Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών. Η μεγάλη διαφορά των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης, ενώ η υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους προσανατολισμούς δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των υποψηφίων και μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών.
Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας.
Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν τη Μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών με τους οποίους η ΕΜΕ συνεργάζεται συστηματικά.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία επεσήμανε έγκαιρα πως όταν οι σχολικές συνθήκες διαταράσσονται, όπως στην περίοδο της πανδημίας, δημιουργούνται ρήγματα και παιδαγωγικό κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μαζικό επίπεδο. Οι διεθνείς έρευνες και οργανισμοί καλούν σε εγρήγορση, καθώς εκτιμούν πως το κενό καθίσταται μαθησιακά ανυπέρβλητο.
Ο σχεδιασμός της Μαθηματικής Εκπαίδευσης είναι πολύπλοκος, κι έχει δυσκολία διαφορετική από αυτήν της ίδιας της Μαθηματικής επιστήμης. Η Μαθηματική εκπαίδευση στο σχολείο είναι δικαίωμα όλων, ανεξάρτητα φύλου, χρώματος, καταγωγής, γεωγραφικής και κοινωνικής συνθήκης.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι πάντοτε πρόθυμη για συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για την αναβάθμιση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και την βελτίωση της προσαρμοστικότητας του εξεταστικού συστήματος.
Δείτε επίσης: Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 - Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου