Με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των μαθητών, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επισημαίνει:
Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των μαθητών, το ΥΠΠΕΘ επιθυμεί να υπενθυμίσει ορισμένες σημαντικές παρεμβάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι οποίες έγιναν την τελευταία τριετία.
Είναι γεγονός ότι με τις μεταρρυθμίσεις των προηγούμενων χρόνων και ιδιαίτερα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, το δημόσιο σχολείο επλήγη βάναυσα τόσο στην οικονομική του βάση, όσο και στην εκπαιδευτική - παιδαγωγική του διάσταση.
Βιώνουμε τις στρεβλώσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεμένου στο άρμα των νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων. Κατευθύνσεις που έβαλαν τη σφραγίδα τους στον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, την υποβάθμιση της γενικής ανθρωπιστικής παιδείας και την ανάδειξη ως κυρίαρχου στόχου του, την εκμάθηση περιορισμένων εργαλειακών γνώσεων και δεξιοτήτων.
Μετά το 2015 από το ΥΠΠΕΘ πάρθηκαν μέτρα με στόχο τη σταδιακή άμβλυνση αυτών των στρεβλώσεων. Μεταξύ άλλων:
- Από το 2016 σταμάτησε η μείωση των κρατικών δαπανών για την εκπαίδευση, οι οποίες είχαν μειωθεί δραματικά (κατά 35%) από το 2009-2015. Ήδη τόσο στον προϋπολογισμό του 2017 όσο και του 2018 προβλέφθηκε αύξηση των σχετικών κονδυλίων.
- Μειώθηκαν τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου από 14 σε 4, καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους. Καθιερώθηκε η θεματική εβδομάδα έτσι ώστε όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες να επεξεργάζονται στο σχολείο μια σειρά από χρήσιμα για την προσωπικότητά τους κοινωνικά θέματα.