Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Αναβαθμολόγηση γραπτών

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της βαθμολόγησης των γραπτών των υποψηφίων είναι η αναβαθμολόγηση τους. Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α΄ και β΄ βαθμολογητή, 36.075 γραπτά (ποσοστό 6,60%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2011 που είχαν αναβαθμολογηθεί 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%). Τι γίνεται όμως για να υπάρξει αναβαθμολόγηση;
1. Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γρα­πτών δοκιμίων κάθε μαθήματος, η επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου ελέγχει τις διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών κάθε γραπτού δοκιμίου. Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0 - 100, ο τελικός γραπτός βαθμός στην κλίμακα (1-20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσμα­τος των βαθμών των δύο βαθμολογητών δια του δέκα (10).
2. Αν η διαφορά μεταξύ των βαθμολογιών του α΄ και β΄ βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0 - 100, τότε καλύπτονται από την Επι­τροπή του Βαθμολογικού Κέντρου οι βαθμοί και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό δίδεται για αναβαθμολόγηση σε τρίτο βαθμο­λογητή (αναβαθμολογητή). Ο τρίτος βαθμολογητής (αναβαθμολογητής) διορθώ­νει το γραπτό δοκίμιο και αναγράφει αριθμητικώς και ολογράφως στο ειδικό πλαί­σιο του γραπτού δοκιμίου το βαθμό αναβαθμολόγησης.
3. Τελικός γραπτός βαθμός του γραπτού δοκιμίου στην περίπτωση αναβαθμολόγησης του είναι ο μέσος όρος των δύο μεγαλύτερων βαθμών από τους τρεις που έδωσαν και οι τρεις βαθμολογητές.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Τελική παράταση για την απόκτηση προσωπικού κωδικού (password) και για την υπαγωγή σε ειδικές περιπτώσεις για την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου

News image
Το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει ότι ως και τις 5-7-2012 όλοι οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.
Όπως είναι γνωστό, για την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου απαιτείται ο 8ψήφιος κωδικός εξετάσεων και ο προσωπικός κωδικός ασφάλειας (password), που δημιούργησαν οι ίδιοι οι υποψήφιοι στο Λύκειό τους. Επειδή, κάποιοι υποψήφιοι δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν ή έχασαν τον προσωπικό τους κωδικό, μπορούν μέχρι και την Παρασκευή 29-6-2012 να απευθυνθούν στο ίδιο Λύκειό για να αποκτήσουν (νέο) προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password).
Μέσα στην ανωτέρω προθεσμία, δηλαδή μέχρι και την Παρασκευή 29-6-2012, όσοι υποψήφιοι ανήκουν σε κάποια ειδική περίπτωση (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια), οι οποίοι είτε δεν πρόλαβαν να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους είτε επιθυμούν αλλαγή της ειδικής περίπτωσης πρέπει στο ίδιο Λύκειο να υποβάλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή τους σε μία ειδική περίπτωση.
Επισημαίνεται ότι η παράταση που δίνεται είναι τελική, καθώς μετά την Παρασκευή 29-6-2012 τα Λύκεια κλείνουν λόγω λήξης του σχολικού έτους.

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2012 - Ποιοι νομοί κέρδισαν την πρωτιά

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου 2012, μπορούμε να απονείμουμε τις πρωτιές νομών ανά κατεύθυνση. Έτσι λοιπόν για τη θεωρητική κατεύθυνση το μεγαλύτερο Μ.Ο. βαθμού πρόσβασης κατέχει η περιοχή της Β΄ Αθήνας ενώ το μικρότερο ο νομός Ροδόπης. Αντίστοιχα για τη θετική κατεύθυνση την πρωτιά κατέχει ο νομός Λευκάδας και την τελευταία θέση ο νομός Ξάνθης. Όσον αφορά την τεχνολογική κατεύθυνση - κλάδος τεχνολογίας πρώτος νομός έρχεται αυτός της Αχαΐας και τελευταίος της Χαλκιδικής ενώ για την τεχνολογική κατεύθυνση - κλάδος πληροφορικής προηγείται ο νομός Θεσπρωτίας, με τον νομό Ροδόπης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του να καταλαμβάνει και πάλι την τελευταία θέση.

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2012

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού γνωστοποιείται ότι οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων των ΕΠΑΛ (Ομάδα ’) θα ανακοινωθούν την Τετάρτη 27-6-2012 μετά τις 11:00 π.μ. σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας. Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’) θα μπορούν, μετά τις 11:00 π.μ. της ανωτέρω ημερομηνίας, να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα http://results.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Εντός των επόμενων ημερών, επίσης, θα δοθούν στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία των γραπτών επιδόσεων για τους υποψηφίους, που πήραν μέρος στις εξετάσεις.
Τέλος, υπενθυμίζεται για άλλη μία φορά ότι όλοι οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’ και Β’) πρέπει να υποβάλουν οριστικά το μηχανογραφικό τους δελτίο μέχρι τις 5-7-2012 μέσω της ειδικής εφαρμογής στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.minedu.gov.gr, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password) που δημιούργησαν φέτος στο Λύκειό τους και τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων.

Τα στατιστικά γραπτών βαθμολογιών

News image
Δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου καθώς και οι απόφοιτοι Επαγγελματικού Λυκείου (Ομάδας Β’) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι :
  • Στις εξετάσεις προσήλθε το 97,35% του  συνόλου των υποψηφίων (84.837 από 87.144 υποψηφίους). Το 2011 είχε προσέλθει το 98,37% του  συνόλου των υποψηφίων (85.478 από 86.924 υποψηφίους).
  • Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 36.075 γραπτά (ποσοστό 6,60%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2011. (Το 2011 είχαν αναβαθμολογηθεί  36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%).
  • Παρατηρείται αύξηση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν  μεταξύ 18-20 (13,50 έναντι 11,09% για το έτος 2011), ενώ υπάρχει μικρή αύξηση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 15-18 (18,13% έναντι 18,08% για το έτος 2011).
Πατήστε εδώ για να τα δείτε.

Ανακοίνωση βαθμολογιών Πανελλαδικών Εξετάσεων


Οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄ ανακοινώνονται σήμερα Δευτέρα 25-6-2012 μετά τις 13:00 μ.μ. σε όλα τα Λύκεια της χώρας. Οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ-Β΄ θα μπορούν, μετά τις 13:00 μ.μ. της Δευτέρας, να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα

                http://results.minedu.gov.gr
πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

Πως οι απόφοιτοι της ΣΜΥ εισάγονται στη ΣΣΕ (Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων)

Τελειώνεις τη ΣΜΥ (2 χρόνια), υπηρετείς για ένα χρόνο και μετά δίνεις εξετάσεις για να περάσεις στην Ευελπίδων (άλλα 4 χρόνια σπουδών). 
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση (Αριθ. Φ.337.12/6/190629/Σ.1435): fek_2002_1142b.pdf  :
Καλοδήμος Δ.

Τα συνηθέστερα λάθη του µηχανογραφικού

  • Είναι λάθος να ιεραρχούµε τις σχολές κατά φθίνουσα σειρά µορίων και όχι σύµφωνα µε τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις και τις προτιµήσεις µας.
  • Η σειρά προτίµησης µιας σχολής δεν αποτελεί κριτήριο για την εισαγωγή µας. Εφόσον συγκεντρώνουµε τον απαραίτητο αριθµό µορίων, επιτυγχάνουµε στη σχολή ή στο τµήµα ανεξάρτητα από τη σειρά προτίµησης. Πολλοί έχουν λαθεμένα την εντύπωση ότι η σειρά επιλογής διευκολύνει ή δυσκολεύει την εισαγωγή µας σε κάποιο τµήµα. 
  • Στο µηχανογραφικό αποτυπώνουµε τις δικές µας επιθυµίες και όχι των άλλων. Τα στερεότυπα των γονέων είναι πάντοτε σεβαστά αλλά αρκετές φορές απέχουν από την κοινωνική δυναµική και τη σύγχρονη ζήτηση των επαγγελµάτων καθώς και τις δικές µας επιθυµίες.
  • Μια περιζήτητη και µε καλή φήµη σχολή µπορεί να είναι καλή για τους άλλους αλλά όχι για µας. ∆εν µπορεί επί παραδείγµατι να κατευθυνθώ σε πολυτεχνική σχολή χωρίς να έχω «πρακτικές» κλίσεις και δεξιότητες ή να προτιµήσω λογιστικές σχολές χωρίς να είµαι «οργανωτικός - συµβατικός» τύπος και µε άνεση στις εργασίες µε αριθµούς.
  • Σίγουρα δεν µπορούµε να ασκήσουµε όλα τα επαγγέλµατα, γι' αυτό θα πρέπει να είµαστε επιλεκτικοί στην προτίµησή µας, από τις υψηλόβαθµες ως τις χαµηλόβαθµες σχολές.
  • Μια σχολή µε υψηλή ζήτηση σήµερα µπορεί να είναι... στα αζήτητα σε έξι-επτά χρόνια που θα βγούµε στην αγορά εργασίας.
  • Η σωστή συµπλήρωση του µηχανογραφικού δελτίου αφορά όλους τους υποψηφίους, ακόµη και εκείνους που δεν τα πήγαν όπως περίµεναν. Η λήψη απόφασης στη ζωή µας πρέπει να γίνεται µε βάση τα δεδοµένα που κάθε φορά υπάρχουν.        
Καλοδήμος Δ.