Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Προγραμματισμός λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού, για την εκπαιδευτική περίοδο 2013-2014

Αριθμός εισακτέων σε ΕΠΑΣ και ΙΕΚ του ΟΤΕΚ

Με απόφαση της Υπουργού Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη σχετικά με τον Προγραμματισμό λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του Υπουργείου Τουρισμού, καθορίζεται η εισαγωγή συνολικά 575 μαθητών στο Α΄ έτος των ΕΠΑ.Σ. και 325 μαθητών στο πρώτο εξάμηνο των ΙΕΚ για την εκπαιδευτική περίοδο 2013-2014.

Δείτε εδώ τη σχετική απόφαση με τις θέσεις ανά ειδικότητα.

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Ακόμα τρία Π.Δ. για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ κρίθηκαν νόμιμα από το ΣτΕ

Μέχρι στιγμής έχουν εγκριθεί 16 από τα 36 Π.Δ. 

Ακόμη τρία σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων από τα συνολικά 36 του υπουργείου Παιδείας, που αφορούν το σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση των ΑΕΙ και των ΤΕΙ κρίθηκαν νόμιμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ανεβάζοντας τον μέχρι τώρα αριθμό των νόμιμων διαταγμάτων στα 16.
Υπενθυμίζεται ότι από τα 36 συνολικά διατάγματα, τα 23 αφορούν ΑΕΙ και 13 τα ΤΕΙ, ενώ σύμφωνα με την αναδιάταξη του νέου ακαδημαϊκού χάρτη καταργούνται τα πανεπιστήμια Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας.
Ειδικότερα, τα τρία αυτά νέα διατάγματα τα οποία επεξεργάστηκε το Ε’ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου και κρίθηκαν νόμιμα, αφορούν: 1) Την ίδρυση, μετονομασία, ανασυγκρότηση Σχολών και ίδρυση Τμήματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (υπενθυμίζεται ότι το αρχικό κείμενο του επίμαχου σχεδίου διατάγματος είχε ανακληθεί και επανακατατέθηκε εκ νέου με ελάχιστες αλλαγές), 2) την κατάργηση, συγχώνευση Τμημάτων, μετονομασία και συγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και 3) τη μετονομασία Τμημάτων, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση παραρτήματος, κατάργηση Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Πειραιά.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας μετά την νομοπαρασκευαστική επεξεργασία των τριών επίμαχων διαταγμάτων εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις (123 - 125/2013), με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα επίμαχα διατάγματα είναι νόμιμα, ενώ έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.
Πλέον των επίμαχων τριών σχεδίων διαταγμάτων, έως σήμερα έχουν κριθεί νόμιμα και τα εξής 13 διατάγματα που αφορούν: 1) ίδρυση Σχολών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, 2) ίδρυση-συγκρότηση Σχολών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 3) ίδρυση-συγκρότηση Σχολών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και 4) ίδρυση Σχολής Καλών Τεχνών στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, 5) ίδρυση Σχολών, την κατάργηση, συγχώνευση, μετονομασία Τμημάτων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 6) ίδρυση Σχολών, την κατάργηση Τμήματος και ίδρυση κατεύθυνσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 7) κατάργηση Τμημάτων και ίδρυση Σχολών στο Πολυτεχνείο Κρήτης, 8) ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος, μετονομασία Τμήματος και συγχώνευση ειδικεύσεων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, 9) ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος και μετονομασία Τμήματος στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 10) κατάργηση, συγχώνευση, μετονομασία Τμημάτων και ίδρυση Σχολής στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), 11) μετονομασία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών σε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τη συγχώνευση Τμημάτων και ίδρυση - συγκρότηση Σχολών, 12) μετονομασία Τμήματος, συγχώνευση Τμήματος και ίδρυση - συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και 13) μετονομασία του ΤΕΙ Καβάλας σε ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και μετονομασία Σχολής και Τμημάτων - συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση παραρτημάτων και Τμημάτων, καθώς και ίδρυση Σχολής - συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 22/05/2013

Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων διαγωνίστηκαν σήμερα σε μαθήματα κατεύθυνσης.

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις.

Δείτε, παρακάτω, σχόλια για τα σημερινά θέματα:

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση σχετικά με τα θέματα που εξετάστηκαν στο μάθημα της Φυσικής οι υποψήφιοι της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.
"Η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων, των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, έχει να παρατηρήσει τα παρακάτω: 1. Τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. 2. Η πλειοψηφία των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης. 3. Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής. 4. Προεκλήθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνησης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική απόδοση των υποψηφίων."

ΟΕΦΕ: Για καλά προετοιμασμένους τα θέματα της Λογοτεχνίας
Το διαγώνισμα της λογοτεχνίας ήταν υψηλών απαιτήσεων και κάλυπτε συνολικά το περιεχόμενο του εξεταζόμενου μαθήματος. Απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές για την απάντηση των ερωτήσεων, οι οποίες ωστόσο ήταν σαφής χωρίς δυσκολίες κατανόησης.
Το παράλληλο κείμενο, ενώ με την πρώτη ματιά, λόγω του κοινού θέματος του ήχου, έδινε την εντύπωση ότι ήταν εύκολο, απαιτούσε από τους μαθητές προσεκτική προσέγγιση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πιθανόν να εξέπληξε τους μαθητές το γεγονός ότι τους ζητήθηκε σύγκριση ενός πεζού κειμένου με το ποίημα του Σολωμού.

Δείτε εδώ τις απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ) για τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλήνιες Εξετάσεις Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Υποψήφιοι Στρατιωτικών Σχολών με ελλιπή ή λάθος δικαιολογητικά στις αιτήσεις - Έως 29/5 η διόρθωσή τους

Δημοσιεύτηκαν σήμερα οι καταστάσεις των υποψηφίων που έχουν υποβάλει αιτήσεις στις Στρατιωτικές Σχολές και έχουν ελλιπή ή λάθος δικαιολογητικά.

Τα ελλιπή δικαιολογητικά πρέπει να συμπληρωθούν με μέριμνα του υποψηφίου και να περιέλθουν στις Σχολές με οποιοδήποτε τρόπο το αργότερο μέχρι τις 29-5-2013, η οποία θα είναι και η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσής τους και όχι η ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομικής υπηρεσίας, δημόσιας ή ιδιωτικής.

Στις 10 Ιουνίου 2013 θα ανακοινωθεί η κατάσταση των δεκτών υποψηφίων καθώς και το πρόγραμμα των προκαταρκτικών εξετάσεων. 

Μπορείτε να δείτε την κατάσταση όλων όσων έχουν υποβάλει αιτήσεις με ελλιπή στοιχεία ή λάθος δικαιολογητικά ανά Σχολή πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους:

Καθυστέρηση για τους τους υποψήφιους που εξετάζονται στη Φυσική - Έκπληξη για τους αντίστοιχους της θεωρητικής

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013 συνεχίζονται σήμερα με την εξέταση των υποψηφίων της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης στο μάθημα Φυσική κατεύθυνσης και των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης στο μάθημα Νεοελληνική Λογοτεχνία.

Αναστάτωση, ωστόσο, προκλήθηκε στα εξεταστικά κέντρα όπου οι υποψήφιοι που διαγωνίζονταν στο μάθημα της Φυσικής πήραν τα θέματα ενώ μετά από λίγη ώρα τους τα πήραν πίσω. Σύμφωνα με το υπουργείο υπήρχε πρόβλημα με την εκτύπωση σε σχήμα σε κάποια εξεταστικά κέντρα.

Από την άλλη, οι μαθητές που διαγωνίζονταν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία αντίκρισαν έκπληκτοι τον "Κρητικό" που είχε πέσει και το 2011 (προφανώς σε άλλο απόσπασμα). 

Όπως είναι φυσικό υπάρχει καθυστέρηση και στη δημοσιοποίηση των θεμάτων από το υπουργείο Παιδείας.

Νόμιμα τρία ακόμη διατάγματα του σχεδίου ΑΘΗΝΑ

Τρία ακόμη σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων, από τα 36 που αφορούν στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανωτάτης Εκπαίδευσης (ΑΕΙ) και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ), κρίθηκαν νόμιμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ανεβάζοντας τον μέχρι τώρα αριθμό των νόμιμων διαταγμάτων στα 13.

Ειδικότερα, τα τρία αυτά νέα διατάγματα τα οποία επεξεργάστηκε το Ε’ Τμήμα του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου (στο οποίο προέδρευε η αντιπρόεδρος Αγγελική Θεοφιλοπούλου και εισηγητής ήταν ο πάρεδρος Χρήστος Ντουχάνης) και κρίθηκαν νόμιμα, αφορούν: 
1. Τη μετονομασία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών σε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τη συγχώνευση Τμημάτων και ίδρυση - συγκρότηση Σχολών, 
2. Τη μετονομασία Τμήματος, συγχώνευση Τμήματος και ίδρυση - συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και 
3. Τη μετονομασία του ΤΕΙ Καβάλας σε ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και μετονομασία Σχολής και Τμημάτων - συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση παραρτημάτων και Τμημάτων, καθώς και ίδρυση Σχολής - συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας, μετά την νομοπαρασκευαστική επεξεργασία των τριών επίμαχων διαταγμάτων, εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα επίμαχα διατάγματα είναι νόμιμα, ενώ έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

ΕΜΕ: Λάθος στα Μαθηματικά γενικής παιδείας των εσπερινών λυκείων

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας" που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄).

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

"Επισημαίνουμε ότι το Θέμα Δ3 του μαθήματος: “Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας” των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄), που διεξήχθησαν τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2013 είναι λάθος.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να δώσει οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών.

Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των άλλων μαθημάτων Γενικής Παιδείας που εξετάσθηκαν την ίδια μέρα, έχουμε να επισημάνουμε ότι υπάρχει άνιση μεταχείριση των μαθητών που επέλεξαν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε σχέση με τους μαθητές που επέλεξαν τα άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας."

Τι λέει το υπουργείο Παιδείας

Το θέμα μελέτησε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) που συνεδρίασε το απόγευμα της Τρίτης και εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) ανακοινώνει ότι στο θέμα Δ3 του μαθήματος "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας" των Εσπερινών Λυκείων, στο οποίο εξετάστηκαν περίπου πεντακόσιοι υποψήφιοι, δόθηκε μία ασύμβατη υπόθεση, η οποία, ωστόσο, ουδόλως επηρεάζει την επίλυση του θέματος.

Η ΚΕΕ με οδηγία της προς τα Βαθμολογικά Κέντρα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ισότιμη και αντικειμενική βαθμολόγηση όλων των υποψηφίων».



Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων

Σήμερα, οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) διαγωνίστηκαν στα μαθήματα επιλογής γενικής παιδείας ενώ από την Τετάρτη 22/5 θα ξεκινήσει η εξέταση των μαθημάτων κατεύθυνσης. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα εξής μαθήματα: Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, Φυσική, Βιολογία και Ιστορία.

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις.

Δείτε παρακάτω σχόλια για τα σημερινά θέματα: 

- Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (Σ.Ε.Φ.Α) και Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (Ο.Ε.Φ.Ε)
Α) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Τα θέματα ήταν ιδιαιτέρως απαιτητικά, μεγάλης δυσκολίας και εξέταζαν το μεγαλύτερο τμήμα της ύλης. Απαιτούσαν για την αριστεία ιδιαίτερη προετοιμασία. Το διαγώνισμα είναι μεγάλο σε έκταση με πολλές πράξεις. Τα θέματα έδιναν την δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι άριστοι μαθητές.
Β) ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Τα θέματα ήταν βατά και αναμενόμενα, μέτριας δυσκολίας. Οι καλά διαβασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα.
Γ) ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας χωρίς προβλήματα για τους υποψήφιους, εκτός από το Δ4 οπού το αποτέλεσμα έπρεπε να βγαίνει ακέραιος.
Δ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σε γενικές γραμμές τα θέματα είναι σαφή και βατά. Οι μαθητές που είχαν προετοιμαστεί καλά δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα.

- Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ)
Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Θα μπορούσε βέβαια να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα ερωτήματα.
Η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψηφίους προϋποθέτει:
• πολύ καλή γνώση των εννοιών
• βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις
• κριτική ικανότητα
• ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή
• δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια.
Τα θέματα χαρακτηρίζονται μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο.

- Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ)
1.Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια.
2.Δεν έχουν επιστημονικά λάθη.
3.Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης.
4.Έχουν διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους.

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) Δείτε εδώ

- Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) Δείτε εδώ