Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Από Ιανουάριο οι εξελίξεις για τις 2700 υποτροφίες σε προπτυχιακούς φοιτητές

Αποτέλεσμα εικόνας για υποτροφιες σε 2700 φοιτητες 520 ευρω αιτησεις δικαιολογητικα προκηρυξηΕνημέρωση από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΙΚΥ αναφορικά με τα τρέχοντα προγράμματα υποτροφιών σχετικά με το Πρόγραμμα υποτροφιών προς φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΕΚΟ)

Σε συνέχεια της προηγούμενης ενημέρωσης τον Νοέμβριο (δείτε εδώ), επισημαίνεται ότι η διαδικασία βρίσκεται στην τελική της φάση, και συγκεκριμένα στην επεξεργασία του απαραίτητου λογισμικού για την υποδοχή των αιτήσεων, με στόχο την ταχύτατη ολοκλήρωσή του, έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων μέσα στον Ιανουάριο του 2017.

Αναφορικά με τις προϋποθέσεις και τα ακριβή κριτήρια που θα εφαρμοστούν, διευκρινίζεται ότι θα περιγραφούν αναλυτικά στη σχετική προκήρυξη, η οποία θα ανακοινωθεί, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μέσω της ιστοσελίδας του ΙΚΥ. Σε κάθε περίπτωση, η υποτροφία που θα χορηγηθεί θα έχει αναδρομική ισχύ, από 1 Οκτωβρίου 2016. 

Παρακαλούνται οι υποψήφιοι να αναμένουν την ανακοίνωση της προκήρυξης - πιθανότατα έως το τέλος Ιανουαρίου 2017- προκειμένου να λάβουν την απαραίτητη έγκυρη ενημέρωση.

Σημειώνεται ότι το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Δείτε επίσης: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις συγκεκριμένες υποτροφίες

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Δείτε πέντε (5) συνεντεύξεις που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας - Τι είπε για την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δείτε τις συνεντεύξεις που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου σε Μ.Μ.Ε. κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στο θέμα της κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.



Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου "ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ" 


Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου "ΒΗΜΑ FM"


Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στην Εφημερίδα των Συντακτών

«Γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά αλλά και καλά Αγγλικά;» Με αυτόν τον προβληματισμό ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στην πρώτη συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, δίνει το στίγμα των προθέσεών του για τις ριζικές παρεμβάσεις που φιλοδοξεί να πραγματοποιήσει στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση.

Γνωρίζοντας καλά το προφίλ του Ελληνα φοιτητή, ο πανεπιστημιακός Κ. Γαβρόγλου δεν διστάζει να μιλήσει για παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την ταυτότητα του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ και δεν αφορούν μόνον την κατάργηση των Πανελλαδικών και την αναμόρφωση του πρώτου έτους στα ΑΕΙ.

Για τις επικείμενες αλλαγές στο εξεταστικό αναφέρει ενδεικτικά -αλλά όχι τυχαία- την αναγκαιότητα των Νέων Ελληνικών, της Ιστορίας, των Μαθηματικών, καθώς και της ξένης γλώσσας, λ.χ. των Αγγλικών, για όλους τους υποψηφίους ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.

Οσο για τον κ. Ζουράρι, απαντά: «Ο καθένας σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει τα όρια ανοχής και αντοχής των άλλων».

• Πιστεύετε ότι πρέπει να μελετηθούν και αλλαγές στα μαθήματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ; Πρέπει να έχουν και να εξετάζονται σε ευρύτερες ή εξειδικευμένες γνώσεις (που αντιστοιχούν σε μαθήματα κατευθύνσεων) οι μελλοντικοί φοιτητές;

Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Είναι απαραίτητο να αλλάξει όλο το σύστημα πρόσβασης και μαζί και τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές. Θα πρέπει βεβαίως να περιμένουμε να δούμε τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή το πλαίσιο για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα ακολουθήσει στη συνέχεια συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ωστόσο, ως γενική κατεύθυνση, θα πρέπει οι φοιτητές να έχουν αφενός εξειδικευμένες γνώσεις, ώστε να διαθέτουν το στοιχειώδες γνωστικό υπόβαθρο για τις σπουδές τους, και αφετέρου ευρύτερες γνώσεις και δεξιότητες (για παράδειγμα, δυνατότητες σφαιρικής και κριτικής προσέγγισης της γνώσης).

Αναφερόμαστε πάντα στα μαθήματα που θα δίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο, για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Ομως, γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά αλλά και καλά Αγγλικά;

Δεν είναι βασικά μαθήματα για όλους αυτά; Φυσικά, αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Ολα αυτά είναι θέματα που θα εξετάσουμε προσεκτικά, πριν διαμορφώσουμε το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οπως κάναμε και στο Γυμνάσιο, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ορθολογισμό της ύλης.

• Η αξιολόγηση είναι ένα από τα μέτρα που θα προωθηθούν άμεσα. Πότε και πώς ξεκινά, ποιες θα είναι οι φάσεις και τι θα γίνει μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά; Πότε θα φτάσει στο εκπαιδευτικό προσωπικό και τι δικλίδες ασφαλείας προβλέπει ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα ανταγωνισμού, συγκάλυψης, δημιουργίας νέων συντεχνιών κ.ά.;

Μίλησα κατ' αρχήν όχι για αξιολόγηση, αλλά για αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ευρύτερη έννοια.

Θα συμπεριλαμβάνει δηλαδή όχι μόνο τον σύλλογο διδασκόντων, αλλά μ' έναν τρόπο και τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι είναι μια πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε όχι με τιμωρητική λογική, αλλά σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια διαδικασία που θα δίνει τη δυνατότητα στις σχολικές μονάδες να βελτιώσουν οι ίδιες το έργο τους.

Θα γίνεται σε κλίμα εργασιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης, θα αποτελεί τη βάση για αναστοχασμό πάνω στις πρακτικές, τις μεθόδους και την αυτοβελτίωση της εκπαιδευτικής μονάδας.

Θα αναδείξει τις πρωτοποριακές πρακτικές που έχουν ήδη καθιερώσει πολλοί εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Σημαντικό, επίσης, είναι ότι, όπως συμβαίνει και κατά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ζητείται η καταγραφή και των ελλείψεων, των υποχρεώσεων τις πολιτείας προς τα σχολεία.

Ολα αυτά βέβαια αποτελούν σκέψεις, ένα πλαίσιο το οποίο σε κάθε περίπτωση θα συζητηθεί με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Δεν θα επιβληθεί εκ των άνω και δεν θα εφαρμοστεί πριν από το επόμενο σχολικό έτος.

• Υπάρχουν δεσμοί εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς για να γίνει κάτι τέτοιο;

Τα σημάδια είναι αντιφατικά. Μια κοινωνία που απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και μια πολιτεία που τους εμπαίζει για τόσα πολλά χρόνια δεν δημιουργούν και τις καλύτερες προϋποθέσεις για να υπάρχουν δεσμοί εμπιστοσύνης.

Αν, όμως, οι δεσμοί αυτοί δεν υπάρξουν, αν κυρίως η πολιτεία δεν φροντίσει να πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να οικοδομήσει αυτούς τους δεσμούς, τότε είναι βέβαιο πως τα αδιέξοδα θα αναπαράγονται.

• Ο,τι αφορά τον ενιαίο τύπο ολοήμερου σχολείου, εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις από διάφορες κατηγορίες εκπαιδευτικών. Εξακολουθεί να επικρατεί η άποψη ότι ο προαιρετικός χαρακτήρας του ολοήμερου και προϋποθέσεις, όπως ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (ειδικά στα νηπιαγωγεία), εξυπηρετούν την εξοικονόμηση προσωπικού, την αναστολή λειτουργίας ολοήμερων τμημάτων, τη μετακίνηση αναπληρωτών και εν τέλει την περικοπή των προσλήψεων. Μπορείτε να εξηγήσετε ότι δεν είναι έτσι;

Δεν υπάρχει λόγος να δημιουργούνται τέτοιες ανησυχίες. Η εξάπλωση και γενίκευση του ολοήμερου σχολείου το πιθανότερο είναι να δημιουργήσει νέες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ιδανικά προσλήψεις.

Μάλιστα, από την επόμενη σχολική χρονιά θα επεκταθεί το ολοήμερο σε άλλα 750 μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, στα οποία δεν υπήρχε. Το μεγάλο στοίχημα εδώ είναι να κερδηθεί η κοινωνία, οι γονείς, και να πάψει να θεωρείται το ολοήμερο «προαιρετικό» ή αναγκαία λύση για τη φύλαξη των παιδιών όσο οι γονείς είναι στις δουλειές τους. 

Το κρίσιμο είναι να πειστεί το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι στο ολοήμερο επιτελούνται παιδαγωγικές λειτουργίες, οι οποίες όχι μόνον ενισχύουν, αλλά συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν το πρωινό πρόγραμμα.

• Είναι γνωστή η θέση σας για τον ενιαίο χώρο στην ανώτατη εκπαίδευση. Πώς θα υπερπηδήσετε την καχυποψία και τα εμπόδια ειδικά από τα ΤΕΙ που θα σηκώσουν και το βάρος της αναδιάταξης του χώρου; Εχουν μελετηθεί προτάσεις συνδιοίκησης και λύσεις για το προσωπικό;

Η διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι ίσως, μαζί με την αλλαγή του Λυκείου και την κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων, μια από τις αλλαγές εκείνες που θα αναμορφώσουν το σύνολο του εκπαιδευτικού τοπίου.

Βεβαίως, χρειάζονται συναινέσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς - δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Από την άλλη, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό σχέδιο, που θα δώσει πνοή τόσο στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και στον τρόπο που λειτουργούν όσο και στις συνολικότερες δυνατότητες για έρευνα και καινοτομία.

Το βασικό σχέδιο είχε κατατεθεί τους προηγούμενους μήνες, τόσο στο πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων όσο και σε αυτό του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου. Από εκεί και πέρα, η επεξεργασία των κατευθύνσεων αυτών στις λεπτομέρειές του θα προκύψει μέσα από συστηματικές συζητήσεις με τα Πανεπιστήμια, τα ΑΤΕΙ και τα Ερευνητικά Ιδρύματα.

Εδώ και 25 χρόνια είναι παγωμένες οι σχέσεις ανάμεσα σε αυτούς του τρεις θεσμούς. Καιρός είναι να αρχίσουν να συζητούν μεταξύ τους, αλλιώς θα συνεχίσουμε να είμαστε μια κατακερματισμένη εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα, όπου θα κυριαρχούν διαμάχες για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Από τη διαδικασία αυτή είμαστε πεπεισμένοι ότι θα προκύψουν και οι συναινέσεις, κυρίως γιατί πρόκειται για διαδικασία από την οποία θα βγουν όλοι κερδισμένοι. Πάνω απ’ όλα θα ευνοηθούν οι σπουδές και θα ενισχυθεί η δυνατότητα της χώρας για σχεδιασμό και συμμετοχή σε μεγάλα ερευνητικά προγράμματα και για ρεαλιστική αναπτυξιακή στρατηγική βασισμένη στην έρευνα, την τεχνολογία και την καινοτομία.

• Η αναδιάταξη του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης τίθεται με μνημονιακούς όρους. Η πρώτη (επί Αρβανιτόπουλου) θεωρήθηκε και από τους ίδιους τους θεσμούς αποτυχημένη. Ποιος είναι ο παράγοντας επιτυχίας;

Οτι δεν πάει άλλο. Το λέω με μεγάλη στενοχώρια, αλλά οι θεσμοί της ανώτατης εκπαίδευσης και της έρευνας δείχνουν σημάδια κούρασης, εξάντλησης της δυναμικής τους και γραφειοκρατικοποίησης. 

Για πολλά φταίει η πολιτεία και κυρίως εκείνες οι κυβερνήσεις που εξάντλησαν τις νεοφιλελεύθερες εμμονές τους στις ρυθμίσεις για τα ΑΕΙ.

Το κλειδί για την επιτυχία είναι να προχωρήσουμε σε σαφείς ρυθμίσεις, που θα αποτρέπουν τη δημιουργία πλεγμάτων διαπλοκής, να επιβραβεύσουμε τις εξαιρετικές πρακτικές που έχουν ήδη καθιερωθεί στα χρόνια που πέρασαν και να ανοίξουμε τις πόρτες σε νέους επιστήμονες. Ολα αυτά δεν μπορεί να γίνουν χωρίς ευρείες συναινέσεις σε πολιτικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο.

• Με τι χρήματα θα καταφέρετε να υλοποιήσετε όσα λέτε;

Ο πρωθυπουργός σε λίγες μέρες θα ανακοινώσει τη σύσταση μιας επιτροπής που θα μελετήσει τα οικονομικά των εκπαιδευτικών θεσμών και θα προσδιορίσει τις υλικές ανάγκες τους. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα. Παράλληλα, θα υπάρξει η πολιτική δέσμευση ότι σε ένα βάθος τριετίας θα καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.

• Είπατε ότι γνωρίζεστε πολλά χρόνια με τον Κώστα Ζουράρι και έτσι μπορείτε να αποκωδικοποιείτε αυτά που λέει. Επειδή οι περισσότεροι που τον ακούν ή τον διαβάζουν δεν τον γνωρίζουν τόσο καλά, πώς πιστεύετε ότι θα λειτουργήσει ο αμετάφραστος Ζουράρις στη δημόσια διοίκηση και δη ως μέλος της κυβέρνησης; Εχετε μιλήσει γι' αυτό μαζί του; Μιλήσατε και για την επίμαχη δήλωση;

Ο καθένας σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει τα όρια ανοχής και αντοχής των άλλων.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Σχόλιo για την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για Σχόλια panelladikes24 για την κατάργηση των Πανελλαδικών ΕξετάσεωνΣχόλιο panelladikes24 περί δηλώσεων Υπουργού Παιδείας για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Ο Υπουργός Παιδείας Κων/νος Γαβρόγλου στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας ηγεσίας στο ΥΠΠΕΘ, όπως και σε συνεντεύξεις που παραχωρεί, επαναλαμβάνει τις κυβερνητικές θέσεις για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και μάλιστα επιχειρηματολογεί και για τα οφέλη στους μαθητές, στο σχολείο, στην κοινωνία. Ως εδώ πολύ καλά. 

Από τα παραπάνω, υπάρχει όμως μια γενικότερη αντίληψη στην κοινωνία ότι θα φύγουν οι ''κακές'' Πανελλαδικές Εξετάσεις και θα γίνει πιο εύκολη η εισαγωγή στα ΑΕΙ, ο καθένας θα σπουδάζει ότι πραγματικά επιθυμεί, η κάθε οικογένεια θα πάρει ανάσα από τα έξοδα προετοιμασίας των μαθητών για τη συγκεκριμένη διαδικασία κτλ. 

Όμως, η πραγματικότητα δε θα είναι αυτή.

Γιατί και εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο (για το αδιάβλητο της διαδικασίας) θα υπάρχουν για την απόκτηση του Εθνικού απολυτηρίου (αν τελικά αυτό θα είναι το νέο σύστημα εισαγωγής) και ανάγκη για προετοιμασία θα υπάρχει από τη στιγμή που υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις σε κάθε σχολή και ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να συγκεντρώσει πιο μεγάλο βαθμό από κάποιον άλλο που επιθυμεί τις ίδιες σχολές.

Επομένως, θα πρέπει όλοι να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα λεγόμενά μας (και γραφόμενα) και να περιμένουμε την τελική πρόταση του ΥΠΠΕΘ για να εξάγουμε περισσότερα συμπεράσματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.




Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Συνέντευξη τύπου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και προγραμματικές δηλώσεις

program diloseis fullΤη σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που θα ασχοληθεί με την κατάρτιση μελέτης για τα οικονομικά της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, παρουσιάζοντας τις προγραμματικές δηλώσεις για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων.

Ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι μετά από συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό - ο οποίος και θα αναφερθεί λεπτομερώς στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη σύσταση της επιτροπής - θα ζητηθεί η συμμετοχή και άλλων κομμάτων για την εκπροσώπησή τους σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων.

Τονίζοντας, ακόμη, ότι «βασικός μας άξονας είναι η εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό που έμπρακτα θα φανεί ενισχύοντας τους εκπαιδευτικούς», ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου προχώρησε στις προγραμματικές δηλώσεις για την σχεδιαζόμενη εκπαιδευτική πολιτική το υπουργείου, βασικά σημεία της οποίας είναι:

Προϋπολογισμός

Προβλέπεται αύξηση των δαπανών του ΥΠΠΕΘ σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2016 κατά 257 εκ. € ή κατά 5,3%.

Ας μην ξεχνάμε ότι από το 2009 μέχρι το 2015 οι δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας μειώθηκαν κατά 34%.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Επέκταση του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού και στα μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεία (συνολικά 769 σχολεία).

Προσθήκη ενός έτους στην υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση.

Περαιτέρω ενίσχυση του απογευματινού προγράμματος του ολοήμερου.

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Λύκειο.

Μεταρρύθμιση του ωρολογίου προγράμματος του Λυκείου.

Ειδική Αγωγή

Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης,

Αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ., ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

Αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων, με στόχο την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων τους με τα αντίστοιχα νέου τύπου ολοήμερα δημοτικά σχολεία.

Προγράμματα σπουδών

Εκπόνηση νέων ωρολογίων προγραμμάτων και προγραμμάτων σπουδών για τα εσπερινά λύκεια, που θα λαμβάνουν υπόψη τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και για τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που θα λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών τους.

Εκπονούνται σχέδια συστηματικής και εκτεταμένης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αξιοποιώντας πολλαπλές μορφές (δια ζώσης, εξ αποστάσεως, μεικτές) με έμφαση στις σύγχρονες μαθητοκεντρικές διδακτικές μεθόδους, στη διαφοροποιημένη μάθηση, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, στη διαχείριση της τάξης.

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Υλοποίηση σε βάθος τριετίας του τετράπτυχου: αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, ουσιαστικό και έγκυρο Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων και αναμόρφωση του πρώτου πανεπιστημιακού έτους.

Μέχρι τον Μάρτιο οι απαραίτητες αποφάσεις για να γνωρίζουν οι μαθήτριες και μαθητές στην 1η Λυκείου πώς θα πορευθούν στις τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου και πώς θα εισάγονται στα ΑΕΙ.

Περιγραφική αξιολόγηση μαθητών

Πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης και σχετικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, το οποίο ξεκινά άμεσα. Στόχος η περιγραφική αξιολόγηση να επεκταθεί σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης το 2018-2019.

Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

Για το σύνολο της Εκπαίδευσης επιδιώκουμε να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και συνεπώς η αυτονομία της σχολικής μονάδας, ώστε να απεμπλακεί η λειτουργία της από την καθηλωτική γραφειοκρατία. Οι διαδικασίες του σχεδιασμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου (αυτοαξιολόγηση) που σταδιακά θα εισαχθούν θα αποτελούν εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων και σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας

Μεταφορά στα ΑΕΙ πολλών αρμοδιοτήτων που τώρα έχει το Υπουργείο και γραφειοκρατικοποιεί χωρίς λόγο την καθημερινότητα στα ΑΕΙ και άρα ενισχύεται ακόμη περισσότερο η αυτονομία τους.

Ορθολογικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού

Παιδιά προσφύγων

Θα ιδρυθούν οι απαραίτητες δομές υποδοχής για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης μεταξύ άλλων τόνισε:

Η δημιουργία ελπίδας και προοπτικής ιδιαίτερα για τους νέους ερευνητές και επιστήμονες αντιμετωπίζεται, βήμα προς βήμα, με μέτρα που οδηγούν σε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, προοπτικές για τη σταδιοδρομία τους και περιβάλλοντα ελκυστικά για την διεξαγωγή του ερευνητικού τους έργου.

Οι 100 νέες θέσεις ερευνητών και οι 1000 θέσεις μελών ΔΕΠ που πρόσφατα εγκρίθηκαν για την επόμενη διετία μετά από μία εξαετία απόλυτης «ξηρασίας» στις προσλήψεις στα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα, περισσότεροι από 4000 υποψήφιοι διδάκτορες και μεταδιδάκτορες που αναμένεται να ωφεληθούν την επόμενη τριετία από τα προγράμματα του νεότευκτου Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) αποτελούν συγκεκριμένα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.

Η λειτουργία του ΕΛΙΔΕΚ σε βάσεις στέρεες με γνώμονα την έμφαση στην επιστημονική ποιότητα και την επιδίωξη της αριστείας αποτελεί μια δεύτερη προτεραιότητα για το άμεσο μέλλον. Το ΕΛΙΔΕΚ αναμένεται να είναι λειτουργικό μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου 2017 και έτοιμο για να εκπληρώσει δύο βασικούς στόχους: καταρχήν να διαχειρισθεί με τρόπο διαφανή και αξιοκρατικό το ποσό των 240 εκ. ευρώ από τη δανειακή σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και την ΕΤΕπ. 

Ο δεύτερος στόχος είναι το ΕΛΙΔΕΚ να αποτελέσει ένα θεσμό που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στην καλλιέργεια της επιστημονικής κουλτούρας και θα στηρίζει την προβολή της σύγχρονης επιστήμης στην κοινωνία μέσα από τις πρωτοβουλίες που θα αναπτύξει.

Η επιτάχυνση των προκηρύξεων του ΕΣΠΑ για την Έρευνα αποτελεί επίσης προτεραιότητα μετά την υπέρβαση των περιοριστικών κανόνων της ΕΕ που αφορούν στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ 2014-2020. Έχουν ήδη γίνει οι πρώτες προκηρύξεις προγραμμάτων και ένα κύμα νέων προκηρύξεων που αφορούν προγράμματα εφαρμοσμένης Έρευνας αναμένεται στις αρχές του 2017. Το σύνολο των πόρων του ΕΣΠΑ ανέρχεται σε 1.2 δις € και το στοίχημα είναι να αξιοποιηθεί πλήρως μέχρι το τέλος του προγράμματος.

Μια τέταρτη προτεραιότητα είναι η Έρευνα να συντελέσει στην Αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, ως ο πρώτος κρίκος της αλυσίδας για τη διαμόρφωση μιας Οικονομίας Έντασης Γνώσης. Ερευνητικά αποτελέσματα που παράγονται σε ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα, μπορεί να είναι αξιοποιήσιμα για την παραγωγή πλούτου και ήδη έχει σχεδιασθεί ο μηχανισμός για την αξιοποίησή τους. Πρόκειται για την Ίδρυση ενός Ταμείου Καινοτομίας με πόρους προερχόμενους από το ΕΣΠΑ και τη συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων, το οποίο παρέχει κεφάλαια σποράς και συμμετοχές σε επιλεγμένα ερευνητικά έργα που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον. 

Ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Ζουράρις, αναφερόμενος στην διαπολιτισμική εκπαίδευση και τα μειονοτικά σχολεία τόνισε ότι "θα αντιμετωπιστούν όλα τα σχολεία μας με τον ίδιο σεβασμό και αγάπη και πως το "τεράστιο κεφάλαιο της Γερμανίας, θέλει άμεση αντιμετώπιση, εξυγίανση. Θα χτίσουμε πάνω σε αυτά που ξεκίνησαν οι προκάτοχοί μας."

Για την εκπαιδευτική τηλεόραση, "σημαντικό εργαλείο αλλά υποτιμημένο" όπως είπε, "θα ορίσει άμεσα συνάντηση με την Διοίκηση της ΕΡΤ προκειμένου να επανεκκινήσουν οι διαδικασίες προβολής του προγράμματος σε σταθερή ζώνη προβολής και εάν καταστεί δυνατόν σε καθημερινή βάση και όχι μόνο τα σαββατοκύριακα." Για την πιλοτική εφαρμογή της διαδραστικής-βιωματικής εκπαιδευτικής τηλεόρασης (μέσω ΕΣΠΑ) τόνισε ότι "ευελπιστούμε, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, για την άμεση εκτέλεσή του (εμπρόθεσμες συμβασιοποιήσεις των 3 δράσεων) και την ολοκλήρωσή του εντός του χρονοδιαγράμματος (μέχρι το Δεκέμβριο 2017) .

Για την UNESCO: 2016 «Επετειακό έτος ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ» αναφέρθηκε στη διοργάνωση μαθητικού φεστιβάλ με τη συμμετοχή 23 σχολείων συνεργαζόμενων με την UNESCO και στη σύναψη και ανανέωση διμερών Μορφωτικών Συμφωνιών και Προγραμμάτων

Ουσιώδη σημεία της ομιλίας του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρη Μπαξεβανάκη είναι τα εξής:

Ο στρατηγικός μας σχεδιασμός για την ΕΕΚ βασίζεται: στην ολιστική θεώρηση ολόκληρου του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Όραμά μας είναι η ΕΕΚ και πιο συγκεκριμένα τα ΕΠΑΛ από μια επιλογή ανάγκης να μετατραπούν σε μια συνειδητή επιλογή. 

Πρέπει να τονιστεί ότι η κυβέρνηση εξασφάλισε σημαντικούς ευρωπαϊκούς πόρους που θα χρηματοδοτήσουν την αναβάθμιση της ΕΕΚ στη χώρα μας, ώστε αυτή τη φορά οι εξαγγελίες να μην παραμείνουν σχέδια επί χάρτου.

Με τη νέα δομή των ΕΠΑΛ εξασφαλίζουμε την παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων, αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση. 

Στο αμέσως επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός των μεταβατικών προγραμμάτων για τη Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσει το σχολικό έτος 2017-18 με τη νέα δομή.

Με το μεταλυκειακό έτος, την τάξη μαθητείας, παρέχουμε τη δυνατότητα στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ για μια πιο άρτια και ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα είσοδό τους στο χώρο εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

Δεύτερο μεγάλο πυλώνα της στρατηγικής μας αποτελούν τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), τα οποία ως θεσμός σχετικός με τη δια βίου μάθηση, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση της ΕΕΚ.

Άμεση προτεραιότητά μας η διαμόρφωση Οδηγών Σπουδών με πλήρες και επικαιροποιημένο περιεχόμενο για όλες τις ειδικότητες. Ήδη αυτή τη στιγμή έχουν ετοιμαστεί 26 μεταβατικοί οδηγοί σπουδών και πολύ σύντομα αναμένεται η πιστοποίησή τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Στις προθέσεις μας είναι ο επανασχεδιασμός του εξαμήνου της πρακτικής άσκησης ενώ προγραμματίζουμε τη σταδιακή εφαρμογή της μαθητείας σε τμήματα ΙΕΚ από το εαρινό εξάμηνο.

Μεγάλο βάρος δίνει η σημερινή πολιτική ηγεσία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, θεσμός με πολλαπλά οφέλη που ενισχύεται τόσο σε δομές (ιδιαίτερα στα καταστήματα κράτησης) όσο και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των διδασκόντων.

Στο ίδιο μήκος κύματος και αναγνωρίζοντας τη συμβολή της συνεχιζόμενης κατάρτισης αφενός ως μέσου αναβάθμισης των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της χώρας και αφετέρου ως τρόπου επανένταξης των ανέργων στην αγορά εργασίας, γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια με το Υπουργείο Εργασίας για τη θεσμοθέτηση ενός πλαισίου ορθής λειτουργίας των Κέντρων δια Βίου Μάθησης.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Υποβολή δικαιολογητικών επιτυχόντων μετεγγραφής με τη διαδικασία των ενστάσεων ακαδημαϊκού έτους 2016-2017

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποβολή δικαιολογητικών επιτυχόντων μετεγγραφής με τη διαδικασία των ενστάσεων ακαδημαϊκού έτους 2016-2017Το panelladikes24 ενημερώνει ότι οι επιτυχόντες μετεγγραφής με τη διαδικασία των ενστάσεων ακαδημαϊκού έτους 2016-2017, καλούνται να προσέλθουν προσωπικά ή μέσω νομίμως εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου, στις Γραμματείες των Σχολών/Τμημάτων ΑΕΙ υποδοχής προκειμένου να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά του κεφαλαίου Ε΄ της με αριθμ. 166808/Ζ1/7-10-2016 εγκυκλίου που αποδεικνύουν τα μόρια που συγκέντρωσαν με την ηλεκτρονική αίτηση.

Για τις προθεσμίες και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στις Γραμματείες των Τμημάτων υποδοχής (ιστοσελίδα, τηλέφωνο). Σημειώνεται ότι εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις σε κάποιες Σχολές/Τμήματα.

Σημαντικές παρατηρήσεις

- Οι Γραμματείες των Σχολών/Τμημάτων υποδοχής κατόπιν του ελέγχου των δικαιολογητικών, ενημερώνουν τον υποψήφιο σχετικά με την αποδοχή ή την απόρριψη της μετεγγραφής του. 

- Σε περίπτωση αποδοχής της μετεγγραφής του ο αιτών αιτείται τη διαγραφή του από τη Σχολή/Τμήμα προέλευσης και την ολοκλήρωση της εγγραφής του στο Τμήμα υποδοχής. 

- Οι μετεγγραφόμενοι φοιτητές μπορούν να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 4115/13 (Α΄ 24) που αφορούν στην αναγνώριση μαθημάτων.

Δείτε επίσης:

Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα των ενστάσεων για τις Μετεγγραφές Φοιτητών 2016

Δεν έχουν ανακοινωθεί βάσεις για τις Μετεγγραφές Φοιτητών μετά τις ενστάσεις

Οδηγίες σχετικά με τις αποδεκτές ενστάσεις των Μετεγγραφών Φοιτητών

Ποια η απάντηση του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου σε ερώτηση βουλευτών για τις ενστάσεις των Μετεγγραφών Φοιτητών

Ο Υπουργός Παιδείας για μετεγγραφές φοιτητών και κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφές φοιτητών

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Μετεγγραφές Φοιτητών.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Φοιτητή/Σπουδαστή - Δείτε λεπτομέρειες

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗΠαρακαλούνται οι φοιτητές που εισήχθησαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, (δηλαδή όσοι φοιτούν στο 2ο έτος κατά την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά 2016-17) και δεν έχουν συμπληρώσει σε έντυπη μορφή στη γραμματεία το «Ατομικό Δελτίο Φοιτητή/Σπουδαστή» όταν εγγράφηκαν στο τμήμα, να μεταβούν στο ακόλουθο link, για τη συμπλήρωση του εν λόγω δελτίου, μέχρι 27 Δεκεμβρίου 2016



Προσοχή: 

1. Όσοι φοιτητές έχουν εν τω μεταξύ πάρει μετεγγραφή σε άλλο τμήμα, συμπληρώνουν ως τμήμα εισαγωγής το τμήμα στο οποίο αρχικά πέτυχαν και όχι αυτό στο οποίο πήραν αργότερα μετεγγραφή. 

2. Υποχρέωση συμπλήρωσης εκτός όλων των άλλων φοιτητών που δεν έχουν ήδη απογραφεί, έχουν και όσοι φοιτητές ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες που προβλέπει η σχετική νομοθεσία για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση και οι αλλοδαποί φοιτητές που δεν το συμπλήρωσαν κατά την εγγραφή τους. 



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.