Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Χημεία ή Πληροφορική; - Δείτε ποια είναι η απάντηση κάθε τμήματος

Αποτέλεσμα εικόνας για χημεια η πληροφορικηΠώς θα γίνουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016

Ο αναπληρωτής Παιδείας κ. Κουράκης έχει αναφέρει ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 και 2017 θα γίνουν σύμφωνα με όσα ισχύουν για να μην διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά θα ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που τις διευκολύνουν. Σύμφωνα με το υπουργό, μελετάτε η δυνατότητα επικοινωνίας -θα ανακοινωθεί σύντομα- των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης, ώστε οι υποψήφιοι να μπορούν να επιλέξουν περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία.

Απάντηση τμημάτων σχετικά με την επιλογή εξεταζόμενου μαθήματος ανάμεσα στη Χημεία και την Πληροφορική

Έπειτα από τη σχετική κατάθεση των απαντήσεων των τμημάτων αναφορικά με το δίλημμα επιλογής για το εξεταζόμενο μάθημα που έθεσε το υπουργείο Παιδείας, η ΑΔΙΠ ενημέρωσε αναφορικά το υπουργείο με το ποιο από τα δυο μαθήματα (Πληροφορική ή Χημεία) επιλέγει το κάθε τμήμα. Ωστόσο, εάν το σύστημα παραμένει ως έχει (επιλογή ενός επιστημονικού πεδίου) τα πράγματα μάλλον περιπλέκονται περισσότερο για τους μαθητές καθώς περιορίζονται σημαντικά οι επιλογές τους και παράλληλα η επιλογή είτε του ενός είτε του άλλου μαθήματος δε δείχνει να επιφέρει κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα. 

Αυτό συμβαίνει διότι ουσιαστικά ίσος αριθμός τμημάτων επιλέγει τα δυο μαθήματα ενώ περισσότερα από δέκα τμήματα ουσιαστικά δεν επέλεξαν αλλά δηλώσαν ότι επιλέγουν και τα δυο μαθήματα, δημιουργώντας πρακτικά νέα ερωτήματα για το πώς θα λειτουργήσει η διαδικασία.

Ξεκάθαρα όλα τα τμήματα της Πληροφορικής επέλεξαν την Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα όπως αντίστοιχα και τη Χημεία τα γεωπονικά όμως τα τμήματα των Πολυτεχνείων ουσιαστικά αμφιταλαντεύονται με συνέπεια οι μαθητές πρακτικά μα μην έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ούτε καν ενός επιστημονικού κλάδου όλες τις σχολές (Μηχανική) εν αντιθέσει με το εύρος που υπήρχε με το υπάρχον σύστημα. Αναλυτικά:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ | Χημεία
ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | Χημεία
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ| Χημεία
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | Πληροφορική
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Πληροφορική
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Χημεία
ΦΥΣΙΚΗΣ | Χημεία
ΧΗΜΕΙΑΣ| Χημεία
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Χημεία

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ 
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | Χημεία
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ | Χημεία
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Χημεία
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Χημεία

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ | Χημεία
ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ| Χημεία
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ| Χημεία
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ | Χημεία
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | Χημεία

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ 
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Χημεία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Και τα δύο
ΤΜΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ | Και τα δύο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Πληροφορική
ΦΥΣΙΚΗΣ | Χημεία
ΧΗΜΕΙΑΣ |Χημεία

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 
Τα ακόλουθα τμήματα δήλωσαν ότι επιθυμούν και τα δυο μαθήματα
ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ 
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ | Πληροφορική
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ | Χημεία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | Πληροφορική
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Χημεία
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | Πληροφορική

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Χημεία

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Χημεία
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Χημεία
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | Χημεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Πληροφορική
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ | Πληροφορική
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Χημεία
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Πληροφορική

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ | Χημεία
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Πληροφορική
ΦΥΣΙΚΗΣ | Χημεία
ΧΗΜΕΙΑΣ | Χημεία

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ | Χημεία
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ KAI ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ KAI ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΦΥΣΙΚΗΣ | Χημεία
ΧΗΜΕΙΑΣ | Χημεία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Πληροφορική

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | Χημεία
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ | Χημεία
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ | Χημεία
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Πληροφορική
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Χημεία
ΦΥΣΙΚΗΣ | Χημεία
ΧΗΜΕΙΑΣ | Χημεία

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Πληροφορική
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ | Πληροφορική
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | Πληροφορική

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ | Χημεία
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ | Πληροφορική
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Χημεία
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | Και τα δύο

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Πληροφορική

Σε κάθε περίπτωση, όπως θεωρητικά έχει ήδη δηλώσει, το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να εξετάσει σοβαρά αυτόν τον ασφυκτικό περιορισμό που δημιουργεί το νέο σύστημα στις επιλογές των υποψηφίων και να διευρύνει, δίχως δεύτερη σκέψη, την επιλογή και ενός ακόμη πεδίου ειδικά την παρούσα περίοδο όπου η οικονομική ρευστότητα και η μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τις στοχευμένες επιλογές των μαθητών.

Σύνταξη: Κότιος Κωνσταντίνος

Πατήστε εδώ για να δείτε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ.


Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Επιτροπή ''σοφών'' για σχέδιο κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για Προς κατάργηση οι Πανελλήνιες εξετάσειςΟ υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, συγκροτεί επιτροπή «σοφών», η οποία αποτελείται από ακαδημαϊκούς αναγνωρισμένου κύρους.

Έργο των «σοφών» είναι να ετοιμάσουν μέσα στο επόμενο τρίμηνο, το πρώτο σχέδιο αλλαγών στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων και στην πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Η κατεύθυνση που θα δοθεί στην Επιτροπή «σοφών» είναι να περιλαμβάνονται στην πρόταση μέτρα για την μελλοντική κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Αυτό το πρώτο σχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Η διαβούλευση δεν θα είναι όπως οι προηγούμενες, αλλά η ίδια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα απαντήσει σε όλους όσοι καταθέσουν τις απόψεις τους επί του Σχεδίου, σε ποια διαφωνεί και γιατί.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι μέσα στο φθινόπωρο να καταθέσει προς ψήφιση, στη Βουλή το σχετικό Σχέδιο Νόμου, που θα προκύψει από την παραπάνω διαδικασία.

Στρατηγική κατεύθυνση του υπουργού Παιδείας είναι η κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων μετά τα επόμενα δύο χρόνια, η αποσύνδεση της βαθμίδας του Λυκείου από τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και το Λύκειο να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και να έχει αξία ο τίτλος σπουδών του και να μην είναι απλώς «διαβατήριο» για τα ΑΕΙ.

ΠΑΤΡΙΣ


Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Οι Σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) - Παρουσίαση όλων των τμημάτων

Αποτέλεσμα εικόνας για απθ logoΤο Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), υπό την αιγίδα του Ιδρύματος και σε συνεργασία με τα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής & Δυτικής Θεσσαλονίκης, διοργάνωσε τετραήμερη εκδήλωση με θέμα: «Οι Σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης».

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι (μέλη Δ.Ε.Π.) απ’ όλα τα Τμήματα και τις μονοτμηματικές Σχολές του Α.Π.Θ. οι οποίοι παρουσίασαν το πρόγραμμα σπουδών του κάθε Τμήματος/Σχολής, τις προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης των πτυχιούχων τους και τις συνθήκες απασχόλησής τους στην αγορά εργασίας.

Δείτε εδώ τις παρουσιάσεις των εκπροσώπων των Τμημάτων/Σχολών του ΑΠΘ από αυτή την εκδήλωση, προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.


Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Υπέρ της εισαγωγής μεταναστών στις σχολές της ΕΛ.ΑΣ. ο υπουργός Πανούσης

Αποτέλεσμα εικόνας για πανουσης υπουργός
Υπέρ της εισαγωγής στις ακαδημίες της ΕΛ.ΑΣ. ευπαθών κοινωνικών ομάδων όπως μετανάστες, ομογενείς από την πρώην Σοβιετική Ενωση και Ρομά τάχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Πανούσης, μιλώντας σε συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των αστυνομικών κατά την εκδήλωση της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γ. Πανούσης ανέφερε ότι το ποσοστό εισαγωγής θα είναι 5% επί του συνόλου των εισακτέων.


Τι δήλωσε ο υπουργός Παιδείας για τις μετεγγραφές φοιτητών στον ΣΚΑΙ

Αποτέλεσμα εικόνας για μπαλτας μετεγγραφες φοιτητωνΟ υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, μίλησε σήμερα στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ "Τώρα" για τα ζητήματα της εκπαίδευσης. 

Δείτε τι απάντησε σε ερώτηση για τις μετεγγραφές φοιτητών:

Η απότομη απόφαση του Λοβέρδου έβγαλε μια απόφαση η οποία επέτρεπε πολύ πλατύτερου τύπου μετεγγραφές η οποία γέμισε τα κεντρικά πανεπιστήμια και άδειασε τα περιφερειακά. Δεν θα κάνουμε εύκολες μετεγγραφές. Όσοι πετύχουν σε πανεπιστήμια περιφερειακά θα τους ζητήσουμε και σε αυτούς και στις οικογένειές τους να το λάβουν υπόψιν αυτή την επιλογή σε σχέση με την δυνατότητα να φοιτήσουν εκεί. Δεν μπορούν όλοι να έρθουν στην Αθήνα και να εξαφανιστούν τα περιφερειακά πανεπιστήμια, ούτε τα πανεπιστήμια του κέντρου μπορούν να απορροφήσουν τόσους πολλούς φοιτητές. Είναι παράλογο γιατί καταστρέφονται και τα δύο ταυτόχρονα.




Δεν θα αλλάξει φέτος κάτι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις - Τι θα γίνει όμως με τις μετεγγραφές φοιτητών;

Και ενώ η προετοιμασία των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις αρχίζει να κορυφώνεται και μετά τις εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ για τους φετινούς υποψήφιους, πολλοί μαθητές και απόφοιτοι (αλλά και φοιτητές) θέλουν να μάθουν τι θα ισχύσει σχετικά με τις μετεγγραφές φοιτητών.

Πέρυσι, για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 είχαν ψηφιστεί δύο νόμοι που έδιναν τη δυνατότητα για μεταφορά της θέσης επιτυχίας όσων συμμετείχαν στις εξετάσεις και όχι για την ειδική κατηγορία του 10%.

Ο πρώτος νόμος αφορούσε τους φοιτητές των ειδικών κατηγορών (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, αδέρφια που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις κτλ.) και τους έδινε τη δυνατότητα ελεύθερης μετεγγραφής στην πόλη που δήλωναν ενώ ο δεύτερος έδινε τη δυνατότητα σε όσους είχαν κατά κεφαλήν εισόδημα μικρότερο των 9000 ευρώ να διεκδικήσουν τη μετεγγραφή στην πόλη που επιθυμούσαν για το 10% των θέσεων εισαγωγής σε κάθε τμήμα.

Φέτος, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε αναφέρει ότι θα σχεδιαστεί εκ νέου η διαδικασία για τις μετεγγραφές φοιτητών λόγω της μεγάλης πληθώρας δικαιούχων που επιβάρυνε πολλά τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. 

Ωστόσο, μετά τις εκλογές, ο αναπληρωτής Παιδείας κ. Κουράκης ανέφερε ότι οι μετεγγραφές φοιτητών σε κάθε περίπτωση θα διευκολύνονται έτσι ώστε να μπορούν να σπουδάσουν πιο εύκολα οι νέοι και οι νέες.

Σημειώνεται ότι ο κ. Κουράκης, στην ομιλία του στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, δεν έκανε κάποια αναφορά στο θέμα των μετεγγραφών φοιτητών.

Βασικά θέματα που πρέπει να διευθετηθούν:
- Ποια θα είναι τα κριτήρια για τις Μετεγγραφές Φοιτητών έτους 2015; (Θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση και με τα ΑΕΙ). 
- Θα υπάρξει κάποια πρόβλεψη για τους περυσινούς επιτυχόντες με το 10% που είχαν αποκλειστεί από τη διαδικασία μετεγγραφών; (Ο κ. Κουράκης είχε ασχοληθεί με το θέμα την εποχή που το κόμμα του ήταν στην αντιπολίτευση).
- Θα υπάρξει κάποια πρόβλεψη για φοιτητές μεγαλύτερων ετών; (Πολλοί φοιτητές αδυνατούν να σπουδάσουν μακριά από την οικογενειακή εστία λόγω προβλημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους).




Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Νέες Ειδικότητες Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ) Εαρινού Εξαμήνου 2015Α

Η ΓΓΔΒΜ με ανακοίνωσή της γνωστοποιεί τις νέες ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ) το εαρινό εξάμηνο 2015Α.

Δείτε εδώ όλα τα Δ.ΙΕΚ με τις νέες ειδικότητες.

Σημειώνεται ότι οι εγγραφές θα γίνονται στα κατά τόπους ΙΕΚ, καθημερινά από 14.00 μ.μ. έως 19.00 μ.μ. και η έγκριση λειτουργίας των τμημάτων θα γίνει εφόσον συγκεντρωθεί ικανός αριθμός εγγραφών.


Tάσος Κουράκης: Ανασυγκρότηση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης

Τι ανέφερε για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δείτε στο παρακάτω βίντεο όσα είπε στην ομιλία του στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης,  στο πλαίσιο των κυβερνητικών δηλώσεων της κυβέρνησης, για να εξειδικεύσει τις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια στις οποίες είχε κάνει λόγο ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας και ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μπαλτάς.




Τι είπε ο αν. υπουργός Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις - Δείτε αποσπάσματα

- Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 και 2017 θα γίνουν σύμφωνα με το νόμο για το Νέο Λύκειο

Ιδιαίτερα για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, όπως αναφέρθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, καθώς και για τις επόμενες δύο σχολικές χρονιές θα μεριμνήσουμε, ώστε να μην διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που τις διευκολύνουν.

- Δεν αλλάζει κάτι στη διαδικασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015

Έτσι, λοιπόν, πρώτον, για το σχολικό τρέχον έτος οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.

- Περισσότερα πεδία για τους φετινούς μαθητές της Β΄ Λυκείου

Δεύτερον, για τη Γ΄ Λυκείου του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή για τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Β΄ Λυκείου, μελετάμε τη δυνατότητα επικοινωνίας -και θα ανακοινωθεί σύντομα- των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης, ώστε οι υποψήφιοι να μπορούν να επιλέξουν περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία.

- Οι βαθμοί προαγωγής της Α΄ και Β΄ Λυκείου δεν θα προσμετρούνται

Οι βαθμοί προαγωγής της Α΄ και Β΄ Λυκείου και ο βαθμός απόλυσης της Γ΄ Λυκείου δεν θα προσμετρούνται στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επαναφέρουμε το γενικό μέσο όρο 9,5 για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη.

- Καταργείται η Τράπεζα θεμάτων

Καταργούμε τις πανελλαδικές εξετάσεις στην Α΄ και Β΄ Λυκείου από το τρέχον σχολικό έτος, καθώς καταργούμε και την υποχρεωτική επιλογή του 50% των θεμάτων των εξετάσεων του Λυκείου από την Τράπεζα των Θεμάτων. Όπως είπαμε, η Τράπεζα θα παραμείνει ως συμβουλευτικό προαιρετικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

- Αποσύνδεση των προαγωγικών και απολυτηρίων από την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Έτσι, δρομολογούμε την αποσύνδεση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τέλος, ανοίγουμε το διάλογο με την κοινωνία για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο προφανώς θα χρειαστεί αρκετά χρόνια στην προοπτική της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.



Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Ο Α. Μπαλτάς στη Βουλή για Τράπεζα Θεμάτων και εξετάσεις στην Α΄ και Β΄ Λυκείου

Ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Α. Μπαλτάς, στην αποψινή του ομιλία στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, μίλησε για θέματα που αφορούν τον τομέα δράσης του υπουργείου του. 

Ο κ. Μπαλτάς σχετικά με τα θέματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της εισαγωγής στα ΑΕΙ κινήθηκε στο πλαίσιο του δελτίου τύπου που είχε εκδώσει το υπουργείο Παιδείας για τις πρώτες ενέργειές του μετά την ανάληψη της νέας ηγεσίας.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός δήλωσε:

- Καμία αλλαγή στη φετινή Γ΄ Λυκείου.

- Καταργείται η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

- Οι βαθμολογίες των προαγωγικών εξετάσεων Α΄ και Β΄ Λυκείου δεν θα προσμετρούνται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

- Επανέρχεται ο γενικός μέσος όρος 9,5 ως βαθμός προαγωγής στην Α΄ και Β΄ Λυκείου.

Σημειώνεται ότι, αργότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας θα μιλήσει στη Βουλή και θα εξειδικεύσει τις προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της παιδείας.



Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες