Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Ενημέρωση υποψηφίων (μαθητών και αποφοίτων) σχετικά με τη λειτουργία των Στρατιωτικών Σχολών για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενημέρωση υποψηφίων (μαθητών και αποφοίτων) σχετικά με τη λειτουργία των Στρατιωτικών Σχολών για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018Σχετ.: Το με αριθμ. πρωτ. Φ.900/123/300065/Σ.6946/1-12-2016 έγγραφο του Τμήματος Εθνικής & Στρατιωτικής Εκπαίδευσης ΓΕΕΘΑ. 

Σχετικά με την λειτουργία Τμημάτων και Σχολών των ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 και την ενημέρωση των μαθητών της Γ΄ τάξης ημερησίων ΓΕΛ σχολικού έτους 2016-2017, σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα:

Παύουν να λειτουργούν και να δέχονται υποψηφίους η Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), η Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών (ΣΥΔ) και η Σχολή Ιπτάμενων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) και ιδρύεται σύμφωνα με το Νόμο 4407/2016 (ΦΕΚ134-Α΄) η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ), στην οποία συγχωνεύονται οι προηγούμενες Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στη ΣΜΥΑ, θα λειτουργούν τρεις (3) κατευθύνσεις, ως εξής:

- ΣΜΥΑ / Κατεύθυνση Τεχνολογικής Υποστήριξης
- ΣΜΥΑ / Κατεύθυνση Επιχειρησιακής Υποστήριξης
- ΣΜΥΑ / Κατεύθυνση Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης

Στο Μηχανογραφικό Δελτίο ακαδημαϊκού έτους 2017-2018 για την εισαγωγή σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα συμπεριληφθούν και οι τρεις (3) κατευθύνσεις της ΣΜΥΑ, ώστε οι υποψήφιοι σε αυτή να μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή τουλάχιστον σε μια (1) κατεύθυνση της Σχολής.

Η ΣΜΥΑ και για τις τρεις (3) κατευθύνσεις θα συμπεριληφθεί στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) σύμφωνα με την αριθμ. Φ.253/6396/Α5/13-1-2017 (ΦΕΚ 151- τ.Β΄-25-1-2017) Υπουργική Απόφαση.

Για τα παραπάνω είχε ενημερώσει και το panelladikes24 πριν λίγες μέρες με σχετική ανάρτηση.


Οι λοιπές Στρατιωτικές Σχολές παραμένουν ως έχουν.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Στις 6 Ιουνίου θα αρχίσουν οι Πανελλαδικές 2017 για τους υποψήφιους ΕΠΑΛ - Μετά τις 7 Ιουνίου για τα ΓΕΛ

Αποτέλεσμα εικόνας για πανελλαδικες εξετασεις πανελληνιες εξετασεις ημερομηνια εναρξης ποτε αρχιζουν 6 ιουνιου 2017Σύμφωνα με πληροφορίες από την εφημερίδα ''Η ΑΥΓΗ'', οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 θα αρχίσουν στις 6 Ιουνίου για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα μπουν στη διαδικασία των εξετάσεων μετά τις 7 Ιουνίου χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία έναρξής τους. 

Επίσης, εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθούν οι προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 από τους υποψήφιους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Τέλος, φέτος αναμένεται να μην διενεργηθούν επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψήφιους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Δείτε επίσης:






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Συνολικοί Πίνακες Εισαγομένων Εκ Νέου Επιλαχόντων (Πλοιάρχων & Μηχανικών) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) εκπαιδευτικού έτους 2016-2017

Αποτέλεσμα εικόνας για Πίνακες Εισαγομένων Εκ Νέου Επιλαχόντων (Πλοιάρχων & Μηχανικών) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) εκπαιδευτικού έτους 2016-2017Από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώνεται ότι την 30 Ιανουαρίου 2017 ημέρα Δευτέρα τοιχοκολλήθηκαν στα καταστήματα του Υπουργείου (Ακτή Βασιλειάδη Πύλη Ε1-Ε2 εντός Λιμένα Πειραιά), και στο κτίριο πρώην ΥΕΝ (Γρ. Λαμπράκη 150), και αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις www.yen.gr και www.hcg.gr οι Πίνακες Εκ Νέου Επιλαχόντων (Πλοιάρχων και Μηχανικών) που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) έτους 2016-2017.

Πίνακας Eκ νέου Επιλαχόντων Πλοιάρχων          Πίνακας Eκ νέου Επιλαχόντων Μηχανικών

Νωρίτερα, είχε υπογραφεί και δημοσιευτεί στο ΦΕΚ Β΄ 213/2017 Κ.Υ.Α. των υπουργών Παιδείας, Έρευνας Ναυτιλίας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουρουμπλή με την οποία τροποποιείται ο Κανονισμός Εισαγωγής Σπουδαστών/Σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) για το εκπαιδευτικό έτος 2016-2017.

Πατήστε εδώ για να δείτε την απόφαση.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα νέα για τους υποψήφιους των ΑΕΝ.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

Ο Γαβρόγλου για τις μετεγγραφές φοιτητών που δεν ικανοποιούν τμήματα του ΤΕΙ Αθήνας

Προσερχόμενος στη Βιβλιοθήκη του Ωνασείου Ιδρύματος για την τελετή βράβευσης 24 μαθητών που κατάφεραν να διακριθούν στις Επιστημονικές Ολυμπιάδες το 2016, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, απάντησε σε ερώτηση δημοσιογράφων για τις μετεγγραφές στα ΤΕΙ Αθηνών λέγοντας τα εξής: 

''Κατανοώ τη δυσκολία που έχουν τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια να αντιμετωπίσουν τις μετεγγραφές. Οι μετεγγραφές όπως ξέρετε έχουν σχέση με τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μετά την κρίση. Όντως, η παθογένεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως προς την κατανομή των παιδιών, έχει επιπτώσεις σε ορισμένα τμήματα, όπου υπάρχουν πολύ περισσότερα παιδιά απ’ ότι όντως μπορούν να απορροφήσουν.

Πρώτον, στα τμήματα αυτά θα μεταφερθούν οι πιστώσεις που αντιστοιχούσαν σ’ αυτά τα παιδιά στα Ιδρύματα που φοιτούσαν. Άρα θα πάρουν περισσότερα λεφτά και έχω υποσχεθεί ότι, από τις καινούριες θέσεις ή από τις θέσεις που ήδη έχουν δοθεί και οι εκλογές τους θα είναι άγονες, ένα μεγαλύτερο ποσοστό θα πάει σ’ αυτά τα τμήματα τα οποία έχουν δεχτεί περισσότερο κόσμο.

Φόρμουλα για να βρεθεί λύση πάντοτε μέσα από τον διάλογο υπάρχει. Θα έκανα μία έκκληση να σεβαστούμε τις δυσκολίες που περνάνε οι οικογένειες τώρα, να δεχθούμε αυτά τα παιδιά και να κάνει το υπουργείο το παν ώστε αυτά τα τμήματα να μπορέσουν να ενισχυθούν με έναν τρόπο που θα βοηθήσουν τα παιδιά. Δεν είναι ιδιοτροπία του υπουργείου, δεν έχει καμία σχέση με διαπλοκή, είναι καθαρά με κοινωνικά κριτήρια και γνωρίζετε πολύ καλά ότι ζούμε μία κατάσταση πολύ δύσκολη για παιδιά, για οικογένειες, τα παιδιά των οποίων σπουδάζουν μακριά από το σπίτι, και γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει για μία οικογένεια αυτό. Η μόνη λύση είναι να συνεννοούμαστε σ’ αυτά τα πράγματα για να βρίσκουμε λύσεις''.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αύριο θα συνεχιστούν οι εργασίες της ΕΜΥ της Βουλής για τις αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αποτελέσματα εικόνων για εμυ της βουλής για τις αλλαγές στο λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσειςΗ Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα συνεδριάσει αύριο Τρίτη 31/01/2017 και ώρα 16:00 με θέμα ημερήσιας διάταξης: ''Αναβάθμιση του Λυκείου - Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση'' όπου θα γίνει ακρόαση φορέων.

Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Νέα αλλαγή αναμένεται στο Μηχανογραφικό Δελτίο 2017 - Θα διαγραφεί το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης

Αποτέλεσμα εικόνας για μετονομασία του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης σε Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της ΤέχνηςΜε το άρθρο 63 του ν. 4386/2016 (ΦΕΚ Α΄ 83/2016), επήλθε:

- η μετονομασία του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης σε Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, με αύξηση των εξαμήνων φοίτησης από οκτώ (8) σε δέκα (10), 

- ο καθορισμός τεσσάρων κατευθύνσεων που θα αναγράφονται στο ενιαίο πτυχίο ως ειδικευμένοι και σαφώς προσδιορισμένοι ακαδημαϊκοί και επαγγελματικοί προσανατολισμοί: α. Ζωγραφική, β. Γλυπτική, γ. Πολυμέσα - Γραφικές Τέχνες, δ. Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης, και 

- η αλλαγή των εισαγωγικών εξετάσεων σύμφωνα με τη διαδικασία που ισχύει για τα υπόλοιπα Τμήματα Εικαστικών Τεχνών των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας [εδάφιο γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α΄188), όπως ισχύει κάθε φορά].

Από το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης απονέμονται τίτλοι σπουδών μέχρι και διδακτορικού διπλώματος.

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις έχουν τη δυνατότητα της επαγγελματικής ενασχόλησης σε φορείς του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα - Πανεπιστήμια, Επιστημονικά Ινστιτούτα, Μουσεία, Πινακοθήκες - οι οποίοι έχουν ως αντικείμενο δραστηριότητας την τέχνη σε μία ή περισσότερες κατευθύνσεις και ειδικεύσεις από αυτές που λειτουργούν στο Τμήμα. Ακόμη, έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα Καλλιτεχνικά μαθήματα - Αισθητική Αγωγή, καθώς και την Ιστορία της Τέχνης, ή και να εργαστούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος που επιθυμούν να ασκήσουν τη διδασκαλία της τέχνης στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν επιτυχώς στα προβλεπόμενα από το πρόγραμμα σπουδών και τον κανονισμό του Τμήματος παιδαγωγικά μαθήματα.»

Η ισχύς του άρθρου 63 του ν. 4386/2016 άρχεται από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

Αναμένεται η Υ. Α. για την εφαρμογή της παραπάνω ρύθμισης.

Πατήστε εδώ για να δείτε το Μηχανογραφικό Δελτίο 2017 και όλες τις αλλαγές που έχουν εφαρμογή για τους φετινούς υποψήφιους.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.




Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

Μια εβδομάδα μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις θα διενεργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017

gavr real 2 400Ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος" ανέφερε ότι oι μαθητές θα έχουν έξι με εφτά μέρες ανάμεσα στις δύο εξεταστικές περιόδους (σ.σ. ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις) για να προετοιμαστούν. 

Όλη η ενημέρωση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 από το panelladikes24 και το panelladieks24 στο facebook.

Προφανώς, σε αυτό το διάστημα θα έχουν ανακοινωθεί και τα αποτελέσματα απόλυσης των μαθητών από το Λύκειο. 

Υπενθυμίζεται ότι ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία έναρξης και το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017 αν και η πιθανότερη ημερομηνία είναι η 6η Ιουνίου.

Επίσης, σχετικά με το θέμα αλλαγής του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός τόνισε ότι δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις

Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στην εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος"

Αν και το ενδιαφέρον μονοπωλούν το τελευταίο καιρό οι μεσοπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις του Λυκείου, υπάρχουν αλλαγές που θα έρθουν τον Σεπτέμβρη του 2017. Ποιες είναι αυτές;

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση γίνονται αυτή τη στιγμή προσπάθειες να βελτιώσουμε το ολοήμερο σχολείο. Διερευνούμε τη δυνατότητα να επεκταθεί και στα ολιγοθέσια, ενώ παράλληλα εργαζόμαστε στην παραπέρα εδραίωση της συμπερίληψης για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία μας από τη συμπερίληψη είναι εξαιρετική. Αντίθετα η εμπειρία μας από το ολοήμερο είναι μεικτή και θα έχουμε να πούμε αρκετά προς το τέλος αυτής της χρονιάς για το τι πρόσθετα μέτρα πρέπει να πάρουμε ως προς αυτά τα δύο θέματα.

Παράλληλα, το νέο σχολικό έτος θα αλλάξουμε δύο με τρία βιβλία που έχουν κριθεί προβληματικά. Γενικά κινούμαστε στην κατεύθυνση να αλλάξουμε τα βιβλία, μια διαδικασία δύσκολη γραφειοκρατικά και οικονομικά.

Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς, ελπίζω πάλι μέχρι τον Μάιο να έχουμε ανακοινώσει ένα εθνικό πρόγραμμα επιμόρφωσης, και από το νέο σχολικό έτος, μετά από συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς φορείς, θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης. Είμαστε σίγουροι ότι τα σχολεία και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών θα βρουν τρόπους να βελτιωθούν.

Φέτος, για πρώτη φορά οι πανελλήνιες θα διενεργηθούν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Η απόφαση αυτή έχει εγείρει διαμαρτυρίες από τους γονείς.

Πρέπει πια να αρχίσουμε να αποδραματοποιούμε το θέμα των πανελληνίων εξετάσεων. Δεν θεωρώ ότι προκαλείται κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Ήταν δική μας θέση αλλά και αίτημα των εκπαιδευτικών, η σχολική χρονιά να παραταθεί και να μετακινηθεί η ημερομηνία των Πανελλαδικών. Δεν θα αλλάξουμε λοιπόν γνώμη σχετικά με τη νέα ημερομηνία. Αν το κάναμε θα ακυρώναμε τον παιδαγωγικό χαρακτήρα, που πιστεύουμε ότι έχει η θέση μας. Άλλωστε δεν πρόκειται για κάποια τρομερή αλλαγή. Οι μαθητές θα έχουν έξι με εφτά μέρες ανάμεσα στις δύο εξεταστικές περιόδους για να προετοιμαστούν. Όσο για τις διαμαρτυρίες, το θεωρώ αρνητικό το γεγονός ότι ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι δρομολογείται κάτι, οι αντιδράσεις εκδηλώνονται την ώρα που είναι να γίνει η αλλαγή.

Σε τι στάδιο βρίσκεστε με τις μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών;

Σε πολύ καλό. Δεν θα μπω στη διαδικασία να πω αριθμούς. Θέλω να είμαστε έτοιμοι, όταν ανακοινώσουμε τον αριθμό να τηρούνται όλα τα δεδομένα για να γίνουν οι εν λόγω προσλήψεις. Όσο για τον τρόπο πρόσληψης, θα πάμε σε μεικτό σύστημα, ώστε να εξασφαλίσουμε και την πρόσληψη των εκπαιδευτικών που για χρόνια έχουν στηρίξει το δημόσιο σχολείο ως αναπληρωτές αλλά και την είσοδο των νέων εκπαιδευτικών. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα δεν γνωρίζω αν θα προχωρήσουμε σε γραπτό διαγωνισμό. Θέλω πρώτα να διερευνήσουμε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του συστήματος και στη συνέχεια να λάβουμε αποφάσεις.

Τα σχολεία θα ανοίξουν τον Σεπτέμβρη του 2017 με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους;

Έχουμε εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια κι έχουμε μάθει από τις ατέλειες του συστήματος, γι’ αυτό κι ελπίζω τον Σεπτέμβρη να έχουμε ακόμα καλύτερη κάλυψη των ελλείψεων απ’ ότι φέτος. Βεβαίως τα κονδύλια που εξασφαλίζουμε, τα αφαιρούμε από άλλες δραστηριότητες. Το βασικό ερώτημα όμως είναι τι γίνεται με την ποιότητα της εκπαίδευσης. Είναι πολλά θέματα που πρέπει να εξεταστούν, από την οργάνωση του συστήματος, τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών αλλά και το έργο του ανθρώπινου δυναμικού. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί τους οποίους σέβομαι απεριόριστα για το έργο τους αλλά υπάρχουν και άλλοι - και στον χώρο του Πανεπιστημίου - που νομίζω ότι έχουν γραφειοκρατικοποιηθεί. Βέβαια αυτά είναι κάποια προβλήματα τα οποία πρέπει σε πρώτη φάση να αναγνωρίσουμε αλλά σε καμία περίπτωση να δαιμονοποιήσουμε.

Οι αποσπάσεις πάντα βρίσκονται στο επίκεντρο των επικρίσεων, όμως καμία κυβέρνηση δεν έχει περιορίσει τον αριθμό τους. Εσείς θα το κάνετε;

Υπάρχουν υπηρεσίες ακόμα κι εδώ στο υπουργείο Παιδείας που δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χωρίς αποσπασμένους. Οι εκπαιδευτικοί είναι ένα περιζήτητο είδος στις αποσπάσεις. Είναι όμως και η εύκολη λύση. Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σου όταν είσαι βουλευτής είναι να αποσπάσεις κάποιον εκπαιδευτικό. Από τις 2.500 αποσπάσεις, υπάρχει ένας αριθμός περίπου το 20% που θα μπορούσε να γυρίσει πίσω στο σχολείο.

Τι σχέδια έχετε για τα μεταπτυχιακά;

Κανένας φοιτητής δεν θα μείνει έξω από τα μεταπτυχιακά λόγω οικονομικών δυσχερειών. Οποιοσδήποτε γίνει δεκτός για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού θα φοιτήσει κανονικά. Έχουμε προτείνει ένα ποσοστό και καλούμε τα Ιδρύματα με βάση αυτό να προχωρήσουν στην επιλογή των φοιτητών.

Είναι άλλωστε ένα θέμα ότι τόσα χρόνια δεν είχαμε αντιδράσει εναντίον των διδάκτρων. Εμείς λέμε να κάνουν αίτηση οι φοιτητές σε οποιοδήποτε πρόγραμμα θέλουν, το πρόγραμμα αυτό να τους δεχτεί βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και στη συνέχεια αυτά τα παιδιά που έχουν οικονομικά προβλήματα δεν θα πληρώσουν ούτε μία δεκάρα. Το υπουργείο πρέπει να έχει έναν ρυθμιστικό ρόλο στα μεταπτυχιακά, όμως οποιαδήποτε απόφαση ανήκει στα Πανεπιστήμια, τα οποία θα πρέπει να δείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο.

Τι σχέδια έχετε για την φοιτητική μέριμνα;

Ως προς το θέμα της σίτισης, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (σ.σ. Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης) δεν θα έχει πλέον το ρόλο του μεσάζοντα. Έχουμε κονδύλια, αλλά αυτή η δουλειά δεν μπορεί να γίνεται κεντρικά από το υπουργείο. Θα δώσουμε αυτά τα ποσά στα πανεπιστήμια και να βρουν τα ίδια τις διαδικασίες για τη σίτιση. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ θα έχει ρόλο ελεγκτικό και πολύ αυστηρό μάλιστα. Εμείς θέλουμε να ορθολογικοποιηθεί το σύστημα υπερ των φτωχών στρωμάτων, γι’ αυτό το λόγο θα μπουν εισοδηματικά κριτήρια.

Η στέγαση είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα. Δεν έχουμε ικανοποιητικά στοιχεία για το θέμα, αλλά ελπίζουμε μέχρι το Μάιο να έχουμε παρουσιάσει ένα σχέδιο πενταετίας σχετικά με αυτό. Η χωροθέτηση, η αρχιτεκτονική, η ευελιξία των εστιών είναι θέματα που πρέπει να μελετηθούν.

Το πόρισμα του ΙΕΠ δεν κάνει λόγο για κατάργηση των Πανελληνίων. Τι αλλάζει τελικά στον νέο τρόπο εισαγωγής που προτείνετε;

Δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να συμβιβαστούμε με αυτό. Εμείς έχουμε στόχο οι εξετάσεις να μην είναι αποφασιστικές για το υπόλοιπο της ζωής των μαθητών. Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά με την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να έχουν ευελιξία στο αντικείμενο των σπουδών τους. Υπάρχουν τμήματα με εξαιρετικά προγράμματα. Το θέμα είναι να γίνουν ευέλικτα τα τμήματα. Γι αυτό ακριβώς και σχεδιάζουμε αλλαγές στο πρώτο έτος, με τη διατήρηση σχολών και όχι τμημάτων. Θέλουμε να προτείνουμε στα Ιδρύματα στο πλαίσιο της σχολής, ένας φυσικός για παράδειγμα να μπορεί να παρακολουθήσει και κάποια μαθήματα χημείας και να λάβει ένα πτυχίο Φυσικής που να αναγνωρίζει τις γνώσεις του και στο δεύτερο αντικείμενο που σπούδασε, σε αυτή την περίπτωση στη Χημεία.

Θα συνδυαστεί αυτό με τον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία;

Σκεφτόμαστε πολύ σοβαρά να το θέσουμε ως υποχρέωση των Πανεπιστημίων προς τα Λύκεια. Να επισκέπτονται πανεπιστημιακοί τα σχολεία και να ενημερώνουν τα παιδιά σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών. Θέλουμε να το θεσμοθετήσουμε αυτό.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.