσο μεταξύ των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας όσο και μεταξύ των σπουδαστών.

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης συνομίλησε με σπουδαστές όλων των τάξεων της Σχολής και αντάλλαξε απόψεις με καθηγητές, σχετικά με τις πρωτοβουλίες που έχουν προαναφέρθηκαν.

Στην ομιλία του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής:

«Κύριε Διοικητά,
Κυρίες και κύριοι Αξιωματικοί,
Αξιότιμοι κύριοι καθηγητές,
Αγαπητοί Ναυτικοί Δόκιμοι,

Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια βρίσκομαι ξανά στην ιστορική Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Στη Σχολή που αποτελεί έναν από τους κυριότερους φορείς της ναυτικής μας παράδοσης, έχοντας εκπαιδεύσει γενιές Αξιωματικών, που λάμπρυναν την ιστορία της χώρας μας και εγγυόνται την ασφάλεια και την εδαφική της ακεραιότητα. Η Σχολή της οποίας αποτελείτε εκλεκτά μέλη είναι επιφορτισμένη με μια πολυσύνθετη και απαιτητική αποστολή. Από τη μια πλευρά οφείλει να δημιουργεί ικανούς ναυτικούς - μαχητές και να εκπαιδεύει τους μελλοντικούς ηγήτορες του Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων. Από την άλλη πρέπει να εκπαιδεύσει επιστήμονες με υψηλό γνωστικό υπόβαθρο που θα μπορούν αφενός να αξιοποιήσουν την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας ειδικά στον τομέα των οπλικών συστημάτων αφετέρου να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν νέα αμυντικά δόγματα που απορρέουν από τις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις. Όλα αυτά, μέσα σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό περιβάλλον, όπου, μπορεί η φύση του πολέμου παραμένει αναλλοίωτη, η μορφή του ωστόσο εξελίσσεται διαρκώς. Οι προκλήσεις ασφαλείας σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί, ενώ οι απαιτήσεις για ισχυρές ένοπλες δυνάμεις έχουν αυξηθεί σε τακτικό, επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός είναι, πλέον, μια πολυπαραγοντική διαδικασία, στην οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλά επίπεδα επιχειρήσεων, όπως ο κυβερνοχώρος, το διάστημα και η δυνατότητα διεξαγωγής Επιχειρήσεων Επιρροής από κρατικούς και μη κρατικούς δρώντες. Βρισκόμαστε εν μέσω μιας διαρκούς μετάβασης από τον συμβατικό στον υβριδικό πόλεμο, όπου δεν υπάρχουν όρια και περιορισμοί. Από τα παραπάνω, γίνεται αμέσως αντιληπτό ποιες πρέπει να είναι οι επαγγελματικές προδιαγραφές του σύγχρονου Έλληνα Αξιωματικού, προκειμένου να ανταποκριθεί στις πολλαπλές σύγχρονες προκλήσεις. Θα τολμούσα να πω ότι o Αξιωματικός του ΠΝ, ύστερα από τέσσερα απαιτητικά χρόνια σπουδών, πρέπει να έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις ώστε να εξελιχθεί σε μάχιμο ναυτικό, επιτελή, ηγέτη και επιστήμονα.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει να έχει αποκτήσει και δεξιότητες διπλωμάτη, ικανού να ασκεί αμυντική διπλωματία στα διεθνή φόρα αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος και ενσωματώνοντάς τα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, η Σχολή την οποία υπηρετείτε έχει τις δυνατότητες για τη διαμόρφωση Αξιωματικών με τις παραπάνω προδιαγραφές. Διαθέτει μια υψηλού επιπέδου ακαδημαϊκή κοινότητα, που παρέχει στους Δοκίμους το απαιτούμενο επιστημονικό υπόβαθρο ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις στον τομέα της αμυντικής τεχνολογίας, αλλά και τις διεθνείς εξελίξεις. Διαθέτει εξαιρετικό στελεχικό δυναμικό, που καλλιεργεί στους Ναυτικούς Δοκίμους τη ναυτική επιστήμη μεταφέρει την τέχνη της ηγεσίας. Χρέος της πολιτείας, της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι να στηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο το έργο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, όπως και των άλλων δύο παραγωγικών Σχολών, προκειμένου να ανταποκριθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό στην αποστολή τους.

Κύριε Διοικητά

Πριν από τρείς μήνες, όταν ανέλαβα τη μεγάλη ευθύνη του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, επέλεξα να ξεκινήσω τις επισκέψεις μου στις στρατιωτικές δομές της πατρίδας μας από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Θέλησα έτσι να αναδείξω τη σπουδαιότητα που αποδίδει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσα από το έργο των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Είχαμε τότε νομίζω μια γόνιμη συνεργασία, η οποία συνεχίστηκε το αμέσως επόμενο διάστημα εντατικά σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο και την ακαδημαϊκή κοινότητα όλων των Σχολών. Σήμερα, από τον ίδιο χώρο είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω μια ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων που η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ήδη υλοποιεί προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της εκπαιδευτικής πολιτικής των Ένοπλων Δυνάμεων. Μέτρα που πιστεύω ότι θα αναβαθμίσουν σημαντικά το έργο των παραγωγικών Στρατιωτικών Σχολών, καθιστώντας τες ακόμη πιο ελκυστικές για το εκπαιδευτικό προσωπικό, στρατιωτικό και πολιτικό και, κυρίως, για τους σημερινούς και μελλοντικούς σπουδαστές. Πρώτον, προχωρούμε στην απλούστευση της διαδικασίας διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με στόχο την ολοκλήρωση της έγκρισης σκοπιμότητας των ερευνητικών προγραμμάτων σε επίπεδο Γενικών Επιτελείων. Παράλληλα, σε συνεργασία με τα Γενικά Επιτελεία, προχωρούμε μέχρι το τέλος του έτους στην αναθεώρηση των Οργανισμών των ΑΣΕΙ με απλές και σαφείς προβλέψεις για την υλοποίηση των ερευνητικών προγραμμάτων. Δεύτερον, προχωρούμε στη δημιουργία αυτοδύναμων διδακτορικών προγραμμάτων από τα ΑΣΕΙ.

Είναι αδιανόητο τα μέλη ΔΕΠ των ΑΣΕΙ να είναι επιβλέποντες σε διδακτορικά των ΑΕΙ και να μη μπορούν να επιβλέψουν την εκπόνηση διδακτορικών κατά αυτόνομο τρόπο στα ΑΣΕΙ - κάτι που θα αναβάθμιζε σημαντικά το ερευνητικό έργο, και κατ’ επέκταση, το κύρος των Σχολών. Τρίτο, προχωρούμε στην απλούστευση της χρονοβόρας διαδικασίας έγκρισης και ανανέωσης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, με αλλαγή της σχετικής πρόβλεψης του ν. 3187, μια διαδικασία η οποία απαιτεί σήμερα για να ολοκληρωθεί δύο έως τρία έτη. Τέταρτο, προχωρούμε στη θέσπιση της δυνατότητας για την επ’ αμοιβή απασχόληση του Στρατιωτικού Διδακτικού Προσωπικού στα αυτοχρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα των ΑΣΕΙ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε εξειδικευμένους αξιωματικούς να ενεργοποιηθούν στο ερευνητικό έργο των ΑΣΕΙ. Πέμπτο, ενισχύουμε την εξωστρέφεια των ΑΣΕΙ μέσω της επικαιροποίησης των Οργανισμών των Σχολών, έτσι ώστε να καταστεί πιο εύκολη η πρόσκληση άξιων επιστημόνων που θα συμβάλλουν στο εκπαιδευτικό έργο. Έκτο, προχωρούμε στην ένταξη των ΑΣΕΙ στο ηλεκτρονικό σύστημα διδακτικών συγγραμμάτων, γνωστό ως ΕΥΔΟΞΟΣ, με στόχο να αποκτήσουν οι φοιτητές των παραγωγικών σχολών μας πρόσβαση σε ποιοτικά συγγράμματα και σύγχρονη βιβλιογραφία. Για τον ίδιο λόγο προχωρούμε στην ένταξη των ΑΣΕΙ στην Κοινοπραξία των Εθνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Έβδομο, συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Οικονομικών για την ικανοποίηση δύο διαχρονικών και δίκαιων αιτημάτων. Πρώτο, την εξομοίωση των μισθών των μελών ΔΕΠ των ΑΣΕΙ με εκείνο των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ και δεύτερο την αποκατάσταση της αδικαιολόγητης μισθολογικής διαφοράς μεταξύ των Σχολών των ΕΔ και εκείνων των Σωμάτων Ασφαλείας. Οι παραπάνω πρωτοβουλίες της ηγεσίας του Υπουργείου επιβάλλονται πριν και πάνω απ’ όλα από τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, η οποία δεν επιτρέπεται ηθικά και ουσιαστικά να έχουμε δύο διαφορετικές κατηγορίες Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, δύο κατηγορίες μελών ΔΕΠ και δυο κατηγορίες σπουδαστών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Αγαπητοί δόκιμοι,

Είστε μέλη μιας εκλεκτής Σχολής. Μια Σχολή της οποίας το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι ισάξιο και πολλές φορές ανώτερο από εκείνο που παρέχεται σε άλλες Πανεπιστημιακές Σχολές. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα από τις επιδόσεις των αποφοίτων της, κατά τη φοίτησή τους σε μεταπτυχιακά προγράμματα ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων.

Είναι γεγονός ότι με την αποφοίτησή σας ανοίγονται μπροστά σας νέοι ορίζοντες. Στη διάρκεια της επαγγελματικής σας πορείας θα σας δοθεί η ευκαιρία να αναβαθμίσετε το γνωστικό σας επίπεδο, παρακολουθώντας προπτυχιακές σπουδές σε ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, καθώς και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα και σε διακεκριμένες σχολές του εξωτερικού.

Θα έχετε τη δυνατότητα φοίτησης σε στρατιωτικές σχολές, ακαδημίες και κολέγια του εξωτερικού, αποκομίζοντας γνώση, αναβαθμίζοντας το επαγγελματικό σας επίπεδο, διευρύνοντας την κριτική σας ικανότητα και διαμορφώνοντας στρατηγική αντίληψη. Θα υπηρετήσετε σε επιτελικές δομές Διεθνών Οργανισμών, ως Επιτελείς και σε ελληνικές Πρεσβείες ως Ακόλουθοι Άμυνας, συμμετέχοντας με καθοριστικό τρόπο στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων. Θεωρείστε δεδομένο, ότι θα καταστείτε κομβικός παράγοντα στη λειτουργία των Επιτελικών Δομών του ΓΕΝ και του ΓΕΕΘΑ και, με την πάροδο του χρόνου, θα προβαίνετε σε εισηγήσεις προς την πολιτική ηγεσία, που θα αφορούν ζωτικά θέματα για την άμυνα της χώρας. Πρέπει, δε, να γνωρίζετε ότι όλες οι αποφάσεις που λαμβάνει η πολιτική ηγεσία βασίζονται σε εισηγήσεις των Αξιωματικών, που έχουν μελετήσει διεξοδικά, το κάθε επιμέρους ζήτημα. Όλα αυτά θα πρέπει να σας κάνουν υπερήφανους για το λειτούργημα που επιλέξατε να ασκήσετε. Οι βάσεις για μια ανάλογη επιτυχημένη σταδιοδρομία δημιουργούνται μέσα σε αυτή τη Σχολή. Επικεντρώστε το ενδιαφέρον σας στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση και εκμεταλλευτείτε τη γνώση και την εμπειρία των καθηγητών σας ώστε να αναβαθμίσετε το γνωστικό σας επίπεδο. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στη στρατιωτική και ναυτική εκπαίδευση, ώστε να καταξιωθείτε ως επαγγελματίες, αλλά και ως ηγήτορες. Κάντε σωστή χρήση του διαδικτύου για να επικαιροποιήτε τις γνώσεις σας στον τομέα της άμυνας, της ασφάλειας και της αμυντικής τεχνολογίας. Ασχοληθείτε με την εκμάθηση ξένων γλωσσών, καθώς αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την επαγγελματική σας εξέλιξη. Το Σώμα των Αξιωματικών που θα ανήκετε, απολαμβάνει την αναγνώριση από το σύνολο της κοινωνίας μας. Όλοι εμείς οι πολίτες, γνωρίζουμε τον Αξιωματικό του Πολεμικού Ναυτικού μέσα από τον επαγγελματισμό του, την κοινωνική του προσφορά, τις δράσεις του. Σας περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη, αφού σας θεωρούμε εγγυητές της ασφάλειας και της εδαφικής ακεραιότητας της πατρίδας μας. Ας είναι αυτό το κίνητρο για να αγωνιστείτε ακόμα πιο σκληρά, αναδεικνύοντας τις αρετές, τις ικανότητες και το υψηλό επίπεδο του Έλληνα Αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού. Σας ευχαριστώ.»

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Στρατιωτικές Σχολές καθώς και στη σελίδα Στρατιωτικές Σχολές - Ενημέρωση.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


1 σχόλιο:

  1. Μπράβο για τα μέτρα για τα ΑΣΕΙ.
    Υπάρχουν όμως και οι ΑΣΣΥ, στις οποίες εισάγονται σπουδαστές με υψηλά μόρια μέσω πανελληνίων εξετάσεων. Ελπίζουμε να υπάρξουν κάποια μέτρα και γι αυτές τις σχολές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή