Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

Τον Ιανουάριο στη Βουλή το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αποτέλεσμα εικόνας για Τον Ιανουάριο στη Βουλή το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηΣτην ομιλία του κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό στη Βουλή ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου αναφέρθηκε στο επερχόμενο νομοσχέδιο με τις αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δείτε το απόσπασμα της ομιλίας του Υπουργού

Όπως καλά γνωρίζετε, είμαστε πολύ κοντά στο να νομοθετηθεί η Γ’ Λυκείου. Η Γ’ Λυκείου στη χώρα μας είναι μια τάξη σχεδόν ‘φάντασμα’. Είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ Λυκείου και για αυτό έχει ευθύνη η κοινωνία στο σύνολο και όχι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πασχίζουν να μπορέσουν να της δώσουν ουσιαστικό περιεχόμενο. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το απολυτήριο του Λυκείου, να έχουμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και να καταφέρουμε να έχουμε ένα σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το οποίο θα δίνει την δυνατότητα να εισάγεται κανείς (και) με μόνο το απολυτήριο.

Διευκρίνιση σχετικά με δημοσιεύματα ιστοσελίδων για το νέο εξεταστικό σύστημα

Υπουργός Παιδείας: Αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις για τη Νομική Πάτρας - Δε θα αλλάξει ο συνολικός αριθμός εισακτέων

Αποτέλεσμα εικόνας για αντιδράσεις για τη Νομική Πάτρας - Δε θα αλλάξει ο συνολικός αριθμός ÎµÎ¹ÏƒÎ±ÎºÏ„Î­Ï‰Î½Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά τις εργασίες της 89ης Συνόδου των Πρυτάνεων και Προέδρων Διοικουσών Επιτροπών των Πανεπιστημίων, σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την ίδρυση Νομικής Σχολής στην Πάτρα και τις αντιδράσεις που διατυπώνονται απάντησε:

«Υπάρχει κάτι που γίνεται και δεν προκαλεί αντίδραση; Αυτό δεν έχει ένα ενδιαφέρον ως προς τον τρόπο που λειτουργεί η ακαδημαϊκή κοινότητα; Εμείς θεωρούμε ότι είναι εντελώς αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις, διότι όλες οι Νομικές Σχολές μας λένε «μην παίρνετε τόσους πολλούς φοιτητές». Με την ίδια λογική δεν θα πρέπει να αναγνωρίζουμε τα πτυχία νομικής που λαμβάνονται από Πανεπιστήμια άλλων χωρών! Όταν λοιπόν, κάνεις ένα καινούριο τμήμα, θα παίρνεις τον ίδιο αριθμό ο οποίος θα μοιράζεται δια τέσσερα. Δεύτερον, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να καταλάβουμε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα των Πανεπιστημίων στην Περιφέρεια. Δυστυχώς -και γι’ αυτό δεν φταίνε οι συνάδελφοι που είναι εκεί και αντιδρούν ή οι φοιτητές- αυτό που βλέπουν πολλές φορές οι τοπικές κοινωνίες και αντιδρούν, ευτυχώς όχι όλες, είναι ότι οι φοιτητές σε μία πόλη, εκτός των κεντρικών πόλεων, είναι για τα σουβλάκια και τα rooms to let. Αυτό θα πρέπει να το ξεχάσουμε. Αναπτυξιακές είναι οι επιλογές μας αλλά επί της ουσίας αναπτυξιακές, όπως θα είναι τα διετή προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγικούς φορείς, νέες θέσεις προσωπικού, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και η ανάπτυξη θα έρθει με αυτόν τον τρόπο. Θα παρακαλούσα λοιπόν, ο καθένας να αναλογιστεί τι σημαίνει όταν πας να κάνεις κάτι καινούριο, ένα νέο Τμήμα. Όσοι είναι στα παλιά Τμήματα αντιδρούν. Δεν θεωρούμε ότι αυτό βοηθάει μία χώρα να αποκτήσει μία κανονικότητα και να ανοίξει δυνατότητες στους νέους μας να σπουδάσουν. Γιατί η μόρφωση για μας είναι αυταξία και δεύτερο λόγο έχει η σχέση με την Αγορά Εργασίας.

Δείτε επίσης: 







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018

Επιχορηγούμενες ευρυζωνικές συνδέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές 2018-2019 σε όλα τα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ΑΕΑ της χώρας - Ενημέρωση

rsz mouse 311299 960 720Η δράση φιλοξενείται στην ιστοσελίδα https://www.eury-where.gr/.

Aφορά στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών στους δικαιούχους προπτυχιακούς πρωτοετείς φοιτητές των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και ΑΕΑ της χώρας, που εγγράφονται για πρώτη φορά σε Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά το ακαδημαϊκό έτος 2018- 2019.

Πατήστε εδώ για να δείτε την απόφαση σε ΦΕΚ.

Στόχοι της δράσης είναι η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, η μείωση του ψηφιακού χάσματος και η βιώσιμη αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας και των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην χώρα μας.

Πιο συγκεκριμένα, οι δικαιούχοι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν ταχεία πρόσβαση στο Διαδίκτυο με την παροχή σημαντικής επιχορήγησης για ευρυζωνική σύνδεση [σταθερή ή κινητή (mobile)] για δώδεκα (12) μήνες. Σημειώνεται ότι οι ευρυζωνικές συνδέσεις κινητής που θα διατεθούν στο πλαίσιο της δράσης θα παρέχουν κατ’ ελάχιστον 10GB όγκο δεδομένων.

Μετεγγραφές Σπουδαστών Α.Ε.Ν. Α΄ εξαμήνων ακαδημαϊκού έτους 2018-2019


Δείτε εδώ όλα τα νέα για τους υποψήφιους σπουδαστές των ΑΕΝ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018

Ενημέρωση μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ σχολικού έτους 2018-2019 για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις - Εγκύκλιος - Μαθήματα - Συντελεστές Βαρύτητας

Εκδόθηκε η εγκύκλιος για την ενημέρωση των μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ σχολικού έτους 2018-2019 και των αποφοίτων - υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ 2019 σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η εγκύκλιος σε μορφή pdf.

Δείτε επίσης: 





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Επαγγελματικά Δικαιώματα Αποφοίτων Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Αποτέλεσμα εικόνας για Επαγγελματικά Δικαιώματα Αποφοίτων Μηχανικών Τεχνολογικής ΕκπαίδευσηςΠρος την οριστική επίλυση μίας εκκρεμότητας 30 ετών

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε το σχέδιο πρότασης για το πλαίσιο πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι πτυχιούχοι Τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. Δομικών Έργων ή Έργων Υποδομής (ή ισοδύναμης κατεύθυνσης) το οποίο συνέταξε επιτροπή που προέβλεπε ο 4485/2017, ορίστηκε από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και στην οποία συμμετείχαν διπλωματούχοι και πτυχιούχοι μηχανικοί. Στο πλαίσιο της συμβολής στον δημόσιο διάλογο και της ανάδειξης των πτυχών του πολύπλοκου αυτού ζητήματος παραθέτουμε μια σειρά από στοιχεία.

Παρά τα θετικά βήματα ακαδημαϊκής ολοκλήρωσης των ΤΕΙ που έλαβαν χώρα τα τελευταία 18 χρόνια, παρέμεινε και παραμένει μεγάλο αγκάθι για τους πτυχιούχους των αναφερόμενων ιδρυμάτων η έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που για 30 και πλέον χρόνια εκκρεμούν σε ό,τι αφορά τα τμήματα ειδικοτήτων μηχανικών. Η πρώτη απόπειρα για έκδοση Π.Δ. στις συγκεκριμένες ειδικότητες έγινε το 1994 με τη δημοσίευση του ΦΕΚ 318/94, για το οποίο πραγματοποιήθηκε προσφυγή ακύρωσης στο ΣτΕ από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Τελικά η προσφυγή του ΤΕΕ εκδικάστηκε από την ολομέλεια του ΣτΕ και εκδόθηκε η απόφαση 678/2005 η οποία επί της ουσίας επαναλάμβανε ότι τα ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτερη Εκπαίδευση(παρά το ότι με τον νόμο 2916 είχαν ήδη γίνει Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα από το 2001) και δεν μπορούν να προσδίδουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των Πολυτεχνικών Σχολών. Συνεπώς με βάση την απόφαση 678/2005 του ΣτΕ οι απόφοιτοι των ΤΕΙ στις ειδικότητες των Πολιτικών Μηχανικών δεν έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα έως σήμερα.

Αντιδράσεις από τα ΤΕΦΑΑ για το σ/ν με το νέο αθλητικό νόμο - Λεπτομέρειες

Αποτέλεσμα εικόνας για Αντιδράσεις από τα ΤΕΦΑΑ για το σ/ν με το νέο αθλητικό νόμοΤο σχέδιο νόμου «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού - Προπονητές και εκπαιδευτές - Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει ήδη προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο σ/ν είχε τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, η οποία έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η κατάθεσή του στη Βουλή προς επεξεργασία και ψήφιση.

Πατήστε εδώ για να δείτε το σ/ν και όλα τα σχόλια επί των άρθρων του στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση.

Οι αντιρρήσεις των ΤΕΦΑΑ στο αθλητικό νομοσχέδιο

Υποβάθμιση των πανεπιστημιακών Σχολών Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ), αρνητικές συνέπειες στον ελληνικό αθλητισμό και κινδύνους για ευπαθείς ομάδες αθλούμενου πληθυσμού εκτιμούν πως εγκυμονεί το νέο αθλητικό νομοσχέδιο οι κοσμήτορες, οι πρόεδροι τμημάτων ΤΕΦΑΑ και οι φοιτητές. Πρόκειται για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού - Προπονητές και εκπαιδευτές - Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις». 

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

Το Υπουργείο Παιδείας για τις αντιδράσεις σχετικά με την ίδρυση Νομικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Μετά την ανακοίνωση για την ίδρυση Νομικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, πολλές είναι οι αντιδράσεις που προέκυψαν για τη συγκεκριμένη εξέλιξη. 

Ωστόσο, η βασική θέση του ΥΠΠΕΘ είναι ότι δε θα αλλάξει ο αριθμός εισακτέων στις Νομικές Σχολές αφού ο συνολικός αριθμός που ήδη υπάρχει θα κατανεμηθεί σε τέσσερις και όχι σε τρεις σχολές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή) όπως γίνεται μέχρι σήμερα.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε το βίντεο με τη δήλωση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.


Δείτε επίσης: 






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

Νέα επιστολή φοιτητών ΑΠΘ για τα ναρκωτικά μετά και τις καταστροφές στην επέτειο δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου

Επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τους Υπουργούς Παιδείας και Προστασίας του πολίτη αντίστοιχα, τα κοινοβουλευτικά κόμματα, την Ελληνική Αστυνομία και τα μέλη της πρυτανείας εστάλη από τη Συντονιστική Επιτροπή Δράσης κατά των Ναρκωτικών στο ΑΠΘ μετά και τις καταστροφές που προκλήθηκαν στο 'Ιδρυμα πριν λίγες μέρες.

Διαβάστε την επιστολή

«Αξιότιμοι κύριοι, αξιότιμες κυρίες. Είμαστε μία ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ που τους τελευταίους δύο μήνες παλεύουμε, με τα περιορισμένα μέσα που διαθέτουμε και ενάντια σε πάσης φύσεως δυσκολίες/διαβολές, να αναδείξουμε το οξύτατο πρόβλημα του εμπορίου ναρκωτικών που ταλανίζει το πανεπιστήμιό μας, ώστε να επιλυθεί. Στο διάστημα αυτό, η προσπάθειά μας, χωρίς κομματικό πρόσημο και βοήθεια, έλαβε ευρεία δημοσιότητα, καθώς οι υπογραφές που ξεκινήσαμε να συλλέγουμε έφτασαν τις 2.500. Σε αυτές προστέθηκαν και οι εκατοντάδες υπογραφές των καθηγητών του ΑΠΘ που, με ανάλογη πρωτοβουλία, αντέδρασαν στην κατάσταση που όλοι μας ζούμε και εξέφρασαν τη στήριξή τους στην κίνησή μας.