Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών στα Εσπερινά Λύκεια

Αποτέλεσμα εικόνας για Εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών στα Εσπερινά ΛύκειαΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε εγκύκλιο σχετικά με τις εγγραφές και τις μετεγγραφές των μαθητών στα Εσπερινά Λύκεια. Σε αυτή αναφέρονται τα ακόλουθα:

Ύστερα από τις υπ΄ αριθμ. 327/Α/2015 και 417/Α/2015 Εκθέσεις Επιθεώρησης Ελέγχου που εστάλησαν στην Υπηρεσία μας από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και αφορούσαν στη νομιμότητα των μετεγγραφών των μαθητών από τα Ημερήσια στα Εσπερινά Λύκεια (Δημόσια και Ιδιωτικά) και σύμφωνα με τις υποχρεωτικές ενέργειες που αναφέρονται στις εν λόγω Εκθέσεις, εφιστούμε την προσοχή σας στα εξής:

Στο άρθρο 15 του ΠΔ 104/79 (ΦΕΚ 23 τ. Α΄), ορίζεται ότι μετεγγραφές μαθητών από Ημερήσια Λύκεια (Δημόσια και Ιδιωτικά) σε Εσπερινά επιτρέπονται, κατόπιν αίτησης του κηδεμόνα και εφόσον διαπιστωθεί ότι ο μαθητής εργάζεται αποδεδειγμένα προς βιοπορισμό.

Από την εν λόγω διάταξη και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη για προστασία των ανηλίκων κατά την απασχόληση, συνάγεται ότι η απόδειξη του βιοπορισμού αφορά μαθητές ανήλικους που μετεγγράφονται σε Εσπερινά Σχολεία.

Ως εκ τούτου, oι Διευθυντές/-ντριες των Εσπερινών Λυκείων στα οποία ζητείται μετεγγραφή ανήλικου μαθητή οφείλουν να ζητούν αποδεικτικά στοιχεία, προκειμένου να σχηματίσουν την πεποίθηση ότι πράγματι υφίσταται ο προβαλλόμενος κατά τις διατάξεις του αρ. 15 του Π.Δ. 104/79 λόγος μετεγγραφής.

Ειδικότερα, για την μετεγγραφή ανηλίκων από Ημερήσια σε Εσπερινά Λύκεια θα πρέπει να ζητείται:

1. Βεβαίωση εργασίας ανηλίκου από τον εργοδότη (με σφραγίδα του εργοδότη). Εάν πρόκειται για απασχόληση ανηλίκου σε οικογενειακή επιχείρηση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του αρ. 45 του Ν. 4186/2013, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων που να βεβαιώνει τα ανωτέρω με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής, εκτός αν κατατίθεται αυτοπροσώπως και

2. Αντίγραφο φορολογικής δήλωσης του γονέα/κηδεμόνα του μαθητή. Από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος θα πρέπει να προκύπτει ότι το ετήσιο εισόδημα (πραγματικό) είναι κάτω από 8.879 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ετησίως ανά μέλος ή κάτω από 17.270 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και 2 εξαρτώμενα μέλη (μέσο ετήσιο εισόδημα-έρευνα εισοδήματος, ΕΛΣΤΑΤ 2014).

Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω διατάξεις τυγχάνουν εφαρμογής και στην περίπτωση των εγγραφών των ανήλικων μαθητών σε Εσπερινά Λύκεια.

Ακολούθως, αναφορικά με τις εγγραφές ενηλίκων σε Εσπερινά Λύκεια, σας γνωρίζουμε ότι βάσει του αρ. 45 του Ν. 4186/2013 «Στα Εσπερινά Σχολεία δύνανται να εγγράφονται ενήλικες, χωρίς βεβαίωση εργασίας ή ανεργίας». Κατά συνέπεια, πρόκειται για δυνατότητα των ενηλίκων να έχουν πρόσβαση σε Εσπερινά Σχολεία σε περίπτωση που δεν καλύπτονται οι θέσεις από ανηλίκους για τους οποίους πιστοποιείται η ανάγκη εργασίας για βιοπορισμό σύμφωνα με τα ανωτέρω ή από ενήλικες εργαζόμενους ή κατόχους κάρτας ανεργίας σε ισχύ.

Τέλος, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, θα πρέπει να υποβάλουν τα εν λόγω δικαιολογητικά επικαιροποιημένα κατά την έναρξη κάθε σχολικού έτους φοίτησης.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 - Όλο το χρονικό των εξελίξεων

Αποτέλεσμα εικόνας για Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016Μεγάλη σύγχυση έχει προκληθεί σχετικά με το χρόνο ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016.

Τι έχει συμβεί μέχρι τώρα

- Ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, σε συνέντευξή του αναφέρει ότι η βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 προχωράει με καλούς ρυθμούς και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει μέχρι τις 20 Ιουνίου.


- Δημοσιεύεται εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ όπου μεταξύ άλλων αναφέρει ότι το μεσημέρι της Παρασκευής 17/6/2016 οι βαθμοί να αναρτηθούν σε όλα τα Λύκεια και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ.


- Ο υπουργός Παιδείας παραχώρησε νέα συνέντευξη και ανέφερε ότι τα αποτελέσματα θα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 22 Ιουνίου.

Σχόλια panelladikes24

- Από τις δηλώσεις του κ. Φίλη συμπεραίνουμε ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Αυτό βέβαια έρχεται σε αντίθεση με το έγγραφο του ΥΠΠΕΘ όπου αναφέρει την Παρασκευή 17 Ιουνίου ως ημέρα ανακοίνωσης των σχετικών αποτελεσμάτων.

- Το έγγραφο αναφέρει μόνο την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τα ΓΕΛ χωρίς να γίνεται αναφορά στα ΕΠΑΛ.

- Αν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για τα ΓΕΛ την Παρασκευή, τότε θα έχουμε για πρώτη φορά αποτελέσματα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων όπου ολοκληρώνονται την Παρασκευή 17/06/2016.

- Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα αποτελέσματα δεν ανακοινώνονται το Σαββατοκύριακο τότε αυτό δε θα γίνει ούτε τη Δευτέρα 20/6/2016 όπου είναι η αργία του Αγίου Πνεύματος. Αυτό βέβαια θα ισχύει σε περίπτωση που δεν ανακοινωθούν την Παρασκευή 17/6/2016.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Σχετικά με τις διαδικασίες εισαγωγής στις σχολές ενστόλων - Όλες οι εξελίξεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Σχετικά με τις διαδικασίες εισαγωγής στις σχολές ενστόλων - Όλες οι εξελίξειςΤο panelladikes24 σας παρουσιάζει σε μία ανάρτηση όλες τις εξελίξεις σχετικά με τις διαδικασίες εισαγωγής στις σχολές ενστόλων για το ακαδημαικό έτος 2016-2017

Στρατιωτικές Σχολές

Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής ελλιπών δικαιολογητικών από τους υποψήφιους που ανακοίνωσαν οι σχολές την προηγούμενη εβδομάδα μετά τον έλεγχο των αιτήσεων που πραγματοποιήθηκε. Η καταληκτική ημερομηνία της συγκεκριμένης διαδικασίας είναι η 15/06/2016. Στη συνέχεια, μετά και το νέο έλεγχο των αιτήσεων, θα ανακοινωθούν οι δεκτοί υποψήφιοι που λάβουν μέρος στις ΠΚΕ όπως και το πρόγραμμα των εξετάσεων αυτών.

Αστυνομικές Σχολές 

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για εισαγωγή ιδιωτών σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016, σύμφωνα με την προκήρυξη. Οι υποψήφιοι/ες υποχρεούνται να υποβάλουν τη σχετική αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μέχρι και την ώρα 15.00 της 17/06/2016.

Πυροσβεστικές Σχολές

Συνεχίζεται η διαδικασία για την υποβολή της αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης των υποψηφίων για την εισαγωγή στις Σχολές Ανθυποπυραγών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας για το ακαδημαϊκό έτος 2016 - 2017. Η περίοδος υποβολής των αιτήσεων θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 15/06/2016 ενώ μέχρι την Παρασκευή 17/06/2016 οι υποψήφιοι πρέπει να παρουσιαστούν στην Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών που ορίζεται στο κεφάλαιο V της προκήρυξης, να ταυτοποιηθούν τα στοιχεία τους, να μετρηθεί το ανάστημά τους, να καταθέσουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά του κεφαλαίου III της προκήρυξης και να παραλάβουν το δελτίο υγειονομικής εξέτασης - παραπεμπτικό σημείωμα.

Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού

Δημοσιεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ κατά το ακαδημαικό έτος 2016-2017. Η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών υποψηφίων της Πρώτης Γενικής Κατηγορίας (μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων) ορίζεται η Πέμπτη 07 Ιουλίου 2016 και των υποψηφίων της Δεύτερης Γενικής Κατηγορίας (με μοριοδότηση απολυτηρίου κ.ά.) η Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Στρατιωτικές Σχολές.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Αστυνομικές Σχολές.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Πυροσβεστικές Σχολές.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις ΑΕΝ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Προκήρυξη για άτομα με ιδιαίτερη καλλιτεχνική προδιάθεση (ταλέντα) τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας 2016-2017

Αποτέλεσμα εικόνας για Προκήρυξη για άτομα με ιδιαίτερη καλλιτεχνική προδιάθεση (ταλέντα) τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας 2016-2017Από 20 έως 30 Ιουνίου 2016 η προθεσμία για τις αιτήσεις





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Σε εξέλιξη η περίοδος υποβολής των αιτήσεων για εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές - Μέχρι 17 Ιουνίου η προθεσμία

Αποτέλεσμα εικόνας για Σε εξέλιξη υποβολής των αιτήσεων για εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές - Μέχρι 17 Ιουνίου η προθεσμίαΔείτε μερικά σημαντικά σημεία - Δείτε αναλυτικά όλη την προκήρυξη

- Οι υποψήφιοι/ες υποχρεούνται να υποβάλουν αυτοπροσώπως στα Αστυνομικά Τμήματα του τόπου κατοικίας ή διαμονής τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μέχρι και την ώρα 15.00 της 17-06-2016.

- Ο αριθμός των υποψηφίων, που θα εισαχθούν στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, καθορίζεται σε σαράντα (40).

- Ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στη Σχολή Αστυφυλάκων καθορίζεται σε διακόσιους πενήντα (250). 

- Οι επιτυχόντες/ούσες θα εγγραφούν στις οικείες Σχολές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 (δηλαδή θα καθυστερήσει ένα έτος η κατάταξή τους).

- Οι υποψήφιοι/ες θα πρέπει να μην υπερβαίνουν το 26ο έτος της ηλικίας τους κατά την 31 Δεκεμβρίου 2016, δηλαδή όσοι/ες γεννήθηκαν από 01-01-1991 και μεταγενέστερα.

Οι υποψήφιοι/ες θα πρέπει να έχουν ανάστημα (άνδρες και γυναίκες) τουλάχιστον 1,70 μ., χωρίς υποδήματα.

- Το πρόγραμμα των Προκαταρκτικών Εξετάσεων θα εκδοθεί αμέσως μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων και οι ΠΚΕ εκτιμάται ότι θα αρχίσουν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.

Οι εξετάσεις αυτές περιλαμβάνουν ψυχοτεχνική δοκιμασία, υγειονομικές εξετάσεις και αθλητικές δοκιμασίες. 

Για την σωματική ικανότητα υποψηφίων ισχύει το Π.Δ. 11/2014 (ΦΕΚ Α΄ 17/2014), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

- Για τον έλεγχο της αθλητικής επίδοσης οι υποψήφιοι/ες (άνδρες - γυναίκες) υποβάλλονται στα εξής αγωνίσματα: 
1. Δρόμος 100 μ. σε χρόνο 16΄΄ (μία προσπάθεια). 
2. Δρόμος 1000 μ. σε χρόνο 4΄ και 20΄΄ (μία προσπάθεια). 
3. Άλμα σε ύψος με φόρα τουλάχιστον 1,05 μ. (τρεις προσπάθειες). 
4. Άλμα σε μήκος με φόρα τουλάχιστον 3,60 μ. (τρεις προσπάθειες). 
5. Ρίψη σφαίρας (7,275 χλγ.) σε απόσταση τουλάχιστον 4,50 μ., ως μέσο όρο ρίψης με το δεξί και το αριστερό χέρι ανά προσπάθεια (τρεις προσπάθειες ανά χέρι).

- Οι προκαταρκτικές εξετάσεις διαρκούν συνολικά τρεις (3) ημέρες και διεξάγονται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας 2016

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Σε ΦΕΚ οι αλλαγές για το Γυμνάσιο - Σε ισχύ από το σχολικό έτος 2016-2017

Αποτέλεσμα εικόνας για Σε ΦΕΚ οι αλλαγές για το Γυμνάσιο - Σε ισχύ από το σχολικό έτος 2016-2017Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β΄ 1640/2016 η Υ.Α. για το ωρολόγιο πρόγραμμα του ημερησίου γυμνασίου που θα ισχύσει το επόμενο σχολικό έτος.

Είναι κοινή παραδοχή ότι το γυμνάσιο ως η τελική φάση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έχει ανάγκη από βαθιές αλλαγές. Αυτές δεν είναι δυνατό να αποφασιστούν άμεσα, καθώς απαιτούν μελέτη και προσεχτικό σχεδιασμό. Επίσης, ορθό είναι να προηγηθούν κάποιες πιλοτικές εφαρμογές των προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων, ώστε να δοκιμαστούν πριν τη γενίκευσή τους. Έτσι, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε για την επόμενη σχολική χρονιά να προχωρήσει σε ορισμένα πρώτα μέτρα, που βέβαια βρίσκονται στην κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθούν οι συνολικότερες μεταρρυθμίσεις, δηλαδή, στη δημιουργία ενός σχολείου δημιουργικού και συνεργατικού, που θα κινεί την περιέργεια των παιδιών για τη γνώση και θα κερδίζει το ενδιαφέρον τους για τη μαθησιακή διαδικασία, ενός σχολείου που θα εξασφαλίζει υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, θα οξύνει την κριτική σκέψη, θα καλλιεργεί πολλαπλές δεξιότητες και θα εμπεδώνει δημοκρατικές αξίες.

Τα πρώτα βήματα στην παραπάνω κατεύθυνση θα είναι τα εξής:

- Για την καλύτερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου εντός του σχολικού έτους θα υιοθετηθεί και στο γυμνάσιο η διαίρεση σε δύο τετράμηνα αντί σε τρία τρίμηνα με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Η διαίρεση αυτή μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του γυμνασίου, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας και το έντονο άγχος που προκαλούν τα συνεχή διαγωνίσματα στο 1ο και 2ο τρίμηνο, τα οποία στην πράξη μετατοπίζουν το ενδιαφέρον από τη μαθησιακή στην εξεταστική διαδικασία.

Επιπλέον, η θεσμοθέτηση των τετραμήνων προσφέρει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να γνωρίσει καλύτερα τους μαθητές και τις μαθήτριές του πριν τη παράδοση της πρώτης επίσημης αξιολόγησής τους. Έτσι, διευκολύνεται η υιοθέτηση της περιγραφικής αξιολόγησης, που προσφέρει ουσιαστική ανατροφοδότηση στους μαθητές/τριες και μπορεί να βελτιώσει πραγματικά τη διαδικασία μάθησης. Την επόμενη σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε ορισμένα γυμνάσια η εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική.

- Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου)

Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις. Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων. Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο. Για τα μαθήματα για τα οποία δεν θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο θα προβλέπεται στο 2ο τετράμηνο ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα ή, εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία.

- Θα γίνει μια παιδαγωγικά ενδεδειγμένη ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες την εβδομάδα

Α) Χάρη στην αύξηση του αριθμού των εβδομάδων που θα αφιερώνονται στη διδασκαλία εντός του σχολικού έτους παρέχεται η δυνατότητα για μια μείωση των εβδομαδιαίων ωρών ανά τάξη.

Η μείωση αυτή:

α) θα διευκολύνει την παρακολούθηση του ωρολογίου προγράμματος από τους μαθητές και τις μαθήτριες, εφόσον συμβαδίζει με τις φυσικές αντοχές τους, ώστε να είναι ενεργητική και ουσιαστική η μάθηση,

β) θα προσφέρει κάποιες ώρες εντός του 7/ωρου, στις οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας καθώς και η ενισχυτική διδασκαλία (π.χ. για τις ξένες γλώσσες, ώστε να είναι δυνατή στο σχολείο η προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας) και αυτό χωρίς κωλύματα για τους/τις μαθητές/τριες (π.χ. μετακίνηση με μέσα συγκοινωνίας που αναχωρούν την ώρα που λήγει το 7/ωρο, εξωσχολικές δραστηριότητες κλπ),

γ) θα προσφέρει κάποιον χρόνο απαλλαγμένο από διδακτικές υποχρεώσεις, εντός εργασιακού ωραρίου, που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για συνεργασίες μεταξύ τους με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό δράσεων, διδακτικού υλικού κλπ., για ενδοσχολικές και διασχολικές επιμορφώσεις και για παιδαγωγικές συνεδριάσεις.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2016-17 μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Διευκρινίζεται, ότι, οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Ειδικότερα:

α) Οι βιωματικές δραστηριότητες και τα projectπου προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο. Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.

β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.

γ) Στο δεύτερο τετράμηνο οι διδάσκοντες/ουσες όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών/τριών για το δεύτερο τετράμηνο.

Β) Για την καλύτερη παρακολούθηση του ωρολογίου προγράμματος από την πλευρά των μαθητών/τριών, θα δοκιμασθεί πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία μια αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων. Με αυτό το μέτρο οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί θα προφταίνουν να εκτονωθούν από την ένταση του μαθήματος, να πάρουν ενέργεια με κάποιο μικρογεύμα αλλά και να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές ή τους συναδέλφους τους, κάτι που συμβάλλει στο καλό κλίμα μέσα στη σχολική μονάδα.

- Θα γίνει εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης για την εξασφάλιση του αναγκαίου χρόνου που θα επιτρέπει την αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης

Προφανώς, οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα συνοδεύονται από αντίστοιχη αναμόρφωση της διδακτέας ύλης των γνωστικών αντικειμένων των οποίων οι ώρες θα μειωθούν. Και για τα υπόλοιπα μαθήματα όμως κρίνεται σημαντικό η διδακτέα ύλη να βρίσκεται σε πραγματική αντιστοιχία με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, έτσι ώστε να είναι εφικτή η αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης στη σχολική τάξη (η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, η διερευνητική μάθηση, τα project απαιτούν, γενικά, περισσότερο χρόνο).

Η εξασφάλιση χρόνου για την αξιοποίηση αυτών των μεθόδων είναι κρίσιμης σημασίας, γιατί η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία τους βοηθά να κατακτούν, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, τη γνώση κατά τη διάρκεια του μαθήματος και βελτιστοποιεί τα μαθησιακά αποτελέσματα. Παράλληλα, η ενεργητική συμμετοχή καλλιεργεί την κριτική σκέψη των μαθητών/τριών. Θα επιδιωχθεί λοιπόν από επιτροπές που θα συσταθούν στο πλαίσιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ο περιορισμός της έκτασης της διδακτέας ύλης, με την άρση επικαλύψεων, την αφαίρεση όσων ενοτήτων κριθούν ως λιγότερο αναγκαίες.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τριετής η φοίτηση στις ΑΣΣΥ με αναδρομική ισχύ από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016

Αποτέλεσμα εικόνας για Τριετής η φοίτηση στις ΑΣΣΥ με αναδρομική ισχύ από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016Δείτε το ΦΕΚ A' 111/2016 με τη ρύθμιση για το χρόνο φοίτησης στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών.

''Η τριετής φοίτηση στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) άρχεται από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 και καταλαμβάνει τους εισαχθέντες στις ΑΣΣΥ κατά το ως άνω ακαδημαϊκό έτος''.

Σημειώνεται ότι η τριετής φοίτηση στις ΑΣΣΥ είχε ψηφιστεί σε παλαιότερη φάση και απέμενε η απόφαση για έναρξη της συγκεκριμένης ρύθμισης. Μάλιστα κάποιες σχολές έχουν ήδη τροποποιήσει το πρόγραμμα σπουδών τους.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.