Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών - Θα αφορά και τους φετινούς μαθητές της Α΄ Λυκείου

Με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α΄ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, προκύπτουν τα εξής:

α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α΄ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.

β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες. 

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα καταλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α΄ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων. 

Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α΄ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς



Μετεγγραφές φοιτητών για τους επιτυχόντες 2014 - Τι θα ισχύσει τελικά

To Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημερώνει πως σχετικά με τις μεταφορές θέσεων (μεταγραφών) επιτυχόντων του 2014 σε Πανεπιστήμια - ΤΕΙ ισχύουν οι προϋποθέσεις του Νόμου 4264 Άρθρο 53.

Επιπλέον με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, θα παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς θέσης (μεταγραφής) των επιτυχόντων του 2014 με μοναδικό κριτήριο την εισοδηματική κατάσταση των οικογενειών τους.

Ειδικότερα θα οριστεί το ποσό των 9.000 ευρώ για κάθε μέλος της οικογένειας του επιτυχόντα. Ο αριθμός των επιτυχόντων που θα δικαιούνται μεταγραφής, με βάση αυτό το κριτήριο, δεν θα ξεπερνά το 10% επί των εισαχθέντων στα Πανεπιστήμια - ΤΕΙ υποδοχής.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των δικαιουμένων μεταφοράς θέσεων (μεταγραφής) είναι ανώτερος του ποσοστού του 10% μοναδικό κριτήριο κατάταξης θα είναι ο βαθμός εισαγωγής.

Διαβάστε τα παρακάτω:

Δείτε εδώ το ν. 4264/2014 (ΦΕΚ Α΄ 118/2014).

Δείτε επίσης τις αντιστοιχίες τμημάτων όπως ίσχυαν στις τελευταίες μετεγγραφές φοιτητών (ΠΡΟΣΟΧΗ - Όλα τα τμήματα δεν έχουν αντίστοιχα τμήματα)

1) ΦΕΚ 2910/τεύχος Β΄/2013 Αντιστοιχίες Πανεπιστημιακών Τμημάτων

2) ΦΕΚ 2875/τεύχος Β΄/2013 Αντιστοιχίσεις Τμημάτων ΤΕΙ


Υφυπουργός Παιδείας: Άμεση αλλαγή τρόπου υπολογισμού της βαθμολογίας στο Λύκειο - Αναδρομική ισχύ για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου

Για άμεση αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας στο Λύκειο έκανε λόγο ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος σε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ FM 99,5 και στους δημοσιογράφους Γιώργο Κακούση και Δημήτρη Πετρόπουλο.

«Οι αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες και θα ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα το αργότερο τη Δευτέρα, για να ξέρουν όλοι τι θα συμβεί, δεν θα είναι σπασμωδική, δεν θα είναι αποσπασματική, θα είναι σε βάση η οποία θα ενσωματωθεί στο νόμο και θα ισχύει όσο ισχύει ο νόμος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος σημείωσε ότι στόχος είναι οι βελτιωτικές παρεμβάσεις να οριστικοποιηθούν μέχρι τη Δευτέρα και οι ρυθμίσεις να ισχύσουν αναδρομικά και για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Αναφορικά με το θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπογράμμισε ότι υπάρχει εμπιστοσύνη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο θεσμό αυτό, ο οποίος δεν θα καταργηθεί, αλλά θα παραμείνει σε ισχύ με βελτιώσεις, εφόσον απαιτηθεί.


Ημέρες λειτουργίας των Λυκείων για την υποστήριξη της ηλεκτρονικής υποβολής Μ.Δ.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ από την Τρίτη 24-6-2014 ως και τη Δευτέρα 14-7-2014, μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr και να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.). Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το Μ.Δ. Από τις 24-6-2014 οι υποψήφιοι μπορούν να κάνουν μόνο πρόχειρο Μ.Δ. (Προσωρινή Αποθήκευση) και από την Πέμπτη 3-7-2014 και έως 14-7-2014, θα μπορούν να κάνουν την τελική Οριστικοποίηση του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Επειδή κάποιοι υποψήφιοι θα χρειαστούν υποστήριξη για τη συμπλήρωση του δελτίου τους ή ενδεχομένως χρειαστούν να χρησιμοποιήσουν τους υπολογιστές των Λυκείων για την υποβολή του δελτίου τους, μετά τις 4-7-2014 και μέχρι τις 14-7-2014, το διάστημα αυτό πρέπει τα Λύκεια να λειτουργήσουν ως εξής:


- Μία μέρα κάθε εβδομάδας τα Λύκεια θα λειτουργήσουν με το προσωπικό της εφημερίας, όπως έχουν ήδη κάνει τον προγραμματισμό τους.

- Όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη εφημερία) θα λειτουργήσουν επιπλέον την Τρίτη 8-7-2014, την Παρασκευή 11-7-2014 καθώς και τη Δευτέρα 14-7-2014 με την παρουσία του Διευθυντή ή Υποδιευθυντή ή του αναπληρωτή αυτών και του εντεταλμένου εκπαιδευτικού για το χειρισμό της ηλεκτρονικής εφαρμογής του μηχανογραφικού δελτίου. Αυτές τις 3 ημέρες ο (Υπο)Διευθυντής θα μπορεί να επιτρέψει στους υποψηφίους να αποκτήσουν password (αν δεν πρόλαβαν ή αν τον έχασαν) ή/και να αναιρέσουν το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ. για να οριστικοποιήσουν εκ νέου ένα άλλο Μ.Δ.


Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ 2014

Τι θα γίνει τελικά με την προκήρυξη για την εισαγωγή ιδιωτών στις Αστυνομικές Σχολές για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015

Οι μέρες περνούν, η ανακοίνωση των βαθμών των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 γίνεται σήμερα, από την Πέμπτη 3/7 θα ξεκινήσει η οριστικοποίηση των μηχανογραφικών δελτίων και ακόμα η προκήρυξη για την εισαγωγή ιδιωτών στις Αστυνομικές Σχολές για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 δεν έχει εκδοθεί. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες σχολές ήδη περιλαμβάνονται στο Μηχανογραφικό Δελτίο 2014 και οι υποψήφιοι θα μπορούν να τις επιλέξουν. 

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πλέον σκέφτονται αν τελικά η προκήρυξη δημοσιευτεί και αν προλαβαίνουν να διεξαχθούν όλες οι διαδικασίες που απαιτούνται (περίοδος αιτήσεων, προκαταρκτικές εξετάσεις, έκδοση αποτελεσμάτων και αποστολή τους στο υπουργείο Παιδείας). Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, όμως σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες η προκήρυξη θα βγει στη δημοσιότητα το πιθανότερο μέχρι την Παρασκευή.

Το panelladikes24 παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα ενημερώσει για οτιδήποτε προκύψει.


Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Πώς θα υπολογίσω τα μόρια που συγκέντρωσα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αύριο περίπου στις 13.00 θα δημοσιευτούν οι βαθμοί (και στα σχολεία και στο διαδίκτυο) των υποψήφιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014.

Έπειτα όλοι οι υποψήφιοι θα προσπαθήσουν να υπολογίσουν πόσα μόρια συγκέντρωσαν και να ξεκινήσουν τις εκτιμήσεις τους σχετικά με τις σχολές που επιθυμούν.

Το panelladikes24 παρουσιάζει μια διαδικτυακή εφαρμογή που υπολογίζει τα μόρια των Πανελλαδικών Εξετάσεων από τον Γιάννη Κουράκλη, Υπεύθυνο ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Καλαμάτας. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε.

Επίσης, πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα υπολογισμού μορίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το φροντιστήριο ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ στο Παλαιό Φάληρο.

Σημαντική επισημάνση:
Οι υποψήφιοι είναι πιθανόν να έχουν δύο διαφορετικούς αριθμούς μορίων ανάλογα με τα επιστημονικά πεδία που δύναται να επιλέξουν στο μηχανογραφικό δελτίο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε υποψήφιος θα μπορεί να διεκδικήσει την εισαγωγή του σε κάποια σχολή με διαφορετικά μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο και αυτό συμβαίνει γιατί σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχουν διαφορετικά μαθήματα και διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων.