Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

74.692 εισακτέοι σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 - Αύξηση κατά 3.966 θέσεις - Πίνακες


Ειδικότερα:

Α) Σε ό,τι αφορά το νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ο συνολικός αριθμός εισακτέων φέτος είναι 4.633 άτομα, ενώ πέρυσι στα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά ήταν 4.557 άτομα. Συνεπώς, φέτος υπάρχει αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 76 θέσεις.
Β) Σε ό,τι αφορά στα Πανεπιστήμια (εκτός του Παν/μίου Δυτ. Αττικής) ο συνολικός αριθμός εισακτέων φέτος είναι 46.663 άτομα, ενώ πέρυσι στα αντίστοιχα τμήματα ήταν 43.758 άτομα. Συνεπώς, φέτος υπάρχει αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 2.905 θέσεις.

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Ανακοινώθηκε ο αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 - Αναλυτικοί πίνακες



Τονίζεται ότι στην παραπάνω απόφαση δεν περιλαμβάνεται ο αριθμός εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Οι συγκεκριμένες αποφάσεις καθορίζονται με αποφάσεις από τα συναρμόδια υπουργεία, αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα και θα δημοσιευτούν και από το panelladikes24.

Δείτε επίσης:




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αυξημένος κατά 3.000 ο αριθμός των φετινών εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Μέχρι αύριο η ανακοίνωση

Αποτέλεσμα εικόνας για Αυξημένος κατά 3.000 ο αριθμός των φετινών εισακτέων - Αύριο η ανακοίνωσηΠερισσότεροι από 3.000 θα είναι φέτος σε σχέση με πέρυσι οι επιπλέον εισακτέοι φοιτητές και φοιτήτριες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου σε δηλώσεις του στο περιθώριο του περιφερειακού αναπτυξιακού συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας.

sos - Ανακοινώθηκε ο αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019

«Νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι θα είναι ένας αριθμός πάνω από 3.000 πρόσθετους φοιτητές και φοιτήτριες. Κάναμε μία πολύ συστηματική μελέτη για τις δυνατότητες των ιδρυμάτων, δίνουμε φέτος περισσότερες θέσεις.

Υπάρχει μεγαλύτερη αύξηση στη χρηματοδότηση και νομίζουμε ότι έχουν τη δυνατότητα τα ιδρύματα να απορροφήσουν αυτόν τον κόσμο και άρα θα μειωθεί και το άγχος των φοιτητών της τρίτης λυκείου που είναι στην τελική ευθεία», ανέφερε ο υπουργός υπογραμμίζοντας πως ο ακριβής αριθμός θα ανακοινωθεί μέχρι αύριο.

Δείτε επίσης:










Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Υπουργός Παιδείας: Να υπάρχει ειδικό καθεστώς εισαγωγής των αθλητών με διακρίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αποτέλεσμα εικόνας για Υπουργός Παιδείας: Να υπάρχει ειδικό καθεστώς εισαγωγής των αθλητών με διακρίσεις στην τριτοβάθμια ÎµÎºÏ€Î±Î¯Î´ÎµÏ…ÏƒÎ·Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε συνεντεύξεις που παραχώρησε τόνισε ότι θα προσπαθήσει να συνεχιστεί η προνομιακή εισαγωγή καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων των αθλητών με διακρίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μετά την αρνητική απόφαση του ΣτΕ.

Δείτε όσα είπε στην ΕΡΤ1 για την απόφαση του ΣτΕ για την εισαγωγή αθλητών στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Η απόφαση του ΣτΕ αμφισβητεί ένα νόμο που ψηφίστηκε το 1992. Εμείς, λοιπόν, είμαστε σαφέστατοι ότι οι διακριθέντες αθλητές πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τα προνόμια και ότι αυτό ενισχύει τον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Βεβαίως υπάρχουν προβλήματα, υπάρχουν δυσκολίες, υπάρχουν πράγματα τα οποία είναι ολίγον σε σκιά ακόμη και στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, ζητήματα που δεν έχουν σχέση με το Υπουργείο Παιδείας. Αυτά να τα αντιμετωπίσουμε, αλλά αυτά είναι άλλης τάξης ζητήματα από τη ρύθμιση που συνεχίζει για τουλάχιστον 25 χρόνια και η οποία μόνο καλό έχει κάνει και στα πανεπιστήμια αλλά και στον αθλητισμό. Δεν μας έχει έρθει ακόμα επισήμως η απόφαση και το σκεπτικό της από το ΣτΕ. Θα κάνουμε πάντως το παν για να μπορέσουμε να βρούμε λύση στην κατεύθυνση που σας είπα.

Δείτε όσα είπε στον ρ/σ "ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 93.4 Θεσσαλονίκη" για την απόφαση του ΣτΕ για την εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ο Γαβρόγλου ελπίζει πλέον ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί το 2020

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Γαβρόγλου ελπίζει πλέον ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί το 2020Ο υπουργός Παιδείας σε αναφορά του για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόνισε ότι ελπίζουμε να εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2020 και θα αφορά τους μαθητές της σημερινής Α΄ Λυκείου

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε για τη λέξη ''ελπίζουμε'' αφήνοντας για πρώτη φορά ανοικτό το περιθώριο για τη μη εφαρμογή του νέου συστήματος κατά το 2020.

Δείτε όσα ανέφερε ο υπουργός για το σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Έχω τοποθετηθεί στον δημόσιο διάλογο με τους φορείς για τις εγγενείς αδυναμίες του σημερινού συστήματος, αδυναμίες που έχουν σχέση με την παιδαγωγική αξιοπιστία του. Εμείς ολοκληρώνουμε τον διάλογο με φορείς, επιστήμονες και πανεπιστημιακούς και θα ανακοινώσουμε, σχετικά σύντομα, την αρχιτεκτονική μιας νέας προσέγγισης σε αυτά τα ζητήματα. Το νέο σύστημα εισαγωγής ελπίζουμε να εφαρμοστεί για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2020, δηλαδή για τα παιδιά που είναι σήμερα στην Α΄ Λυκείου.

Πατήστε εδώ για να δείτε παλαιότερες συνεντεύξεις του υπουργού για το θέμα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τον Σεπτέμβριο η ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών με χαμηλά εισοδήματα

Αποτέλεσμα εικόνας για Τον Σεπτέμβριο η ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών με χαμηλά ÎµÎ¹ÏƒÎ¿Î´Î®Î¼Î±Ï„Î±Ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου σε συνέντευξη που παραχώρησε αναφέρθηκε στις Μετεγγραφές Φοιτητών με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα και χωρίς αδέλφια φοιτητές.

Δείτε παρακάτω όσα είπε ο υπουργός για το συγκεκριμένο θέμα.

- Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αλλά και στην Ολομέλεια της Βουλής το τόνισα με μεγάλη σαφήνεια ότι το θέμα των μετεγγραφών των φοιτητών που δεν έχουν αδέλφια θα το αντιμετωπίσουμε το Σεπτέμβρη. 

- Πολλές οικογένειες με χαμηλό εισόδημα δεν ζούν μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, άρα, η Πολιτεία πρέπει να βρει λύση και για τα παιδιά που είναι εκτός αυτών των δύο πόλεων. 

- Και το δεύτερο είναι ότι με πρόταση που έκανα στη Βουλή, ζητάω από τα υπόλοιπα κόμματα να μας στείλουν συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα των μετεγγραφών. Και θέλω όλοι να έχουμε μία συναίνεση και σε αυτό το θέμα και όχι το κάθε κόμμα να παίζει μετά με μία επιχειρηματολογία «δεν μεταγράφουμε τους μεν, δεν μεταγράφουμε του δε». 

- Φέτος ικανοποιήθηκε πάνω από το 60% των αιτήσεων για μετεγγραφή. Για πρώτη φορά τα αδέλφια θα μπορούν να σπουδάζουν στην ίδια πόλη και όσοι είναι με χαμηλότερα εισοδήματα θα μπορούν να πηγαίνουν εκεί που είναι οι γονείς τους όταν υπάρχουν τα αντίστοιχα Τμήματα. Αυτό δεν είχε ξαναγίνει.

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2018 - Τι αλλάζει στον τρόπο υπολογισμού μορίων των υποψηφίων - Αναλυτικές πληροφορίες

Σχετική εικόναΜεγάλη αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού μορίων υποψηφίων ΕΠΑΛ

Από φέτος, οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ θα έχουν δύο σύνολα μορίων από τα μαθήματα που θα εξεταστούν στις αντίστοιχες εξετάσεις για να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα τμήματα του Μηχανογραφικού τους Δελτίου.

Πιο συγκεκριμένα, θα έχουν:

- έναν αριθμό μορίων για τις σχολές και τμήματα του τομέα τους (πχ. Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας) που θα προκύπτει κατά 70% από τα μαθήματα ειδικότητας και 

- έναν αριθμό μορίων για τις κοινές σχολές (Στρατιωτικές, Αστυνομικές, Πυροσβεστικές Σχολές, ΑΕΝ, ΤΕΦΑΑ κτλ.) που θα προκύπτει κατά 70% από τα μαθήματα «Μαθηματικά» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα».

Σημειώνεται ότι μέχρι πέρσι δεν είχε υπήρχε αυτή η πρόβλεψη και ο υπολογισμός των μορίων για όλες τις σχολές γινόταν με βάση την πρώτη περίπτωση.

Δείτε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε με αναλυτικά στοιχεία.


1. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψήφιου/-ας για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων του Τομέα αποφοίτησής τους καθώς και της Κοινής Ομάδας όπως αναφέρονται στο άρθρο 1 της παρούσας, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων Γενικής παιδείας και ειδικότητας καθορίζονται βάσει του άρθρου 13 του ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17 Α΄) την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38 Α΄).

για το μάθημα «Μαθηματικά» (Άλγεβρα) συντελεστής 1,5 
για το μάθημα «Νέα Ελληνικά»/«Ελληνική Γλώσσα» (Νέα Ελληνική Γλώσσα) συντελεστής 1,5 
για το α΄ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 3,5 
για το β΄ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 3,5

για το μάθημα «Μαθηματικά» (Άλγεβρα) συντελεστής 3,5 
για το μάθημα «Νέα Ελληνικά»/«Ελληνική Γλώσσα» (Νέα Ελληνική Γλώσσα) συντελεστής 3,5 
για το α΄ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 1,5 
για το β΄ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 1,5 

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η ευνοϊκή ρύθμιση για την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - ΥΠΠΕΘ: Καμία αλλαγή για φέτος

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣτΕ: Αντισυνταγματική η εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - ΥΠΕΠΘ: Καμία αλλαγή για φέτοςΠαραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, η ρύθμιση που επιτρέπει την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ της προτίμησής τους καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου αριθμού εισακτέων, έκρινε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Το ανώτατο δικαστήριο με πρόεδρο, την αντιπρόεδρο Μαρία Καραμανώφ και εισηγητή τον σύμβολο Επικρατείας Γεώργιο Τσιμέκα, έκρινε αντισυνταγματικές τις σχετικές ρυθμίσεις, ενώ με την απόφαση της Ολομελείας υποχρεώνεται το υπουργείο Παιδείας να εγγράψει ως υπεράριθμο στην Ιατρική Σχολή υποψήφιο των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016-17 ο οποίος δεν εισήχθη, καθώς την θέση του κατέλαβε συνυποψήφιός του αθλητής με λιγότερα μόρια από εκείνον.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια αποφάνθηκε ότι η διάκριση που θεσπίζει το άρθρο 34 του νόμου υπέρ των αθλητών υποψηφίων, που έχουν επιτύχει τις προβλεπόμενες από το νόμο διακρίσεις, δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος και, συγκεκριμένα, από την ανάγκη παροχής κινήτρων στους ασχολούμενους με τον αθλητισμό, για την ανάπτυξη του οποίου οφείλει να μεριμνά η Πολιτεία.

Όμως η διάταξη του άρθρου αυτού (34 του νόμου 2009 του 1992) για τους αθλητές κρίθηκε ότι αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της ορθολογικής οργανώσεως της παρεχομένης εκπαιδεύσεως, σε συνδυασμό με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας μέτρου/σκοπού, κατά το μέρος που προβλέπουν:
α) την πριμοδότηση αθλητών ακόμα και για επιτυχίες σε αθλητικούς αγώνες ήσσονος σημασίας,
β) την καθ’ υπέρβαση εισαγωγή αθλητών στις Ανώτατες Σχολές στο δυσανάλογα υψηλό ποσοστό του 4,5% των προβλεφθεισών θέσεων, το οποίο παρίσταται αυθαίρετο και
γ) την εισαγωγή διακριθέντος αθλητή σε Σχολή της προτίμησής του, εφόσον συγκεντρώσει αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο με το 90% του αριθμού των μορίων του τελευταίου εισαχθέντος στη συγκεκριμένη Σχολή στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος, μετά την προσαύξηση του συνόλου των μορίων του από τις αθλητικές του διακρίσεις.

Υπουργός Παιδείας: «Λελογισμένη αύξηση» του αριθμού των εισακτέων - Μέχρι την Τετάρτη η ανακοίνωση

Εμφάνιση της εικόνας προέλευσης
Για «λελογισμένη αύξηση» του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε σχέση με τον περυσινό αριθμό, έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ ενώ ενημέρωσε ότι η επίσημη ανακοίνωση θα έχει γίνει έως την Τετάρτη.

Δείτε παρακάτω όσα ανέφερε ο υπουργός σχετικά με τον αριθμό εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019

Ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα ανακοινωθεί μέχρι την Τετάρτη. Υπάρχει μία λελογισμένη αύξηση των εισακτέων -μπορώ να σας πω και λίγο παραπάνω από τη λελογισμένη αύξηση- γιατί νομίζουμε ότι με την πρόσθετη χρηματοδότηση που παίρνουν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας και με τη χρηματοδότηση για πρόσθετες θέσεις νέου προσωπικού για να αποκτήσει τη διδακτική εμπειρία, έχουμε όλες τις προϋποθέσεις ώστε να υπάρξει αύξηση στους εισακτέους. Δε θα αυξηθούν μόνο όσο γράφουν οι εφημερίδες αλλά και λίγο παραπάνω. Το ύψος της αύξησης ανά Ίδρυμα εξαρτάται από τις υποδομές που υπάρχουν, από το διδακτικό προσωπικό και από τις άλλες δυνατότητές του, όπως είναι τα εργαστήρια που διαθέτει.

Δείτε επίσης:









Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

Όλα τα επαναληπτικά θέματα του Ψηφιακού Βοηθήματος (ΨΕΒ) ανά Κεφάλαιο στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

Αποτέλεσμα εικόνας για Όλα τα επαναληπτικά θέματα του Ψηφιακού Βοηθήματος (ΨΕΒ) ανά Κεφάλαιο στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ ΛυκείουΔείτε όλα τα επαναληπτικά θέματα Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου του Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Βοηθήματος (ΨΕΒ) του ΥΠΠΕΘ μαζί με τις λύσεις τους και ανά κεφάλαιο (θεωρία και ασκήσεις) για το σχολικό έτος 2017-2018.


Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τα Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα.

Πατήστε εδώ για να δείτε προτεινόμενα θέματα και επαναληπτικά διαγωνίσματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.