Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Απαλλαγή από μαθήματα Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑΛ για τους κατόχους απολυτηρίου που θέλουν να λάβουν πτυχίο

Το υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα ΕΠΑ.Λ σχετικά την απαλλαγή από μαθήματα Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑ.Λ όσων εγγράφονται στη Β΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου και είναι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου ή ισότιμου τίτλου.

Δείτε αναλυτικά όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο:

Σας γνωστοποιούμε ότι σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ.3 του άρθρου 59 του Ν. 4310/2014 (ΦΕΚ Α΄ 258/8-12-2014) με θέμα: «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις» ισχύει ότι: «Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου ή ισότιμου τίτλου, που εγγράφονται στη Β΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου, απαλλάσσονται από τα μαθήματα γενικής παιδείας και λαμβάνουν μόνο πτυχίο».

Δείτε εδώ την εγκύκλιο.

Διαβάστε εδώ το Ν. 4310/2014 (ΦΕΚ Α΄ 258/8-12-2014).


ΕΑΠ: Η περίοδος υποβολής αιτήσεων (01/11/2014 έως 10/12/2014) έληξε - Δείτε τον αριθμό αιτήσεων ανά πρόγραμμα σπουδών

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) ευχαριστεί τους 39.589 υποψήφιους που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στα προγράμματα που θα προσφέρει το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.

Τη Δευτέρα 15/12/2014, ώρα 10:00 π.μ. θα διεξαχθεί η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση, στα γραφεία του Ε.Α.Π. στην Πάροδο της οδού Αριστοτέλους 18.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αναζητήσουν, αμέσως μετά από την κλήρωση, τα αποτελέσματα από το διαδίκτυο.

Δείτε εδώ τον αριθμό αιτήσεων ανά πρόγραμμα σπουδών.

Το panelladikes24 θα ενημερώσει για τα αποτελέσματα με σχετική ανάρτηση μόλις δημοσιευτούν.


Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Σήμερα ψηφίστηκε με αλλαγές η τροπολογία για την παρακολούθηση μαθημάτων στα ΑΕΙ από κρατούμενους

Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ''Ρύθμιση δεσμευμένων ή κατασχεμένων χρηματικών απαιτήσεων και μετρητών'' συμπεριλήφθηκε η τροπολογία με αριθμό 2075/151 - 5.12.2014 που αφορά τη ''Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εξ αποστάσεως παρακολούθηση μαθημάτων και εργαστηρίων και το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις κρατουμένων, καταδίκων και υποδίκων''.

Δείτε εδώ την τροπολογία.

Το συγκεκριμένο σχέδιο ψηφίστηκε σήμερα από τη Βουλή

Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου μετά την ψήφιση των άρθρων όπου στο άρθρο 11 υπάρχει η παραπάνω τροπολογία όπως ψηφίστηκε. (Υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με την αρχική τροπολογία).


Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

Δείτε το ΦΕΚ με νόμο του υπουργείου Παιδείας που περιέχει τις αλλαγές στο Λύκειο

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α΄ 258/2014 ο νόμος 4310/2014 ''Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις'' που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 27/11/2014.

Στο συγκεκριμένο νόμο περιλαμβάνονται και οι τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο, τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θέματα που αφορούν τη φοίτηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τις μετεγγραφές φοιτητών που εισήχθηκαν στα ΑΕΙ με την ειδική κατηγορία 5%.

Σχετικά άρθρα:

Άρθρο 57 - Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου

Άρθρο 58 - Ρύθμιση θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου

Άρθρο 59 - Ρύθμιση θεμάτων εγγραφής, προαγωγής και απόλυσης μαθητών Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου

Άρθρο 72 - Τάξη Μαθητείας (ΕΠΑΛ)

Άρθρο 88 - Μεταφορά θέσης εισαγωγής στα ΑΕΙ


Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Υφυπουργός Παιδείας: Παράνομο και παράτυπο η άρνηση ΑΕΙ να δεχτούν αιτήσεις για μετεγγραφή από πολύτεκνους που έχουν αδέρφια άνω των 23 ετών

Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή, η επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Δωδεκανήσου των Ανεξάρτητων Δημοκρατικών Βουλευτών Τσαμπίκας (Μίκας) Ιατρίδη σχετικά με τις μετεγγραφές φοιτητών πολύτεκνων οικογενειών. Η κ. Ιατρίδη ερωτά το υπουργείο Παιδείας για το θέμα που έχει προκύψει σε κάποια ΑΕΙ που αξιώνουν από παιδιά πολυτέκνων, προκειμένου να επιτύχουν τη μετεγγραφή τους, όλα τα αδέρφια τους να είναι κάτω των 23 ετών. Δείτε εδώ την ερώτηση.

Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γεωργαντάς απάντησε στην ερώτηση και αναφέρθηκε στα ηλικιακά όρια, που ορισμένες Σχολές παρανόμως έβαζαν και δεν ολοκλήρωναν μετεγγραφή παιδιών πολύτεκνων οικογενειών. Δείτε χαρακτηριστικό απόσπασμα της απάντησής του:

Σε σχέση με την άρνηση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να δεχτούν αιτήσεις για μετεγγραφή από παιδιά πολύτεκνων οικογενειών άνω των 23 ετών, κάτι το οποίο είναι παράνομο και παράτυπο, κάναμε έναν σχετικό έλεγχο μετά την επίκαιρη ερώτησή σας. Αποστείλαμε ερωτήματα προς τα Τεχνολογικά Ιδρύματα.

Έχω ήδη απαντήσεις στα χέρια μου από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και από το ΤΕΙ Πειραιά, τα οποία εγγράφως μας διαβεβαίωσαν ότι καμία τέτοια περίπτωση δεν υπάρχει στις δικές τους αιτήσεις. Τα έγγραφα είναι εδώ και είναι στη διάθεσή σας. Αυτά είναι τα έγγραφα από το ΤΕΙ Πειραιά και από το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης. Αναμένονται απαντήσεις και από τα υπόλοιπα Τεχνολογικά Ιδρύματα, στα οποία κάναμε παρόμοιες ερωτήσεις. Θεωρούμε ότι κατά το σκέλος αυτό, εάν παρατηρηθεί οποιαδήποτε περίπτωση όπου δεν εφαρμόστηκε ο νόμος, θα πρέπει να παρέμβει το Υπουργείο και αυτό θα πράξει.


Δείτε τι αναφέρεται στο προσχέδιο του νέου Αθλητικού Νόμου για την Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού - Μεταγραφές από Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι.

Το σχέδιο του νέου Αθλητικού Νόμου βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα της Ανοικτής Διακυβέρνησης του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η προθεσμία για υποβολή σχολίων λήγει στις 10 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 12:00.

Με το άρθρο 15 του συγκεκριμένου σχεδίου ρυθμίζεται η Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού - Μεταγραφές από Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. για τους αθλητές που έχουν αγωνιστική διάκριση.

Δείτε παρακάτω όλες τις παραγράφους του συγκεκριμένου άρθρου.

1. Οι αθλητές που κατέκτησαν εξαιρετική αγωνιστική διάκριση του άρθρου 12 εισάγονται στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) σύμφωνα με τη σειρά προτίμησής τους στο μηχανογραφικό τους δελτίο κατά φθίνουσα σειρά μορίων, καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε ποσοστό 20%, με την προϋπόθεση ότι κατέχουν τίτλο σπουδών που τους επιτρέπει συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ακολουθούν την ειδικότητα του αθλήματος στο οποίο σημείωσαν τη διάκριση, εφόσον το τμήμα εισαγωγής τους χορηγεί την ειδικότητα αυτή.

2. Οι αθλητές που πέτυχαν εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, αν έχουν εισαχθεί σε οποιαδήποτε Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι. που απέχει γεωγραφικά από τον τόπο που κυρίως προετοιμάζονται, μπορούν να μεταγραφούν, μετά από αίτησή τους, στο αντίστοιχο πλησιέστερο προς τον τόπο αυτό εκπαιδευτικό ίδρυμα, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, έπειτα από εισήγηση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να συνεχίσουν την αθλητική τους δραστηριότητα. 

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, η διαδικασία, και γενικά κάθε ειδικότερο ζήτημα για την εισαγωγή των αθλητών με εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις στα Σ.Ε.Φ.Α.Α. και τις μεταγραφές τους σε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα. 

4. Για τον προσδιορισμό των θέσεων που αντιστοιχούν στο ποσοστό του 20% της περίπτωσης α της παραγράφου 5 του παρόντος, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, δεν λαμβάνεται υπόψη. 

5. α) Αν ο αριθμός των αθλητών που αιτούνται τις παροχές της παραγράφου 1 είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό εκείνων που δικαιούνται τις παροχές, η προτεραιότητα διαμορφώνεται με τα εξής κατά σειρά σπουδαιότητας κριτήρια:

ααα) βαθμός του τίτλου σπουδών,

βββ) διάκριση σε άθλημα ή αγώνισμα που περιλαμβάνεται στο επίσημο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων,

γγγ) σειρά προτεραιότητας των διακρίσεων.

β) Σε περίπτωση ισοβαθμίας, διενεργείται κλήρωση ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού και των Διευθυντών της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού του Υπουργείου Πολιτισμού. Στην κλήρωση μπορούν να παρευρίσκονται οι αθλητές που έχουν υποβάλει αίτηση για χορήγηση παροχής του παρόντος άρθρου.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα άρθρα και να αφήσετε τα σχόλιά σας αν επιθυμείτε.



Υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 - Επιστημονικά Πεδία, Θέματα και Εξεταστέα ύλη

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά το 2016 και οι μαθητές της σημερινής Β΄ Λυκείου θα επιλέξουν υποχρεωτικά µία (1) Οµάδα Μαθηµάτων Προσανατολισµού και Επιστηµονικό Πεδίο Εξειδίκευσης, που αντιστοιχεί σε συγκεκριµένα Επιστηµονικά Πεδία Σχολών και Τµηµάτων στα οποία επιθυµούν την εισαγωγή τους. Όσοι επιλέγουν το Ε.Π.Ε. «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήµες» δηλώνουν υποχρεωτικά την προτίµησή τους ανάµεσα στα µαθήµατα της Χηµείας και της Πληροφορικής, ανάλογα µε τις Σχολές ή τα Τµήµατα όπου επιθυµούν να εισαχθούν. Η δήλωση Οµάδας Μαθηµάτων Προσανατολισµού θα υποβληθεί στη σχολική τους µονάδα προ της λήξης του διδακτικού έτους 2014-2015 και με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους θα πρέπει να επιβεβαιώσουν τη δήλωσή τους.

Τα θέµατα που θα εξεταστούν οι υποψήφιοι θα αντλούνται από την εξεταστέα ύλη του κάθε μαθήματος και προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, µε κλήρωση από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων. 

Σημειώνεται ότι είναι σε εξέλιξη η αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Λυκείου, τα οποία θα εξετασθούν από τις επιστημονικές επιτροπές που έχουν συγκροτηθεί για τον σκοπό αυτό. Δηλαδή ακόμα δε γνωρίζουμε την ύλη των μαθημάτων που θα εξεταστούν.

Δείτε τα Επιστηµονικό Πεδίο Εξειδίκευσης και τα εξεταζόμενα μαθήματα:

α) Ε.Π.Ε. - Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νοµικές
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραµµατεία
IIΙ. Ιστορία και
IV. Λατινικά

β) Ε.Π.Ε. - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήµες
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Μαθηµατικά
III. Φυσική και
IV. Χηµεία ή Πληροφορική, κατά περίπτωση

γ) Ε.Π.Ε. - Επιστήµες Υγείας
I. Νεοελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Φυσική
III. Χηµεία και
IV. Βιολογία

δ) Ε.Π.Ε. - Επιστήµες Οικονοµίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήµες
Ι. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΙΙ. Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής
ΙΙl. Αρχές Οικονοµικής Επιστήµης και
ΙV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών

ε) Ε.Π.Ε. - Παιδαγωγικών Επιστηµών
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής
III. Ιστορία και
IV. Αρχές Φυσικών Επιστηµών

panelladikes24


Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Αιτήσεις έως 10/12 για τα προγράμματα σπουδών του Ε.Α.Π. του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016

H ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, θα διαρκέσει έως και τη 10η Δεκεμβρίου 2014.

Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 10.00 π.μ., στα γραφεία του Ε.Α.Π. στην Πάτρα.

Ο αριθμός των παρεχομένων θέσεων του Ε.Α.Π. έχουν καθοριστεί με αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 4.790 θέσεις για φοιτητές των έξι Προπτυχιακών Προγραμμάτων και στις 5.210 θέσεις για φοιτητές των είκοσι έξι Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών.

- Δείτε τα Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Ε.Α.Π.:
1. Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες
2. Πληροφορική
3. Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών
4. Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό
5. Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό
6. Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός

- Δείτε τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Ε.Α.Π.:
1. Κοινό ΜΠΣ «Master in Business Administration» (ΜΒΑ) ΕΑΠ-Wroclaw
2. Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
3. Διοίκηση Μονάδων Υγείας
4. Τραπεζική
5. Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων
6. Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Πόλεων και Κτιρίων
7. Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Έργων Υποδομής
8. Διασφάλιση Ποιότητας
9. Σεισμική Μηχανική και Αντισεισμικές Κατασκευές
10. Διαχείριση Τεχνικών Έργων
11. Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα
12. Διαχείριση Αποβλήτων
13. Προχωρημένες Σπουδές στη Φυσική
14. Κατάλυση και Προστασία του Περιβάλλοντος
15. Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών
16. Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά
17. Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού: Σχεδίαση και Ανάπτυξη Διάχυτων Συστημάτων Υπολογισμού
18. Γραφικές Τέχνες - Πολυμέσα
19. Σχεδιασμός Φωτισμού - Πολυμέσα
20. Ακουστικός Σχεδιασμός και Πολυμέσα
21. Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας
22. Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας
23. Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας
24. Σπουδές στην Εκπαίδευση
25. Εκπαίδευση Ενηλίκων
26. Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία

Πατήστε εδώ για να δείτε αναρτήσεις για το Ε.Α.Π.


Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων Α΄ και Β΄ ΓΕΛ για το σχολικό έτος 2014-2015

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξεις 67/11-11-2014 και 68/18-11-14 του Δ.Σ.), το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε οδηγίες σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων της:
- Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου,
- Β΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου,
- Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και
- Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015.

Δείτε εδώ την ανακοίνωση.

Δείτε εδώ όλα τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων.


Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Υπουργείο Παιδείας για άρνηση εγγραφής φοιτητών λόγω μετεγγραφής σε ΕΜΠ και ΑΠΘ

Σχετικά με τις αποφάσεις των Αρχιτεκτονικών Σχολών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που αρνούνται να δεχτούν αιτήσεις εγγραφής φοιτητών λόγω μετεγγραφής, προβάλλοντας σαν δικαιολογία το γεγονός ότι έχει ασκηθεί προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά του κύρους των νόμων που ρυθμίζουν την μεταφορά θέσης φοιτητών, ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

Το γεγονός ότι έχει ασκηθεί προσφυγή κατά του κύρους των νόμων, που αφορούν τις μετεγγραφές φοιτητών, είναι μεν δικαίωμα του καθενός, αλλά σε καμία περίπτωση δεν δίνει την δυνατότητα στον οποιονδήποτε, από την στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχει δικαστική απόφαση, να αρνείται να εφαρμόσει τις υπάρχουσες διατάξεις.

Οι σχετικές αποφάσεις των Αρχιτεκτονικών Σχολών είναι παράνομες και οι φορείς υλοποίησης αυτών διαπράττουν προφανώς πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα.

Ζητώ από τους κοσμήτορες των Σχολών να επαναφέρουν τη νομιμότητα και να μην κάνουν πολιτική σε βάρος των φοιτητών και των οικογενειών τους.