Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Εξετάσεις υποψηφίων ΤΕΦΑΑ 2013-2014 που υπάγονται στα σχολεία της ΔΙΔΕ Β΄ Αθήνας

Υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων ΤΕΦΑΑ σχολικού έτους 2013-2014

Στη συγκεκριμένη επιτροπή όπως και σε αυτή της ΔΙΔΕ Ανατολικής Αττικής προτείνετε να συμμετέχουν και οι υποψήφιοι των Κυκλάδων.

Δείτε εδώ οδηγίες για τους υποψήφιους.



Ενημέρωση υποψηφίων ΤΕΦΑΑ 2013 που εξεταστούν στις επιτροπές της Θεσσαλονίκης

Εξετάσεις υποψηφίων ΤΕΦΑΑ 2013 - ΔΙΔΕ Πειραιά

Οδηγίες για τους υποψηφίους των Τ.Ε.Φ.Α.Α. ακαδημαϊκού έτους 2013 που θα εξεταστούν από την επιτροπή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Πληροφορίες στα αρχεία:

Πρόγραμμα υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας υποψηφίων των Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Οδηγίες υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Βαθμολογική κλίμακα αγωνισμάτων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., έτους 2013

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του ενημερώνει τους υποψήφιους για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ότι έχουν το δικαίωμα να προσέλθουν σε οποιαδήποτε Επιτροπή Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας.

Διευκρινίζεται ότι ο υποψήφιος μπορεί να προσέλθει σε μία (1) μόνο επιτροπή.

Επίσης οι υποψηφίοι ΤΕΦΑΑ από τα νησιά, για διευκόλυνσή τους να προσέρχονται για την υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία τους στις παρακάτω επιτροπές:

- Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Εύβοιας → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Αττικής ή στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄Αθήνας

- Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης Λέσβου και Χίου → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Πειραιά

- Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης Δωδεκανήσου, Σάμου → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Α' Αθήνας 

- Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Κυκλάδων → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Β' Αθήνας ή στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Αττικής.

Σχόλια για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 27/05/2013

Σήμερα συνεχίστηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013 με τους υποψήφιους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) να εξετάζονται στα Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τα συγκεκριμένα μαθήματα αποτελούν μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις ενώ παρακάτω υπάρχουν σχόλια για τα σημερινά μαθήματα.

- Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ)
Η ΕΜΕ εξέδωσε δελτίο τύπου με σχολιασμό των θεμάτων που εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Ειδικά Σχόλια:
Θέμα Α:  Θεωρία
Θέμα Β:  Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
Θέμα Γ:  Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.
Θέμα Δ:  Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.

Γενικά Σχόλια
- Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
- Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
- Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη.
- Τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
- Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Δείτε εδώ τις απόψεις της ΠΕΦ για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

- ΟΕΦΕ - Δείτε εδώ σχόλιο επιτροπής απαντήσεων για τα θέματα Αρχαίων θεωρητικής κατεύθυνσης.

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Καθορισμός αριθμού εισαγομένων αστυνομικών στη Σχολή Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ., κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

«Συμπλήρωση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή αστυνομικών στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014, με το σύστημα του Απολυτηρίου Γενικού Λυκείου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού – Καθορισμός αριθμού εισαγομένων».

Ο αριθμός των αστυνομικών (ανθυπαστυνόμοι, αρχιφύλακες, υπαρχιφύλακες και αστυφύλακες) που θα εισαχθούν στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013- 2014 καθορίζεται σε ογδόντα (80).

Δείτε εδώ την συμπληρωματική προκήρυξη με τον καθορισμό εισακτέων αστυνομικών στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας.



Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 24/05/2013

Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) εξετάστηκαν σήμερα σε μαθήματα κατεύθυνσης. Πιο συγκεκριμένα, τα εξεταζόμενα μαθήματα σήμερα, ήταν Ιστορία, Βιολογία, ΑΟΔΕ, Χημεία - Βιοχημεία

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις. 

Δείτε παρακάτω σχόλια για τα σημερινά θέματα. 

- Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)
"Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2013 στο μάθημα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) χαρακτηρίζονται σύνθετα, απαιτητικά, με σαφή διαβάθμιση δυσκολίας ενώ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. 
Αρκετά θέματα απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσής τους. 
Οι μαθητές/τριες με βαθιά κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης. 
Επισημαίνουμε ότι οι αιτιολογήσεις που ζητούνται σε κάποια θέματα επιδέχονται εναλλακτικές απαντήσεις, τις οποίες πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι βαθμολογητές και η Κ.Ε.Ε. οφείλει να δώσει επαρκείς οδηγίες". 

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι σαφή, κατανοητά και καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. 
Από τα θέματα της δεύτερης Ομάδας το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελίδες 43 και 81 του σχολικού τους εγχειριδίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου. Οι μαθητές καλούνται να δώσουν απάντηση χρησιμοποιώντας συνδυαστική και συνθετική διαδικασία καθοδηγούμενοι από τη διατύπωση του ερωτήματος. 
Η απάντηση στο θέμα Δ1 κατευθύνεται περισσότερο προς μια αναπαραγωγική διαδικασία, παρά συνθετική, και βασίζεται στις πληροφορίες του βιβλίου, σσ. 157-159, και στις πηγές.

- Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)
Η Ε.Ε.Χ., ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο, παρακολούθησε τη σημερινή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων που αφορούσαν στο μάθημα Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής κατεύθυνσης και κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας και με σημαντική διακριτική ικανότητα.
Στο τμήμα που αφορά στη Χημεία, τα θέματα καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της εξεταστέας ύλης, είναι σωστά διαβαθμισμένα και προαπαιτούν την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές.
Στο τμήμα που αφορά στη Βιοχημεία τα θέματα, συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα παρελθόντων ετών, στηρίζονται λιγότερο στην απομνημόνευση και περισσότερο στην κριτική σκέψη του μαθητή.
Συνολικά, εκτιμούμε ότι τα θέματα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση για την επιλογή των μαθητών που είναι αρτιότερα προετοιμασμένοι και ικανότεροι στην εφαρμογή και αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει.

- Σχολιασμός θεμάτων από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής και της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 
Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αναμενόμενα, μέτριας δυσκολίας με περισσότερο απαιτητικό το Β3 του θέματος Β της Δεύτερης Ομάδας. Γενικά οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 
Τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάλυπταν το σύνολο της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος. Οι ερωτήσεις για να απαντηθούν από τους μαθητές απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, αφού οι πηγές ήταν απαιτητικές, τόσο λόγω του περιεχόμενου και της καθαρεύουσας γλώσσας, όσο και λόγω του αριθμού τους (τρεις για κάθε ένα από τα θέματα της Β΄ Ομάδας). Οι ερωτήσεις της Α΄ Ομάδας μπορούσαν να απαντηθούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά με προσοχή και έμφαση στην ορθή επιλογή των αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου. Για τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της Β΄ Ομάδας ήταν απαραίτητος από τους μαθητές ο κριτικός συνδυασμός των ιστορικών γνώσεων τους από το σχολικό βιβλίο και από τη μελέτη των συγκεκριμένων πηγών.


Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Με γοργούς ρυθμούς πλέον η έγκριση Π.Δ. για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ από το ΣτΕ

Πέντε ακόμη σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων (σε σύνολο 36) που αφορούν το σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρίθηκαν νόμιμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Έτσι, ο αριθμός των μέχρι τώρα νόμιμων διαταγμάτων φθάνει στα 21.

Υπενθυμίζεται ότι από τα 36 συνολικά διατάγματα τα 23 αφορούν ΑΕΙ και 13 τα ΤΕΙ, ενώ βάσει του νέου ακαδημαϊκού χάρτη καταργούνται τα πανεπιστήμια Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας.

Ειδικότερα, τα πέντε αυτά νέα διατάγματα τα οποία επεξεργάστηκε το Ε΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου και κρίθηκαν νόμιμα, αφορούν την: 1) συγχώνευση Τμημάτων, ίδρυση-συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2) συγχώνευση Σχολών, μετονομασία Τμημάτων, συγχώνευση και κατάργηση Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, 3) μετονομασία Σχολής και Τμημάτων, τη συγχώνευση Τμημάτων, την κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων, την ίδρυση Σχολής και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Μακεδονίας, 4) μετονομασία του ΤΕΙ Λάρισας σε ΤΕΙ Θεσσαλίας, τη μετονομασία Σχολής και Τμημάτων, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Θεσσαλίας και 5) μετονομασία Σχολής, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση Παραρτημάτων, την ίδρυση Σχολής και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Ηπείρου.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας μετά την νομοπαρασκευαστική επεξεργασία εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις (126, 128 - 131/2013) με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα διατάγματα είναι νόμιμα, ενώ έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Δείτε εδώ ποια άλλα Π.Δ. έχουν κριθεί νόμιμα έως τώρα από το ΣτΕ.

KEE: Δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα με αφορμή την πρωινή καταγγελία (δείτε εδώ) του αντιπροέδρου της Ε.Ε.Φ. και εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας - εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα Φυσική Κατεύθυνσης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄».

Βόμβα στα θεμέλια της αξιοπιστίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Συνεδριάζει εκτάκτως η ΚΕΕ μετά την πρωινή καταγγελία

Σε μία πολύ σοβαρή καταγγελία προχώρησε το πρωί στο ραδιόφωνο του ΒΗΜΑ 99,5 ο α' αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Παναγιώτης Φιλντίσης.
Σύμφωνα με τον κ. Φιλντίση, μέλος της Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου πρότεινε θέμα το οποίο φέρεται ο ίδιος να είχε σχολιάσει σε ιστοσελίδα εκπαιδευτικών της Φυσικής, στην οποία μάλιστα φέρεται να είναι συνδιαχειριστής, πριν από δύο μήνες. 

Ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για το θέμα
Μετά από ενδελεχή εξέταση των θεμάτων στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω: 
1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013. 
2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο. 
3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος. 
4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων. 
5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή.