Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Το ΥΠΠΕΘ για τη νέα δομή των ΕΠΑΛ - Δείτε τις αλλαγές και τα χρονοδιαγράμματα

Αποτέλεσμα εικόνας για Το ΥΠΕΠΘ για τη νέα δομή των ΕΠΑΛ - Δείτε τις αλλαγές και τα χρονοδιαγράμματαΗ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στις σύγχρονες κοινωνίες καλείται να διαδραματίσει έναν πολυδιάστατο και ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Να προετοιμάσει με κατάλληλο τρόπο ένα μεγάλο τμήμα της νέας γενιάς για την άσκηση συγκεκριμένου επαγγέλματος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα το μορφωτικό υπόβαθρο που είναι αναγκαίο για την αποτελεσματική συμμετοχή του στα κοινωνικά δρώμενα. Τα πολλά και σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ΤΕΕ δεν της επιτρέπουν να επιτελέσει το ρόλο της και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των νέων που την επιλέγουν.

Οι αλλαγές που προωθεί το ΥΠΠΕΘ για την επαγγελματική εκπαίδευση βασίζονται στην ολιστική θεώρηση του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της, με τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων, στην ανάγκη συνεχούς εναρμόνισής της με τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, στην ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές και στις μαθήτριες που την επιλέγουν, στην ανάγκη παροχής ασφαλών επαγγελματικών διεξόδων στους αποφοίτους της, στην εμπέδωση εργασιακής ασφάλειας και στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού οράματος για τους/τις εκπαιδευτικούς.

Στις 5/3/2016 δόθηκαν στη δημοσιότητα οι προτάσεις της υποεπιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου και της αρμόδιας επιτροπής του ΙΕΠ για την ΤΕΕ για τις άμεσες αλλαγές και τέθηκαν σε δημόσιο διάλογο. Στη συνέχεια δόθηκαν επίσης σε δημόσια διαβούλευση οι προτάσεις της αρμόδιας επιτροπής του ΙΕΠ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που αφορούσαν το προσωρινό ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ και της Β΄ τάξης των ΕΠΑΛ για το επόμενο σχολικό έτος 2016-17, καθώς και η πρόταση για τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ.

Σύμφωνα με τις παραπάνω θέσεις και την επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστούν με θετικό τρόπο τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν την Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση, ψηφίστηκαν ήδη νομοθετικές αλλαγές για τα ΕΠΑΛ (αρ. 66 ν. 4386/16) σύμφωνα με τις οποίες προβλέπονται τα εξής:

Α) ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΕΠΑΛ

Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την παρακάτω δομή:

- Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα, με μαθήματα γενικής παιδείας, προσανατολισμού και ειδικοτήτων, προκειμένου να δίνεται στους μαθητές/-τριες η δυνατότητα να διερευνήσουν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους.

- Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών με μαθήματα γενικής παιδείας και τομέων (θεωρητικά και εργαστηριακά).

- Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες, με μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτήτων (θεωρητικά και εργαστηριακά).

- Μετά την αποφοίτηση, προαιρετικό «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας», με εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας στο σχολείο και μαθητεία σε χώρους εργασίας.

Με τη νέα δομή του ΕΠΑΛ: αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση των μαθητών / μαθητριών, εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων γενικών γνώσεων, δίνονται οι αναγκαίες τεχνολογικές - επαγγελματικές γνώσεις, που θα αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα «χτιστεί» η ειδικότητα, δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου χωρίς διακρίσεις ανάμεσα στις επιλογές των μαθητών/-τριών, παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικέςδιέξοδοι στους αποφοίτους, διευκολύνεται η απόκτηση δεύτερης ειδικότητας, επιτυγχάνεται με ασφάλεια η επαφή των αποφοίτων στην αγορά εργασίας και τέλος διευρύνονται οι δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Β) ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εισάγονται δύο σημαντικές νέες δυνατότητες για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ:

1. Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης στα ΤΕΙ μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων για τους απόφοιτους ΕΠΑΛ, αφού θα διαγωνίζονται για ειδικό ποσοστό θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων στα ΤΕΙ, που προβλέπεται να είναι, κατά προσέγγιση, ανάλογο του ποσοστού των υποψηφίων που αποφοίτησαν από τα ΕΠΑΛ σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων για τα ΤΕΙ αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ,. Αποκαθίσταται, επίσης, η δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑΛ μέσω των ειδικών εξετάσεων στη σχολή Πυροσβεστικής.

2. Δίνεται η δυνατότητα των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, και στο πιο απομακρυσμένο ΕΠΑΛ της χώρας, να εισάγονται και σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων. Συγκεκριμένα, θα μπορούν με τις ίδιες εξετάσεις να εισάγονται με τη βαθμολογία τους σε σχολές των Πανεπιστημίων αντίστοιχες των τομέων που σπούδασαν στα ΕΠΑΛ και για ειδικό ποσοστό θέσεων επιπλέον 1%.

Γ) ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟ ΕΤΟΣ - ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ 

Νομοθετήθηκαν οι απαραίτητες ρυθμίσεις και τροποποιήσεις ώστε να καταστεί ασφαλής και πλήρης δικαιωμάτων για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που θα σπουδάζουν στο «μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας», η πρώτη επαφή με την εργασία.

Επίσης, ρυθμίστηκαν λειτουργικά ζητήματα του έτους αυτού, όπως να μην επιβαρύνονται οι μαθητές/-τριες την ίδια ημέρα με σχολείο και εργασία, όπως προέβλεπε ο ν.4186/13, να γίνονται τα εργαστηριακά μαθήματα αποκλειστικά στα ΕΠΑΛ και στα Εργαστηριακά Κέντρα από τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε αυτά και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Επίσης, προσδιορίζονται οι όροι με τους οποίους θα πραγματοποιείται η μαθητεία:

1. Το ΕΠΑΛ θα έχει την ευθύνη της παρακολούθησης-εποπτείας των μαθητευομένων στις δημόσιες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Η εποπτεία από τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό έργο που θα καθοριστεί αναλυτικά με Υπουργική Απόφαση.

2. Θα υπογράφονται συμβάσεις με όρους που πρέπει να γίνονται σεβαστοί και θα ελέγχονται από εποπτεύοντα καθηγητή/-τρια του ΕΠΑΛ. Οι συμβάσεις θα μπορεί να ακυρωθούν, αν δεν τηρούνται οι όροι από τον εργοδότη.

3. Κατοχυρώνονται τα δικαιώματα των μαθητευόμενων, οι οποίοι θα είναι ενήλικες, απόφοιτοι ΕΠΑΛ. Οι μαθητές θα υπάγονται ασφαλιστικά στο ΙΚΑ για το διάστημα της μαθητείας, στον κλάδο παροχών ασθένειας σε είδος και στον κλάδο παροχών ασθένειας σε χρήμα, ο δε χρόνος ασφάλισής τους θα είναι συντάξιµος. Η αμοιβή για το διάστημα της μαθητείας θα είναι ίση με το 75% επί του κατωτάτου ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη.

4. Προσδιορίζεται ο ρόλος του ΟΑΕΔ, μέσω των Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ), ως συνεργαζόμενου με τα ΕΠΑΛ σε ό,τι αφορά την οργάνωση, τη λειτουργία και τα θέματα διοικητικής διαχείρισης της μαθητείας. Αξιοποιείται, έτσι, η μακροχρόνια εμπειρία του. Στα κέντρα αυτά θα διατίθεται και εκπαιδευτικός των ΕΠΑΛ.

Δ) ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ

Οι αλλαγές που θεσμοθετήθηκαν στα ΕΠΑΛ θα ξεκινήσουν σταδιακά, από το σχολικό έτος 2016-17 και έχουν το χαρακτήρα μεταβατικών αλλαγών (θα λειτουργήσουν ως «γέφυρα») από τη υπάρχουσα στη νέα δομή των ΕΠΑΛ), μέχρις ότου ολοκληρωθεί ο δημόσιος διάλογος για το σύστημα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, από τον οποίο θα προκύψει και μια πλήρης μελέτη για το περιεχόμενο των αλλαγών στα ΕΠΑΛ.

- Συγκεκριμένα, με ενιαίο πρόγραμμα θα λειτουργήσει η Α΄ τάξη και με τομείς σπουδών η Β΄ τάξη, ενώ θα αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα και τα προηγούμενα προγράμματα και βιβλία. Δηλαδή, το σχολικό έτος 2016-17 η Α΄ και η Β΄ τάξη θα έχουν νέα δομή και πρόγραμμα. Η Γ΄ (καθώς και η Δ΄ εσπερινών) θα ακολουθεί τη δομή του υπάρχοντος συστήματος, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στη Β΄ τάξη να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

- Θα γίνει προσπάθεια να οργανωθούν από την επόμενη σχολική χρονιά προγράμματα μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑΛ προηγουμένων ετών σε περιορισμένο αριθμό ειδικοτήτων και περιοχών, στη λογική της σταδιακής ανάπτυξης του νέου αυτού θεσμού.

Ε) ΤΟΜΕΙΣ - ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ - ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Υπογράφτηκαν ήδη Υπουργικές Αποφάσεις με τις οποίες καθορίζονται:

1. Οι τομείς και οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στα ΕΠΑΛ με βάση το νέο νόμο από την επόμενη σχολική χρονιά.

2. Τα ωρολόγια προγράμματα της Α΄ και της Β΄ τάξης των ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ όπως θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2016-17.

3. Τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικοτήτων (σε αυτές που δεν υπήρχαν λόγω της κατάργησής τους αλλά σε ορισμένες από τις υπάρχουσες όπου έγιναν αναγκαίες προσαρμογές) της Γ΄ τάξης ημερησίων και της Γ΄ και Δ΄ τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν το σχολικό έτος 2016-17 (και 2017-18 για τη Δ΄ τάξη των εσπερινών) με βάση την παλαιά δομή, για τους μαθητές και τις μαθήτριες που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στη Β΄ τάξη το σχολικό έτος 2015-16.

4. Οι αναθέσεις μαθημάτων για όλες τις τάξεις του ΕΠΑΛ

5. Η εκτύπωση των βιβλίων για όλα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, προκειμένου να διανεμηθούν εγκαίρως στα σχολεία με τα ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΗΝ ΤΕΕ

Το ΥΠΠΕΘ, με την προώθηση ευρύτερων πολιτικών αλλά και επιμέρους αλλαγών, από το Γενάρη του 2015 μέχρι σήμερα, έχει αποδείξει στην πράξη το ενδιαφέρον του για την ουσιαστική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, την οποία στη χώρα μας οι ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές έθεταν πάντα σε δεύτερη μοίρα.

Στηρίζουμε με έργα και όχι διακηρύξεις το έργο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα ΕΠΑΛ, αναγνωρίζοντας πως αυτό ασκείται σε δύσκολες και ιδιαίτερα σύνθετες συνθήκες. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες των μαθητών, των μαθητριών που σπουδάζουν στα ΕΠΑΛ και τον αγώνα των οικογενειών τους. Ιδιαίτερη μνεία επιθυμούμε να κάνουμε για τους εργαζόμενους μαθητές/-τριες των εσπερινών ΕΠΑΛ, στις προσπάθειες των οποίων στεκόμαστε με ιδιαίτερη εκτίμηση και σεβασμό. Η διασφάλιση της εκπαίδευσης όλων των μαθητών/-τριών και της εργασίας των διδασκόντων και διδασκουσών στα δημόσια ΕΠΑΛ σε ένα ελκυστικότερο σχολικό περιβάλλον είναι η θεμελιώδης αρχή της νέας εκπαιδευτικής πολιτικής. Και αυτό είναι για το ΥΠΠΕΘ αδιαπραγμάτευτο.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τελευταίες πληροφορίες για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από το ΥΠΠΕΘ

Αποτέλεσμα εικόνας για Τελευταίες πληροφορίες για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από το ΥΠΕΠΘΤα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 πιθανότατα θα βγουν την Παρασκευή 17 Ιουνίου και πάντως το αργότερο ως τις 22 Ιουνίου. Αυτή ήταν η τελευταία πληροφορία από το ΥΠΠΕΘ. 

Το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει άμεσα για οποιαδήποτε εξέλιξη.






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Οι υποψήφιοι πρέπει να σκέφτονται πλέον τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι υποψήφιοι πρέπει να σκέφτονται πλέον το Μηχανογραφικό ΔελτίοΕν αναμονή της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 (δείτε εδώ) και καθώς οι ενδοσχολικές εξετάσεις οδεύουν προς τη λήξη τους, οι υποψήφιοι θα πρέπει να ασχοληθούν σοβαρά με τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ. Δ.), διαδικασία που είναι καθοριστική για τη συνέχιση των σπουδών τους και την επαγγελματική τους πορεία. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να γίνει ακόμα ηλεκτρονικά στην εφαρμογή του ΥΠΠΕΘ καθώς εκκρεμεί η διαδικασία απόκτησης των κωδικών πρόσβασης από τους υποψήφιους και στη συνέχεια το άνοιγμα της συγκεκριμένης εφαρμογής.

Τονίζεται ότι η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου αποτελεί το τελικό και το πιο σημαντικό βήμα που κάνουν οι υποψήφιοι για μια επιτυχημένη εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Με βάση ποια κριτήρια πρέπει να γίνει η συμπλήρωση του Μ. Δ.

Η επιλογή των τμημάτων που ενδιαφέρουν κάθε υποψήφιο θα πρέπει να γίνεται με βάση τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες του. Επίσης, είναι σημαντικό ο υποψήφιος να γνωρίζει με ακρίβεια το αντικείμενο σπουδών κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα του κάθε τμήματος καθώς και τις επαγγελματικές διεξόδους του τμήματος σε σχέση με τα ενδιαφέροντά του.

Ποια είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουν υποψήφιοι στη συμπλήρωση του Μ. Δ.

Πολλές φορές τυγχάνει υποψήφιοι να έχουν εισαχθεί σε τμήματα που βρίσκονται μεταξύ των πρώτων επιλογών τους στο Μ.Δ. και αργότερα να μην ευχαριστημένοι από τις σπουδές τους. Οι κυριότεροι λόγοι που ένας υποψήφιος δεν κάνει καλές επιλογές στο Μ.Δ. είναι:
- ο επηρεασμός από τη φήμη του τμήματος που δε σημαίνει απαραίτητα ότι ταιριάζει το αντικείμενο σπουδών του με τις επιθυμίες του υποψήφιου. 
- η βάση του τμήματος οδηγεί σε σκέψεις τον υποψήφιο ότι όσα πιο μόρια απαιτούνται για μια σχολή τόσο καλύτερη θα είναι και στο αντικείμενο των σπουδών και στην επαγγελματική αποκατάσταση.  
- η πόλη που εδρεύει το τμήμα που συχνά αυτό συνεπάγεται οικογενειακούς, οικονομικούς ή προσωπικούς λόγους.
- η συμπλήρωση δεν ανταποκρίνεται στις δικές του απαιτήσεις αλλά στην επιθυμία άλλων (γονείς, καθηγητές κ.ά).

Συμπλήρωση Μ. Δ. και μετεγγραφές φοιτητών

Ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιλογές των υποψηφίων στο Μ.Δ. είναι οι μετεγγραφές φοιτητών. Σημειώνεται ότι για να πάρει κάποιος μετεγγραφή πρέπει να υπάρχει δυνατότητα να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο τμήμα στην πόλη που επιθυμεί και επομένως όσοι ενδιαφέρονται να ασκήσουν αυτό το δικαίωμα τους θα πρέπει να μελετήσουν πολύ προσεκτικά τις Υπουργικές Αποφάσεις με τις αντιστοιχίες των τμημάτων.

Πάντως, το πλαίσιο των μετεγγραφών φοιτητών για το 2016 δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό καθώς έχει γνωστοποιηθεί από την ηγεσία του ΥΠΠΕΘ ότι θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και οι οποίες αναμένονται μετά τη λήξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016.

Δείτε εδώ τα Μηχανογραφικά Δελτία 2016.

Δείτε εδώ τις Αντιστοιχίες των τμημάτων ΑΕΙ.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών στα Εσπερινά Λύκεια

Αποτέλεσμα εικόνας για Εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών στα Εσπερινά ΛύκειαΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε εγκύκλιο σχετικά με τις εγγραφές και τις μετεγγραφές των μαθητών στα Εσπερινά Λύκεια. Σε αυτή αναφέρονται τα ακόλουθα:

Ύστερα από τις υπ΄ αριθμ. 327/Α/2015 και 417/Α/2015 Εκθέσεις Επιθεώρησης Ελέγχου που εστάλησαν στην Υπηρεσία μας από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και αφορούσαν στη νομιμότητα των μετεγγραφών των μαθητών από τα Ημερήσια στα Εσπερινά Λύκεια (Δημόσια και Ιδιωτικά) και σύμφωνα με τις υποχρεωτικές ενέργειες που αναφέρονται στις εν λόγω Εκθέσεις, εφιστούμε την προσοχή σας στα εξής:

Στο άρθρο 15 του ΠΔ 104/79 (ΦΕΚ 23 τ. Α΄), ορίζεται ότι μετεγγραφές μαθητών από Ημερήσια Λύκεια (Δημόσια και Ιδιωτικά) σε Εσπερινά επιτρέπονται, κατόπιν αίτησης του κηδεμόνα και εφόσον διαπιστωθεί ότι ο μαθητής εργάζεται αποδεδειγμένα προς βιοπορισμό.

Από την εν λόγω διάταξη και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη για προστασία των ανηλίκων κατά την απασχόληση, συνάγεται ότι η απόδειξη του βιοπορισμού αφορά μαθητές ανήλικους που μετεγγράφονται σε Εσπερινά Σχολεία.

Ως εκ τούτου, oι Διευθυντές/-ντριες των Εσπερινών Λυκείων στα οποία ζητείται μετεγγραφή ανήλικου μαθητή οφείλουν να ζητούν αποδεικτικά στοιχεία, προκειμένου να σχηματίσουν την πεποίθηση ότι πράγματι υφίσταται ο προβαλλόμενος κατά τις διατάξεις του αρ. 15 του Π.Δ. 104/79 λόγος μετεγγραφής.

Ειδικότερα, για την μετεγγραφή ανηλίκων από Ημερήσια σε Εσπερινά Λύκεια θα πρέπει να ζητείται:

1. Βεβαίωση εργασίας ανηλίκου από τον εργοδότη (με σφραγίδα του εργοδότη). Εάν πρόκειται για απασχόληση ανηλίκου σε οικογενειακή επιχείρηση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του αρ. 45 του Ν. 4186/2013, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων που να βεβαιώνει τα ανωτέρω με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής, εκτός αν κατατίθεται αυτοπροσώπως και

2. Αντίγραφο φορολογικής δήλωσης του γονέα/κηδεμόνα του μαθητή. Από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος θα πρέπει να προκύπτει ότι το ετήσιο εισόδημα (πραγματικό) είναι κάτω από 8.879 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ετησίως ανά μέλος ή κάτω από 17.270 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και 2 εξαρτώμενα μέλη (μέσο ετήσιο εισόδημα-έρευνα εισοδήματος, ΕΛΣΤΑΤ 2014).

Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω διατάξεις τυγχάνουν εφαρμογής και στην περίπτωση των εγγραφών των ανήλικων μαθητών σε Εσπερινά Λύκεια.

Ακολούθως, αναφορικά με τις εγγραφές ενηλίκων σε Εσπερινά Λύκεια, σας γνωρίζουμε ότι βάσει του αρ. 45 του Ν. 4186/2013 «Στα Εσπερινά Σχολεία δύνανται να εγγράφονται ενήλικες, χωρίς βεβαίωση εργασίας ή ανεργίας». Κατά συνέπεια, πρόκειται για δυνατότητα των ενηλίκων να έχουν πρόσβαση σε Εσπερινά Σχολεία σε περίπτωση που δεν καλύπτονται οι θέσεις από ανηλίκους για τους οποίους πιστοποιείται η ανάγκη εργασίας για βιοπορισμό σύμφωνα με τα ανωτέρω ή από ενήλικες εργαζόμενους ή κατόχους κάρτας ανεργίας σε ισχύ.

Τέλος, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, θα πρέπει να υποβάλουν τα εν λόγω δικαιολογητικά επικαιροποιημένα κατά την έναρξη κάθε σχολικού έτους φοίτησης.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 - Όλο το χρονικό των εξελίξεων

Αποτέλεσμα εικόνας για Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016Μεγάλη σύγχυση έχει προκληθεί σχετικά με το χρόνο ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016.

Τι έχει συμβεί μέχρι τώρα

- Ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, σε συνέντευξή του αναφέρει ότι η βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 προχωράει με καλούς ρυθμούς και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει μέχρι τις 20 Ιουνίου.


- Δημοσιεύεται εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ όπου μεταξύ άλλων αναφέρει ότι το μεσημέρι της Παρασκευής 17/6/2016 οι βαθμοί να αναρτηθούν σε όλα τα Λύκεια και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ.


- Ο υπουργός Παιδείας παραχώρησε νέα συνέντευξη και ανέφερε ότι τα αποτελέσματα θα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 22 Ιουνίου.

Σχόλια panelladikes24

- Από τις δηλώσεις του κ. Φίλη συμπεραίνουμε ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Αυτό βέβαια έρχεται σε αντίθεση με το έγγραφο του ΥΠΠΕΘ όπου αναφέρει την Παρασκευή 17 Ιουνίου ως ημέρα ανακοίνωσης των σχετικών αποτελεσμάτων.

- Το έγγραφο αναφέρει μόνο την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τα ΓΕΛ χωρίς να γίνεται αναφορά στα ΕΠΑΛ.

- Αν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για τα ΓΕΛ την Παρασκευή, τότε θα έχουμε για πρώτη φορά αποτελέσματα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων όπου ολοκληρώνονται την Παρασκευή 17/06/2016.

- Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα αποτελέσματα δεν ανακοινώνονται το Σαββατοκύριακο τότε αυτό δε θα γίνει ούτε τη Δευτέρα 20/6/2016 όπου είναι η αργία του Αγίου Πνεύματος. Αυτό βέβαια θα ισχύει σε περίπτωση που δεν ανακοινωθούν την Παρασκευή 17/6/2016.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.