Στη χθεσινή συνεδρίαση της Βουλής για τη συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου του ΥΠΠΕΘ «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις», ο υπουργός Παιδείας έκανε αναφορά στο θέμα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων και την απόφαση που υπάρχει για τη μη διεξαγωγή τους κατά τη φετινή χρονιά.
Αφορμή για την συζήτηση με το συγκεκριμένο θέμα ήταν η κατάθεση σχετικής τροπολογίας για τη συνέχιση των συγκεκριμένων εξετάσεων που τελικά δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.
Δείτε αποσπάσματα από τη συζήτηση
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχετε καταθέσει και μια άλλη τροπολογία και θέλω να είναι σαφές το πρόβλημα σχετικά με αυτήν. Αυτή, λοιπόν, έχει σχέση με τις επαναληπτικές εξετάσεις των παιδιών που αρρωσταίνουν στη διάρκεια των εξετάσεων. Εδώ υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Όντως υπάρχουν παιδιά που αρρωσταίνουν. Όμως, υπάρχουν και παιδιά που εκμεταλλεύονται αυτήν τη δυνατότητα. Δεν είναι τόσο απλό το θέμα. Πέρυσι έγιναν επαναληπτικές εξετάσεις για όλα τα μαθήματα. Ο αριθμός ήταν τεράστιος! Και σε πολλά από αυτά τα μαθήματα δεν εμφανίστηκε κανένας!
Τώρα θα μου πείτε «μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά;». Έχετε απόλυτο δίκιο. Ξέρετε όμως, κάτι; Αυτό που λέτε εσείς εδώ, έχει και ένα άλλο μικρό παιδαγωγικό πρόβλημα, το οποίο είναι το εξής: Λέτε να εξεταστούν μόνο στα μαθήματα στα οποία αρρώστησαν.
Καταλαβαίνετε πού αναφέρομαι, δεν αναφέρομαι στα παιδιά τα οποία εντίμως έχουν αρρωστήσει. Γιατί το λέω όλο αυτό; Γιατί υπάρχει και ένα θέμα νομικό, ισονομίας, πέρα από το τεχνικό, τον Ιούλιο κ.λπ. Λέω, λοιπόν, έτσι όπως είναι, κατά τη γνώμη μου, είναι διατυπωμένο πολύ αδύνατο.
Να πούμε το εξής: Το θέμα των επαναληπτικών εξετάσεων αποτελεί ένα πρόβλημα που θέλει λύση, με τα πιστοποιητικά που λέτε από τα νοσοκομεία, γιατί προφανώς πρέπει να προστατευθούν αυτοί που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Τεχνικά παρουσιάζει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Προτείνω, λοιπόν, να υπάρξει μια διακομματική επιτροπή που θα λύσει αυτό το πρόβλημα, γιατί έτσι όπως είναι επιμένω ότι είναι αδύνατο και παιδαγωγικά και νομικά. Αλλά με αφορμή τη δική σας πρόταση να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο, αλλιώτικα θα την απορρίψω και είναι και κρίμα να την απορρίψω.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Με την άδεια του Υπουργού, αν προστεθεί στο τέλος το εξής: «με υπουργική απόφαση, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του άρθρου αυτού» σβήνετε και από πάνω ό,τι θεωρείτε περιττό και προσθέτετε αυτό από κάτω και νομίζω ότι θα είναι πλήρες. «Με υπουργική απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του άρθρου αυτού».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω ότι το να σβήσω και να βάλω είναι μια άλλη τροπολογία.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Νομοτεχνική βελτίωση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία, να τη δούμε μέχρι το τέλος της συνεδρίασης, αν θέλετε. Άρα, απορρίπτεται τώρα ως έχει. Να την κάνουμε στο τέλος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Έχω την εντύπωση ότι όσον αφορά τους λόγους ασθενείας που αναφέρατε, δηλαδή εάν το παιδί νοσηλευθεί σε δημόσιο νοσοκομείο και έχει βεβαίωση περί του ότι δεν μπορούσε να έρθει στις εξετάσεις γιατί έπασχε από το τάδε νόσημα και δεν μπορούσε να έρθει, νομίζω ότι μπορείτε να το δεχτείτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, έχετε δίκιο. Και μάλιστα για να είμαι και δίκαιος, οι όρους διαπίστωσης του νοσήματος που βάζει η τροπολογία, είναι σωστοί, δεν υπάρχει πρόβλημα σε αυτό. Το θέμα είναι το τεχνικό πρόβλημα, διότι, κοιτάξτε, πρέπει να γίνουν εξετάσεις για όλα τα μαθήματα. Άρα, ουσιαστικά όλος ο Ιούλιος.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: Με υπουργική απόφαση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η υπουργική απόφαση είναι το εύκολο, γιατί το πετάτε από πάνω σας, γι’ αυτό εγώ λέω μία διακομματική επιτροπή. Το κρατάμε και μέχρι το τέλος της συνεδρίασης να βρούμε μία...
Ο κ. Γαβρόγλου σε άλλο τμήμα της ομιλίας του ανέφερε τα εξής:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά τις επαναληπτικές, δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούμε να γίνει υπουργική απόφαση, που να λέει ο Υπουργός θα αποφασίζει για τις επαναληπτικές. Είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα, που καλούμαστε όλοι να πάρουμε κοινά την ευθύνη. Σας εξήγησα ποια είναι τα τεχνικά προβλήματα, ποια είναι τα ουσιαστικά προβλήματα, γιατί υπάρχουν και θέματα συνταγματικά, και με βάση αυτό να προχωρήσουμε, αν το θέλετε, αν όχι θα δούμε...
Επίσης, λίγο πριν τη ψήφιση του σχεδίου νόμου ο υπουργός αναφέρθηκε και πάλι στις επαναληπτικές εξετάσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά τις επαναληπτικές εξετάσεις, το βασικό πρόβλημα είναι ότι κάτι που είναι δίκαιο και είναι για τα παιδιά που αρρωσταίνουν δεν πρέπει η όποια ρύθμιση να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα υπόλοιπα παιδιά. Αυτό το προκαλεί ένας αριθμός παιδιών, δυστυχώς, αυξανόμενος -λίγο μεν, αλλά αυξανόμενος- που προσποιούνται ότι αρρωσταίνουν. Το λέω με κάθε ειλικρίνεια.
Είπα ότι δεν πρέπει να αδικηθούν αυτά τα παιδιά. Λέω, λοιπόν, ότι είναι λάθος να είναι με υπουργική απόφαση. Εγώ λέω να το συζητήσουμε, αν θέλετε, όλα τα κόμματα και ομόφωνα να αποφασίσουμε όμως, ώστε μετά να μην παίζουμε παιχνίδι διαδηλώσεων, καταγγελιών κ.λπ. Εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε μια λύση. Δυστυχώς, δεν βρίσκουμε λύση. Υπάρχουν και παιδαγωγικοί λόγοι γιατί, εν πάση περιπτώσει, αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να κάνουν επαναληπτικές. Υπάρχουν πολλοί παιδαγωγικοί λόγοι και αν θέλετε, μπορώ να σας τους αναφέρω, αλλά νομίζω ότι δεν θέλω να το κάνω τώρα. Όμως, υπάρχουν και τέτοιοι λόγοι. Υπάρχουν και νομικοί λόγοι. Υπάρχει μια διεθνής εμπειρία, η οποία δεν είναι ευαίσθητη σ’ αυτό το πράγμα. Όμως, λέμε να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες.
Δείτε σχετική ανάρτηση του panelladikes24: Καταργούνται οι Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις - Τι αναφέρει η ηγεσία του ΥΠΠΕΘ
panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Αφορμή για την συζήτηση με το συγκεκριμένο θέμα ήταν η κατάθεση σχετικής τροπολογίας για τη συνέχιση των συγκεκριμένων εξετάσεων που τελικά δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.
Δείτε αποσπάσματα από τη συζήτηση
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχετε καταθέσει και μια άλλη τροπολογία και θέλω να είναι σαφές το πρόβλημα σχετικά με αυτήν. Αυτή, λοιπόν, έχει σχέση με τις επαναληπτικές εξετάσεις των παιδιών που αρρωσταίνουν στη διάρκεια των εξετάσεων. Εδώ υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Όντως υπάρχουν παιδιά που αρρωσταίνουν. Όμως, υπάρχουν και παιδιά που εκμεταλλεύονται αυτήν τη δυνατότητα. Δεν είναι τόσο απλό το θέμα. Πέρυσι έγιναν επαναληπτικές εξετάσεις για όλα τα μαθήματα. Ο αριθμός ήταν τεράστιος! Και σε πολλά από αυτά τα μαθήματα δεν εμφανίστηκε κανένας!
Τώρα θα μου πείτε «μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά;». Έχετε απόλυτο δίκιο. Ξέρετε όμως, κάτι; Αυτό που λέτε εσείς εδώ, έχει και ένα άλλο μικρό παιδαγωγικό πρόβλημα, το οποίο είναι το εξής: Λέτε να εξεταστούν μόνο στα μαθήματα στα οποία αρρώστησαν.
Καταλαβαίνετε πού αναφέρομαι, δεν αναφέρομαι στα παιδιά τα οποία εντίμως έχουν αρρωστήσει. Γιατί το λέω όλο αυτό; Γιατί υπάρχει και ένα θέμα νομικό, ισονομίας, πέρα από το τεχνικό, τον Ιούλιο κ.λπ. Λέω, λοιπόν, έτσι όπως είναι, κατά τη γνώμη μου, είναι διατυπωμένο πολύ αδύνατο.
Να πούμε το εξής: Το θέμα των επαναληπτικών εξετάσεων αποτελεί ένα πρόβλημα που θέλει λύση, με τα πιστοποιητικά που λέτε από τα νοσοκομεία, γιατί προφανώς πρέπει να προστατευθούν αυτοί που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Τεχνικά παρουσιάζει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Προτείνω, λοιπόν, να υπάρξει μια διακομματική επιτροπή που θα λύσει αυτό το πρόβλημα, γιατί έτσι όπως είναι επιμένω ότι είναι αδύνατο και παιδαγωγικά και νομικά. Αλλά με αφορμή τη δική σας πρόταση να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο, αλλιώτικα θα την απορρίψω και είναι και κρίμα να την απορρίψω.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Με την άδεια του Υπουργού, αν προστεθεί στο τέλος το εξής: «με υπουργική απόφαση, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του άρθρου αυτού» σβήνετε και από πάνω ό,τι θεωρείτε περιττό και προσθέτετε αυτό από κάτω και νομίζω ότι θα είναι πλήρες. «Με υπουργική απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του άρθρου αυτού».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω ότι το να σβήσω και να βάλω είναι μια άλλη τροπολογία.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Νομοτεχνική βελτίωση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία, να τη δούμε μέχρι το τέλος της συνεδρίασης, αν θέλετε. Άρα, απορρίπτεται τώρα ως έχει. Να την κάνουμε στο τέλος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Έχω την εντύπωση ότι όσον αφορά τους λόγους ασθενείας που αναφέρατε, δηλαδή εάν το παιδί νοσηλευθεί σε δημόσιο νοσοκομείο και έχει βεβαίωση περί του ότι δεν μπορούσε να έρθει στις εξετάσεις γιατί έπασχε από το τάδε νόσημα και δεν μπορούσε να έρθει, νομίζω ότι μπορείτε να το δεχτείτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, έχετε δίκιο. Και μάλιστα για να είμαι και δίκαιος, οι όρους διαπίστωσης του νοσήματος που βάζει η τροπολογία, είναι σωστοί, δεν υπάρχει πρόβλημα σε αυτό. Το θέμα είναι το τεχνικό πρόβλημα, διότι, κοιτάξτε, πρέπει να γίνουν εξετάσεις για όλα τα μαθήματα. Άρα, ουσιαστικά όλος ο Ιούλιος.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: Με υπουργική απόφαση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η υπουργική απόφαση είναι το εύκολο, γιατί το πετάτε από πάνω σας, γι’ αυτό εγώ λέω μία διακομματική επιτροπή. Το κρατάμε και μέχρι το τέλος της συνεδρίασης να βρούμε μία...
Ο κ. Γαβρόγλου σε άλλο τμήμα της ομιλίας του ανέφερε τα εξής:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά τις επαναληπτικές, δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούμε να γίνει υπουργική απόφαση, που να λέει ο Υπουργός θα αποφασίζει για τις επαναληπτικές. Είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα, που καλούμαστε όλοι να πάρουμε κοινά την ευθύνη. Σας εξήγησα ποια είναι τα τεχνικά προβλήματα, ποια είναι τα ουσιαστικά προβλήματα, γιατί υπάρχουν και θέματα συνταγματικά, και με βάση αυτό να προχωρήσουμε, αν το θέλετε, αν όχι θα δούμε...
Επίσης, λίγο πριν τη ψήφιση του σχεδίου νόμου ο υπουργός αναφέρθηκε και πάλι στις επαναληπτικές εξετάσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά τις επαναληπτικές εξετάσεις, το βασικό πρόβλημα είναι ότι κάτι που είναι δίκαιο και είναι για τα παιδιά που αρρωσταίνουν δεν πρέπει η όποια ρύθμιση να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα υπόλοιπα παιδιά. Αυτό το προκαλεί ένας αριθμός παιδιών, δυστυχώς, αυξανόμενος -λίγο μεν, αλλά αυξανόμενος- που προσποιούνται ότι αρρωσταίνουν. Το λέω με κάθε ειλικρίνεια.
Είπα ότι δεν πρέπει να αδικηθούν αυτά τα παιδιά. Λέω, λοιπόν, ότι είναι λάθος να είναι με υπουργική απόφαση. Εγώ λέω να το συζητήσουμε, αν θέλετε, όλα τα κόμματα και ομόφωνα να αποφασίσουμε όμως, ώστε μετά να μην παίζουμε παιχνίδι διαδηλώσεων, καταγγελιών κ.λπ. Εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε μια λύση. Δυστυχώς, δεν βρίσκουμε λύση. Υπάρχουν και παιδαγωγικοί λόγοι γιατί, εν πάση περιπτώσει, αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να κάνουν επαναληπτικές. Υπάρχουν πολλοί παιδαγωγικοί λόγοι και αν θέλετε, μπορώ να σας τους αναφέρω, αλλά νομίζω ότι δεν θέλω να το κάνω τώρα. Όμως, υπάρχουν και τέτοιοι λόγοι. Υπάρχουν και νομικοί λόγοι. Υπάρχει μια διεθνής εμπειρία, η οποία δεν είναι ευαίσθητη σ’ αυτό το πράγμα. Όμως, λέμε να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες.
Δείτε σχετική ανάρτηση του panelladikes24: Καταργούνται οι Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις - Τι αναφέρει η ηγεσία του ΥΠΠΕΘ
panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.