Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 24/05/2013

Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) εξετάστηκαν σήμερα σε μαθήματα κατεύθυνσης. Πιο συγκεκριμένα, τα εξεταζόμενα μαθήματα σήμερα, ήταν Ιστορία, Βιολογία, ΑΟΔΕ, Χημεία - Βιοχημεία

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις. 

Δείτε παρακάτω σχόλια για τα σημερινά θέματα. 

- Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)
"Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2013 στο μάθημα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) χαρακτηρίζονται σύνθετα, απαιτητικά, με σαφή διαβάθμιση δυσκολίας ενώ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. 
Αρκετά θέματα απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσής τους. 
Οι μαθητές/τριες με βαθιά κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης. 
Επισημαίνουμε ότι οι αιτιολογήσεις που ζητούνται σε κάποια θέματα επιδέχονται εναλλακτικές απαντήσεις, τις οποίες πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι βαθμολογητές και η Κ.Ε.Ε. οφείλει να δώσει επαρκείς οδηγίες". 

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι σαφή, κατανοητά και καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. 
Από τα θέματα της δεύτερης Ομάδας το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελίδες 43 και 81 του σχολικού τους εγχειριδίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου. Οι μαθητές καλούνται να δώσουν απάντηση χρησιμοποιώντας συνδυαστική και συνθετική διαδικασία καθοδηγούμενοι από τη διατύπωση του ερωτήματος. 
Η απάντηση στο θέμα Δ1 κατευθύνεται περισσότερο προς μια αναπαραγωγική διαδικασία, παρά συνθετική, και βασίζεται στις πληροφορίες του βιβλίου, σσ. 157-159, και στις πηγές.

- Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)
Η Ε.Ε.Χ., ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο, παρακολούθησε τη σημερινή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων που αφορούσαν στο μάθημα Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής κατεύθυνσης και κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας και με σημαντική διακριτική ικανότητα.
Στο τμήμα που αφορά στη Χημεία, τα θέματα καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της εξεταστέας ύλης, είναι σωστά διαβαθμισμένα και προαπαιτούν την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές.
Στο τμήμα που αφορά στη Βιοχημεία τα θέματα, συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα παρελθόντων ετών, στηρίζονται λιγότερο στην απομνημόνευση και περισσότερο στην κριτική σκέψη του μαθητή.
Συνολικά, εκτιμούμε ότι τα θέματα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση για την επιλογή των μαθητών που είναι αρτιότερα προετοιμασμένοι και ικανότεροι στην εφαρμογή και αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει.

- Σχολιασμός θεμάτων από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής και της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 
Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αναμενόμενα, μέτριας δυσκολίας με περισσότερο απαιτητικό το Β3 του θέματος Β της Δεύτερης Ομάδας. Γενικά οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 
Τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάλυπταν το σύνολο της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος. Οι ερωτήσεις για να απαντηθούν από τους μαθητές απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, αφού οι πηγές ήταν απαιτητικές, τόσο λόγω του περιεχόμενου και της καθαρεύουσας γλώσσας, όσο και λόγω του αριθμού τους (τρεις για κάθε ένα από τα θέματα της Β΄ Ομάδας). Οι ερωτήσεις της Α΄ Ομάδας μπορούσαν να απαντηθούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά με προσοχή και έμφαση στην ορθή επιλογή των αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου. Για τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της Β΄ Ομάδας ήταν απαραίτητος από τους μαθητές ο κριτικός συνδυασμός των ιστορικών γνώσεων τους από το σχολικό βιβλίο και από τη μελέτη των συγκεκριμένων πηγών.


Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Με γοργούς ρυθμούς πλέον η έγκριση Π.Δ. για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ από το ΣτΕ

Πέντε ακόμη σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων (σε σύνολο 36) που αφορούν το σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρίθηκαν νόμιμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Έτσι, ο αριθμός των μέχρι τώρα νόμιμων διαταγμάτων φθάνει στα 21.

Υπενθυμίζεται ότι από τα 36 συνολικά διατάγματα τα 23 αφορούν ΑΕΙ και 13 τα ΤΕΙ, ενώ βάσει του νέου ακαδημαϊκού χάρτη καταργούνται τα πανεπιστήμια Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας.

Ειδικότερα, τα πέντε αυτά νέα διατάγματα τα οποία επεξεργάστηκε το Ε΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου και κρίθηκαν νόμιμα, αφορούν την: 1) συγχώνευση Τμημάτων, ίδρυση-συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2) συγχώνευση Σχολών, μετονομασία Τμημάτων, συγχώνευση και κατάργηση Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, 3) μετονομασία Σχολής και Τμημάτων, τη συγχώνευση Τμημάτων, την κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων, την ίδρυση Σχολής και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Μακεδονίας, 4) μετονομασία του ΤΕΙ Λάρισας σε ΤΕΙ Θεσσαλίας, τη μετονομασία Σχολής και Τμημάτων, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Θεσσαλίας και 5) μετονομασία Σχολής, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση Παραρτημάτων, την ίδρυση Σχολής και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Ηπείρου.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας μετά την νομοπαρασκευαστική επεξεργασία εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις (126, 128 - 131/2013) με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα διατάγματα είναι νόμιμα, ενώ έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Δείτε εδώ ποια άλλα Π.Δ. έχουν κριθεί νόμιμα έως τώρα από το ΣτΕ.

KEE: Δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα με αφορμή την πρωινή καταγγελία (δείτε εδώ) του αντιπροέδρου της Ε.Ε.Φ. και εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας - εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα Φυσική Κατεύθυνσης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄».

Βόμβα στα θεμέλια της αξιοπιστίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Συνεδριάζει εκτάκτως η ΚΕΕ μετά την πρωινή καταγγελία

Σε μία πολύ σοβαρή καταγγελία προχώρησε το πρωί στο ραδιόφωνο του ΒΗΜΑ 99,5 ο α' αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Παναγιώτης Φιλντίσης.
Σύμφωνα με τον κ. Φιλντίση, μέλος της Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου πρότεινε θέμα το οποίο φέρεται ο ίδιος να είχε σχολιάσει σε ιστοσελίδα εκπαιδευτικών της Φυσικής, στην οποία μάλιστα φέρεται να είναι συνδιαχειριστής, πριν από δύο μήνες. 

Ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για το θέμα
Μετά από ενδελεχή εξέταση των θεμάτων στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω: 
1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013. 
2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο. 
3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος. 
4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων. 
5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή.

Προγραμματισμός λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού, για την εκπαιδευτική περίοδο 2013-2014

Αριθμός εισακτέων σε ΕΠΑΣ και ΙΕΚ του ΟΤΕΚ

Με απόφαση της Υπουργού Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη σχετικά με τον Προγραμματισμό λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του Υπουργείου Τουρισμού, καθορίζεται η εισαγωγή συνολικά 575 μαθητών στο Α΄ έτος των ΕΠΑ.Σ. και 325 μαθητών στο πρώτο εξάμηνο των ΙΕΚ για την εκπαιδευτική περίοδο 2013-2014.

Δείτε εδώ τη σχετική απόφαση με τις θέσεις ανά ειδικότητα.

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Ακόμα τρία Π.Δ. για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ κρίθηκαν νόμιμα από το ΣτΕ

Μέχρι στιγμής έχουν εγκριθεί 16 από τα 36 Π.Δ. 

Ακόμη τρία σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων από τα συνολικά 36 του υπουργείου Παιδείας, που αφορούν το σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση των ΑΕΙ και των ΤΕΙ κρίθηκαν νόμιμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ανεβάζοντας τον μέχρι τώρα αριθμό των νόμιμων διαταγμάτων στα 16.
Υπενθυμίζεται ότι από τα 36 συνολικά διατάγματα, τα 23 αφορούν ΑΕΙ και 13 τα ΤΕΙ, ενώ σύμφωνα με την αναδιάταξη του νέου ακαδημαϊκού χάρτη καταργούνται τα πανεπιστήμια Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας.
Ειδικότερα, τα τρία αυτά νέα διατάγματα τα οποία επεξεργάστηκε το Ε’ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου και κρίθηκαν νόμιμα, αφορούν: 1) Την ίδρυση, μετονομασία, ανασυγκρότηση Σχολών και ίδρυση Τμήματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (υπενθυμίζεται ότι το αρχικό κείμενο του επίμαχου σχεδίου διατάγματος είχε ανακληθεί και επανακατατέθηκε εκ νέου με ελάχιστες αλλαγές), 2) την κατάργηση, συγχώνευση Τμημάτων, μετονομασία και συγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και 3) τη μετονομασία Τμημάτων, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση παραρτήματος, κατάργηση Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Πειραιά.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας μετά την νομοπαρασκευαστική επεξεργασία των τριών επίμαχων διαταγμάτων εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις (123 - 125/2013), με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα επίμαχα διατάγματα είναι νόμιμα, ενώ έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.
Πλέον των επίμαχων τριών σχεδίων διαταγμάτων, έως σήμερα έχουν κριθεί νόμιμα και τα εξής 13 διατάγματα που αφορούν: 1) ίδρυση Σχολών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, 2) ίδρυση-συγκρότηση Σχολών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 3) ίδρυση-συγκρότηση Σχολών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και 4) ίδρυση Σχολής Καλών Τεχνών στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, 5) ίδρυση Σχολών, την κατάργηση, συγχώνευση, μετονομασία Τμημάτων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 6) ίδρυση Σχολών, την κατάργηση Τμήματος και ίδρυση κατεύθυνσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 7) κατάργηση Τμημάτων και ίδρυση Σχολών στο Πολυτεχνείο Κρήτης, 8) ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος, μετονομασία Τμήματος και συγχώνευση ειδικεύσεων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, 9) ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος και μετονομασία Τμήματος στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 10) κατάργηση, συγχώνευση, μετονομασία Τμημάτων και ίδρυση Σχολής στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), 11) μετονομασία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών σε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τη συγχώνευση Τμημάτων και ίδρυση - συγκρότηση Σχολών, 12) μετονομασία Τμήματος, συγχώνευση Τμήματος και ίδρυση - συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και 13) μετονομασία του ΤΕΙ Καβάλας σε ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και μετονομασία Σχολής και Τμημάτων - συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση παραρτημάτων και Τμημάτων, καθώς και ίδρυση Σχολής - συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.