Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Στους 69.985 οι εισακτέοι για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 - Δείτε αναλυτικούς πίνακες

eksetaseisΚατά 1655 αυξάνονται για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 οι θέσεις στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τις οποίες θα διεκδικήσουν οι υποψήφιοι/ες, δηλαδή καταγράφεται συνολικά μια αύξηση των θέσεων κατά 2,42% σε σχέση με πέρσι.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατέληξε σε κατανομή των εισακτέων ανά ίδρυμα και τμήμα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού έλαβε υπόψη του:

α) τον αριθμό των εισακτέων κατά το σχολικό έτος 2015-2016

β) τα αιτήματα των Τμημάτων κάθε ιδρύματος για τον βέλτιστο αριθμό θέσεων ανά Τμήμα

γ) τα καταγεγραμμένα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου προβλήματα ανά Τμήμα και

δ) στοιχεία σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις των ιδρυμάτων.

Αριθμός ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ

Κατηγορία Ιδρύματος20152016Μεταβολή
Εισακτέοι ΑΕΙ44.20043.855   -   345
Εισακτέοι ΤΕΙ24.13026.130  +  2.000
Σύνολο68.33069.985  +  1.655




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Κατανομή των εισακτέων στις Αστυνομικές Σχολές έτους 2015 - Δείτε αναλυτικό πίνακα

astynomia-katanomi-eisakteon-2015- Δείτε πώς έγινε η κατανομή των 290 θέσεων που είχε διατεθεί για τις Αστυνομικές Σχολές σε κάθε κατηγορία την περσινή χρονιά

- Σημειώνεται ότι και φέτος αναμένεται να παραμείνει ο ίδιος αριθμός εισακτέων στις Αστυνομικές Σχολές σε σχέση με πέρσι. Δείτε εδώ σχετική ανάρτηση του panelladikes24.

-  Οι κατηγορίες 6% και 4% αποτελούν την κατηγορία του 10% της περσινής χρονιάς.

Και πιο συγκεκριμένα,

- Η κατηγορία 6% είναι οι ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΟ ΕΤΟΣ 2014.

- Η κατηγορία 4% είναι οι ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΟ ΕΤΟΣ 2013.

- Στη Σχολή Αστυφυλάκων εισάγονται, χωρίς εξετάσεις και καθ’ υπέρβαση του εκάστοτε οριζομένου αριθμού, μέχρι δέκα (10) αθλητές, οι οποίοι έχουν πετύχει αγωνιστική διάκριση υπό το καθεστώς των ρυθμίσεων του άρθρου 34 παρ. 2 του Ν. 2725/1999 (Φ.Ε.Κ. Α΄-121), όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο 18 παρ. 8 του Ν.3708/2008 (Φ.Ε.Κ. Α΄-210), και το άρθρο 45 παρ. Γ2 του Ν.3773/2009 (Φ.Ε.Κ. Α΄-120), και δεν είχαν συμπληρώσει το 22ο έτος της ηλικίας τους κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών (19-06-2015), εφόσον έχουν και τα λοιπά προσόντα που απαιτούνται για τους υποψηφίους Δοκίμους Αστυφύλακες. Οι Ειδικές κατηγορίες δεν ισχύουν για τους Αθλητές.

- Εντύπωση προκαλεί ότι οι θέσεις που δίνονται στα τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού είναι ίσες με αυτές που δίνονται στα ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑ Α΄.

Καλοδήμος Δ. - ΚΕΣΥΠ Λαμίας

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Αστυνομικές Σχολές.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

Αποτέλεσμα εικόνας για Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και ΠληροφορικήςΔείτε Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ Λυκείου σε όλη την εξεταστέα ύλη.

Καραγιάννης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Δηλώσεις Αναγνωστοπούλου για συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και μετεγγραφές φοιτητών

siaΣυνέντευξη της Αναπληρώτριας Υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου στην ''Εφ.Συν'' - Τι ανέφερε σε ερωτήσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και μετεγγραφές φοιτητών

ερ. Σχεδιάζετε αλλαγές στον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με αναδιαρθρώσεις και συγχωνεύσεις σχολών. Ακούστηκαν ανάμεσα σε άλλα απορρόφηση ΤΕΙ από πανεπιστήμια και μετατροπή τμημάτων ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης σε ΙΕΚ. Υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο; 

Όπως έχω τονίσει πολλές φορές, δύσκολα πρέπει να ιδρύεται ένα ανώτατο ίδρυμα και ακόμα πιο δύσκολα πρέπει να κλείνει.

Το άναρχο τοπίο που έχει δημιουργηθεί και το οποίο είχε βασιστεί σε λιγότερο ακαδημαϊκά και περισσότερο σε πελατειακά και τοπικιστικά κριτήρια δεν μπορεί να διορθωθεί με «ασκήσεις επί χάρτου».

Είμαστε σε φάση ενδελεχούς μελέτης του χάρτη των ΑΕΙ. Δεν πρόκειται όμως να υπάρξει καμία αλλαγή πριν ολοκληρωθεί μια εμπεριστατωμένη ανάλυση που θα οδηγήσει σε ανασχεδιασμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να πούμε πως οι μεγάλες αλλαγές στην παιδεία χρειάζονται χρήματα. Όσο η χώρα είναι σε κρίση, οι μεγάλες αλλαγές αναγκαστικά θα περιμένουν. 

ερ. Έχετε δηλώσει ότι θα επανεξετάσετε το θέμα των μετεγγραφών φοιτητών. Πιστεύετε ότι εάν δεν υπάρχει αύξηση της χρηματοδότησης της φοιτητικής μέριμνας (σίτιση, στέγαση), έτσι ώστε ο φοιτητής που σπουδάζει εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας να μην επιβαρύνει τα ισχνά οικονομικά της οικογένειάς του, μπορείτε να δώσετε λύση που να καλύπτει τη ζήτηση; 

Σκοπεύουμε να νομοθετήσουμε στη βάση της εμπειρίας που αποκομίσαμε από τις μετεγγραφές φέτος.

Όσο η χώρα είναι σε κατάσταση «πολέμου», κάθε νέος πρέπει να έχει το δικαίωμα να σπουδάσει.

Αυτό σημαίνει ότι λάβαμε και θα λάβουμε σοβαρά υπόψη μας τον σεβασμό του νόμου, σταθμίζοντας όμως δύο εξίσου προστατευόμενα έννομα αγαθά.

Πρώτον, την εξασφάλιση της εν τοις πράγμασι δυνατότητας φοίτησης των νέων ανθρώπων στις συνθήκες της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης.

Δεύτερον, τη διασφάλιση απρόσκοπτης και ομαλής λειτουργίας των ΑΕΙ και τη διατήρηση της ισορροπίας του ακαδημαϊκού χάρτη έτσι ώστε να μην αποψιλώνονται τα περιφερειακά ιδρύματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Σκέψεις και προτάσεις για την Τεχνική Εκπαίδευση

11 03 16 techn ekpaidΔείτε εδώ το έγγραφο με σκέψεις και προτάσεις για την Επαγγελματική και Τεχνική Εκπαίδευση (ΕΕΚ) από την Υποεπιτροπή για την Τεχνική Εκπαίδευση της Επιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία και την Επιτροπή του ΙΕΠ για την ΕΕΚ, που παραδόθηκαν στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μετεγγραφές μαθητών Γ΄ τάξης Ελληνικών Γενικών Λυκείων εξωτερικού σε Γενικά Λύκεια της ημεδαπής για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σχολικού έτους 2015-2016




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Υποτροφίες για σπουδές στην Τουρκία

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποτροφίες για σπουδές στην ΤουρκίαΠρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στην Τουρκία για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Νέα επιστολή για να μπορούν όσοι έχουν απολυτήριο ΓΕΛ και πτυχίο ΕΠΑΛ προηγούμενων ετών να δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Νέα επιστολή για να μπορούν όσοι έχουν απολυτήριο ΓΕΛ και πτυχίο ΕΠΑΛ προηγούμενων ετών να μπορούν να δώσουν Πανελλαδικές ΕξετάσειςΟι απόφοιτοι ΓΕΛ, οι οποίοι είναι και κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑΛ προηγούμενων ετών συνεχίζουν την προσπάθειά τους ώστε να μπορέσουν να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 καθώς το ΥΠΠΕΘ επιτρέπει να έχουν το συγκεκριμένο δικαίωμα μόνο οι πτυχιούχοι ΕΠΑΛ του νέου συστήματος.

Το panelladikes24 από τη πρώτη στιγμή όταν και δημοσιοποιήθηκαν οι εγκύκλιοι για την υποβολή των Αιτήσεων - Δηλώσεων συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 ανέδειξε το θέμα για τους συγκεκριμένους υποψήφιους και θα συνεχίσει δημοσιοποιώντας οποιαδήποτε εξέλιξη.

Δείτε λοιπόν, όλο το χρονικό των αναρτήσεων του panelladikes24 καθώς και τη νέα επιστολή των κατόχων απολυτηρίου ΓΕΛ και πτυχίου ΕΠΑΛ προς το υπουργό Παιδείας κ. Φίλη μετά το δελτίο τύπου του ΥΠΠΕΘ.




Πατήστε εδώ για να δείτε τη νέα επιστολή.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ έτους 2016 - Τι πρέπει να γνωρίζουν

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ έτους 2016 βασεις αγωνισματα ημερομηνιεςΤο panelladikes24 προς ενημέρωση των φετινών υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ επισημαίνει τα ακόλουθα:

- Στο νέο σύστημα πρόσβαση στα ΤΕΦΑΑ έχουν υποψήφιοι από όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού καθώς περιλαμβάνονται σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία ενώ στο καταργούμενο σύστημα περιλαμβάνονται μόνο στο 1ο και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο.

- Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).

- Απόφοιτοι που ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα εξεταστούν ξανά είτε με το νέο σύστημα είτε με το καταργούμενο, είναι υποχρεωμένοι να εξεταστούν στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ, ανεξαρτήτως αν είχαν εξεταστεί σε αυτές στο παρελθόν. 

- Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για το 10% (απόφοιτοι των ετών 2014 και 2015) των θέσεων στα ΤΕΦΑΑ, δεν θα διαγωνιστούν εκ νέου στις πρακτικές δοκιμασίες, αλλά θα διατηρήσουν τις τελευταίες τους επιδόσεις. 

- Υποψήφιοι των ετών 2014 και 2015 που δεν είχαν υποβληθεί στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, φέτος δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των ΤΕΦΑΑ. 

- Υποψήφιοι που, αν και στην Αίτηση - Δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 δεν δήλωσαν επιθυμία για τα ΤΕΦΑΑ, μπορούν τελικά να είναι υποψήφιοι, αρκεί να υποβάλουν σχετική αίτηση και δικαιολογητικά στις επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας. 

- Το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει τις ημερομηνίες των εξετάσεων, τα δικαιολογητικά που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι και τις επιτροπές που θα λειτουργήσουν. (Δείτε εδώ τις περσινές ανακοινώσεις). 

- Οι ενδιαφερόμενοι επιλέγουν τρία αγωνίσματα για εξέταση από τα τέσσερα (4) που περιλαμβάνουν οι πρακτικές δοκιμασίες.

- Δείτε εδώ τα αγωνίσματα και την βαθμολογική κλίμακα αγωνισμάτων για τα ΤΕΦΑΑ. 

- Οι υποψήφιοι ανάλογα με τις επιδόσεις που επιτυγχάνουν στις πρακτικές δοκιμασίες συγκεντρώνουν ανάλογο αριθμό μορίων τα οποία προστίθενται στα συνολικά μόρια των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων. Ο τελικός βαθμός των πρακτικών δοκιμασιών προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών των τριών αγωνισμάτων, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με το 200 για να προκύψουν τα μόρια. Ο μέγιστος αριθμός μορίων μπορεί να είναι τα 4.000 μόρια. Έτσι για παράδειγμα υποψήφιος που έχει συγκεντρώσει στα τρία αγωνίσματα που επέλεξε τους βαθμούς 20, 17, και 15 θα έχει τελικό βαθμό: (20 + 17 + 15) : 3 = 52 : 3 = 17,33 * 200 = 3.466 μόρια.

- Τα μόρια που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι από τις πρακτικές δοκιμασίες προσμετρώνται για να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους μόνο στα ΤΕΦΑΑ.

- Η διεξαγωγή της Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψήφιων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ πραγματοποιείται περί τα μέσα με τέλη Ιουνίου σύμφωνα με τα προγράμματα που θα ανακοινωθούν από κάθε επιτροπή. 

- Οι βαθμοί επίδοσης στις πρακτικές δοκιμασίες των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ ανακοινώνονται τέλος Ιουλίου, δηλαδή μετά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Φίλης: Χωρίς βιασύνη οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

08 03 16 Filis epitropiΤο στίγμα των επικείμενων αλλαγών στην εκπαίδευση έδωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, με προσκεκλημένους του Μορφωτικούς Ακόλουθους Πρεσβειών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

1. Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση ο υπουργός επισήμανε «τη μεγάλη απώλεια εκπαιδευτικών με συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική έλλειψη διδακτικού προσωπικού και αυξημένη ηλικία των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.» Τόνισε επιπλέον ότι «η κρατική συμμετοχή και επιδότηση έχει πέσει στο 2,8 του ΑΕΠ, πολύ κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.» Αναφέρθηκε ακόμη «στην ιδιομορφία του παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος των φροντιστηρίων, που υπάρχει στη χώρα μας, δηλαδή μία ιδιότυπη λειτουργία της εκπαίδευσης που καλύπτει κενά της δημόσιας εκπαίδευσης καθώς επίσης και προσδοκίες για πρόοδο των παιδιών των οικογενειών, δηλαδή τα νοικοκυριά δαπανούν περισσότερα χρήματα από αυτά που φαίνονται στον κρατικό προϋπολογισμό».

«Είναι προφανές ότι μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα πρέπει να εδράζεται σε πόρους που πρέπει να αυξηθούν, σε αλλαγή νοοτροπίας, που σημαίνει ότι πρέπει να γίνει ένας διάλογος και με τη κοινωνία, έτσι ώστε να υπάρξει μία ιεράρχηση προτεραιοτήτων για την αλλαγή της εκπαίδευσης καθώς επίσης και σε συνεννόηση με τα πολιτικά κόμματα, μία συναίνεση», κατέληξε ο υπουργός.

2. Μιλώντας για το δημοκρατικό σχολείο, ο Νίκος Φίλης παρατήρησε ότι «η συζήτηση για την εκπαίδευση και τη νεότητα γίνεται σε μία περίοδο που υπάρχει διάψευση προσδοκιών των νέων στη χώρα μας και σε όλη την Ευρώπη. Συρρίκνωση της δημοκρατίας, επέκταση του φαινομένου της αποπολιτικοποίησης στο έδαφος των οποίων φυτρώνουν φαινόμενα φονταμενταλιστών, ξενοφοβίας και ποικίλων εξτρεμισμών. Η απάντηση σε αυτή την πραγματικότητα είναι η επιμονή στη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο της ισότητας, της αλληλεγγύης, της συλλογικότητας και της δημοκρατίας. Αυτή είναι η μεγάλη συνεισφορά του σχολείου σήμερα στον αγώνα για τον εκδημοκρατισμό της κοινωνίας και γενικότερα για την ανανέωση της εμπιστοσύνης των νέων γενιών στη δημοκρατία». Ως παράγοντα εκδημοκρατισμού ανέφερε την « προώθηση θεσμών δημοκρατικής οργάνωσης του σχολείου. Ήδη από πέρσι», τόνισε « έχουμε δώσει δυνατότητες και εξουσίες στο σύλλογο των καθηγητών να αποφασίζει κυριαρχικά στο σχολείο όχι μόνο την παιδαγωγική αλλά και τη διοίκηση του σχολείου. Εκλέγουν οι καθηγητές τον διευθυντή του σχολείου με βάση κριτήρια αξιοκρατικά και συνεργασίας. Η προώθηση του δημοκρατικού σχολείου έχει να κάνει με την οργάνωση τη δημοκρατική μαθητών και μαθητριών. Καθώς επίσης και το άνοιγμα του σχολείου στους γονείς και γενικότερα στη κοινωνία.»

3. Παρά το γεγονός ότι «η ελληνική εκπαίδευση, ακόμα και τώρα μέσα στη κρίση, αντιμετωπίζει με κάπως επιτυχή τρόπο το θέμα της σχολικής διαρροής. Δηλαδή είμαστε στο 10% από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ποσοστό που είναι κάτω από το μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών», η απώλεια επιστημονικού δυναμικού παραμένει πρόβλημα: «Εκεί που έχουμε χάσει τη μάχη αυτή τη στιγμή είναι η μάχη της διαρροής των εγκεφάλων, των παιδιών που σπουδάζουν, τελειώνουν τα πανεπιστήμια και φεύγουν στο εξωτερικό για να βρουν εργασία. Και τα περισσότερα διαπρέπουν. Και δεν είναι λίγα, είναι 200.000 πτυχιούχοι των ελληνικών πανεπιστημίων, κορίτσια και αγόρια »

4. Για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ο υπουργός είπε ότι «θα ρίξουμε ιδιαίτερο βάρος στη σχέση Λυκείου με ΑΕΙ. Η πρόσβαση ποια είναι; Ποια πρέπει να είναι; Είναι ένα στοιχείο που μας προβληματίζει και χωρίς βιασύνη θα καταλήξουμε σε αποφάσεις το επόμενο διάστημα».

5. Για την Ειδική Αγωγή, ο Νίκος Φίλης δήλωσε ότι «εδώ είμαστε πίσω. Φέτος κάναμε αγώνα δρόμου για να καλύψουμε τα κενά που υπάρχουν στην ειδική αγωγή, προσανατολιζόμαστε στην υιοθέτηση μίας ευρωπαϊκής αγωγής που είναι η συμπεριληπτική διδασκαλία, δηλαδή τα παιδιά με προβλήματα μέσα στη τάξη με τη στήριξη του δασκάλου ειδικής αγωγής και βέβαια με τη διατήρηση για τις βαριές περιπτώσεις ειδικών σχολείων της ειδικής αγωγής.»

6. Για την Τεχνική Εκπαίδευση, ο υπουργός είπε: «είμαστε και εδώ πίσω ως χώρα για πολλούς λόγους κοινωνικούς, ιδεολογικούς και πολιτικούς, που αφορούν τις εκάστοτε εξουσίες αλλά και την κοινωνία μας, για το πώς προσλαμβάνει με τρόπο πολλές φορές μειωτικό την έννοια της τεχνικής εκπαίδευσης. Η κρίση δυστυχώς δημιουργεί ένα υποχρεωτικό πλαίσιο προκειμένου τα παιδιά να ζητούν από νωρίς τη δυνατότητα εργασίας μέσα από εξειδικεύσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ότι η τεχνική εκπαίδευση πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του ισότιμου σχολικού δικτύου προς τη γενική εκπαίδευση αλλά και να προνοήσει για διαδικασίες μαθητείας και ήδη βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να χρηματοδοτηθούν αυτές οι διαδικασίες μαθητείας».

7. Για την γλωσσομάθεια, ο Νίκος Φίλης τόνισε ότι «το Υπουργείο θα καθιερώσει από φέτος το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και με ψηφιακό τρόπο, προκειμένου με ένα τρόπο σαφή να διαπιστώνεται το επίπεδο γλωσσομάθειας των παιδιών.

Έχουμε επί τους παρόντος προγραμματίσει ένα πρόγραμμα για τις τέσσερις πιο διαδεδομένες γλώσσες: τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ισπανικά. Επίσης τα ιταλικά και τα τουρκικά. Τα αραβικά, επειδή είναι μία γλώσσα που ανοίγει προς τον κόσμο της ανατολής, αλλά και τα τουρκικά, επειδή είναι η μεγαλύτερη γειτονική χώρα της Ελλάδας. Χρειαζόμαστε όπου υπάρχει έφεση και πρωτοβουλία Ελλήνων προς τα τουρκικά να πιστοποιείται κρατικά.»

8. Τελειώνοντας, ο υπουργός αναφέρθηκε στο προσφυγικό: «Μπροστά στο νέο προσφυγικό κύμα, το οποίο σφραγίζεται από πάρα πολλά παιδιά μικρής ηλικίας πολλά από τα οποία είναι ασυνόδευτα, αυτό το ζήτημα να το σχεδιάσουμε. Ήδη αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, προκειμένου όσα παιδιά μείνουν προσωρινά, να υπάρχει δυνατότητα στοιχειώδους κοινωνικής εκπαίδευσής τους. Και όσα παιδιά μείνουν μονιμότερα να μπορούν να ενταχθούν με τρόπο ισότιμο στην ελληνική πραγματικότητα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής, η οποία επιτάσσει την αναλογική κατανομή των προσφύγων, αναλόγως της οικονομικής βιωσιμότητας των χωρών και το πληθυσμιακό τους μέγεθος.»



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.