Στόχος του υπουργείου είναι, αν δοθεί το «πράσινο φως» από τους ειδικούς, οι εξετάσεις να πραγµατοποιηθούν µε µικρή καθυστέρηση.
Ακόμα και για το σενάριο να µην ανοίξουν καθόλου τα σχολεία προετοιµάζονται κυβέρνηση, εκπαιδευτική κοινότητα και γονείς, καθώς το ενδεχόµενο να µη δοθεί το «πράσινο φως» από τους ειδικούς είναι ορατό.
Ακόμα και για το σενάριο να µην ανοίξουν καθόλου τα σχολεία προετοιµάζονται κυβέρνηση, εκπαιδευτική κοινότητα και γονείς, καθώς το ενδεχόµενο να µη δοθεί το «πράσινο φως» από τους ειδικούς είναι ορατό.
Αυτήν τη στιγµή το µόνο σίγουρο είναι ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν µέχρι τις 10 Μαΐου, όπως επίσης ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διεξαχθούν, έστω και µε µικρή καθυστέρηση.
Τις τελευταίες µέρες, άλλωστε, πυκνώνουν οι εισηγήσεις των ειδικών, οι οποίοι προτείνουν να µην ανοίξουν τα σχολεία και να ληφθεί µέριµνα µόνο για τους µαθητές της Γ’ Λυκείου.
Στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας άπαντες συµφωνούν ότι, ακόµη κι αν δεν ανοίξουν τα σχολεία, τα ζητήµατα που θα προκύψουν είναι διαχειρίσιµα, υπογραµµίζουν ωστόσο ότι το πλέον σηµαντικό πρόβληµα θα είναι η αντιµετώπιση της οικονοµικής διάστασης µιας τέτοιας απόφασης (εργασία γονέων, µέτρα οικονοµικής στήριξης από την κυβέρνηση κ.λπ).
Σκέψεις για δύο βάρδιες
Το Υπουργείο Παιδείας ήδη προχώρησε στην περικοπή της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλαδικές και µάλιστα σε σηµαντικό βαθµό, καθώς τα µαθήµατα σταµάτησαν την πρώτη εβδοµάδα του Μαρτίου.
Συνεπώς το µόνο βασικό ζήτηµα που αποµένει, όσον αφορά τα διαδικαστικά, είναι η ανακοίνωση της ηµεροµηνίας των εξετάσεων και ο αριθµός των εισακτέων.
Υπάρχουν σκέψεις να ανοίξουν τα σχολεία και να γίνουν µαθήµατα µόνο για τη Γ’ Λυκείου, αφού πρώτα ληφθούν µέτρα για να λειτουργούν σε διαφορετικές ζώνες -πρωινά και απογευµατινά τµήµατα- ώστε να µην υπάρξει συγχρωτισµός.
Το υπουργείο δεν θέλει σε καµία περίπτωση Πανελλαδικές τον Σεπτέµβριο και όλες οι αρµόδιες υπηρεσίες εργάζονται πυρετωδώς, υπολογίζοντας ότι φέτος µπορεί να απαιτηθεί µεγαλύτερος αριθµός εξεταστικών κέντρων προκειµένου να µειωθεί ο αριθµός των παιδιών ανά αίθουσα.
Σύµφωνα µε το σενάριο αυτό, θα χρειαστούν περισσότεροι επιτηρητές, βαθµολογητές και γενικά µεγαλύτερος αριθµός εκπαιδευτικών οι οποίοι θα κληθούν να εµπλακούν στη διαδικασία. Υψηλόβαθµο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας δήλωσε στο «Εθνος της Κυριακής»: «Εχουµε λύσεις για όλα τα σενάρια. Στόχος είναι να γίνουν οι εξετάσεις κοντά στις καθιερωµένες ηµεροµηνίες, εκτός εάν οι ειδικοί αποφασίσουν ότι αυτό δεν είναι εφικτό. Τα σηµάδια µέχρι στιγµής είναι θετικά. Ακόµη και το ζήτηµα του συγχρωτισµού των παιδιών κατά τη διάρκεια των εξετάσεων µπορούµε να το αντιµετωπίσουµε αποτελεσµατικά. Προχωράµε βήµα βήµα, βάσει των λεγοµένων των ειδικών. Σήµερα, πάντως, βαδίζουµε µε την πεποίθηση ότι οι εξετάσεις θα γίνουν σε κοντινή ηµεροµηνία µε την περσινή».
Οπως επισηµαίνουν εκπαιδευτικοί της δηµόσιας εκπαίδευσης, ακόµη κι αν δεν ξεκινήσουν τα µαθήµατα για τη Γ’ Λυκείου δεν θα υπάρχει πρόβληµα, εφόσον έχει µειωθεί η εξεταστέα ύλη. Τονίζουν µάλιστα πως «κάθε χρόνο µετά το Πάσχα οι αίθουσες αδειάζουν. Όλοι “κρατάνε” απουσίες προκειµένου να µην ξαναπάνε σχολείο, αφιερώνοντας όλο τον χρόνο τους στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα».
Στο ερώτηµα πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, κανείς από την κυβέρνηση δεν µπορεί να δώσει απάντηση.
Από την άλλη πλευρά, πυκνώνουν οι φωνές των επιστηµόνων οι οποίοι προτείνουν να λήξει η σχολική χρονιά. Ο Ηλίας Μόσιαλος, καθηγητής Πολιτικής της Υγείας στο London School of Economics, τόνισε ότι «προσωπικά, θα ήµουν πολύ διστακτικός για το άνοιγµα των σχολείων».
Να ολοκληρωθεί τώρα η σχολική χρονιά πρότεινε και ο παθολόγος-λοιµωξιολόγος και µέλος της επιτροπής ειδικών του υπουργείου Υγείας Μάριος Λαζανάς, υπογραµµίζοντας ότι «ίσως πρέπει να ληφθεί µέριµνα µόνο για τη Γ’ Λυκείου», καθώς, όπως υποστήριξε, «τα παιδιά δεν έχουν αντισώµατα, δεν έχουν προσβληθεί. Πώς λοιπόν θα βρεθούν οι µαθητές σε µια αίθουσα 30 ατόµων; Tα νέα για τα κρούσµατα κορονοϊού στην Ελλάδα είναι ευχάριστα, αλλά αν ξεφύγουµε θα φτάσουµε σε σηµεία άλλων χωρών».
Κάλυψη κενών τη νέα χρονιά
Από την πλευρά των εκπαιδευτικών, το ενδεχόµενο να µην ανοίξουν τα σχολεία ξανά είναι ορατό. Οπως τονίζει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Νικηφόρος Κωνσταντίνου, µέλος του ∆Σ της ΟΛΜΕ, «κάποιοι επιστήµονες έβαλαν στο τραπέζι αυτό το ζήτηµα και πιστεύουµε ότι είναι υπαρκτό. Εκτιµώ ότι σε αυτή την περίπτωση -µε εξαίρεση τη Γ’ Λυκείου- όλα τα προβλήµατα µπορούν να λυθούν. Οι µαθητές των υπόλοιπων τάξεων µπορούν να πάρουν τα απολυτήριά τους µε βάση τους βαθµούς των τετραµήνων. Τα κενά που θα υπάρξουν µπορούν να καλυφθούν στην έναρξη της επόµενης χρονιάς. Αν δεν ανοίξουν λοιπόν τα σχολεία, το πρόβληµα δεν είναι τα παιδιά και η µάθηση, αλλά τα ζητήµατα που θα ανακύψουν µε τους γονείς και τα µέτρα στήριξής τους. Αν όµως καταστεί εφικτό να ανοίξουν τον Μάιο, οι µαθητές θα έχουν µπροστά τους σχεδόν δύο µήνες µάθηµα (µε µια µικρή παράταση του έτους).
Οσον αφορά τις προαγωγικές εξετάσεις, νοµίζω ότι κανείς δεν το συζητάει πια. ∆εν είναι πιθανό να γίνουν, καθώς έτσι µόνο χρόνος θα χαθεί». Πάντως, στην περίπτωση που ολοκληρωθεί τώρα η χρονιά, υπάρχει η δυνατότητα το ερχόµενο σχολικό έτος να ξεκινήσει νωρίτερα, δηλαδή στις 25 Αυγούστου, αντί για τις 11 Σεπτεµβρίου, ώστε να καλυφθούν τα κενά των µαθηµάτων. Για το θέµα τοποθετήθηκε και ο γενικός γραµµατέας της ∆ιδασκαλικής Οµοσπονδίας, Σταύρος Πετράκης: «Αφού µέχρι τώρα τα πήγαµε καλά ακούγοντας τους επιστήµονες, ας κάνουµε το ίδιο και όσον αφορά το άνοιγµα των σχολείων. Ο συγχρωτισµός των παιδιών είναι σοβαρό θέµα και δύσκολα αντιµετωπίσιµο. Αρα, στην περίπτωση που δεν ανοίξουν τα σχολεία, η ύλη θα καλυφθεί στην αρχή της επόµενης σχολικής χρονιάς».
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου