Δείτε εδώ την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας.
Ιστολόγιο με πληροφορίες, θέματα και απαντήσεις, αποτελέσματα και άρθρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012
Αίτημα για εξαιρέσεις στις μετεγγραφές
Πολλές οικογένειες πρωτοετών φοιτητών που έχουν εισαχθεί σε περιοχές μακριά από την μόνιμη κατοικία τους, βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση λόγω των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα. Οικογένειες που σπουδάζουν άλλο παιδί ήδη, πολύτεκνες ή τρίτεκνες που δεν κατάφεραν τα παιδιά τους να εισαχθούν με τις ειδικές κατηγορίες, χαμηλόμισθες ή με άνεργους γονείς θα έβλεπαν με θετικό μάτι την περίπτωση να ξαναεφαρμοστούν οι μετεγγραφές για να μπορούν τα παιδιά τους να σπουδάσουν. Δείτε τι έγραψε για το θέμα η εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ στο σημερινό της φύλλο:
Ζήτημα επαναφοράς του θεσμού των μετεγγραφών των φοιτητών στα ΑΕΙ θέτουν τέσσερις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και δύο βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς επικαλούμενοι τις έκτακτες οικονομικές συνθήκες στη χώρα.
Ειδικότερα, οι βουλευτές της ΝΔ Θ. Σολδάτος, Ιορδ. Τζαμτζής, Ανδρ. Κουτσούμπας και Άννα Ασημακοπούλου προτείνουν, κατ' εξαίρεση του ισχύοντος πλαισίου, να δοθεί δυνατότητα μετεγγραφής στις περιπτώσεις που λόγω σπουδών οι οικογένειες κρατούν περισσότερα από δύο σπίτια και έχουν εισόδημα έως 45.000 ή εναλλακτικά 60.000 ευρώ, αλλά και σε όλες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας τουλάχιστον εκ των γονέων δεν εργάζεται ή το οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 25.000 ευρώ.
Μάλιστα, όπως ισχυρίζονται οι τέσσερις βουλευτές της ΝΔ, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος έχει δεσμευτεί να «εξαντλήσει κάθε περιθώριο για να ικανοποιήσει την πρότασή τους». Από την πλευρά τους, πάντως, πηγές από το υπουργείο τόνισαν χθες ότι ο νόμος για την κατάργηση των μετεγγραφών ψηφίστηκε μόλις το 2011 και πρόσθεταν πως κατά τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά δεν τίθεται θέμα αλλαγής του.
Την ίδια ώρα, οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ. Β. Οικονόμου (Αττικής) και Κατερίνα Μάρκου, σε ερώτησή τους στη Βουλή, χαρακτηρίζουν άδικη τη γενική απαγόρευση των μετεγγραφών και ζητούν ο θεσμός να επανέλθει ειδικά για τους έχοντες σοβαρά προβλήματα υγείας.
Δήλωση Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, για την κοινωνική μέριμνα φοιτητών
«Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τη χώρα μας, έχει πλήξει ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς και την Ελληνική Οικογένεια, η οποία σηκώνει το βάρος των σπουδών των παιδιών της.
Μετά από εξοικονόμηση πόρων από τη μείωση των λειτουργικών δαπανών και με τη σαφή πολιτική κατεύθυνση που μου έδωσε ο Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ανακοινώνουμε σήμερα μέτρα, άμεσης εφαρμογής, για τη στήριξη των νέων, φοιτητών και σπουδαστών, και των οικογενειών τους.
Πρώτον, αυξάνουμε τον αριθμό των δικαιούχων φοιτητών και σπουδαστών για δωρεάν σίτιση, από 57.000 σε 70.000.
Δεύτερον, αυξάνουμε τον αριθμό των κλινών των εστιών κατά 700 για δωρεάν στέγαση φοιτητών και σπουδαστών.
Ξέρω ότι αυτά δεν είναι αρκετά, αλλά μέσα στο πλαίσιο της βαθιάς αυτής κρίσης, είναι αυτό που η Πολιτεία μπορεί να κάνει».
Διαβάστε επίσης: Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διαδικασίας για την παροχή δωρεάν σίτισης στους φοιτητές των Α.Ε.Ι. (σελίδα 28162 του ΦΕΚ).
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Έλληνες του εξωτερικού - Θέματα Ισπανικών και Αρμονίας
Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012
Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων για το έτος 2012
Από σήμερα και έως 20 Σεπτεμβρίου 2012 μπορούν να υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο οι υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων. Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.
Ετικέτες
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012
Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων
Σας υπενθυμίζουμε ότι η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων προβλέπεται στο άρθρο 23 του Ν. 3748/2009 (ΦΕΚ 29, τ.Α’/19-2-2009). Επίσης, με βάση τις διατάξεις της με αρ. πρωτ. Φ.253/75425/Β6/2009 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 1369 τ.Β΄/9-7-09), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του ως άνω νόμου, οι αιτήσεις των υποψηφίων που επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους υποβάλλονται από τους ίδιους ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους κάθε χρόνο αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους που οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων που εξετάστηκαν.
Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο εκδίδεται με διπλότυπο είσπραξης από την αρμόδια ΔΟΥ στον ΚΑΕ 3743, με ονομασία «παράβολα επίδειξης γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων». Το παράβολο ορίζεται σε 50 ευρώ για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και σε 80 ευρώ για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων (αριθμ. Φ151/96481/Β6/7-8-2009 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων). Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης με επίδειξη σε φωτοτυπία.
Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του έτους 2012 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2012. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων θα γίνεται κατά την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου στη Διεύθυνση που υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών.
Επισημαίνεται ότι αντίγραφα των αιτήσεων που ζητούν επίδειξη γραπτών Ειδικών Μαθημάτων (Ξένες Γλώσσες, Σχέδια, Μουσικά μαθήματα) καθώς και των μαθημάτων «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» και «Γραφιστικές Εφαρμογές» των ΕΠΑΛ, θα πρέπει να διαβιβάζονται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (Διεύθυνση Λειτουργικών Υποδομών Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Τμήμα Γ΄), όπου και θα λαμβάνουν γνώση των αντίστοιχων γραπτών τους οι υποψήφιοι σε χώρο και χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση του Υπουργείου.
Δείτε εδώ τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Δείτε εδώ τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Έλληνες του εξωτερικού - Θέματα Γραμμικού Σχεδίου και ελέγχου μουσικών ικανοτήτων
Δείτε τα θέματα στα μαθήματα
ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
(ηχητικό)
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
(θέματα)
ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
(ηχητικό)
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
(θέματα)
Επιλογή 6ου μαθήματος και επιστημονικά πεδία
Οι μαθητές και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων: Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.
Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο, πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.
Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί και σε 7ο μάθημα σε πανελλαδικό επίπεδο το οποίο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Σε αυτή και μόνο την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν.
β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου, είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν
Όταν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι γενικής παιδείας υπάρχει απώλεια μορίων καθώς οι συντελεστές βαρύτητας αυτών των μαθημάτων είναι μικρότεροι από εκείνους των μαθημάτων κατεύθυνσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ να επιλέξουν επιστημονικά πεδία στο μηχανογραφικό τους δελτίο ανάλογα με το 6ο μάθημα που επιλέξουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε κάθε κατεύθυνση, δίπλα από κάθε μάθημα επιλογής, αναγράφονται τα πεδία εκείνα που δύναται να επιλέξει ο υποψήφιος εφόσον έχει επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα.
Θεωρητική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο
Βιολογία 1ο, 3ο
Μαθηματικά 1ο, 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 1ο
Θετική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 3ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 3ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 3ο, 4ο
Τεχνολογική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 4ο
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το μάθημα επιλογής μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου.
Δείτε επίσης το Μηχανογραφικό Δελτίο ΓΕΛ 2012 για μελετήσετε αναλυτικά τις σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο για την ορθότερη επιλογή του 6ου μαθήματος.
ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο, πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.
Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί και σε 7ο μάθημα σε πανελλαδικό επίπεδο το οποίο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Σε αυτή και μόνο την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν.
β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου, είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν
Όταν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι γενικής παιδείας υπάρχει απώλεια μορίων καθώς οι συντελεστές βαρύτητας αυτών των μαθημάτων είναι μικρότεροι από εκείνους των μαθημάτων κατεύθυνσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ να επιλέξουν επιστημονικά πεδία στο μηχανογραφικό τους δελτίο ανάλογα με το 6ο μάθημα που επιλέξουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε κάθε κατεύθυνση, δίπλα από κάθε μάθημα επιλογής, αναγράφονται τα πεδία εκείνα που δύναται να επιλέξει ο υποψήφιος εφόσον έχει επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα.
Θεωρητική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο
Βιολογία 1ο, 3ο
Μαθηματικά 1ο, 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 1ο
Θετική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 3ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 3ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 3ο, 4ο
Τεχνολογική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 4ο
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το μάθημα επιλογής μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου.
Δείτε επίσης το Μηχανογραφικό Δελτίο ΓΕΛ 2012 για μελετήσετε αναλυτικά τις σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο για την ορθότερη επιλογή του 6ου μαθήματος.
ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
Έλληνες του εξωτερικού - Θέματα ελεύθερου σχεδίου και Γερμανικών
Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος επέλεξε να βρεθεί σε μια σειρά σχολικών μονάδων, προκειμένου να έχει προσωπική γνώμη για την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων κατά την έναρξη του εκπαιδευτικού έτους.
Ο Υπουργός επισκέφθηκε κατά σειρά το Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας, Γυμνάσιο Μάνδρας, τα δημόσια σχολεία που στεγάζονται στα Νοσοκομεία Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού» και «Αγία Σοφία», καθώς και την πτέρυγα του ογκολογικού τμήματος «Μαριάννα Βαρδινογιάννη», το Εκκλησιαστικό Σχολείο του Πειραιά και το Γυμνάσιο Καμινίων.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε σχετικά: «Καλή σχολική χρονιά σε όλους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Σήμερα άνοιξαν τα σχολεία με βιβλία και καθηγητές. Αγιασμός τελέσθηκε και στην Τέλενδο, βιβλία έχουν φτάσει και στη Γαύδο. Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί και όλες οι βασικές ειδικότητες καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν σήμερα στις θέσεις τους.
Την επόμενη εβδομάδα, με την οριστικοποίηση της δυναμικότητας κάθε τμήματος, θα τοποθετηθεί και ο τελευταίος αναγκαίος αναπληρωτής εκπαιδευτικός.
Αποδεικνύεται ότι και σε αυτή την περίοδο της δεινής οικονομικής κρίσης με σωστό σχεδιασμό, κεντρικό προγραμματισμό και με το μεράκι του εκπαιδευτικού μπορεί να γίνει πραγματικότητα το αυτονόητο, δηλαδή να έχουμε ανοικτά σχολεία, οι δάσκαλοι να είναι στη θέση τους και τα βιβλία στα θρανία».
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)