Στη συνάντηση συζητήθηκε η εξαγγελία της κυβέρνησης να ιδρύσει τέταρτη Νομική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Πατρών και παρουσιάστηκαν τα προβλήματα που σχετίζονται με την απόφαση αυτή. Οι παρευρισκόμενοι υπογράμμισαν πως η ίδρυση μιας ακόμα Νομικής Σχολής στην Ελλάδα θα επιτείνει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα των υφιστάμενων Νομικών Σχολών. Προβλήματα που συνδέονται τόσο με την υποχρηματοδότηση, την υποβάθμιση της ποιότητας του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και την έλλειψη ακαδημαϊκού προσωπικού όσο και με τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων τους. Σε ότι αφορά τη Νομική Σχολή του ΔΠΘ στην Κομοτηνή, οι παρευρισκόμενοι τόνισαν την εθνική σημασία της για τη βόρεια Ελλάδα, η οποία θα πληγεί από την υλοποίηση μιας τέτοιας απόφασης.
Ιστολόγιο με πληροφορίες, θέματα και απαντήσεις, αποτελέσματα και άρθρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018
Μητσοτάκης: Η Ν.Δ. θα ακυρώσει την πρόθεση της σημερινής κυβέρνησης να ιδρύσει τέταρτη Νομική Σχολή στην Πάτρα
Αλλάζει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το 2020 - Και μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα - Λεπτομέρειες
- στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και
- τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών.
- Επίσης, προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια.
- Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.
Δείτε επίσης:
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Ετικέτες
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ,
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018
Ποιες θα είναι οι ''πράσινες'' και ποιες οι ''κόκκινες'' σχολές στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια - Τι είπε ο υπουργός
Οι σχολές θα διαχωριστούν:
- σε «πράσινες», με τη λιγότερη ζήτηση, όπου οι υποψήφιοι θα μπαίνουν χωρίς εξετάσεις και
- σε «κόκκινες» με τη μεγαλύτερη ζήτηση, στις οποίες η εισαγωγή θα γίνεται με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Βουλή προανήγγειλε ότι το νομοσχέδιο για την αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Οι αλλαγές, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, θα τεθούν σε ισχύ από τη σχολική χρονιά 2019-2020, δηλαδή θα αφορά για πρώτη φορά τους μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές το καλοκαίρι του 2020.
Κόκκινες και πράσινες σχολές
Πρόγραμμα Πιστοποίησης Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν πτυχίο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Επιπέδου 5 σύμφωνα με το Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων - Αιτήσεις - Λεπτομέρειες
Με βάση αυτές τις οδηγίες:
α) Καλούνται για υποβολή αιτήσεων στο Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης της Α’ και Β΄ Φάσης του «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας» και των Πιλοτικών Τάξεων Μαθητείας οι απόφοιτοι οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει το «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας» της Α’, της Β΄ φάσης και των Πιλοτικών Τάξεων Μαθητείας και έχουν λάβει τη Βεβαίωσης Παρακολούθησης «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας» σε μία από τις παρακάτω ειδικότητες:
«Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών»
«Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής»
«Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής»
«Τεχνικός Οχημάτων»
«Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων»
«Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής»
«Βοηθός Νοσηλευτή»
«Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών»
«Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων»
«Γραφικών Τεχνών»
«Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών»
«Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού»
«Βοηθός Ιατρικών – Βιολογικών Εργαστηρίων»
«Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων»
«Αισθητικής Τέχνης»
«Βοηθός Φυσικοθεραπευτή»
«Σύγχρονη Επιχειρηματική Γεωργία» (Πιλοτική Τάξη)
«Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» (Πιλοτική Τάξη)
«Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις» (Πιλοτική Τάξη)
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής αποφοίτων από την 17 Δεκεμβρίου 2018 έως την 8 Ιανουαρίου 2019 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ξενόγλωσσα Προπτυχιακά Προγράμματα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια - Τι θέλουν οι πρυτάνεις - Τι λέει ο υπουργός

Δείτε το απόσπασμα από το ψήφισμα της Συνόδου Πρυτάνεων για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα ΑΕΙ.
''Η Σύνοδος των Πρυτάνεων προσβλέπει στην περαιτέρω διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων μέσω της προσέλκυσης φοιτητών και διδασκόντων από όλο τον κόσμο. Τα ελληνικά ΑΕΙ έχουν κάνει πολύ μεγάλα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Για το σκοπό αυτό, είναι απαραίτητη η άρση των θεσμικών εμποδίων που καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη δημιουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών και την πρόσληψη με ανοικτές διαδικασίες διεθνούς επιστημονικού δυναμικού.
Τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα θα πρέπει να μπορούν να οργανώνονται από τα Πανεπιστήμια, χωρίς να είναι απαραίτητη η συνεργασία τους με το Διεθνές Πανεπιστήμιο, το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία αλλαγής του χαρακτήρα του. Επίσης τα εξ αποστάσεως προγράμματα πρέπει να μπορούν να οργανώνονται από τα ΑΕΙ χωρίς να είναι απαραίτητη η συνεργασία τους με το ΕΑΠ''.
Ξεκίνησαν οι συζητήσεις για την ένταξη του ΤΕΙ Κρήτης στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Οι εργασίες της πρώτης συνεδρίασης επικεντρώθηκαν στην εξέταση της ακαδημαϊκής φυσιογνωμίας και των έως τώρα επιτευγμάτων του ΤΕΙ Κρήτης, βάσει του φακέλου που κατέθεσαν οι Πρυτανικές του αρχές.
Μετά τη λεπτομερή παρουσίαση του ακαδημαϊκού φακέλου, καθώς και των έως τώρα αξιολογήσεων του ΤΕΙ Κρήτης, τα μέλη της Επιτροπής ομόφωνα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους σε σχέση με τα καταγεγραμμένα ακαδημαϊκά δεδομένα και τις εν γένει επιδόσεις του. Η οριστική θέση της Επιστημονικής Επιτροπής θα εκφραστεί στην επόμενη συνεδρίαση προκειμένου να ολοκληρωθεί η λεπτομερής αξιολόγηση του συνόλου των περιεχομένων του φακέλου από όλα τα μέλη της Επιτροπής, και κυρίως από τα έξι εξωτερικά μέλη που δεν προέρχονται από το ΤΕΙ Κρήτης.
Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018
Πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Αιτήσεις για προγράμματα σπουδών ΕΑΠ - Αιτήσεις - Προθεσμίες - Λεπτομέρειες
Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις για την εισαγωγή φοιτητών στο ΕΑΠ.
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018
Τον Ιανουάριο στη Βουλή το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Δείτε το απόσπασμα της ομιλίας του Υπουργού
Όπως καλά γνωρίζετε, είμαστε πολύ κοντά στο να νομοθετηθεί η Γ’ Λυκείου. Η Γ’ Λυκείου στη χώρα μας είναι μια τάξη σχεδόν ‘φάντασμα’. Είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ Λυκείου και για αυτό έχει ευθύνη η κοινωνία στο σύνολο και όχι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πασχίζουν να μπορέσουν να της δώσουν ουσιαστικό περιεχόμενο. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το απολυτήριο του Λυκείου, να έχουμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και να καταφέρουμε να έχουμε ένα σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το οποίο θα δίνει την δυνατότητα να εισάγεται κανείς (και) με μόνο το απολυτήριο.
Διευκρίνιση σχετικά με δημοσιεύματα ιστοσελίδων για το νέο εξεταστικό σύστημα
Ετικέτες
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ,
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Υπουργός Παιδείας: Αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις για τη Νομική Πάτρας - Δε θα αλλάξει ο συνολικός αριθμός εισακτέων

«Υπάρχει κάτι που γίνεται και δεν προκαλεί αντίδραση; Αυτό δεν έχει ένα ενδιαφέρον ως προς τον τρόπο που λειτουργεί η ακαδημαϊκή κοινότητα; Εμείς θεωρούμε ότι είναι εντελώς αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις, διότι όλες οι Νομικές Σχολές μας λένε «μην παίρνετε τόσους πολλούς φοιτητές». Με την ίδια λογική δεν θα πρέπει να αναγνωρίζουμε τα πτυχία νομικής που λαμβάνονται από Πανεπιστήμια άλλων χωρών! Όταν λοιπόν, κάνεις ένα καινούριο τμήμα, θα παίρνεις τον ίδιο αριθμό ο οποίος θα μοιράζεται δια τέσσερα. Δεύτερον, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να καταλάβουμε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα των Πανεπιστημίων στην Περιφέρεια. Δυστυχώς -και γι’ αυτό δεν φταίνε οι συνάδελφοι που είναι εκεί και αντιδρούν ή οι φοιτητές- αυτό που βλέπουν πολλές φορές οι τοπικές κοινωνίες και αντιδρούν, ευτυχώς όχι όλες, είναι ότι οι φοιτητές σε μία πόλη, εκτός των κεντρικών πόλεων, είναι για τα σουβλάκια και τα rooms to let. Αυτό θα πρέπει να το ξεχάσουμε. Αναπτυξιακές είναι οι επιλογές μας αλλά επί της ουσίας αναπτυξιακές, όπως θα είναι τα διετή προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγικούς φορείς, νέες θέσεις προσωπικού, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και η ανάπτυξη θα έρθει με αυτόν τον τρόπο. Θα παρακαλούσα λοιπόν, ο καθένας να αναλογιστεί τι σημαίνει όταν πας να κάνεις κάτι καινούριο, ένα νέο Τμήμα. Όσοι είναι στα παλιά Τμήματα αντιδρούν. Δεν θεωρούμε ότι αυτό βοηθάει μία χώρα να αποκτήσει μία κανονικότητα και να ανοίξει δυνατότητες στους νέους μας να σπουδάσουν. Γιατί η μόρφωση για μας είναι αυταξία και δεύτερο λόγο έχει η σχέση με την Αγορά Εργασίας.
Δείτε επίσης:
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)