Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

Ενημέρωση Γυμνασίων και Λυκείων για την Υ.Α. με το νέο πλαίσιο για τις εγγραφές, μετεγγραφές, απουσίες, διαγωγή κτλ.



Δείτε επίσης: 





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


ΕΜΠ - Πρόβλημα οι τίτλοι σπουδών ειδικότητας Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΜΠ - Πρόβλημα οι τίτλοι σπουδών ειδικότητας Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΗ Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) συνεδρίασε με θέμα την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και διατύπωσε τους προβληματισμούς και τις ενστάσεις της.

Δείτε την απόφαση της Συγκλήτου του ΕΜΠ

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά από διεξοδική συζήτηση σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις» εκφράζει την έντονη αντίθεσή της για το γεγονός ότι οι προωθούμενες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης σε σχέση με τη λειτουργία των ΤΕΙ και τη λειτουργία νέων Πανεπιστημιακών τμημάτων, δεν στηρίζονται σε μια τεκμηριωμένη ακαδημαϊκή ανάλυση, αλλά ικανοποιούν κατά βάση ανάγκες συγχώνευσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και τμημάτων και εισάγουν, εμμέσως πλην σαφώς, σε σειρά γνωστικών αντικειμένων, λογικές διάσπασης των σπουδών.

Ειδικότερα στον τομέα των σπουδών των μηχανικών η υιοθέτηση των παραπάνω λογικών οδηγεί στην δημιουργία νέων πανεπιστημιακών τμημάτων, που οικειοποιούνται ονομασίες σημερινών γνωστικών αντικειμένων ειδικότητας μηχανικού, χωρίς τα προωθούμενα προγράμματα σπουδών να μπορούν να καλύψουν, εκ των πραγμάτων, ούτε το εύρος ούτε τη δομή των αντίστοιχων ειδικοτήτων, προκαλώντας σύγχυση στους φοιτητές και συνολικά στην ελληνική κοινωνία. Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, υπογραμμίζει το ΕΜΠ, έχει επιβεβαιωθεί η αναγκαιότητα των ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών μηχανικού πενταετούς διάρκειας. Στο πλαίσιο αυτό, η Σύγκλητος του ΕΜΠ επαναλαμβάνει την θέση της, ότι σε κάθε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο ειδικότητας μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί ένας τίτλος σπουδών και όχι περισσότεροι, διαφορετικών επιπέδων, που οδηγούν σε κατατμήσεις και διασπάσεις και συνακόλουθα σε μια συνολική υποβάθμιση όλων των τίτλων σπουδών των μηχανικών.

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Τι αλλάζει στις απουσίες των μαθητών - Τι θα ισχύσει για τη φετινή χρονιά - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Αποτέλεσμα εικόνας για Τι αλλάζει στις απουσίες των μαθητών - Τι θα ισχύσει για τη φετινή χρονιά - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετεΜετά από πολλά ερωτήματα αναγνωστών (και ιδιαίτερα υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018) του panelladikes24 σχετικά με τις απουσίες που μπορεί να κάνει ένας μαθητής και η φοίτησή του να χαρακτηριστεί επαρκής, σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύτηκε νέα Υ.Α., η οποία προβλέπει αλλαγές αλλά και μεταβατικό στάδιο για τη φετινή χρονιά.

Σημειώνεται ότι το panelladikes24 με σχετική ανάρτηση ενημέρωσε για τη νέα Υ.Α. 

Δείτε παρακάτω όλο το άρθρο της Υ.Α. που αναφέρετε στις απουσίες.

Υ.Α. Aριθμ. 10645/ΓΔ4 - Άρθρο 28 (ΦΕΚ Β΄ 120/2018) - Χαρακτηρισμός φοίτησης, συνέπειες 

1. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 

2. Δεδομένης της υποχρέωσης των υπεύθυνων καθηγητών/τριών και του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου να ενημερώνουν άμεσα τους κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών και της υποχρέωσης των κηδεμόνων να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών, σύμφωνα με το άρθρο 29, κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. 

3. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114)

4. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

Στην τελική φάση βρίσκονται οι συζητήσεις για την ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο - Δείτε τις εξελίξεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Στην τελική φάση βρίσκονται οι συζητήσεις για την ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο - Δείτε τις εξελίξειςΥφυπουργός Ναυτιλίας: «Πρόσω ολοταχώς το Υπουργείο για την ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο»


- Συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπό τον Νεκτάριο Σαντορινιό, με θέμα την ίδρυση Σχολής ΑΕΝ στην Κάλυμνο και με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα ΥΝΑΝΠ, κ. Διονύση Καλαματιανού, του Δημάρχου Καλύμνου, κ. Γαλουζή, του Πρόεδρου ΑΝΕΚ, κ. Διαμαντή, του Προϊστάμενου του Τμήματος Έργων του Δήμου Καλύμνου, κ. Ζωγραφάκη, του Διευθυντή της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών του ΥΝΑΝΠ, κ. Μπέλλα, την κα. Κυραμαργιού ως Μηχανικό - εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών και Κτιριακών Υποδομών του ΥΝΑΝΠ καθώς και συνεργάτες του γραφείου Υφυπουργού.

- Κοινός τόπος όλων των συμμετεχόντων ήταν η αναγκαιότητα ίδρυσης Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο, σε σύντομο χρονικό διάστημα, και με κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών που θα χρειαστούν.

- Σε αυτό το κλίμα αποφασίστηκε, κατά πρώτον, η άμεση παραχώρηση για χρήση, του κτιρίου (Παρθεναγωγείο) που αυτή τη στιγμή στεγάζεται το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πόλης Καλύμνου, από το Δήμο Καλυμνίων. Κατά δεύτερον η σύνταξη του κτιριολογικού προγράμματος από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ, ΔΙΛΙΚΥΠ, και η σύνταξη του ΠΔ ιδρύσεως της Σχολής και του κανονισμού λειτουργίας αυτής, από την υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ, ΔΕΚΝ.

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Τι θα ισχύει για εγγραφές και μετεγγραφές, φοίτηση, διαγωγή κ.ά. στα Γυμνάσια και στα Λύκεια

ΤΑΞΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΧΟΛΕΙΟΣτην επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την οργάνωση και τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε σε αντικατάσταση του έως τώρα ισχύοντος ΠΔ 104/1979 και της σχετικής Υ.Α για τα ΕΠΑΛ.

Είναι η πρώτη φορά που ρυθμίζονται με ενιαίο τρόπο θέματα που αφορούν τα Γυμνάσια, καθώς και τα Λύκεια (Γενικά και Επαγγελματικά).

Στην Υ.Α συγκεντρώνονται διατάξεις που μεταξύ άλλων αφορούν στο σχολικό και διδακτικό έτος, σε υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, εγγραφές και μετεγγραφές, φοίτηση, διαγωγή κ.ά.

Με τη συγκέντρωση και ενοποίηση της διάσπαρτης νομοθεσίας διευκολύνονται στο έργο τους οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί και, παράλληλα, εισάγονται αλλαγές και παρεμβάσεις που στοχεύουν στην ορθολογικότερη λειτουργία των σχολείων, στην αντιμετώπιση προβλημάτων και αναγκών που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια και κυρίως στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος μέσω της προώθησης ενός πλαισίου καλύτερης επικοινωνίας και συνεργασίας των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

Οι βασικές καινοτομίες είναι οι εξής:

Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες

Ρύθμιση για να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ οι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑΛ του ν. 3475/2006

Σχετική εικόναΣτο σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προβλέπεται ρύθμιση για τους κατόχους πτυχίου επαγγελματικού λυκείου που αποκτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3475/2006 ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στις ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψήφιους ΕΠΑΛ.

Πιο συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι οι κάτοχοι πτυχίου επαγγελματικού λυκείου που αποκτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3475/2006 υπάγονται και αυτοί στην υποπερίπτ. αα΄ της περίπτ. Α΄ της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013, προκειμένου να αρθούν αμφισημίες σχετικά με το ποιοι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Λ. μπορούν να συμμετέχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις της υποπερίπτ. αα΄.

Δείτε τη σχετική ρύθμιση

1. α) Στο τέλος του τέταρτου εδαφίου της υποπερίπτ. αα΄ της περίπτ. Α΄ της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4468/2017 (Α΄61), προστίθενται εδάφια, τα οποία έχουν ως εξής:

Στην παρούσα υποπερίπτ. αα΄ υπάγονται και οι κάτοχοι πτυχίου επαγγελματικού λυκείου που αποκτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3475/2006 (Α΄146).»

- Σημειώνεται ότι το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή εντός των επόμενων ημερών.

- Το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Νέα απόφαση για μετεγγραφές σπουδαστών ΑΕΝ 2017-2018


Δείτε επίσης:






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ερώτηση στη Βουλή για επιπλέον ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ στους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 από τις περιοχές της Δ. Αττικής λόγω πλημμυρών

Αποτέλεσμα εικόνας για Ερώτηση στη Βουλή για επιπλέον ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 από τις περιοχές της Δ. Αττικής λόγω πλημμυρώνΗ Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κ. Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, απηύθυνε ερώτηση στους Υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μεταφορών και Υποδομών, σχετικά με την αποκατάσταση των πληγέντων, σχεδόν δύο μήνες έπειτα από την φονική πλημμύρα στην Δυτική Αττική.

Ένα από τα ερωτήματα της κ. Κεραμέως τίθεται στον υπουργό Παιδείας και έχει σχέση με την πρόθεση του υπουργείου για ευνοϊκή ρύθμιση που θα αφορά τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2018 από τις πληγείσες περιοχές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης με θέμα «Μέτρα για την αποκατάσταση των κατοίκων στις πληγείσες περιοχές της Δυτικής Αττικής».

Κύριοι Υπουργοί,

Σχεδόν δύο μήνες έπειτα από την φονική πλημμύρα στην Δυτική Αττική, η οποία άφησε πίσω της 24 νεκρούς και πλήθος τραυματιών, εκατοντάδες κατεστραμμένα σπίτια και επιχειρήσεις, ανυπολόγιστες ζημιές σε υποδομές, οι κάτοικοι της περιοχής προσπαθούν να ανασυνταχθούν και να επανέλθουν σε μια καθημερινότητα διόλου εύκολη.

Οι κάτοικοι στις πληγείσες περιοχές πρέπει αποκατασταθούν ταχύτατα και χωρίς περιττά γραφειοκρατικά εμπόδια. Η Κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει στην υλοποίηση όλων εκείνων των μέτρων που θα ανακουφίσουν τους πληγέντες, πρακτικά και ψυχολογικά, αλλά και στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό δέσμης μέτρων προς αποτροπή ανάλογων φαινομένων.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Νέο σύστημα με βαθμό απολυτηρίου και ελεύθερη πρόσβαση επιθυμεί ο υπουργός Παιδείας - Από το 2020 η εφαρμογή του

Αποτέλεσμα εικόνας για Νέο σύστημα με βαθμό απολυτηρίου και ελεύθερη πρόσβαση επιθυμεί ο υπουργός Παιδείας - Από το 2020 η εφαρμογή τουΟ υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόβλου σε νέα συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ, αναφέρθηκε και πάλι στη φιλοσοφία του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2020.

Δείτε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από τη συνέντευξη

Αναφέρατε πρόσφατα ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση -που θα ισχύσει το 2020 και θα αφορά στους φετινούς μαθητές της Α΄ Λυκείου- θα δίνει περισσότερο βάρος στον βαθμό του απολυτηρίου. Ποιες θα είναι οι βασικές κατευθύνσεις του νέου συστήματος;

Τον Ιούνιο του 2020 θα είναι διαφορετικός ο τρόπος εισαγωγής. Κυρίαρχη λογική θα είναι ότι η πρόσβαση θα εξαρτάται από τον βαθμό του απολυτηρίου, σε ένα σχολείο όπου θα υπάρχει μια εντελώς νέα Γ΄ Λυκείου. Σήμερα, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, έχουμε ένα Λύκειο χωρίς την τελευταία τάξη...

Και το Νέο Λύκειο που επιδιώκετε να δημιουργήσετε πού διαφέρει;

Θα υπάρχουν λιγότερα μαθήματα που θα διδάσκονται σε περισσότερες ώρες, ώστε να επιτευχθεί μια ουσιαστική εμβάθυνση γνώσεων. Οι εγκύκλιες γνώσεις θα ολοκληρώνονται στη Β΄ Λυκείου και η Γ΄ Λυκείου, όπως είναι σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου, θα είναι ένας είδος προπαρασκευαστικού έτους, απ’ όπου, προφανώς, δεν θα λείπουν μαθήματα γενικής παιδείας. Στόχος της διδασκαλίας δεν θα είναι να μαθαίνουν τα παιδιά αποκλειστικά τις τεχνικές για να περνούν τις εξετάσεις, αλλά να μαθαίνουν το πώς θα μαθαίνουν!

Θα είναι ελεύθερη η πρόσβαση στα ΑΕΙ; Δεν θα υπάρχει πια όριο εισακτέων;

Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) και των μαθητευομένων του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας


Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.