Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) προσκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να υποβάλλει προς κρίση, με στόχο να ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α΄ Τάξης των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, της Α΄ και Β΄ Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και της Α΄ Τάξης Ημερήσιων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ.
Ιστολόγιο με πληροφορίες, θέματα και απαντήσεις, αποτελέσματα και άρθρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
Πέμπτη 10 Απριλίου 2014
Αίτηση Εγγραφής στα Δημόσια ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής
Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν και παρακολουθήσουν μαθήματα κατάρτισης στις παρακάτω ειδικότητες των Δ.ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, να καταθέσουν αίτηση εγγραφής:
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:
1. Βοηθός Φυσικοθεραπείας (άτομα με προβλήματα όρασης ή προβλήματα ακοής)
2. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/ Web designer - developper/video games) (άτομα με προβλήματα ακοής)
3. Απομαγνητοφωνητής συνομιλιών – πρακτικών (άτομα με προβλήματα όρασης)
4. Ξεναγός σε μουσεία και αρχαιολογικούς – πολιτιστικούς χώρους (άτομα με προβλήματα όρασης ή προβλήματα ακοής)
ΑΘΗΝΑ - Δ.ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής Αγίας Παρασκευής. Διεύθυνση: Πίνδου 27, Τηλέφωνο: 210 6002044, Υπεύθυνη: Μαυριά Μαρία, Ωρες: 09.00 π.μ. – 14.00 μ.μ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Δ.ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής Πυλαία-Χορτιάτη. Διεύθυνση: Γεωργικής σχολής 95, Τηλέφωνο: 2310 473441, Υπεύθυνη: Παπαποστόλου Σοφία, Ωρες: 09.00π.μ. – 14.00 μ.μ
Περίοδος αιτήσεων από 10/04/2014 έως 16/04/2014
Οι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι προκειμένου να συμμετάσχουν στην διαδικασία επιλογής υποβάλλουν:
1. Αίτηση συμμετοχής (δείτε εδώ) στην οποία αναγράφονται τα ονομαστικά στοιχεία, τα στοιχεία ταυτότητας, το ΑΜΚΑ και η διεύθυνση κατοικίας του υποψηφίου, καθώς και η σειρά προτίμησης των άνω ειδικοτήτων.
2. Γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ ή πιστοποιητικό από το κέντρο πιστοποίησης αναπηρίας (ΚΕΠΑ)
3. Απολυτήριο ΕΠΑΛ ή Γεν. Λυκείου ή ΤΕΕ Β΄κύκλου.
1. Αίτηση συμμετοχής (δείτε εδώ) στην οποία αναγράφονται τα ονομαστικά στοιχεία, τα στοιχεία ταυτότητας, το ΑΜΚΑ και η διεύθυνση κατοικίας του υποψηφίου, καθώς και η σειρά προτίμησης των άνω ειδικοτήτων.
2. Γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ ή πιστοποιητικό από το κέντρο πιστοποίησης αναπηρίας (ΚΕΠΑ)
3. Απολυτήριο ΕΠΑΛ ή Γεν. Λυκείου ή ΤΕΕ Β΄κύκλου.
Ρύθμιση για την Ναυτολόγηση Σπουδαστών ΑΕΝ Πρώτης και Δεύτερης Θαλάσσιας Εκπαιδευτικής Περιόδου
Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτης με απόφασή του ρυθμίζει ένα τεράστιο πρόβλημα των σπουδαστών των ΑΕΝ που σχετίζεται με τα εκπαιδευτικά ταξίδια που πρέπει εκτελέσουν στο πλαίσιο των σπουδών τους. Το συγκεκριμένο πρόβλημα επηρεάζει άμεσα τις σπουδές πολλών νέων και πολλές φορές έχει γίνει αιτία να διακόψουν ακόμα και τη φοίτηση στις ΑΕΝ.
Τι αναφέρεται όμως, στην υπουργική αυτή απόφαση;
Τι αναφέρεται όμως, στην υπουργική αυτή απόφαση;
Σπουδαστές και σπουδάστριες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), πρώτης και δεύτερης θαλάσσιας εκπαιδευτικής περιόδου που δεν βρίσκουν θέσεις απασχόλησης για την εκτέλεση της πρακτικής άσκησής τους σε πλοία με ελληνική σημαία ή σε πλοία με σημαία τρίτης χώρας συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση, να ναυτολογηθούν σε πλοία με σημαία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σημαία τρίτης χώρας, μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την υπουργική απόφαση.
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την υπουργική απόφαση.
Τετάρτη 9 Απριλίου 2014
Πως θα εξεταστεί φέτος το μάθημα των Ξένων Γλωσσών με το νέο σύστημα στις προαγωγικές εξετάσεις σχολικού έτους 2013-14
Δείτε που θα λειτουργήσουν εξεταστικά κέντρα για υποψήφιους ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014
Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι Δ/νσεις Δ.Ε για τη λειτουργία Εξεταστικών Κέντρων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2014, των υποψηφίων ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) και των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) για τα μαθήματα ειδικότητας. Πατήστε εδώ.
Ετικέτες
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014
Απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλήνιο επίπεδο και πανελλήνιες εξετάσεις ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄
Δείτε την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις λεπτομέρειες διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014. Πατήστε εδώ.
Ετικέτες
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014
Τι θα ισχύει με την αναγνώριση πτυχίων από κολλέγια
Νέα δεδομένα δημιουργούνται ως προς την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων τα οποία παρέχονται μέσω των κολεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήδη έχει υπογραφεί η Υπουργική Απόφαση που προβλέπει τη διαδικασία εξετάσεων και βρίσκεται στο στάδιο δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Θυμίζουμε ότι για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των κολεγίων είναι το ΣΑΕΠ. Ο ενδιαφερόμενος κατέθετε αίτηση συνοδευόμενη από μια σειρά δικαιολογητικών και το ΣΑΕΠ αποφάσιζε εντός τριών – τεσσάρων μηνών για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων μπορεί να επιβάλει στον αιτούνται την επιβολή αντισταθμιστικών μέτρων, όπως η δοκιμασία επάρκειας σε μαθήματα του γνωστικού αντικειμένου του επαγγέλματος του οποίου ζητείται η αναγνώριση όταν διαπιστώνονται ουσιώδεις διαφορές στους τομείς γνώσεις ή πρακτική άσκηση προσαρμογής.
Επισημαίνουμε ότι στο ν.4205/2013 με τον οποίο τροποποιήθηκε το ΠΔ 38./2010 μεταξύ των άλλων ορίζεται ότι στα αντισταθμιστικά μέτρα συμπεριλαμβάνεται και η γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας. Όπως προειπώθηκε η ΥΑ για τις εξετάσεις έχει ήδη υπογραφεί.
Αναγνώριση τίτλων εκτός Ε.Ε
Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει σε έγγραφό του ότι δεν προτίθεται να δώσει στο ΣΑΕΠ την αρμοδιότητα να αναγνωρίζει τίτλους προερχόμενους από κολέγια που συνεργάζονται με παρόχους εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς αυτό θα παραβίαζε την Κοινοτική Νομοθεσία.
Μαζικές αιτήσεις αναγνώρισης
Το Υπουργείο αναφέρει ότι ως προς το σκέλος της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, η σχετική ρύθμιση έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται κανονικά και παρατηρείται μια αναμενόμενη μαζική συμμετοχή στην εν λόγω διαδικασία, καθόσον αφορά εν δυνάμει όλους τους αποφοίτους κολλεγίων στην Ελλάδα. Ωστόσο παρά το μεγάλο αριθμό εισροής αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, το ΣΑΕΠ έχει ήδη εκδώσει σημαντικό αριθμό θετικών πράξεων αναγνώρισης.
Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας μεταπτυχιακών
Επίσης, δεν υπάρχει καμιά παραπλάνηση των πολιτών που αναγνωρίζουν μόνο επαγγελματική ισοδυναμία μεταπτυχιακού τίτλου, ως προς το θέμα της έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος ή διορισμού στο δημόσιο, για τα οποία απαιτείται και αναγνωρισμένος πρώτος τίτλος σπουδών, καθόσον στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του π.δ 38/2010 διευκρινίζεται ρητά ότι:
Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους μέλους της Ε.Ε με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος παρέχει στον δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος…».
Συνεδρίαση ΣΑΕΠ
Η τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΕΠ με τη νέα μορφή σύμφωνα με το ν.4205/2013 πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαρτίου και εξετάστηκαν 63 αιτήσεις.
Καλόγηρος Βασίλειος
Μαζικές αιτήσεις αναγνώρισης
Το Υπουργείο αναφέρει ότι ως προς το σκέλος της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, η σχετική ρύθμιση έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται κανονικά και παρατηρείται μια αναμενόμενη μαζική συμμετοχή στην εν λόγω διαδικασία, καθόσον αφορά εν δυνάμει όλους τους αποφοίτους κολλεγίων στην Ελλάδα. Ωστόσο παρά το μεγάλο αριθμό εισροής αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, το ΣΑΕΠ έχει ήδη εκδώσει σημαντικό αριθμό θετικών πράξεων αναγνώρισης.
Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας μεταπτυχιακών
Επίσης, δεν υπάρχει καμιά παραπλάνηση των πολιτών που αναγνωρίζουν μόνο επαγγελματική ισοδυναμία μεταπτυχιακού τίτλου, ως προς το θέμα της έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος ή διορισμού στο δημόσιο, για τα οποία απαιτείται και αναγνωρισμένος πρώτος τίτλος σπουδών, καθόσον στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του π.δ 38/2010 διευκρινίζεται ρητά ότι:
Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους μέλους της Ε.Ε με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος παρέχει στον δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος…».
Συνεδρίαση ΣΑΕΠ
Η τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΕΠ με τη νέα μορφή σύμφωνα με το ν.4205/2013 πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαρτίου και εξετάστηκαν 63 αιτήσεις.
Καλόγηρος Βασίλειος
Διαγώνισμα προσομοίωσης στα Mαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ ΓΕΛ
Δείτε το διαγώνισμα προσομοίωσης 2014 (και τις λύσεις του) για τα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ΄ ΓΕΛ που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με την επιστημονική επιμέλεια του Προϊσταμένου Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης, Σχολικού Συμβούλου μαθηματικών Πρόδρομου Ελευθερίου.
Θέματα & Λύσεις διαγωνίσματος προσομοίωσης στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (6/4/2014)
Δείτε επίσης: Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και στα Μαθηματικά ΕΠΑΛ
Δείτε επίσης: Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και στα Μαθηματικά ΕΠΑΛ
Τρίτη 8 Απριλίου 2014
Οδηγίες για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014
Σε εγκύκλιο (δείτε εδώ) που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την προαγωγή των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014 ανφέρονται τα εξής:
΄΄Σας διευκρινίζουμε ότι για την προαγωγή των μαθητών της Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ. απαιτείται γενικός μέσος όρος (Γ.Μ.Ο.) ίσος ή ανώτερος του δέκα (10) σε όλα τα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτή, αλλά έχει μέχρι και σε δύο μαθήματα κάτω του δέκα (10), παραπέμπεται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο οπότε και προάγεται, εφόσον σε όλα τα μαθήματα έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10). Μαθητής που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Θα ακολουθήσει σχετικό Π.Δ.΄΄
Δείτε επίσης: Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014 (Ποιες ερωτήσεις - θέματα θα τεθούν από την Τράπεζα Θεμάτων και ποιες από τους διδάσκοντες)
Δείτε επίσης: Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014 (Ποιες ερωτήσεις - θέματα θα τεθούν από την Τράπεζα Θεμάτων και ποιες από τους διδάσκοντες)
Δευτέρα 7 Απριλίου 2014
Πόσο «μετράει» μία μονάδα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;
Η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται από τους βαθμούς πρόσβασης σε 6 ή 7 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (και τους βαθμούς στα ειδικά μαθήματα σε σχολές που τα απαιτούν π.χ ξένες γλώσσες, σχέδιο, αρμονία, αθλήματα κλπ.)
Ο Βαθμός Πρόσβασης (Β.Π) είναι από 1 μέχρι 20, εκφράζεται με ένα δεκαδικό ψηφίο και προκύπτει από το 70% του γραπτού και το 30% του προσαρμοσμένου προφορικού. Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού µόνο κατά δύο (2) μονάδες. Επομένως η μέγιστη συνεισφορά του προφορικού βαθμού στο βαθμό πρόσβασης είναι 30%*2=0,6 βαθμοί. (π.χ με γραπτά 10 και προφορικά 20 προκύπτει Β.Π που είναι: 70%*10+30%*(10+2)=10,6).
Μία μονάδα διαφορά σ’ ένα μάθημα μπορεί να κάνει το όνειρο πραγματικότητα ή να το απομακρύνει. Μία μονάδα διαφορά μπορεί να προκύψει από πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Ο Βαθμός Πρόσβασης (Β.Π) είναι από 1 μέχρι 20, εκφράζεται με ένα δεκαδικό ψηφίο και προκύπτει από το 70% του γραπτού και το 30% του προσαρμοσμένου προφορικού. Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού µόνο κατά δύο (2) μονάδες. Επομένως η μέγιστη συνεισφορά του προφορικού βαθμού στο βαθμό πρόσβασης είναι 30%*2=0,6 βαθμοί. (π.χ με γραπτά 10 και προφορικά 20 προκύπτει Β.Π που είναι: 70%*10+30%*(10+2)=10,6).
Μία μονάδα διαφορά σ’ ένα μάθημα μπορεί να κάνει το όνειρο πραγματικότητα ή να το απομακρύνει. Μία μονάδα διαφορά μπορεί να προκύψει από πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Εκτός από τον βαθμολογητή και άλλοι παράγοντες μπορεί να φέρουν διαφορά μίας μονάδας σε ένα μάθημα. Ένα λάθος στις πράξεις στα θετικά μαθήματα ή μία μη πλήρης διατύπωση μπορεί να φέρουν διαφορές μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Τις συνέπειες αυτής της διαφοράς μπορείτε να δείτε στον πίνακα 2. Ανάλογα με τη βαρύτητα του μαθήματος αυτό μπορεί να μετρήσει από 136 έως 266 μόρια. Μικρές αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν γιατί διαφορετικά επηρεάζει ο προφορικός βαθμός αν είναι κοντά στον γραπτό και διαφορετικά επηρεάζει αν έχει γίνει προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Επίσης στη διαδικασία υπολογισμού των μορίων γίνονται κάποιες στρογγυλοποιήσεις στο δεύτερο ψηφίο του γενικού βαθμού πρόσβασης. 1 μονάδα σε ένα μάθημα μπορεί να επηρεάσει αρκετά το μέσο όρο αν το μάθημα αυτό απέχει αρκετά από το μέσο όρο. Έτσι οι διαφορές από 136 έως 266 μόρια μπορεί να έχουν μικρές αυξομειώσεις. Το θέμα είναι ότι έτσι όπως αυξάνει ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες σχολές και μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)