Στο συμβούλιο μεταξύ των άλλων έγινε παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη και την Υφυπουργό Ζέττα Μακρή των νομοθετικών πρωτοβουλιών:
α) Κύρωση Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ίδρυση και λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων,
Η πρώτη νομοθετική πρωτοβουλία αφορά στην ίδρυση και λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων. Πρόκειται για 22 νέα σχολεία (11 γυμνάσια και 11 λύκεια), τα οποία είναι δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση και θα λειτουργήσουν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Σε αυτά τα σχολεία, όπου θα φοιτήσουν περίπου 6.000 μαθητές και μαθήτριες, το Ίδρυμα Ωνάση θα αναλάβει την ανακαίνιση των κτιρίων ενώ για τη λειτουργία τους θα συσταθεί Διοικούσα Επιτροπή με πλειοψηφία του Δημοσίου.
Σήμερα η χώρα αριθμεί 42 Πρότυπα Σχολεία (21 γυμνάσια και 21 λύκεια) στα οποία φοιτούν 9.036 μαθητές. Επίσης, 104 Πειραματικά Σχολεία (23 νηπιαγωγεία, 41 δημοτικά, 22 γυμνάσια, 18 λύκεια) συνολικής δυναμικότητας 15.686 μαθητών.
Η δεύτερη νομοθετική ρύθμιση αφορά στην εισαγωγή του ΙΒ στα Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια, με στόχο την πολυτυπία στην εκπαίδευση και τις ίσες ευκαιρίες για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Ακόμη, ιδρύονται δυο αθλητικά σχολεία (Αθήνα - Θεσσαλονίκη), στα πρότυπα που λειτουργούν στην ΕΕ. Ενδυναμώνεται ακόμα η αυτονομία της σχολικής μονάδας σε όλα τα σχολεία της χώρας. Αυτό θα επιτευχθεί με τις αυξημένες αρμοδιότητες που δίδονται πλέον στους διευθυντές των σχολείων, ταυτόχρονα με έναν αυστηρό έλεγχο και λογοδοσία.
Το Υπουργείο Παιδείας θεσμοθετεί το Ανοιχτό Σχολείο για τους μαθητές και την κοινωνία. Σε κάθε δήμο ένας αριθμός σχολείων θα είναι χώροι ζωντανοί και πολυλειτουργικοί, με αθλητικές δραστηριότητες, ελεύθερο παιχνίδι, λέσχες ανάγνωσης, διαλέξεις και σχολές γονέων. Την ευθύνη για τη λειτουργία τους θα έχουν οι Δήμοι της χώρας ενώ το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα συνδράμει με την εκπόνηση του Προγράμματος Σπουδών. Τις δράσεις των σχολείων θα παρακολουθεί ο Επόπτης Ποιότητας.
Με το σχέδιο νόμου διευρύνεται η ψηφιοποίηση σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής κοινότητας ενώ μπαίνει τάξη στον αρρύθμιστο χάρτη των Κέντρων Μελέτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη λειτουργία τους θεσπίζονται πλέον αυστηροί κανόνες.
Δείτε παρακάτω απόσπασμα από την Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου για τα συγκεκριμένα θέματα.
Σε μια τέτοια συγκυρία το βλέμμα μας στρέφεται στο μέλλον και στη νέα γενιά, γι΄ αυτό και θέλω να σταθώ ιδιαίτερα σε δύο νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας τα οποία θα έχουμε την ευκαιρία να εγκρίνουμε σήμερα.
Να κάνω μία ειδική μνεία στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, ένα νέο εκπαιδευτικό δίκτυο το οποίο δίνει ιδιαίτερο βάρος στις ανθρωπιστικές, στις θετικές επιστήμες, στις καλές τέχνες, με τις δράσεις αυτού του δικτύου να καλύπτονται εξ ολοκλήρου με δωρεές του Ιδρύματος Ωνάση. Είναι μία πρωτοποριακή παρέμβαση την οποία κάνουμε στη δημόσια παιδεία, η οποία νομίζω ότι θα μπορέσει να αποτελέσει και οδηγό για δράσεις τις οποίες θα θέλουμε σταδιακά να επεκτείνουμε σε όλο το εύρος των δημόσιων σχολείων μας.
Το δεύτερο νομοσχέδιο προβλέπει την εισαγωγή του International Baccalaureate, του γνωστού μας IB, στη δημόσια εκπαίδευση στην πράξη, διότι είχε καθιερωθεί εδώ και 30 χρόνια περίπου, αλλά το ζήτημα είναι πως θα μπορούμε να το εφαρμόσουμε σε πρώτη φάση σε έναν αριθμό δημόσιων πειραματικών λυκείων. Το διεθνές απολυτήριο μπορεί να είναι ένα «διαβατήριο» για μεγάλα πανεπιστήμια στο εξωτερικό. Δεν θα αφορά, πλέον, μόνο κάποια ιδιωτικά σχολεία τα οποία θα το προσφέρουν, αλλά σταδιακά όλα τα παιδιά τα οποία θα θελήσουν να το επιλέξουν.
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου