Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Τι θα ισχύει με την αναγνώριση πτυχίων από κολλέγια

 Τι θα ισχύει με την αναγνώριση πτυχίων από κολλέγια
Νέα δεδομένα δημιουργούνται ως προς την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων τα οποία παρέχονται μέσω των κολεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήδη έχει υπογραφεί η Υπουργική Απόφαση που προβλέπει τη διαδικασία εξετάσεων και βρίσκεται στο στάδιο δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Θυμίζουμε ότι για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των κολεγίων είναι το ΣΑΕΠ. Ο ενδιαφερόμενος κατέθετε αίτηση συνοδευόμενη από μια σειρά δικαιολογητικών και το ΣΑΕΠ αποφάσιζε εντός τριών – τεσσάρων μηνών για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων μπορεί να επιβάλει στον αιτούνται την επιβολή αντισταθμιστικών μέτρων, όπως η δοκιμασία επάρκειας σε μαθήματα του γνωστικού αντικειμένου του επαγγέλματος του οποίου ζητείται η αναγνώριση όταν διαπιστώνονται ουσιώδεις διαφορές στους τομείς γνώσεις ή πρακτική άσκηση προσαρμογής.
Επισημαίνουμε ότι στο ν.4205/2013 με τον οποίο τροποποιήθηκε το ΠΔ 38./2010 μεταξύ των άλλων ορίζεται ότι στα αντισταθμιστικά μέτρα συμπεριλαμβάνεται και η γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας. Όπως προειπώθηκε η ΥΑ για τις εξετάσεις έχει ήδη υπογραφεί.

Αναγνώριση τίτλων εκτός Ε.Ε
Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει σε έγγραφό του ότι δεν προτίθεται να δώσει στο ΣΑΕΠ την αρμοδιότητα να αναγνωρίζει τίτλους προερχόμενους από κολέγια που συνεργάζονται με παρόχους εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς αυτό θα παραβίαζε την Κοινοτική Νομοθεσία.

Μαζικές αιτήσεις αναγνώρισης
Το Υπουργείο αναφέρει ότι ως προς το σκέλος της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, η σχετική ρύθμιση έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται κανονικά και παρατηρείται μια αναμενόμενη μαζική συμμετοχή στην εν λόγω διαδικασία, καθόσον αφορά εν δυνάμει όλους τους αποφοίτους κολλεγίων στην Ελλάδα. Ωστόσο παρά το μεγάλο αριθμό εισροής αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, το ΣΑΕΠ έχει ήδη εκδώσει σημαντικό αριθμό θετικών πράξεων αναγνώρισης.

Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας μεταπτυχιακών
Επίσης, δεν υπάρχει καμιά παραπλάνηση των πολιτών που αναγνωρίζουν μόνο επαγγελματική ισοδυναμία μεταπτυχιακού τίτλου, ως προς το θέμα της έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος ή διορισμού στο δημόσιο, για τα οποία απαιτείται και αναγνωρισμένος πρώτος τίτλος σπουδών, καθόσον στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του π.δ 38/2010 διευκρινίζεται ρητά ότι:
Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους μέλους της Ε.Ε με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος παρέχει στον δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος…».

Συνεδρίαση ΣΑΕΠ
Η τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΕΠ με τη νέα μορφή σύμφωνα με το ν.4205/2013 πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαρτίου και εξετάστηκαν 63 αιτήσεις.

Καλόγηρος Βασίλειος


Διαγώνισμα προσομοίωσης στα Mαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ ΓΕΛ

Δείτε το διαγώνισμα προσομοίωσης 2014 (και τις λύσεις του) για τα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ΄ ΓΕΛ που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με την επιστημονική επιμέλεια του Προϊσταμένου Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης, Σχολικού Συμβούλου μαθηματικών Πρόδρομου Ελευθερίου.



Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Οδηγίες για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014

Σε εγκύκλιο (δείτε εδώ) που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την προαγωγή των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014 ανφέρονται τα εξής:

΄΄Σας διευκρινίζουμε ότι για την προαγωγή των μαθητών της Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ. απαιτείται γενικός μέσος όρος (Γ.Μ.Ο.) ίσος ή ανώτερος του δέκα (10) σε όλα τα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτή, αλλά έχει μέχρι και σε δύο μαθήματα κάτω του δέκα (10), παραπέμπεται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο οπότε και προάγεται, εφόσον σε όλα τα μαθήματα έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10). Μαθητής που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Θα ακολουθήσει σχετικό Π.Δ.΄΄

Δείτε επίσης: Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014 (Ποιες ερωτήσεις - θέματα θα τεθούν από την Τράπεζα Θεμάτων και ποιες από τους διδάσκοντες)


Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Πόσο «μετράει» μία μονάδα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;

Η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται από τους βαθμούς πρόσβασης σε 6 ή 7 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (και τους βαθμούς στα ειδικά μαθήματα σε σχολές που τα απαιτούν π.χ ξένες γλώσσες, σχέδιο, αρμονία, αθλήματα κλπ.)

Ο Βαθμός Πρόσβασης (Β.Π) είναι από 1 μέχρι 20, εκφράζεται με ένα δεκαδικό ψηφίο και προκύπτει από το 70% του γραπτού και το 30% του προσαρμοσμένου προφορικού. Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού µόνο κατά δύο (2) μονάδες. Επομένως η μέγιστη συνεισφορά του προφορικού βαθμού στο βαθμό πρόσβασης είναι 30%*2=0,6 βαθμοί. (π.χ με γραπτά 10 και προφορικά 20 προκύπτει Β.Π που είναι: 70%*10+30%*(10+2)=10,6).

Μία μονάδα διαφορά σ’ ένα μάθημα μπορεί να κάνει το όνειρο πραγματικότητα ή να το απομακρύνει. Μία μονάδα διαφορά μπορεί να προκύψει από πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.


Εκτός από τον βαθμολογητή και άλλοι παράγοντες μπορεί να φέρουν διαφορά μίας μονάδας σε ένα μάθημα. Ένα λάθος στις πράξεις στα θετικά μαθήματα ή μία μη πλήρης διατύπωση μπορεί να φέρουν διαφορές μεγαλύτερες της μίας μονάδας.

Τις συνέπειες αυτής της διαφοράς μπορείτε να δείτε στον πίνακα 2. Ανάλογα με τη βαρύτητα του μαθήματος αυτό μπορεί να μετρήσει από 136 έως 266 μόρια. Μικρές αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν γιατί διαφορετικά επηρεάζει ο προφορικός βαθμός αν είναι κοντά στον γραπτό και διαφορετικά επηρεάζει αν έχει γίνει προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Επίσης στη διαδικασία υπολογισμού των μορίων γίνονται κάποιες στρογγυλοποιήσεις στο δεύτερο ψηφίο του γενικού βαθμού πρόσβασης. 1 μονάδα σε ένα μάθημα μπορεί να επηρεάσει αρκετά το μέσο όρο αν το μάθημα αυτό απέχει αρκετά από το μέσο όρο. Έτσι οι διαφορές από 136 έως 266 μόρια μπορεί να έχουν μικρές αυξομειώσεις. Το θέμα είναι ότι έτσι όπως αυξάνει ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες σχολές και μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266.

Ποια η θέση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Γεωμετρίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Το υπουργείο Παιδείας απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα που θα κληθούν να εξετάζονται οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το 2016 σύμφωνα με το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, 

Ο βουλευτής Κορινθίας κ. Κόλλιας κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο για επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου για την εισαγωγή σε συναφείς σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δείτε εδώ.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.

Η βουλευτής των ΑΝ.ΕΛ. κ. Ξουλίδου κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο σχετικά με το εξεταζόμενο μάθημα της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δείτε εδώ.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Καλογιάννης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο για επαναφορά της Γεωμετρίας σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Δείτε εδώ.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.


Δείτε το ΦΕΚ με τις αλλαγές στο επάγγελμα των πολιτικών μηχανικών

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α 85/2014 ο νόμος υπ΄ αριθμόν 4254/2014 Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις στον οποίο υπάρχουν ρυθμίσεις για το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου.





Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί η προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές 2014

Πολλοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 αναμένουν τη φετινή προκήρυξη για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Με βάση την δημοσίευση της αντίστοιχης περσινής που έγινε στις 4/4/2013, θεωρείται ότι πλησιάζει η στιγμή της δημοσίευσης και της νέας προκήρυξης.

Αυτό πάντως, που έχει ανακοινωθεί για τις Στρατιωτικές Σχολές είναι ότι για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 δεν θα δεχθούν εισακτέους η Στρατιωτική Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων. Άρα οι δύο ανωτέρω σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο 2014.




Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Εγκρίθηκε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων - Δείτε τα επίπεδα ανάλογα με τα πτυχία

ypdvmth thumb other250 0Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως δεσμεύτηκε στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, κατάρτισε και κατέθεσε προς έγκριση το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, διασφαλίζοντας για πρώτη φορά την ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης και ταξινόμησης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

Η Έκθεση Αντιστοίχισης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, η οποία κατατέθηκε από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π, ενεκρίθη στο πλαίσιο της 23ης Συνεδρίασης της αρμόδιας Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αποδίδει με δικαιοσύνη επαγγελματικά δικαιώματα που θα δώσουν την δυνατότητα εισόδου στην αγορά εργασίας, χωρίς στρεβλώσεις, σε ασφαλές εργασιακό και επαγγελματικό περιβάλλον. Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και την επαγγελματική σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής Ευρωπαϊκής στρατηγικής «Ευρώπη 2020, η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχιση του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο που δίνει διέξοδο στην Αγορά Εργασίας και κυρίως δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό ανθρώπινο κεφάλαιο».

Πατήστε εδώ για να δείτε τον αναλυτικό πίνακα με τα επίπεδα.


Νέα ωρολόγια Προγράμματα ΙΕΚ

Με απόφαση του υφυπουργού Παιδείας κ. Γκιουλέκα (δείτε εδώ) εφαρμόζονται τα νέα ωρολόγια προγράμματα των ΙΕΚ.

Δείτε εδώ αναλυτικούς πίνακες.