Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης - Θέματα προσομοίωσης

Α. Μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά που αφορά στο 1ο Θέμα των Πανελληνίων Εξετάσεων στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, δηλαδή την Θεωρία, καθώς και τις ερωτήσεις Σωστού - Λάθους από τον μαθηματικό Βαγγέλη Νικολακάκη.

Το Θέμα A (Θεωρία) στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης των Πανελληνίων Εξετάσεων Γ΄ ΓΕ.Λ.

Β. Δείτε στους παρακάτω συνδέσμους θέματα προσομοίωσης και τις λύσεις τους. Την ευθύνη των θεμάτων είχε ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου Γιάννης Καραγιάννης. Οι λύσεις είναι ενδεικτικές αφού σε κάποια υποερωτήματα υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις. 

Θέματα προσομοίωσης (1) - Οι λύσεις των θεμάτων

Θέματα προσομοίωσης (2) - Οι λύσεις των θεμάτων

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για τις πρόσθετες θέσεις στο ΕΑΠ (13/04/2013 έως 07/05/2013) έληξε

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων (13/04/2013 έως 07/05/2013) έληξε.

Το Ε.Α.Π. ευχαριστεί τους 8.950 υποψήφιους που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στα προγράμματα που θα προσφέρει το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

Την Παρασκευή 10/05/2013, ώρα 10:00 π.μ. θα διεξαχθεί η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση, στα γραφεία του Ε.Α.Π. στην Πάροδο της οδού Αριστοτέλους 18, με την παρουσία των ενδιαφερομένων. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αναζητήσουν, αμέσως μετά από την κλήρωση, τα αποτελέσματα από το διαδίκτυο. 

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε πιέστε εδώ.

ΣτΕ: Νόμιμα 4 Προεδρικά Διατάγματα του σχεδίου ΑΘΗΝΑ

ΣτΕ: Νόμιμα 4 Προεδρικά Διατάγματα του σχεδίου «Αθηνά» Νόμιμα κρίθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) τα πρώτα τέσσερα από τα 36 σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων του υπουργείου Παιδείας που αφορούν το σχέδιο ΑΘΗΝΑ (τα 23 αφορούν ΑΕΙ και τα 13 ΤΕΙ, ενώ καταργούνται τα Πανεπιστήμια Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας), για την αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΕΙ) και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ).

Τα τέσσερα αυτά διατάγματα, τα οποία επεξεργάστηκε το Ε΄Τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου αφορούν: 1) Την ίδρυση Σχολών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, 2) την ίδρυση - συγκρότηση Σχολών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 3) την ίδρυση - συγκρότηση Σχολών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και 4) την ίδρυση Σχολής Καλών Τεχνών στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας μετά τη νομοπαρασκευαστική επεξεργασία των τεσσάρων επίμαχων διαταγμάτων εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις (104-107/2013), με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα επίμαχα διατάγματα είναι νόμιμα και έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Πάντως, σε όλα τα σχέδια διατάγματος οι σύμβουλοι Επικρατείας επαναλαμβάνουν, για ακόμη μια φορά, ότι τα σχέδια διαταγμάτων τα οποία αφορούν την οργάνωση της εκπαίδευσης και το περιεχόμενο γενικά των σπουδών πρέπει να αποστέλλονται στο ΣτΕ εγκαίρως, «ώστε αφενός να μην αιφνιδιάζεται η εκπαιδευτική κοινότητα και αφετέρου να παρέχεται η δυνατότητα λυσιτελούς επεξεργασίας» από το ΣτΕ, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα (άρθρο 95).

Τα τέσσερα αυτά διατάγματα, όπως και τα άλλα 32 παρόμοια που αφορούν το σχέδιο «Αθηνά», αναφέρουν οι δικαστές, στάλθηκαν στο ΣτΕ στις 23 Απριλίου 2013, δηλαδή «λίγο πριν από την έναρξη των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014».

Όμως, συνεχίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, το υπουργείο Παιδείας βεβαιώνει σε σχετικό έγγραφό του προς το δικαστήριο ότι «η σχεδιαζόμενη μερική αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας είχε αποτελέσει αντικείμενο μακροχρόνιας και διεξοδικής διαβουλεύσεως με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς» και «οι παρεμβάσεις που επιχειρούνται στο παρόν στάδιο είναι περιορισμένες». Κατά συνέπεια, υπογραμμίζεται στις γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ, νομίμως προβλέπεται ότι οι ρυθμίσεις των τεσσάρων διαταγμάτων αφορούν και το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

Δεν παραλείπουν οι σύμβουλοι της Επικρατείας να επισημάνουν ότι η καθυστέρηση υποβολής των σχεδίων διαταγμάτων προς επεξεργασία στο ΣτΕ δυσχεραίνει τον έλεγχο τους και πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποφεύγεται.

Επίσης, σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, οι Σχολές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο είναι: 1) Πολιτικών μηχανικών, 2) Μηχανολόγων Μηχανικών, 3) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρολόγων Υπολογιστών, 4) Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, 5) Χημικών Μηχανικών, 6) Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών, 7) Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών, 8) Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών και 9) Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών.

Ακόμη, σύμφωνα με το σχετικό διάταγμα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (με έδρα την Αθήνα), ιδρύονται οι παρακάτω Σχολές: α) Σχολή Οικονομικών Επιστημών, στην οποία εντάσσονται τα Τμήματα: 1) Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών και 2) Οικονομικής Επιστήμης, β) Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, στην οποία εντάσσονται τα Τμήματα: 1) Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2) Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, 3) Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και 4) Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, γ) Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας, στην οποία εντάσσονται τα Τμήματα: 1) Πληροφορικής και 2) Στατιστικής.

Εξάλλου, στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με το διάταγμα, ιδρύονται οι ακόλουθες Σχολές: α) Σχολή Περιβάλλοντος, Γεωγραφίας και Εφαρμοσμένων Οικονομικών, η οποία συγκροτείται από τα Τμήματα: 1) Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας και 2) Γεωγραφίας, β) Σχολή Επιστημών Υγείας και Αγωγής, στην οποία εντάσσεται το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας - Διατροφής και γ) Σχολή Ψηφιακής Τεχνολογίας, στην οποία εντάσσεται το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής.

Τέλος, με το τέταρτο διάταγμα στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών ιδρύεται Σχολή Καλών Τεχνών με έδρα την Αθήνα, η οποία συγκροτείται από τα Τμήματα: α) Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης και β) Εικαστικών Τεχνών.

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Πως γίνεται η επιλογή των υποψηφίων ειδικών κατηγοριών: Κοινωνικά Κριτήρια, Τρίτεκνοι και Πολύτεκνοι.

Μετά την εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την ανακοίνωση των βάσεων, τέλη Αυγούστου, δεν υπάρχει διαδικασία αλλαγής σχολής ή τμήματος εισαγωγής από πόλη σε πόλη, δηλαδή δεν υπάρχει διαδικασία μετεγγραφής (υπήρξε φέτος μόνο για τους υποψήφιους του 2012 για κοινωνικούς λόγους λόγω των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα). Δηλαδή όλοι οι υποψήφιοι, που θα εισαχθούν σε σχολή ή τμήμα Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι. ή άλλης Σχολής θα είναι υποχρεωμένοι να φοιτήσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σ' αυτή εκτός αν ανακοινωθεί κάτι άλλο, όπως προέκυψε φέτος.

Οι διατάξεις νόμου ορίζουν ότι όσοι ανήκουν στις ειδικές περιπτώσεις πολυτέκνων, τριτέκνων ή πληρούν κοινωνικά κριτήρια, εισάγονται σε επί πλέον αριθμό θέσεων, με βάση τις επιλογές των ίδιων των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο.

Ο υποψήφιος επιλέγει την ειδική περίπτωση, στην οποία τυχόν ανήκει και προσκομίζει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο σχολείο του για να χαρακτηριστεί ως ειδική περίπτωση: α) πολυτέκνων ή β) τριτέκνων ή γ) κοινωνικών κριτηρίων (έχει δοθεί παράταση έως 28 Ιουνίου 2013).

Κατά τη διαδικασία επιλογής, κάθε υποψήφιος των παραπάνω περιπτώσεων κρίνεται για επιλογή, σε κάθε σχολή ή τμήμα, µε βάση το σύνολο των µορίων, κατά φθίνουσα σειρά µορίων και τη δήλωση προτίμησής του στο Μηχανογραφικό Δελτίο, κατά πρώτον, ως υποψήφιος της γενικής σειράς (για το σύνολο των θέσεων). Εάν δεν εισάγεται στη σχολή ή το τµήµα, που έχει δηλώσει πρώτο στις προτιμήσεις του, κρίνεται, για επιλογή, για τις ειδικές θέσεις της ίδιας σχολής ή τμήματος, ως υποψήφιος µιάς από τις ειδικές περιπτώσεις. Εάν και πάλι δεν εισάγεται ούτε µε το ειδικό ποσοστό στη συγκεκριμένη σχολή ή τμήμα, η ίδια διαδικασία επιλογής συνεχίζεται για τις επόμενες προτιμήσεις του, έως την εισαγωγή του, πρώτα µε τη γενική σειρά και σε περίπτωση µη εισαγωγής του µε τη σειρά αυτή, εξετάζεται για τις ειδικές θέσεις, ως ειδική περίπτωση πολυτέκνου, ή τριτέκνου ή των κοινωνικών κριτηρίων, που έχει δηλώσει ότι ανήκει και πάντα σύµφωνα µε το σύνολο των µορίων του κ.ο.κ.

Παράδειγµα ειδικής περίπτωσης υποψηφίου ΓΕΛ (ή ΕΠΑΛ οµάδας Β): έστω ότι ένας υποψήφιος µέλος πολύτεκνης οικογένειας έχει συγκεντρώσει σύνολο µορίων 18.000 και θέλει να σπουδάσει στην Θεσσαλονίκη µε πρώτη προτίµηση την Νοµική Σχολή. Αν στο τµήµα Νοµικής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ο τελευταίος εισαχθείς µε την γενική σειρά έχει συγκεντρώσει 17.950 µόρια, τότε ο συγκεκριµένος υποψήφιος εισάγεται στο Τµήµα αυτό µε την γενική σειρά και δεν εξετάζεται περαιτέρω η υποψηφιότητά του στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων. Εάν, όµως, ο τελευταίος εισαχθείς στο Τµήµα αυτό µε την γενική σειρά έχει συγκεντρώσει 18.300 µόρια, τότε ο παραπάνω υποψήφιος δεν εισάγεται µε τη γενική σειρά και η υποψηφιότητά του θα εξετασθεί στο τμήμα αυτό για τις πρόσθετες θέσεις της ειδικής περίπτωσης υποψηφίων προερχομένων από πολύτεκνες οικογένειες. Εάν στην ειδική αυτή περίπτωση, ο τελευταίος εισαχθείς έχει συγκεντρώσει 17.990 µόρια, τότε ο εν λόγω υποψήφιος εισάγεται στην Νομική Θεσσαλονίκης. Αν όµως, ο τελευταίος εισαχθείς της ειδικής περίπτωσης των πολυτέκνων έχει συγκεντρώσει 18.100 µόρια τότε, ο εν λόγω υποψήφιος δεν θα εισαχθεί στην Νομική Θεσσαλονίκης, και η υποψηφιότητά του εξετάζεται για το επόμενο Τμήμα προτίμησής του. Η πιο πάνω περιγραφείσα διαδικασία, γενική σειρά – ειδική κατηγορία κ.ο.κ., επαναλαμβάνεται για όλες τις Σχολές ή Τµήµατα που έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, κατά σειρά προτίµησής τους µέχρι να εισαχθεί σε κάποιο από αυτά µέσω της γενικής σειράς ή της ειδικής περίπτωσης ή µέχρι εξαντλήσεως των δηλώσεών του.

Δηλαδή οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών διεκδικούν ΚΑΙ τις θέσεις της Γενικής Σειρά ΚΑΙ τις αντίστοιχες θέσεις της ειδικής κατηγορίας στην οποία ανήκουν.

πηγή: Καλοδήμος Δημήτρης, Υπεύθυνος ΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ Λαμίας - επιμέλεια: panelladikes24

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Συνάντηση Κ. Αρβανιτόπουλου - ΟΛΜΕ στις 8 Μαΐου

Τους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ κάλεσε στο γραφείο του ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, το απόγευμα της Τετάρτης 8 Μαΐου, προκειμένου να συζητήσουν το θέμα της αύξησης κατά δύο ώρες του ωραρίου των εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο.

Παρά την αρχική σύγκλιση απόψεων στην ΟΛΜΕ για πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες μέσα στις εξετάσεις (πλην των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ που πρότειναν 48ωρη απεργία στις 14 και στις 15 Μαΐου), δεν διαφαίνεται βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών να θέσει σε κίνδυνο τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Tην Πέμπτη 9 Μαΐου θα συνεδριάσει ξανά το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ.

ΑΜΠΕ

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) και μαθημάτων ειδικότητας (Ομάδα Β) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτους 2013

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο (δείτε εδώ) σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης υποψηφίων ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) και μαθημάτων ειδικότητας (Ομάδα Β) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτους 2013.

Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

Υπόδειγμα Οδηγιών για τους επιτηρητές των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 - Δείτε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι κατά τη διάρκεια της εξέτασης

Πατήστε εδώ για την παρουσίαση της Διευθύντριας του 5ου Γενικού Λυκείου Λαμίας Κας Ραχιώτου Λεμονιάς σχετικά με τις υποχρεώσεις των επιτηρητών των Πανελλαδικών Εξετάσεων κατά τη διάρκεια εξέτασης των μαθημάτων. Δείτε επίσης και τις υποχρεώσεις των υποψηφίων μέσα από αυτόν τον οδηγό.

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Μετά το Πάσχα η απόφαση για τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών

Υπό το άγχος των ενδεχόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων θα κάνουν Πάσχα οι χιλιάδες υποψήφιοι. 

Μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση που ξεκίνησε το μεσημέρι και ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 8 το βράδυ η ΟΛΜΕ αποφάσισε τελικά να διακόψει τη συνεδρίαση και να την επαναλάβει την Πέμπτη μετά το Πάσχα.

Κατά τη συνεδρίαση φέρεται να υπήρξε σύγκλιση απόψεων για απεργία μέσα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις από όλες τις παρατάξεις (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΡΓΑΣΙΑ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ,ΠΑΣΚ) με εξαίρεση το ΠΑΜΕ που εισηγήθηκε μία 48ωρη στις 14 και 15 Μαΐου.

Ωστόσο οι εκπρόσωποι των παρατάξεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ διαφώνησαν σε επί μέρους θέματα, γι΄ αυτό και δεν κατέληξαν σήμερα σε απόφαση για απεργία.

Πανελλαδικές εξετάσεις μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει με εγκύκλιό του για τις βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων μαθητών - αποφοίτων και επισημαίνει ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.

Η εξέταση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄) γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθμ. Φ.253/155439/Β6(ΦΕΚ 2544 Β΄/30-12-2009) Υπουργικής Απόφασης.

Πατήστε εδώ για να δείτε την εγκύκλιο.

Περιέχονται πηροφορίες για :

Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

Β. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Γ. ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ-ΣΧΕΔΙΑ-ΜΟΥΣΙΚΗ)

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Αύξηση αριθμού εισακτέων στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

«Η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Θα φροντίσουμε να προσελκύσουμε τους νέους μας στο ναυτικό επάγγελμα δίνοντάς τους τα απαιτούμενα αυξημένα ποιοτικά εφόδια που πάντα χαρακτήριζαν τον Έλληνα ναυτικό», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, ανοίγοντας τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης το οποίο μεταξύ άλλων αποφάσισε τα εξής:

1) Ο αριθμός των εισαγομένων στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 θα είναι συνολικά 1200 σπουδαστές.

2) Από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα θεσπιστεί ως απαραίτητη προϋπόθεση εισαγωγής στις ΑΕΝ η κατοχή τίτλου σπουδών ή πιστοποιητικού γνώσης της Αγγλικής γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2. Φέτος θα αυξηθεί η μοριοδότηση γνώσης της Αγγλικής γλώσσας για τους υποψηφίους σπουδαστές (εκτός των υποψηφίων που προέρχονται από Πανελλαδικές εξετάσεις).

Δείτε εδώ το δελτίο τύπου.

Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τις θέσεις ανά ειδικότητα, σχολή και κατηγορία για το ακαδημαϊκό έτος 2012-13.