Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν φέτος στα Δημόσια ΙΕΚ και ΣΕΚ

Δείτε εδώ την απόφαση του υπουργού Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλου για τις ειδικότητες των Δ.ΙΕΚ που θα λειτουργήσουν σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Δείτε εδώ την απόφαση του υπουργού Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλου για τις ειδικότητες των ΣΕΚ που θα λειτουργήσουν σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Δείτε το ΦΕΚ Β 2599/15-10-2013 με τις αποφάσεις για ίδρυση Δημοσίων ΙΕΚ και ΣΕΚ σε όλη την Ελλάδα. Δείτε ποια είναι τα 110 ΙΕΚ και τα 89 ΣΕΚ.


Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

O Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, για τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ), τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)

ypdvmth thumb other250 0Δείτε εδώ τι δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, για τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ), τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ).

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 - Δείτε τις Βάσεις 2013 για όλες τις σχολές

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται τα ονόματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

Τα ανωτέρω αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους ενδιαφερόμενους από το διαδίκτυο (στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ., http://moreresults.minedu.gov.gr).

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται ονομαστικά τα αποτελέσματα, εφόσον πληκτρολογήσουν τον τετραψήφιο κωδικό τους αριθμό και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο).

Στη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την ανωτέρω ειδική κατηγορία, έλαβαν μέρος 1313 συνολικά υποψήφιοι, από τους οποίους εισήχθησαν οι 1220.

Οι εγγραφές των εισαγομένων στα Πανεπιστήμια, Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθούν από 17-10-2013 μέχρι και 31-10-2013.

Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία εγγραφής είναι αποκλειστική και όποιος δεν εγγραφεί μέσα σε αυτή χάνει οριστικά το δικαίωμα εγγραφής στη σχολή επιτυχίας.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως ή με νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους σχετική αίτηση στη Γραμματεία της Σχολής ή Τμήματος επιτυχίας τους μέσα στην παραπάνω προθεσμία.

Μαζί με την αίτηση εγγραφής οι επιτυχόντες υποβάλλουν:

α) Πρωτότυπο τίτλο απόλυσης από Λύκειο ή αντίστοιχο σχολείο της ημεδαπής (Απολυτήριο Λυκείου ή πτυχίο TEE Β΄ κύκλου σπουδών ή ΤΕΛ ή ΕΠΛ) ή πρωτότυπο τίτλο απόλυσης Λυκείου της αλλοδαπής.

i) Για την περίπτωση που πρόκειται για ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό, ο πρωτότυπος τίτλος απόλυσης πρέπει να είναι επικυρωμένος από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή της χώρας στην οποία ανήκει το σχολείο και επιπλέον να προσκομιστεί βεβαίωση της οικείας ελληνικής διπλωματικής αρχής με την οποία θα βεβαιώνεται η γνησιότητα της θεώρησης του τίτλου λυκείου από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή της χώρας προέλευσης.

ii) Για την περίπτωση που πρόκειται για ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, ο τίτλος απόλυσης πρέπει να είναι θεωρημένος για τη γνησιότητα του από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία επίσης χορηγεί βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα.

Σε περίπτωση που ο τίτλος προέρχεται από ξένο σχολείο, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει επιπλέον:

iii) Βεβαίωση της οικείας αρμόδιας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας προέλευσης του τίτλου Λυκείου, από την οποία να προκύπτει ότι ο τίτλος Λυκείου που κατέχει ο υποψήφιος του παρέχει το δικαίωμα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην ίδια βεβαίωση θα περιλαμβάνεται και η γενική μέση βαθμολογία του τίτλου απόλυσης στην εικοσάβαθμη κλίμακα (0−20).

Όλα τα δικαιολογητικά που εκδίδονται από ξένη υπηρεσία (σχολείο, άλλη εκπαιδευτική αρχή κ.λπ.) πρέπει να είναι α) επικυρωμένα για τη γνησιότητα της υπογραφής αυτού που υπογράφει από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από διπλωματική αρχή της ξένης χώρας στην Ελλάδα με επικύρωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και β) μεταφρασμένα από την ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από τη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας.

β) Πιστοποιητικό διαπίστωσης της πάθησης ή επικυρωμένο αντίγραφο του πρωτοτύπου από την αρμόδια επταμελή Επιτροπή του νοσοκομείου, που έχει συσταθεί, σύμφωνα με την αρ. Φ151/122732/Β6/2010 (Φ.Ε.Κ. 1612/Β/4−10−2010) υπουργική απόφαση κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας.

γ) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο εισαγόμενος δηλώνει ότι δεν είναι γραμμένος σε άλλη Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) Έξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.

Κατά την εγγραφή του ο εισαγόμενος επιδεικνύει στη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματος το δελτίο της αστυνομικής του ταυτότητας ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο αποδεικνύεται η ακριβής ημερομηνία γέννησης και τα ονομαστικά του στοιχεία.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στις Γραμματείες των οικείων σχολών.






Ο υπουργός Παιδείας για το νέο Επαγγελματικό Λύκειο και την ανασυγκρότηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης

131015 omilia upourgou ebep
Σε εκδήλωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, με αφορμή την ολοκλήρωση δράσεων κατάρτισης ανέργων και επαπειλούμενων ανέργων βιομηχανικών κλάδων του Πειραιά, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, συμμετείχε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Για το νέο Επαγγελματικό Λύκειο και την ανασυγκρότηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Μέχρι πρόσφατα κάποιοι κατηγορούσαν την Κυβέρνηση ότι δήθεν ήθελε να καταργήσει τη Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Τι έχουν να πουν σήμερα όταν έχουμε αυξήσει τις προσφερόμενες ειδικότητες των ΕΠΑΛ από 19 σε 26; Τι έχουν να πουν σήμερα όταν έχουμε αυξήσει τα Δημόσια ΙΕΚ από 93 σε 110; Τι έχουν να πουν σήμερα μετά την ίδρυση 89 Δημοσίων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης; Τι έχουν αν πουν όταν ο αριθμός των φοιτούντων στη Δημόσια Δωρεάν Επαγγελματική Κατάρτιση αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τις 22.000, ενώ πέρσι ήταν μόνο 12.000;
Πέραν της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου που αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, απαιτείται η αλλαγή της νοοτροπίας. Το σύστημά μας πλέον παρέχει εναλλακτικές διαδρομές που οδηγούν στην απόκτηση γνώσεων και στην αγορά εργασίας, πέραν αυτών των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Είναι στοίχημα για το Υπουργείο, τους εκπαιδευτικούς, τις ελληνικές οικογένειες, αλλά και τους παραγωγικούς φορείς, όπως το ΕΒΕΠ, να ωθήσουμε τα παιδιά μας, προς νέους δημιουργικούς δρόμους. Μέσα από αυτούς τους δρόμους περνά η πορεία της Μεταμνημονιακής Ελλάδας».

Για το νέο Επαγγελματικό Λύκειο:
«Η ετεροβαρής ροπή προς το Πανεπιστήμιο ήταν που απαξίωσε το Επαγγελματικό Λύκειο, όπως είχε συμβεί με τις προηγούμενες μορφές του. Και τρανότερη απόδειξη απαξίωσης αποτελεί το πολύ μικρό ποσοστό μαθητών που επέλεγε μέχρι χθες το ΕΠΑΛ έναντι του ΓΕΛ, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη.
Για αυτό δημιουργούμε ένα νέο Επαγγελματικό Λύκειο. Το Καινοτόμο ΕΠΑΛ, στο οποίο εφαρμόζεται καθολικά για όλους τους μαθητές ο θεσμός της μαθητείας, δηλαδή της πρακτικής άσκησης στην επιχείρηση καλείται να αποτελέσει μια εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για όσους μαθητές επιθυμούν ένα διαφορετικό τύπο σχολείου, στο οποίο θα μπορούν να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητές τους. Ένα σχολείο πρώτης επιλογής και όχι για τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού, το οποίο διασφαλίζει στον απόφοιτό του μια ευρύτερη μόρφωση και γενική παιδεία, καθώς και βασικές δεξιότητες, ενώ παράλληλα ενισχύει τις προοπτικές κοινωνικής καταξίωσης, σταθερής απασχόλησης και επαγγελματικής ανέλιξής του.
Το ΕΠΑΛ τώρα προσφέρει δύο κύκλους σπουδών, οι οποίοι ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα : το «Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών» με γενικά μαθήματα αλλά και με τομείς στην Α΄ τάξη και ειδικότητες στη Β΄και τη Γ΄τάξη και το «Μεταδευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών», την «Τάξη Μαθητείας», που αποτελεί σημαντικότατη καινοτομία, αφού το ζητούμενο πάντα ήταν η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
Η επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται από το ΕΠΑΛ εκτός των γενικότερων εκπαιδευτικών στόχων, υπηρετεί και διασφαλίζει στους αποφοίτους της:
- την επιτυχή άσκηση ενός επαγγέλματος,
- τη δυνατότητα να παρακολουθούν τις τεχνολογικές και εργασιακές εξελίξεις αλλά και προγράμματα δια βίου μάθησης, για την περαιτέρω εξειδίκευση και επαγγελματική τους πρόοδο,
- τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω της συνέχισης της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πορείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
- και τη δυνατότητα πρόσβασης στα ΤΕ.Ι. με ειδικές εξετάσεις.
Για την αναβάθμιση του ΕΠΑΛ αξιοποιούμε την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα και σε αρμονία με τα εθνικά πρότυπα «επαγγελματικών περιγραμμάτων», στα οποία αναλύεται το επάγγελμα ή η ειδικότητα και αποτυπώνονται οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες που απαιτούνται για την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος ή της ειδικότητας.
Επίσης προσαρμόζουμε το πρόγραμμα σπουδών στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET), διασφαλίζοντας την αναγνώριση και κατοχύρωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και ενισχύοντας τη δυνατότητα κινητικότητας των αποφοίτων του ΕΠΑΛ και πέραν των εθνικών συνόρων. Το σπουδαιότερο όμως είναι η καθιέρωση μαθητείας 12μηνης διάρκειας μετά την αποφοίτηση από το επαγγελματικό λύκειο που μετά από πιστοποίηση θα παρέχει τίτλο επιπέδου 4.
Με αυτό τον τρόπο, τροφοδοτούμε την ανάπτυξη, αφού θα υπάρξει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της παραγωγής. Μάλιστα με την καθιέρωση της μαθητείας εξασφαλίζεται απόλυτα η σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας που ήταν ζητούμενο δεκαετιών.
Μας κατηγορούσαν ότι προχωρούμε σε ένα νέο παιδομάζωμα, ότι εκπαιδεύουμε το εργατικό μας δυναμικό για να το στείλουμε στις φάμπρικες της Γερμανίας, τη στιγμή που εμείς συνδέουμε τους νέους εργαζομένους με τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίοι θα έχουν επιμίσθιο και καλυμμένες τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

Για τα Δημόσια ΙΕΚ και τις Δημόσιες ΣΕΚ:
«Με το Νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή τον Σεπτέμβριο ιδρύσαμε για πρώτη φορά δομές Δημόσιας Δωρεάν Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης: τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, που παρέχουν αρχική επαγγελματική κατάρτιση στους απόφοιτους της υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης και τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, που παρέχουν αρχική επαγγελματική κατάρτιση στους απόφοιτους της τυπικής μη υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Γιατί υπάρχουν και παιδιά που δεν θέλουν να συνεχίσουν στη μεταγυμνασιακή τυπική εκπαίδευση. Αντί λοιπόν να βγουν ανειδίκευτοι στην αγορά εργασίας, τους δίνουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουν δεξιότητες και να γίνουν ελαιοχρωματιστές, υποδηματοποιοί, ζωοτέχνες, φανοποιοί, αμπελουργοί.
Με τη διοικητική οργάνωση της μη τυπικής εκπαίδευσης επιδιώκουμε να τεθούν οι βάσεις και οι κανόνες ουσιαστικής ανάπτυξης της μη τυπικής εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, με στόχο την αποτελεσματικότητα, την ευελιξία και τη λειτουργικότητά της για την απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.


Λειτουργία Β΄ τάξης ημερησίου και εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2013-14

Θα λειτουργήσει και φέτος ο τομέας «Εφαρμοσμένων Τεχνών» στη Β΄ ΕΠΑΛ

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο προς τα ΕΠΑΛ ενημερώνει ότι κατά το σχολικό έτος 2013-2014, οι μαθητές που έχουν εγγραφεί στη Β΄ τάξη ημερησίου και Β΄ τάξη εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου δύνανται, έως και τις 16 Οκτωβρίου 2013, να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργούντων στη Β΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ. τομέων συμπεριλαμβανομένου και του Τομέα «Εφαρμοσμένων Τεχνών». Δείτε εδώ την εγκύκλιο.

Επομένως κατά τη φετινή περίοδο στη Β΄ ΕΠΑΛ δεν θα λειτουργήσει μόνο ο τομέας Υγείας.

Πανελλαδικές Εξετάσεις - Μηδενίζεται όποιος έχει κινητό τηλέφωνο

Μια απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών πρέπει να βάλουν καλά στο μυαλό τους οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς απέρριψε την αίτηση γονέων ενός μαθητή, ο οποίος μηδενίστηκε αφού κατά τη διάρκεια των γραπτών εξετάσεων χτύπησε το κινητό του τηλέφωνο.

Σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, ο «νομοθέτης απαγόρευσε ρητώς την μεταφορά και κατοχή από υποψηφίους μέσα στα εξεταστικά κέντρα ορισμένων αντικειμένων, όπως κινητού τηλεφώνου, τα οποία μπορούν να καταστούν αντικείμενα δολίευσης». Η απαγόρευση αυτή είναι, σύμφωνα με τους Εφέτες, «απόλυτη, δηλαδή δεν απαιτείται για την επιβολή των σχετικών κυρώσεων να αποδειχθεί η χρήση του κινητού τηλεφώνου από τον εξεταζόμενο μαθητή κατά τρόπο που δολιεύεται η διαδικασία των εξετάσεων, αλλά αρκεί η διαπίστωση ότι αυτός φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, δεδομένου ότι αυτό μπορεί να καταστεί σε κάθε περίπτωση αντικείμενο παραβίασης του αδιάβλητου των εξετάσεων».

Ο λόγος για τον οποίο νομοθετήθηκε αυτή η απαγόρευση, είναι «το γεγονός ότι τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα, λόγω των υψηλών τεχνολογικών δυνατοτήτων που διαθέτουν, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσα επικοινωνίας κατά την ώρα των εξετάσεων μεταξύ του χρήστη τους και άλλων προσώπων, εκτός εξεταστικών κέντρων, που έχουν πρόσβαση στις λύσεις των θεμάτων».

Για την ιστορία στη Δικαιοσύνη είχαν προσφύγει οι γονείς μαθητή ο οποίος συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις του περασμένου έτους και την ημέρα που έγραφε το μάθημα της «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», χτύπησε το κινητό τηλέφωνό του. Ο μαθητής το απενεργοποίησε και το παρέδωσε στις επιτηρήτριες. Αμέσως κλήθηκε η Λυκειακή επιτροπή και μέχρι αυτή να φτάσει στην αίθουσα ο μαθητής έγραψε περίπου πέντε γραμμές στο γραπτό του. Η Λυκειακή επιτροπή πήρε το γραπτό και τον κάλεσε σε απολογία και στη συνέχεια αφού διαπιστώθηκε η κλήση που είχε κάνει όσο ήταν στο εξεταστικό κέντρο, μηδενίστηκε το γραπτό του.


Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Παράταση για υποβολή αιτήσεων σε Δημόσιο ΙΕΚ ή ΣΕΚ έως 16/10/2013

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να φοιτήσουν σε Δημόσιο ΙΕΚ ή ΣΕΚ παρατείνεται έως 16/10/2013

Τα απαιτούμενα πρωτότυπα δικαιολογητικά προσκομίζονται από τον καταρτιζόμενο υποχρεωτικά κατά την ημερομηνία εγγραφής του.

Οι εγγραφές θα ξεκινήσουν από την 21/10/2013 ενώ δε θα υπάρχουν δίδακτρα για τους καταρτιζόμενους.

Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την ιστοσελίδα της ΓΓΔΒΜ.

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Πρόσκληση κατάταξης Επιτυχόντων Ομογενών (Ελλήνων εξωτερικού) στις Στρατιωτικές Σχολές

ΣΣΑΣ - Οι Σπουδαστές-τριες που πέτυχαν την εισαγωγή τους στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων ειδικής κατηγορίας Ν. 3648/08 περίπτωση παρ. 1γ άρθρου 11 (Έλληνες-ίδες Εξωτερικού) για το έτος 2013 σύμφωνα με τα αποτελέσματα επιλογής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καλούνται να παρουσιαστούν για κατάταξη στη Σχολή (Θεσσαλονίκη, Πλήθωνος Γεμιστού 1-2, τηλ. 2310962177-91-12) την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 08:00, φέροντας μαζί τους τα δικαιολογητικά που καθορίζονται για τους επιτυχόντες στην εγκύκλιο προκήρυξης διαγωνισμού ΕΔΥΕΘΑ 24/2013 (Παράρτημα “ΣΤ” παράγραφος 2α). Για την ενημέρωση σας, πατήστε εδώ.