Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024

Απάντηση Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) στις ερωτήσεις βουλευτών για τις αλλαγές στη Ναυτική Εκπαίδευση




























Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) απάντησε εγγράφως στη Βουλή μετά από ερωτήσεις βουλευτών που είχαν κατατεθεί για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στη ναυτική εκπαίδευση.

Όλη η ενημέρωση για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Α.Ε.Ν. - Ενημέρωση.

Πιο συγκεκριμένα, εντός του Δεκεμβρίου κατατέθηκαν τέσσερις (4) ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή από βουλευτές των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Ελληνική Λύση για τη συζήτηση που έχει ανοίξει το Υ.ΝΑ.Ν.Π. σχετικά με τη δημιουργία του νέου θεσμικού πλαισίου που αφορά την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και η οποία έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στο χώρο της ναυτιλίας.

Πατήστε στους συνδέσμους που ακολουθούν για να δείτε τη σχετική ανάρτηση του panelladikes24 με τις ερωτήσεις των βουλευτών και την απάντηση του Υ.ΝΑ.Ν.Π..

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024

Την Πέμπτη (18/1) η ψήφιση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά τη σημερινή (15/1) ενημέρωση Πολιτικών Συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου γνωστοποίησε ότι την Πέμπτη (18/1) ψηφίζεται το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με το οποίο ολοκληρώνεται η μεταρρύθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης στη χώρα μας.

Με το νομοσχέδιο, τα ΙΕΚ αναβαθμίζονται και μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Επιδιώκεται οι ΣΑΕΚ, πλέον, να αποκτήσουν έναν εξαιρετικά διευρυμένο ρόλο σε ό,τι αφορά στην διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο.

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) έχει 20% περισσότερους σπουδα­στές σε σχέση με το 2009























Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) κατά το τρέχον έτος έχει αριθμό σπουδα­στών αυξημένο κατά 20,7% σε σχέση με 15 έτη παλαιότερα.

Δείτε τον παρακάτω πίνακα.

 


 Εγγεγραμμένοι Σπουδαστές 

2009


20.839

2024


25.150

Μεταβολή

+ 4.311

 Ποσοστιαία μεταβολή 


+ 20,7%




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Ομιλία του Υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το σ/ν του ΥΠΑΙΘΑ: «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης»























Κυρίες και κύριοι,

Πρακτικά ερχόμαστε σήμερα να συζητήσουμε την πρώτη από μία σειρά από μεταρρυθμίσεις τις οποίες θα εισάγουμε ως Υπουργείο Παιδείας και ως Κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Είναι εξόχως συμβολικό ότι η πρώτη αυτή μεταρρύθμιση γίνεται στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Για αυτό και καθιερώθηκε από τον Πρωθυπουργό και θέση υφυπουργού ειδικά για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στο Υπουργείο Παιδείας. Πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε μία νέα υπερηφάνεια της κατασκευής και της υλικής δημιουργίας, η οποία πρέπει να διαχυθεί στη χώρα μας. Και αυτό, ανάμεσα σε άλλα, γίνεται επειδή εάν διαβάσει κανείς τις συντεταγμένες του εδώ και του τώρα, διεθνώς, μεταβαίνουμε σε αυτό το οποίο πολύ κωδικά περιγράφουν ως τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Σχηματικά, από τον ατμό, στον ηλεκτρισμό ως τη πληροφορική καλύφθηκαν οι τρεις πρώτες επαναστάσεις. Τώρα, πρακτικά, είμαστε σε μία σύγκλιση της ψηφιακής με τη φυσική και τη βιολογική σφαίρα. Και η διάσταση αυτή της κατασκευής και της υλικής δημιουργίας επανέρχεται δυναμικά μέσα από την ώσμωσή της με την τεχνολογία.

Βασική μέριμνα η ενσωμάτωση παιδιών από τρίτες χώρες στο εκπαιδευτικό σύστημα λέει ο Πιερρακάκης























Στη διυπουργική συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson, παρουσιάσαμε τη στρατηγική του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τη συμμετοχή παιδιών από τρίτες χώρες στην εκπαίδευση.

Η ενσωμάτωση των παιδιών πολιτών τρίτων χωρών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και η διαμόρφωση ενός ασφαλούς, συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος αποτελεί βασική μέριμνα της Ελληνικής Πολιτείας και του ΥΠΑΙΘΑ.

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Το «αποτύπωμα» των Ελλήνων φοιτητών στα γερμανικά πανεπιστήμια

Ο Γερμανοελληνικός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος εξετάζει τα οφέλη της εξωστρέφειας των ΑΕΙ και θέτει ερωτήματα για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα

η σημασία της ακαδημαϊκής εξωστρέφειας και της προσέλκυσης ξένων φοιτητών εστιάζει ο Γερμανοελληνικός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος, παρουσιάζοντας στοιχεία για τους αλλοδαπούς φοιτητές σε πανεπιστήμια της χώρας. Μεταξύ αυτών και οι Ελληνες, ο αριθμός των οποίων - 6.886 το 2023 - κατατάσσει την Ελλάδα στην πρώτη εικοσάδα των κρατών με τους περισσότερους φοιτητές στη Γερμανία. Η ηγεσία του Συνδέσμου, τονίζοντας τις θετικές επιπτώσεις που έχει το άνοιγμα των γερμανικών ΑΕΙ σε ξένους φοιτητές, θέτει ερωτήματα για τη μεταρρύθμιση που προωθείται στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια αλλά και με τη θεσμοθέτηση των μη κρατικών ΑΕΙ.

Παράταση περιόδου υποβολής αιτήσεων εγγραφής στα Προγράμματα Σπουδών του ΕΑΠ με έναρξη το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2023-2024























Από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) γνωστοποιείται ότι λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος των υποψηφίων φοιτητών, παρατείνεται η περίοδος υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων και δικαιολογητικών που αφορούν τα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ με εξαμηνιαία διάρθρωση σπουδών και έναρξη φοίτησης τον Μάρτιο 2024.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση έως την 15η Ιανουαρίου 2024 και ώρα 11.59 π.μ. (μεσημβρινή).

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί.


Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις για την εισαγωγή φοιτητών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ.
























Δείτε επίσης: 





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

Πρόταση για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης - Του Διευθυντή της ΑΕΝ Μηχανικών Μακεδονίας

Όλες οι ΑΕΝ της χώρας κατατάσσονται στο επίπεδο 6. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο του Ν. 2638/98 και των τροποποιήσεων αυτού παραμένει. Η διάρκεια φοίτησης είναι 6 εξάμηνα θεωρητικής εκπαίδευσης και 2 εξάμηνα κατευθυνόμενης εκπαίδευσης επί πλοίου.

Όλη η ενημέρωση για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Α.Ε.Ν. - Ενημέρωση.

Μέσα στις ΑΕΝ δημιουργούνται ΙΕΚ τα οποία κατατάσσονται στο επίπεδο 5. Δημιουργείται νέο πρόγραμμα σπουδών. Η διάρκεια φοίτησης είναι 4 εξάμηνα θεωρητικής εκπαίδευσης και 2 εξάμηνα κατευθυνόμενης εκπαίδευσης επί πλοίου. Απαιτείται τροποποίηση των ΚΕΠ στο πρόγραμμα των ΙΕΚ.

Εγκύκλιος ΥΠΑΙΘΑ - Ενημέρωση σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω των εποχικών ιογενών αναπνευστικών λοιμώξεων























Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 24 της αρ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 ΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 2005), με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στην έξαρση των εποχικών ιογενών λοιμώξεων του αναπνευστικού, από 1ης Νοεμβρίου 2023 έως και 31 Μαρτίου 2024.

Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως και με την προσκόμιση από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες πρόσφατης βεβαίωσης δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.