Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Πώς θα γίνουν φέτος οι μετεγγραφές φοιτητών με σοβαρές παθήσεις - Δεν προβλέπεται ειδική μέριμνα στις νέες ρυθμίσεις

Η διαδικασία μεταφοράς θέσης φοιτητών που εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την ειδική κατηγορία 5% (υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις) μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, πραγματοποιήθηκε με βάση το άρθρο 34 του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α΄ 193/2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και βάσει της αρ. Φ1/21140/Β3/14.2.2014 (ΦΕΚ Β΄ 349/2014) υπουργικής απόφασης.

Το θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία μεταφοράς θέσης φοιτητών κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος είναι το άρθρο 53 του ν. 4264/2014 (ΦΕΚ Α΄ 118/2014) όπως συμπληρώθηκε και ισχύει με το άρθρο 47 του ν. 4274/2014 (ΦΕΚ Α΄ 147/2014).


Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Αναγνώριση ισοτιµίας τίτλου σπουδών της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελµάτων Ρόδου προς πτυχίο ΤΕΙ της ανωτέρας βαθµίδας εκπαίδευσης

Μετά από αναφορά κατόχου πτυχίου της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου, ο Συνήγορος παρενέβη προς το ΤΕΙ Θεσσαλίας, προκειμένου να χορηγηθεί στην ενδιαφερόμενη πράξη αναγνώρισης της ισοτιμίας του παραπάνω πτυχίου με πτυχίο ΤΕΙ της ανωτέρας βαθμίδας εκπαίδευσης.

Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, το αίτημα της ενδιαφερόμενης, που αρχικά είχε απορριφθεί με την αιτιολογία ότι τα ΤΕΙ ανήκουν στην ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης, ικανοποιήθηκε.

Διαβάστε εδώ τη Σύνοψη Διαμεσολάβησης.


Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Επιθυμία δήλωσης Αμοιβαίας Μετεγγραφής - Αναζήτηση φοιτητών για Αμοιβαία Μετεγγραφή


Το panelladikes24 με αφορμή την προσπάθεια επικοινωνίας φοιτητών που αφήνουν σχόλιο σε κάποιες αναρτήσεις και ενδιαφέρονται για αμοιβαία μετεγγραφή, δημιουργεί αυτή την ανάρτηση για να βοηθήσει όλους τους ενδιαφερόμενους αλλά και για να συγκεντρωθούν όλα τα αιτήματα σε ένα μέρος.

Προτείνουμε για την διευκόλυνση της επικοινωνίας σας, όλες οι αιτήσεις να ακολουθούν μία συγκεκριμένη σειρά.

πχ. Επιθυμώ αμοιβαία μετεγγραφή από .............. σε ...............
      Επικοινωνία: ...............


Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 47 - παράγραφο 5 του ν. 4274/2014 (ΦΕΚ Α΄ 147/2014) ''Αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής χωρίς τον περιορισμό εισοδηματικού κριτηρίου ή κριτηρίου ποσόστωσης επιτρέπεται σε αντίστοιχη σχολή ή τμήμα από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από ΤΕΙ σε ΤΕΙ. Η αμοιβαία μεταφορά θέσης δεν επιτρέπεται από και προς σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης''.


SOS - Νέα ενημέρωση 25/10/2014



Συνολικοί Πίνακες Εισαγομένων (Πλοιάρχων & Μηχανικών) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) εκπαιδευτικού έτους 2014-2015

Από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου ανακοινώνεται ότι την 23η Σεπτεμβρίου 2014 ημέρα Τρίτη δημοσιεύτηκαν οι Συνολικοί Πίνακες Εισαγομένων (Πλοιάρχων και Μηχανικών) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) έτους 2014-2015, όπως προβλέπεται από το κεφάλαιο ΙΑ΄ της σχετικής προκήρυξης.






Τοποθέτηση υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

rsz 5 2Δείτε την τοποθέτηση του υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τα παρακάτω θέματα:

Για την επιστροφή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις για όσους έχουν κατεύθυνση Πληροφορικής: «Έχουμε δηλώσει πάρα πολλές φορές πως όπου ο νομοθέτης πρόσφατα έκανε αλλαγές δεν πρόκειται να επανέλθουμε. Πρέπει να συσσωρεύει εμπειρία για να προκύψει ανάγκη αλλαγών για αργότερα. Η δυνατότητα θα ανήκει σε επόμενους Υπουργούς της ίδιας Κυβέρνησης η μίας επόμενης. Οι αλλαγές στο παρελθόν ήταν τόσες πολλές που δεν καταλάβαινες αν υπήρχε επιτυχία ή αποτυχία. Η καλή πρακτική είναι να συσσωρεύσεις εμπειρία. Έχουμε πρόσφατες αλλαγές που ακόμα δεν έχουν αξιολογηθεί. Θα αφήσουμε τη ζωή να τις δικαιώσει ή να τις επιδοκιμάσει. Κάναμε μία εξαίρεση, την εξαίρεση του μαθήματος της πληροφορικής. Θεωρήσαμε ότι είναι απαράδεκτο να έχει απαληφθεί από τις Πανελλήνιες εξετάσεις για όσους θέλουν να σπουδάσουν Πληροφορική. Δεν υποτιμούμε τη Χημεία, αλλά η επιστημολογική μας προσέγγιση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να εξετάζεται το μάθημα αυτό. Υπήρξε μία συζήτηση ανάμεσα στους δύο κλάδους και σύντομα θα κάνουμε την σχετική διαρρύθμιση. Για να φτάσουμε σήμερα να χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές κάποιοι ασχολούνται με την επιστήμη της Πληροφορικής. Με φειδώ και στάθμιση κάνουμε αυτή την επιλογή. Καταλήγει ο σχετικός διάλογος για να το εφαρμόσουμε».

Για τα 49 τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, τα οποία η ΑΔΙΠ τα κρίνει ανεπαρκή σε ότι αφορά το Διδακτικό Επιστημονικό Προσωπικό: «Η ΑΔΙΠ είχε ενημερώσει τη Βουλή για την αξιολόγηση που συνέταξε μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014. Τα 49 τμήματα έχουν από 9 έως και 0 μέλη ΔΕΠ. Είχαμε δύο δρόμους, να ρωτήσουμε την ΑΔΙΠ αν πρέπει να καταργηθούν τα εν λόγω τμήματα. Τον αποφύγαμε τον δρόμο αυτό, διότι έχουμε και εμείς εμπειρία και είναι γνωστό ότι υπάρχουν τμήματα με λίγα μέλη ΔΕΠ και μπορούν να συμπληρώσουν τα προγράμματα διδασκαλίας. Επειδή έχουμε την εμπειρία, σκεφτήκαμε προκειμένου να καταγραφούν τα τμήματα που θα μπουν στο μηχανογραφικό, να στραφούμε στα ίδια τα Ιδρύματα. Ρωτήσαμε λοιπόν, αν σε αυτά που υπάρχουν μηδέν ΔΕΠ αν μπορούν να λειτουργήσουν. Έρχονται πρυτάνεις και μας δηλώνουν αδυναμία λειτουργίας. Εμείς απαντάμε ότι θα πρέπει να μας τα φέρουν γραπτώς ως αποφάσεις των οργάνων που ηγούνται. Εμείς λοιπόν συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ κάνουμε διάλογο, δεν έχουμε τις απαντήσεις, αλλά θεωρούμε ότι πολύ σύντομα θα τις έχουμε. Να έχετε στο μυαλό σας ότι χωρίς εισήγηση από τα Ιδρύματα κανένα τμήματα δεν θα κλείσει, διότι θα είναι ελλιπής η απόφαση».

Για τις μετεγγραφές φοιτητών: «Στις 4 Μαΐου η Βουλή με μεγάλη πλειοψηφία ψήφισε την τροπολογία του κ. Αρβανιτόπουλου με ένα άρθρο να παρέχει δικαίωμα μετεγγραφής και όχι δυνατότητα. Η πλειοψηφία στη συζήτηση που είχε γίνει στο πρώτο θερινό τμήματα άγγιζε όλους πλην της Χρυσής Αυγής που δεν είχε τοποθετηθεί. Δεν μπορεί η Βουλή να ψηφίζει κάτι στις 4 Μάιου και ως Μαυρογυαλούρος να το αλλάξει μετά την Βουλή. Αλλά και να υπήρχε κάποιος για να το κάνει, η Βουλή δεν είχε διάθεση να το αλλάξει. Εμείς κάναμε δύο παρεμβάσεις, να απαιτείται βεβαίωση από το ΚΕΠΑ για τους αναπήρους φοιτητές ή τους γονείς τους και όχι απλή βεβαίωση γιατρού. Και δεύτερον, επειδή η διάταξη έδινε δικαίωμα σχεδόν σε όλους, αλλά όχι σε όλους τους φτωχούς κάναμε παρέμβαση. Για παράδειγμα ένας αυτοκινητιστής με τα σημερινά εισοδήματα δε θα μπορούσε να σπουδάσει το παιδί, διότι δεν είχε δικαίωμα μετεγγραφής. Με αυτή την διάταξη είχαν ζητήσει πέρσι 10.483 φοιτητές μετεγγραφή και πήραν 3.782. Με την προσθήκη της δική μας ρύθμισης υπολογίζαμε ότι θα γίνουν 350 ή το πολύ 500 μετεγγραφές ανθρώπων που έχουν πραγματικό πρόβλημα». Το δικαίωμα δώθηκε σε: α. Πολύτεκνοι ,β. τρίτεκνοι, γ. με αδελφό ή αδελφή ενεργό φοιτητή πρώτου κύκλου σπουδών, δ. ορφανοί , ε. με γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί κωφάλαλοι ή ανήκουν στην κατηγορία ειδικών αναγκών με αναπηρία άνω του 67%, στ. πολύδυμα τέκνα, ζ. τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας. Που πάνε όλοι αυτοί; Εκεί που είναι ο πατέρας, η μητέρα, ο αδελφός; Όχι πάνε όπου θέλουν. Μπαίνει ο φοιτητής από την Λάρισα να περνάει στην Ηγουμενίτσα και να λέει θέλω Αθήνα. Δεν είναι αυτό που θέλει η Βουλή να κάνει. Η Βουλή θέλει να προστατέψει τον φτωχό. Τα μεσαία στρώματα δεν είναι όπως ήταν. Έχουν αδυναμία να συντηρήσουν δύο ή τρία σπίτια. Άλλο προστατεύσω αυτόν και άλλον να δίνω δικαίωμα σε κάποιον να πάει όπου θέλει.

Ρυθμίζει ο νόμος ότι οι φοιτητές που θα εισαχθούν διατηρώντας την βαθμολογία τους από την προηγούμενη χρονιά, δεν καλύπτονται από την ρύθμιση. Ο νόμος λέει για όσους έδωσαν εξετάσεις το 2014.

Μία ακόμα παρέμβασή μας είναι ότι η μετεγγραφή γίνεται σε όμοιο τμήμα και όχι σε συγγενές. Αυτό το διαπιστώνει η ΑΔΙΠ και την εισήγηση της έκανα δεκτή. Δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε να γίνει το δικαίωμα μετεγγραφής να γίνει δικαίωμα να πάει όπου θέλει. Σκοπός του νομοθέτη να πάει εκεί που είναι οι γονείς ή ο αδελφός και όχι εκεί που θα διασκεδάζει.

Θα βγουν δύο υπουργικές αποφάσεις μία κοινή με το Υπουργείο Οικονομικών. Που αφορά την παρέμβασή μας για τους φτωχούς. Θα εκδώσουμε και μία απόφαση που θα αφορά τις λεπτομέρειες. Πότε θα γίνουν οι μετεγγραφές; Είχαμε την ιδέα να ρωτούν τα Ιδρύματα να ρωτούν τους νέους εισακτέους αν προτίθενται να ζητήσουν μετεγγραφή. Σε κάποια τμήματα τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά και σε κάποια όχι. Θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με τους Πρυτάνεις και Προέδρους των ΤΕΙ στις εβδομαδιαίες συναντήσεις που κάνουμε μαζί τους. Τα στοιχεία δεν τα έχουμε, έχουμε ενδείξεις, οι οποίες είναι απειλητικές. Η Υπουργική απόφαση θα περιλαμβάνει θέματα πρακτικά. Η προθεσμία για τις μετεγγραφές θα είναι πενθήμερη και θα ξεκινήσει μία εβδομάδα μετά την λήξη των εγγραφών. Θα δώσει χρόνο για την απάντηση των αιτημάτων. Την απόφαση θα παίρνει το οικείο τμήμα, αλλά έτσι όπως είναι η διάταξη ο φοιτητής δικαιούνται και το τμήμα διαπιστώνει. Θέμα θα έχουμε σε πληθώρα αιτημάτων που δεν θα μπορούμε να ικανοποιήσουμε.

Θυμίζουμε ότι στην Επιτροπή, στο πρώτο θερινό τμήμα, οι βουλευτές ζητούσαν να έχει αναδρομική ισχύ ο νόμος και ζητούσαν να ισχύσει και για το 10%, δηλαδή, όσους κράτησαν βαθμολογία από πέρσι. Ο κόσμος μας λέει μην χαϊδεύετε τους Πρυτάνεις και η φτώχεια είναι το πρώτο μέλημα για να σπουδάσουν τα παιδιά. Μας απειλούν ακόμα και με αγωγές αν δεν δώσουμε αναδρομικότητα.

Με συναίσθηση ευθύνης σας αφηγήθηκα ποιο είναι το πρόβλημα. Υπάρχουν στιγμές που φαίνεται ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί. Ο κ. Φορτσάκης ο νέος Πρύτανης, είπε ότι αν ισχύσει για ένα χρόνο, δηλαδή, για τη φετινή φουρνιά και καταργηθεί, εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε να τον εφαρμόσουμε. Την Παρασκευή ή τη Δευτέρα θα εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις.


Δικαιολογητικά και διαδικασία εγγραφής επιτυχόντων στην ΑΣΤΕΚ 2014

Η Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (ΑΣΤΕΡ) ενημερώνει τους επιτυχόντες σχετικά με την εγγραφή τους στη σχολή.

Αγαπητέ σπουδαστή /στρια, καλώς όρισες στην ΑΣΤΕΚ. Κατά την έναρξη των μαθημάτων στη Σχολή (η ημερομηνία έναρξης θα ανακοινωθεί προσεχώς) οφείλεις να έχεις μαζί σου το πιστοποιητικό υγείας αλλά και τα είδη ένδυσης, (χρησιμοποιούνται στις επίσημες εκδηλώσεις της Σχολής, εκπαιδευτικές επισκέψεις, κλπ.) όπως περιγράφονται παρακάτω. Η παρακολούθηση μαθημάτων στην ΑΣΤΕΚ είναι υποχρεωτική και επιτρέπεται μόνο πολύ μικρός αριθμός απουσιών.

Α. Ημερομηνίες Εγγραφών: Από Δευτέρα 6 Οκτωβρίου έως και Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014.

Β. Δικαιολογητικά Εγγραφής:
1. Αίτηση Εγγραφής
2. Τίτλος απόλυσης: απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του σχολείου αποφοίτησης ή νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο των τίτλων αυτών.
3. Υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
4. Τέσσερις (4) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.
Εκτός των παραπάνω, και μόνο όσοι πέτυχαν από το Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ – ΟΜΑΔΑ Β΄ (90% και 10%) υποβάλλουν και νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης (ΔΕΝ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΠΟΤΕ Η ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ).

- Εκτός από τα παραπάνω , οι σπουδαστές απαιτείται να προσκομίσουν και Πιστοποιητικό υγείας εργαζομένων σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος το οποίο θα χρειαστούν στην πρακτική τους άσκηση. Για την έκδοσή του θα χρειαστούν ιατρικές εξετάσεις καθ΄ υπόδειξη του Υγειονομικού κέντρου στο οποίο θα απευθυνθούν.

- Κατά την προσέλευσή τους για εγγραφή, οι εισαχθέντες πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα/ διαβατήριο ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο να αποδεικνύονται τα ονομαστικά τους στοιχεία και η ακριβής ημερομηνία γέννησης.

Γ. Είδη Ένδυσης:

ΑΓΟΡΙΑ
Κουστούμι χρώματος σκούρο μπλε, κατά προτίμηση υφάσματος τεριλέν.
Πουκάμισο λευκό με μακρύ μανίκι και κλασσικό γιακά

ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Ταγιέρ χρώματος σκούρο μπλε, κατά προτίμηση υφάσματος τεριλέν
Πουκάμισο λευκό με μακρύ μανίκι και κλασσικό γιακά
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στη γραμματεία της Σχολής (τηλ. 2841028565, 28828).

Έναρξη Μαθημάτων Χειμερινού Εξαμήνου 2014-15: Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014.


Δικαιολογητικά και διαδικασία εγγραφής επιτυχόντων στην ΑΣΤΕΡ 2014

Η Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (ΑΣΤΕΡ) ενημερώνει τους επιτυχόντες σχετικά με την εγγραφή τους στη σχολή.

Αγαπητέ σπουδαστή,

κατά την εγγραφή σου, είναι απαραίτητα να κατατεθούν από εσένα αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου με θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής από αρμόδια αρχή, τα απαραίτητα ακόλουθα δικαιολογητικά:

Α. Δικαιολογητικά
1. Αίτηση Εγγραφή
2. Ατομικό Στατιστικό Δελτίο Σπουδαστή (θα σας χορηγηθεί προς συμπλήρωση κατά την άφιξη σας στη Σχολή)
3. Απολυτήριο Λυκείου (ευκρινές φωτοαντίγραφο)
4. Υπεύθυνη Δήλωση (άρθρου 8 του Ν.1599/86, ότι δεν έχετε εγγραφεί σε άλλη Σχολή του εσωτερικού ή του εξωτερικού
5. Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας (φωτοτυπία)
6. Πιστοποιητικό γέννησης
7. (4) φωτογραφίες 
8. Ευκρινές φωτοαντίγραφο Βεβαίωσης πρόσβασης που θα σας χορηγηθεί από το Λύκειο αποφοίτησής σας.

Β. Πιστοποιητικό υγείας από το Υγειονομείο της περιοχής σας. (Απαραίτητο για όσους εργάζονται ή κάνουν πρακτική άσκηση σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις). Για την έκδοσή του θα χρειαστούν ιατρικές εξετάσεις καθ΄υπόδειξη του Υγειονομικού κέντρου.

Οι εγγραφές για το εκπαιδευτικό έτος 2014-2015 θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 14 Οκτωβρίου 2014.

Έναρξη μαθημάτων 15 Οκτωβρίου 2014.


Έναρξη µαθηµάτων σχολικού έτους 2014-15 για ΕΠΑΣ, ΣΕΚ, ΙΕΚ του ΟΑΕΔ

Με απόφαση του διοικητή του ΟΑΕΔ ορίζεται ως ηµεροµηνία έναρξης των µαθηµάτων του σχολικού έτους 2014-15 για τις Επαγγελµατικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ) Μαθητείας, τις Σχολές Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και τα Ινστιτούτα Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του Οργανισµού, η 15η Οκτωβρίου 2014.


Λοβέρδος για την επαναφορά της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές

Σε συνέντευξη του στην τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ, «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ», ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος μίλησε για:

Για την επιστροφή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις για όσους έχουν κατεύθυνση πληροφορικής και αν σχεδιάζονται άλλες αλλαγές

Δεν πάμε σε αλλαγές. Υπάρχει συνεχής παραπληροφόρηση με πολιτικά κίνητρα. Η παραπληροφόρηση αυτή θέλει τα καθημερινά θέματα της παιδείας με διάσταση από αναλήθεια μέχρι ψεύδους.

Κάνατε αναφορά σε αλλαγές. Εγώ σας λέω ότι επανειλημμένα έχουμε πει ότι το νέο Λύκειο το οποίο κατέστη νέο με πρόσφατες σχετικά αλλαγές και το νόμο περί Πανεπιστημίων, δεν πρόκειται να τα πειράξουμε. Εμείς θ’ ασχοληθούμε με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το έχουμε πει αυτό εκατό φορές. Επιμένει μια φωνούλα να λέει ότι οργανώνουμε αλλαγές στο Λύκειο. Μια αλλαγή θα κάνουμε, την οποία όποιος λέει ότι δεν τη θέλει, πρέπει λιγάκι να κοιταχτεί. Αφαιρέθηκαν από τα Πανεπιστήμια Πληροφορικής οι εξετάσεις στο μάθημα της Πληροφορικής. Το θεωρώ όχι απαράδεκτο, αλλά μη υποστηρίξιμο διεθνώς σε καμία περίπτωση. Και τι λέμε: Η Χημεία στους χημικούς, σ’ αυτούς που έχουν αυτό τον προσανατολισμό σπουδών και η Πληροφορική σ’ αυτούς που έχουν προσανατολισμό σπουδών στην Πληροφορική.

Το να θεωρεί κανείς την Πληροφορική ως μέσο και όχι ως επιστήμη, είναι ανόητο. Μπορεί εσείς κι εγώ κύριοι να χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή για να κάνουμε τη δουλειά μας. Για να μπορέσω εγώ κι εσείς να κάνουμε αυτό, κάποιοι άνθρωποι ασχολούνται με την επιστήμη της Πληροφορικής. Αυτή την πορεία, που είναι παγκόσμια, η Ελλάδα αποφάσισε, κακώς, ότι δεν την θέλει. Εδώ θα επιμείνουμε, είναι η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε, θα επιμείνουμε σ’ αυτό, ότι όσοι δίνουν Πληροφορική θα εξεταστούν στα εισαγωγικά στο μάθημα της Πληροφορικής. Μόνο αυτοί. Κι έχουμε κάνει μια πολύ ισορροπημένη, απέναντι στη Χημεία και στην Πληροφορική, ταξινόμηση και δεν την ανακοινώνουμε ακόμη διότι συνεχίζουμε το διάλογο, είναι θέμα ολίγων ημερών. Είναι η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε. Η λύση δεν έχει ανακοινωθεί. Οι χημικοί έχουν τις απόψεις ή και τις αιτιάσεις τους. Γίνονται απόλυτα σεβαστές, εκτιμούμε και σεβόμαστε πάρα πολύ και αυτό τον κλάδο της επιστήμης. Και θα τον σεβαστούμε διατηρώντας τη δυνατότητά τους να είναι παρόντες και η επιστήμη τους να είναι παρούσα εκεί όπου επιστημολογικά, όχι απλώς επιστημονικά αλλά επιστημολογικά, πρέπει έτσι να είναι. Δε μπορεί αυτό όμως να γίνει σε βάρος της Πληροφορικής.

Ευρύτατη παρέμβαση στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ δεν θα γίνει. Αυτά τα λένε κερδοσκόποι του χώρου. Έλεγαν στην αρχή ότι «θέλω να καταργήσω τις καμπάνες», τώρα λένε ότι «θέλω να καταργήσω το σταυρό στη σημαία». Δηλαδή λένε διάφορα. Τους λέω ότι μπορείς ν’ απασχολήσεις την επικαιρότητα και με άλλους τρόπους. Κάνε τζόκινγκ γυμνός και θα σε δείξουν όλα τα κανάλια. Δεν είναι ανάγκη να ταλαιπωρείς τον κόσμο. Ταλαιπωρούν τον κόσμο με παραπληροφόρηση.

Για τα θέματα των εισαγωγικών στις στρατιωτικές σχολές

Δεν έχουμε πάρει πρωτοβουλία εμείς. Μας ζήτησαν από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να ξαναδούμε κάπως το θέμα. Η δική τους αντίληψη είναι και εν μέρει έχουν δίκιο, ότι σήμερα ένα παιδί που θέλει να μπει στις στρατιωτικές σχολές, συναγωνίζεται μ’ ένα παιδί που λέει «να μπω κάπου και ας είναι κι εκεί». Με αποτέλεσμα να έχουμε ορισμένα θέματα πολύ σοβαρά στην εξέλιξη αυτών που γίνονται Αξιωματικοί δι’ αυτού του τρόπου χωρίς να το θέλουν. Κάναμε αυτή τη συζήτηση. Είπαμε ότι οι εξετάσεις δε φεύγουν από το Υπουργείο Παιδείας γιατί καλές ή κακές είναι αδιάβλητες.