Σάββατο 5 Μαρτίου 2022

Σε ΦΕΚ η νέα απόφαση με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 έως 14 Μαρτίου 2022 - Τι θα ισχύσει για τις εκπαιδευτικές δομές (σχολεία, ΑΕΙ, ΑΕΝ, ΙΕΚ, φροντιστήρια κ.ά.)


























Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η νέα ΚΥΑ με την οποία τροποποιούνται τα μέτρα για την προστασία από την πανδημία COVID-19 έως τη Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022 και ώρα 06:00.

Δείτε όσα αναφέρονται στην απόφαση για σχολεία, φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών, ΑΕΙ, κολλέγια, ΑΕΝ και κάθε άλλη εκπαιδευτική δομή.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022

Προγράμματα κατάρτισης ανέργων στα Πανεπιστήμια μέσω ΟΑΕΔ






















Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τα προγράμματα κατάρτισης «νέας γενιάς» του ΟΑΕΔ που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς χτες εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. του Οργανισμού οι πρώτες δράσεις. Μέσα στον Μάρτιο θα δημοσιευθούν οι προσκλήσεις παρόχων κατάρτισης και πιστοποίησης για δύο προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων 80.000 ανέργων σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης, με έμφαση σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες, τα οποία θα οδηγούν σε πιστοποίηση μέσω ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δράσεων είναι της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές καινοτομίες που ενσωματώνουν τα νέα προγράμματα είναι οι εξής:

Στρατιωτικές Σχολές 2022 - Διεξαγωγή Προκαταρκτικών Εξετάσεων (ΠΚΕ) Υποψήφιων ΣΜΥ - Ενημέρωση

Οι υποψήφιοι ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ που υποβάλλουν (ηλεκτρονικά) αίτηση - υπεύθυνη δήλωση με εξεταστικό κέντρο τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), θα εξεταστούν με μέριμνά της
.

Όλη η ενημέρωση για τις Στρατιωτικές Σχολές έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Στρατιωτικές Σχολές - Ενημέρωση.

Οι δεκτοί υποψήφιοι θα κατανεμηθούν σε ομάδες, οι οποίες θα ξεκινούν διαδοχικά (πχ. η πρώτη Δευτέρα, η δεύτερη Τρίτη κ.ο.κ).

Διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία - Τέλος οι μαυροπίνακες και οι κιμωλίες






















Σε άμεση υλοποίηση έργου προϋπολογισμού 148 εκ. ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση πάνω από 36.000 διαδραστικών συστημάτων μάθησης, χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το έργο περιλαμβάνει:
  • Διαδραστικά συστήματα μάθησης - διαδραστικοί πίνακες.
  • Κατάλληλο λογισμικό δημιουργίας και προβολής ψηφιακών διαδραστικών μαθημάτων, καθώς και εμπλουτισμένα ψηφιακά πρότυπα μαθήματος, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάσουν το δικό τους πολυμεσικό υλικό για τα επόμενα μαθήματα.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για τη χρήση του προσφερόμενου λογισμικού, αναρτημένο στο διαδίκτυο (σε χώρο προσβάσιμο από τους εκπαιδευτικούς) για όλη την περίοδο εγγύησης και
  • Υπηρεσίες εγκατάστασης και δικτύωσης.
Επιπλέον, προβλέπεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έργο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε σχέση με το νέο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και την επαναστατική υποδομή και εξοπλισμό, στο πλαίσιο μίας ολιστικής προσέγγισης του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Παιδεία.

Μητσοτάκης: Σύντομα θα απαλλαγούμε από τις μάσκες μέσα στα σχολεία






















Την εκτίμησή του ότι σύντομα, μαθητές και καθηγητές, θα απαλλαγούν από τις μάσκες, έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την έκφραση 
«σιγά - σιγά να επανέλθουμε στην κανονικότητα μας», στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα Σύρου.

"Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι η σημαντικότερη παρέμβαση που κάναμε στο σχολείο, και δίνουμε δυνατότητα για αυτονομία στους δασκάλους, στο σχολείο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα Σύρου.

Γενικότερα αναφέρθηκε στις καινοτομίες που εισάγονται στη φιλοσοφία λειτουργίας του σχολείου, στα σχολικά προγράμματα και στη λειτουργία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αλλαγές που ευθυγραμμίζουν το σχολείο με τις επιταγές του 21ου αιώνα.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022

Χρηματοδότηση Πανεπιστημίων 2022 - Η υψηλότερη των τελευταίων ετών - Πίνακας

Η οικονομική ενίσχυση των Πανεπιστημίων γίνεται πλέον βάσει κριτηρίων καθώς 

- το 80% της τακτικής χρηματοδότησης κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων με στόχο την κάλυψη των πραγματικών αναγκών κάθε Ιδρύματος, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητές του,

- το 20% της τακτικής χρηματοδότησης κατανέμεται με ποιοτικά κριτήρια και δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων των ΑΕΙ. 

Σημειώνεται ότι η τακτική χρηματοδότηση έχει ξεπεράσει τα 105 εκ. ευρώ για το έτος 2022 και η οποία είναι η υψηλότερη των τελευταίων ετών.

Δείτε επίσης:






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Στη Βουλή το Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Διά Βίου Μάθηση και Νεολαία της τριετίας 2022-2024























Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Διά Βίου Μάθηση και Νεολαία κατόπιν έγκρισής του από το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, έτσι όπως κατατέθηκε από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως κατέθεσε χθες στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων το Στρατηγικό Σχέδιο της τριετίας 2022-2024 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Διά Βίου Μάθηση και Νεολαία, προκειμένου να συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.6, άρ. 5 του ν. 4763/2020. 

Το Στρατηγικό Σχέδιο που εγκρίθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) περιλαμβάνει τρείς επιμέρους πυλώνες και επιμέρους στρατηγικές για 

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

Υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία

Προτάσεις σχετικά με την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας εν μέσω του πολέμου που διεξάγεται στην Ουκρανία εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και υλοποίησης υποστηρικτικών δράσεων, ύστερα από σχετικό ερώτημα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Η Υπουργός ζήτησε από το ΙΕΠ πρώτες οδηγίες, καθώς η ανάγκη ενημέρωσης των παιδιών μας είναι αδιαμφισβήτητη, τη στιγμή που στην Ευρώπη διεξάγεται μία πολεμική σύρραξη και μας κατακλύζουν σκληρές εικόνες και πληροφορίες χωρίς φίλτρο. Ο φόβος, το άγχος και η σύγχυση των μαθητών και των μαθητριών επιτάσσει μία προσέγγιση που θα τους βοηθήσει να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους και να αισθανθούν ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον.

Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

Σε ΦΕΚ η απόφαση για τη διενέργεια διαγνωστικών εξετάσεων για μαθητές ΣΤ΄ Δημοτικών Σχολείων και Γ΄ Γυμνασίων σε εθνικό επίπεδο























Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η Υ.Α. σύμφωνα με την οποία από το σχολικό έτος 2021-2022 διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους/τις μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


ΕΘΑΑΕ - Δεν κάνουμε αξιολογική κατάταξη των ελληνικών Πανεπιστημίων - Μόνο αποτίμηση του έργου τους και εισήγηση για την κατανομή της χρηματοδότησης























Το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ εφάρμοσε για πρώτη φορά μια νέα διαδικασία αποτίμησης του έργου που παράγεται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και με βάση αυτά τα ευρήματα εισηγήθηκε, σύμφωνα με τον νόμο, στο Υπουργείο Παιδείας την κατανομή του 80% και του 20% της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ

Η ΕΘΑΑΕ δημοσιοποίησε στον ιστότοπό της (www.ethaae.gr) τα δεδομένα που κατέγραψε και οδήγησαν στην εισήγησή της, πρώτον, για λόγους διαφάνειας και, δεύτερον και κυριότερον, γιατί αποτελούν μια καλή πρώτη βάση αναφοράς για την κατάσταση της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Προσεκτική μελέτη του συνόλου των στοιχείων, είτε σε εθνικό επίπεδο είτε σε επίπεδο ιδρύματος, μπορεί να οδηγήσει σε σειρά χρήσιμων συμπερασμάτων και να αποτελέσει ένα ακόμη εργαλείο στην διαμόρφωση στρατηγικής και σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων.