Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015 - Μαθηματικά Κατεύθυνσης - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια



ΣΧΟΛΙΑ

- Σχολιασμός θεμάτων από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ)

- Σχολιασμός θεμάτων από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Δελτίο τύπου εξέδωσε η ΕΜΕ σχετικά με τα σημερινά θέματα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Τι αναφέρει:

Ειδικά Σχόλια

Θέμα ΑΘεωρία

Θέμα ΒΕλέγχονται βασικές γνώσεις του κεφαλαίου των Μιγαδικών Αριθμών.

Θέμα ΓΕξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης. Τα ερωτήματα Γ3 και Γ4 είναι αυξημένης δυσκολίας.

Θέμα ΔΤα ερωτήματα Δ1 και Δ2 παρότι αναφέρονται σε συναρτήσεις και διαδικασίες που είναι γνωστές στους μαθητές θα δυσκολέψουν αρκετούς από τους υποψηφίους. Τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θεωρούνται μεταξύ των δυσκολότερων των τελευταίων ετών.

Γενικά Σχόλια

- Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.

- Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων.

- Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Το ποσοστό των ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας είναι μεταξύ των υψηλότερων συγκρινόμενο με τα θέματα των προηγουμένων ετών.

- Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.

http://panelladikes24.blogspot.gr


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


19 σχόλια:

  1. thelw na akousw sxolia gia ta themata pragmatika poso arrwsta htan???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κοιτα αν εισαι απο τους μαθητες που χασανε το 20 και πηρανε 18 δν νομιζω οτι σε επηρεασαν τα θεμματα! αλλα γενικα μιας και εγω ειμαι μετριος μαθητης ενα θα σ πω!! μας πατωσαν!!

      Διαγραφή
  2. ακριβως οπως τα λες.και εγω μια απο τα ιδια.πολλα παιδια νομιζω το επαθαν αυτο.ελπιζουμε σε μεγαλη μειωση των βασεων αλλιως μας βλεπω στο τει ζαμπονοκοπτικης με λειζερ.(χωρις να θελω να προσβαλλω κανεναν.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εγω περιμενω τα σχολια απο την μαθηματικη εταιρεια η απο καποιον αλλον οργανισμο!! κατα ποσο θα πεσουν οι βασεις δεν ξερω..κι αν θα πεσουν ετσι! γιατι τετοια θεμματα για εμενα πχ π ειμαι μετριος σε απογοητευουν και λιγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν βάλουμε αυτούς τους κυρίους να αντιγράψουν τις λύσεις σε 3 ώρες μπορούν::
    Δεν είναι ότι καλύτερο κύριοι, να βιάζετε έτσι, ωμά, παιδικά όνειρα και ψυχές!!! Αλλά μήπως ξέρετε από ανθρωπιά μέσα σ΄αυτά τα παμεπιστήμια. όπως τα έχετε καταντήσει; Τα μαθηματικά υπηρετούν τον άνθρωπο ρε καθηγητάρες της δεκάρας, δεν απαιτούν ανθρωποθυσίες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. mages exete oloi dikio egw eimai apo tous kalous kai egrapsa 14 htan polu polu duskola min masate tha pesoun oi vaseis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ειμαι μαθητρια που εδινε σημερα το μαθημα των μαθηματικων κατευθυνσης .. πηγαινα για να γραψω 18-19 .. ενα θα πω... ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ ... οχι μονο δεν εγραψα το βαθμο που περιμεναα αλλα ειναι πολλες μοναδες κατω απο το αναμενομενο και δεν μιλαω για 1-2 μοναδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Xamossssss kai thelo na perasw stya............ oute 6 dn egrapsa kai twra next september gamw to kerato mou. Katalaves kyria alexandra?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δύσκολα ήταν όπως πάντα! Το 2005 ήταν μια χρονιά που έβαλαν απαράδεκτα θέματα στα μαθητικά και στη φυσική , μέχρι τότε όμως υπήρχαν πολλά μαθήματα για πανελλήνιες μετρούσε και ο βαθμός από Β λυκείου για όσους είχαν περισσότερα μόρια συγκριτικά με την Γ λυκείου. Μην περιμένετε να πέσουν οι βάσεις έτσι λένε αλλά πάντα υπάρχουν οι αριστούχοι που τελικά γράφουν πάνω από 18… Το άδικο είναι για όσους τόσα χρόνια λάτρευαν τα μαθηματικά έλυσαν αμέτρητες ασκήσεις έχασαν μήνες από τη ζωή τους λύνοντας ασκήσεις και τώρα ήταν πρακτικά αδύνατο να σκεφτούν και να καταφέρουν να λύσουν τα θέματα. Απογοήτευση προκαλεί και στους καθηγητές… όσοι αφιέρωσαν τη ζωή τους για τα μαθηματικά και προσπαθούν να βοηθήσουν τους μαθητές μόνο απέχθεια μπορούν να αισθάνονται τώρα. Το κακό είναι όταν λες την αλήθεια στους γονείς και μαθητές πως δεν υπάρχει περίπτωση να γράψουν πάνω από 15 να σε κατηγορούν. Ένας απογοητευμένος μαθηματικός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παιδια ακουστε..σημερα εδινα και εγω μαθηματικα..μπορω να πω οτι οντως εβαλαν δυσκολακαι σε σχεση με το 2014 ειχαν μεγαλη διαφορα σε θεμα δυσκολιας..αυτο ομως δεν σημαινει οτι απαραιτητα θα πεσουν οι βασεις μιας και οι θεσεις στους εισακτεους θα ειναι λιγοτερες φετος. Ελπιζω βεβαια να πεσουν γιατι αλλιως πρεπει να γραψω 20αρια αεππ και φυσικη για να πιασω το πολυτεχνει που με ενδιαφερει. Η αληθεια ειναι οτι στο σχολειο που εδινα σημερα υπηρχαν τεραστιες επιτυχιες με 2 μαθητες να εχουν γραψει πιθανον αριστα και αλλον 1 18-19..και ειναι σιγουρα τα αποτελεσματα αυτα εφοσον ελεγχθηκαν. Εγω πιστευω οτι κυμαινομαι απο 16,5-18 ...θα ηθελα και τις γνωμες των αλλων απο αλλα σχολεια γιατι αν συμβαινει αυτο παντου σιγουρα οι βασεις δεν θ πεσαουν. Γελ σκυδρας νομου πελλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από ότι είδα ο μέσος όρος στο συγκεκριμένο μάθημα είναι κάπου στο 10.5 και πάνω από το 1/3 των μαθητών έγραψαν 6-7. Είμαι εξοργισμενος με την λογική που βγήκαν τα θέματ. Καθως στο 1/3 ανήκουν πολύ μαθητές που ασχολήθηκαν με όλη την ύλη των μαθηματικών και πήγαιναν για κάποιο 13-14. Όλοι αυτοί οι μαθητές κατέληξαν να γράψουν όσο έγραψαν μαθητές που ξεφυλλισαν την θεωρία τις δύο τελευταίες μέρες και είχαν μια ιδέα από το κεφάλαιο των μιγαδικών. Δεν μπορώ να καταλάβω που οδηγει αυτό το σύστημα, από την άλλη όμως αποτυχημένοι των πανελληνίων αναδεικνύονται στο εξωτερικό. Μην στενοχωριεστε παιδιά, μένουν αλλά δύο(για κάποιους τρία) μαθήματα τα οποία μπορούν να Φτιάξουν την κατάσταση, αν δεν γ**** πάλι ο Δίας και μας χαντακωσουν και εκεί!

    Είμαι μαθητής που στο συγκεκριμένο μάθημα πήγαινα για 17-18 και υπολογίζω να έχω πάρει κάπου στο 15, μικρό το κακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ πήγαινα για 18-19 και είμαι γύρω στο 15, ένα θα πω, με τον τρόπο σας διώχνεται τους μαθητές από την πιο σημαντική επιστήμη του κόσμου τα μαθηματικά, Τουλάχιστον ας φροντίσετε τώρα να πέσουν οι βάσεις και αυτό όλο το διαγώνισμα στα μαθηματικά να αποδειχθεί οτι ήταν μια γκάφα ή ένα λάθος της στιγμής. Μην προσπαθείτε να δείξετε οτι αυτή η επιστήμη είναι δύσκολη, την κάνετε δύσκολη εσείς που θέλετε να δείξετε με τα θέματα σας πόσο έξυπνοι τρόποι υπάρχουν για να λυθεί μια άσκηση. Αυτό το προτιμώ στις διακοπές να κάθομαι να λύνω μαθηματικά έξυπνα και όχι στις πανελλήνιες!

    Λάθη γίνονται, το σημαντικό είναι να μην επαναλαμβάνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ο πολεμος πανεπιστημιακων - φροντηστιριαδων καλα κρατει...............βεβαια κανεις δεν νοιαζεται για τα θυματα που ειναι αλλοι απο τους μαθητες...................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. εγω πηγαινα φουλ για 100 ειχα μιαμιση ωρα για δ3,δ4.......τωρα εχω γραψει γυρω στο 88-90

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ρε παιδια και εγω εκει μεσα βρισκομαι δηλαδη 6 με 7.υπαρχει καμια περιπτωση να υπαρξει καμια πτωση στην αστυφυλακων η ειναι νωρις;γιατι και στα μαυηματικα γενικης δεν τα πηγα και πολυ καλα(11-12).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είμαι μαθητής Γ Λυκείου. Όλη τη χρονιά διάβαζα μαθηματικά,όχι γιατί με δυσκόλευαν αλλά επειδή είναι το αγαπημένο μου μάθημα. Η προετοιμασία που είχα κάνει ήταν πολύ μεγάλη. Είχα λύσει όλες τις ασκήσεις του Παπαδάκη (εκδόσεις Σαββάλας), όλα τα θέματα του Μπάρλα που είναι από τα δυσκολότερα που κυκλοφορούν και πολλά άλλα βιβλία με πιθανά θέματα εξετάσεων. Τα προηγούμενα χρόνια είχα διακριθεί δύο φορές σε πανελλήνιους μαθηματικούς διαγωνισμούς που διοργανώνει η ΕΜΕ. Τα θέματα όμως που έβγαλε η επιτροπή στα οποία εξετάστηκα και εξεταστήκαμε δεν ήταν <> με την έννοια ότι ο απαιτούμενος χρόνος για την σωστή επίλυση τους ήταν μεγαλύτερος από τον διατιθέμενο χρόνο που είχαμε, πράγμα που συνεπάγεται την μη ορθή ανάπτυξη των θεμάτων. Μακάρι να ήταν μόνο αυτό... Όσο αφορά την δυσκολία των θεμάτων θα τα χαρακτήριζα ως τα πιο δύσκολα των τελευταίων 15 χρόνων.Μια πραγματική απορία που έχω είναι αν η επιτροπή των θεμάτων θα μπορούσε να τα λύσει σε 3 ώρες όλα τα θέματα σωστά όταν η ΕΜΕ ισχυρίζεται κάτι το αντίθετο.Μια τόσο ωραία επιστήμη, αυτή των μαθηματικών, την καταστρέφεται οι ίδιοι.
    Κλείνοντας συμπεραίνουμε ότι η Ελλάδα με το τρόπο της αφήνει τα <> να στραφούν στο εξωτερικό για σπουδές - εργασία, με αποτέλεσμα να τους <> οι ξένοι. Θα πρέπει να γίνει ριζική αλλαγή στα θέματα της παιδείας όπως για παράδειγμα στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μόνοι που μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση είμαστε εμείς για αυτό αντιδράστε όσο είναι νωρίς. ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΟΥ ΩΣ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ρε η ελπίδα έρχεται.......δε βλέπω κάποια βελτίωση σε σχέση με τα περσινά.γεια σου ρε συριζα που θες να προαγεις και ενα σπουδαιο εξεταστικο σύστημα,α ξέχασα....είσαι μόνο λίγους μήνες κυβέρνηση.έλα μου όμως που οι γονείς μου θα ξαναπληρώσουν φροντιστήρια , όχι εσύ.το ίδιο σύστημα με ΝΔ έχετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. telila o suriza kurie kai kuries vgike to poio DIPROSWPO komma olwn twn epoxwn tous pistepsame riksame tis elpides mas panw tous.. eidika emeis oi neoi giati ola auta giati exoun duo aksies ws vash paideia ugeiaa etsi dn tha suzhthsw gia to deutero tha milisw gia to prwto mou lene oloi entaksei re file o tsipras evale themata paidia tetoia themata einai kathara upourgikh apofash kai lew egw twra me to mikro mou to mualo giati an ontws autoi diafwnousan me ta themata gt dn vgikan estw na apologithoun ligoo na poun ontws ta paidia adikithikan..k kai ekei pou thelw na kataliksw oti einai duproswpoi einai giati o kathigiths ths aode mou einai vathmologiths kai mou eipe oti gia thn sustumikh prosegish sthn erwthsh epixeirhsh ws susthma thelane na mi kospsoun tpt kai telika gia prwth fora sta xronika esteile gia authn thn erwthsh to upourgeio prwthnomenh vathmologia triwn moriwn sa na tous leei opoios dn to exei swsto tria moria pou panta o vathmologiths ekrine autos pws tha katanimei ta moria ths erwthshs auta exw na pw na min nomizoun oti koimomaste ta thelama kai ta pathame me ta xeria mas vgalame ta matia alla dn peirazei ekloges tha ksanaginoun tote olaaa auta tha milisoun

    ΑπάντησηΔιαγραφή