Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Γιατί οι υποψήφιοι με δυσλεξία, δυσγραφία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες αποκλείονται από τις Αστυνομικές Σχολές;






























Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Οι αρμοδιότητες/καθήκοντα του αστυνομικού προσωπικού, ο ιδιαίτερος χαρακτήρας της Ελληνικής Αστυνομίας ως ένοπλου Σώματος Ασφαλείας [άρθρο 13 παρ. 1 του ανωτέρω νόμου] καθώς και οι συνθήκες άσκησης των δραστηριοτήτων της, αποτελούν συγκεκριμένα και πρόσφορα κριτήρια που δικαιολογούν, κατά κοινή πείρα, τη θεσμοθέτηση ειδικών σωματικών προσόντων.

Όλη η ενημέρωση για τις Αστυνομικές Σχολές έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Αστυνομικές Σχολές - Ενημέρωση.

Ως εκ τούτου, όλοι οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στις Αστυνομικές Σχολές πρέπει να έχουν τα απαιτούμενα σωματικά προσόντα, ώστε να μπορούν να ασκούν με επιτυχία τα κύρια καθήκοντα των αστυνομικών.

Ειδικότερα, η εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας ρυθμίζεται με τις διατάξεις του ν. 2226/1994 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 122), ως τροποποιήθηκε και ισχύει, ενώ η διαδικασία προκαταρκτικών εξετάσεων καθορίζεται από τις διατάξεις του π.δ/τος 4/1995 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 1), ως ισχύει.

Συγκεκριμένα, απαιτούμενο προσόν για τους ιδιώτες υποψηφίους των Αστυνομικών Σχολών αποτελεί η υγεία και η άρτια σωματική διάπλαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για τη σωματική ικανότητα των υποψηφίων των Σχολών Στρατού Ξηράς (άρθρο 2 του ανωτέρω π.δ/τος). Συνεπώς, καθίστανται δεσμευτικές για την Ελληνική Αστυνομία τόσο οι διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 1 περίπτ. η’ και παρ. 2 περίπτ. γ’ του π.δ/τος 11/2014 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 17), όσο και ο Γενικός Πίνακας Νοσημάτων, Παθήσεων και Βλαβών του ως άνω π.δ/τος, ο οποίος -βασιζόμενος στη δέκατη αναθεώρηση της διεθνούς Στατιστικής Ταξινόμησης των Νόσων και των σχετικών προβλημάτων υγείας ICD-10- αναφέρει στις Ψυχικές Παθήσεις και συγκεκριμένα στην πάθηση με Α/Α 350: «Διαταραχές της μάθησης, με έναρξη στην παιδική ηλικία, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμισία, κ.α., που δεν επιτρέπουν την προσαρμογή στο στρατιωτικό περιβάλλον», καθιστώντας τη κώλυμα για την κατάταξη υποψηφίου στις Στρατιωτικές Σχολές και κατ’ επέκταση και στις Αστυνομικές.

Κατ' ακολουθία των προεκτεθέντων, συνάγεται προδήλως ότι:

- Οι απόφοιτοι των Παραγωγικών Σχολών της Ελληνικής Αστυνομίας φέρουν την ιδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου, στα καθήκοντα του οποίου περιλαμβάνεται η διενέργεια προανάκρισης, κατά την οποία απαιτείται ευχέρεια στην ικανότητα σύνταξης εγγράφων. Ως εκ τούτου, τυχόν κατάταξη ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες στις εν λόγω Σχολές ενδέχεται να δημιουργήσει δυσχέρεια στην εκτέλεση των ανακριτικών τους καθηκόντων, ιδίως όταν η χρήση τεχνικών μέσων δεν είναι πρόσφορη.

- Δοθέντος ότι οι εξετάσεις των Δοκίμων είναι γραπτές, πιθανή αλλαγή στον τρόπο διεξαγωγής τους, ενδέχεται να εγείρει θέματα ίσης μεταχείρισης, καθόσον ο βαθμός τελικής επίδοσης προσδιορίζει και τη μεταξύ τους αρχαιότητα.

- Η σωματική ικανότητα -κατά την έννοια του π.δ/τος 11/ 2014- δεν αφορά in abstracto στην κρίση ως προς την υγεία ενός ατόμου αλλά ως προς τη συμβατότητα των υγειονομικών του χαρακτηριστικών με την αποστολή της Ελληνικής Αστυνομίας. Η απόδοση δε δυσλεκτικών ατόμων στο συγκεκριμένο εργασιακό περιβάλλον δεν μπορεί να βασίζεται στη χρήση τεχνικών μέσων ή να περιορίζεται σε συγκεκριμένες υπηρεσιακές θέσεις, καθόσον η κατ’ αποκλειστικότητα διάθεσή τους σε ειδικές θέσεις εργασίας αντιβαίνει τους κανόνες κατάταξης («Γενικών Καθηκόντων»), ενώ ενδέχεται να αποβεί εις βάρος της εκπλήρωσης της αποστολής της Ελληνικής Αστυνομίας και κατ' επέκταση του δημοσίου συμφέροντος.

Δείτε επίσης:



Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Αστυνομικές Σχολές καθώς και στη σελίδα Αστυνομικές Σχολές - Ενημέρωση.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


7 σχόλια:

  1. ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΣΩΣΤΑ ΜΑΘΗΤΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΛΟΓΩ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οι δυσλεκτικοι ουτος η αλλως προφορικα διναν παντα, απλα οσοι δινουν προφορικα δεν εχουν δικαιωμα να δηλωσουν σωματα ασφαλειας, η μπορουν να δηλωσουν απλα μετα δεν γινονται αποδεκτοι και απορριπτονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φυσικα δεν εχουμε καμια τυχη σε αυτη χωρα εμεις καμια αξιοπρεπεια-καριερα ολα για λιγους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η τύχη να μην είναι μονόπλευρη.
    Δηλ. ένας γράφει και βαθμολογείται από 2 εξεταστές που δεν τους βλέπει καν κι ότι γράφει..μένει και το ίδιο να βλέπεις τον εξεταστή σου και να εξετάζεσαι στο προφορικό?
    Αυτό να λέγεται ότι είναι για τους λίγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπαμαι που το βλεπετε ετσι...αυτα τα παιδια εχουν εξεταστει απο ειδικους ....Τελος η καθημερινοτητα ενος μαθητη και τα εξοδα για τους γονεις με μαθησιακες δυσκολιες ειναι ενας γολγοθας...

      Διαγραφή
  5. Ενώ παλιά πριν το προεδρικό διάταγμα παίρνουσαν με ειδική επιτροπή και φαινόταν το πρόβλημα και το μέγεθος της δυσλεξίας αυτά που γράφετε ισχύουν για ανθρώπους με μεγάλο θέμα δυσλεξια όπως ένας καλός μου φίλος για την σύνταξη εγγράφων και για τα ανακριτικά καθήκοντα και όχι με μικρό βάθμο. ΑΠΛΑ λόγω την οικονομικής κρίσης θελανε να κόβουν άτομα απλά πείτε το έτσι και όχι να γράφετε βλακείες γιατί αυτά τα άτομα είναι πανέξυπνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή