Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2013

Υποψήφιοι ΕΠΑΛ - Οι χαμένοι του σχεδίου ΑΘΗΝΑ

Τι θα γίνει με τις βάσεις των ΕΠΑΛ

Οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις θα μείνουν στην ιστορία καθώς με την εφαρμογή του σχεδίου ΑΘΗΝΑ που είχε ως στόχο την αναμόρφωση - συρρίκνωση του ακαδημαϊκού χάρτη, άλλαξε σε μεγάλο βαθμό τα μηχανογραφικά δελτία και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να δηλώσουν σχολές, που έμαθαν την ύπαρξή τους, λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η διαδικασία συμπλήρωσης μηχανογραφικών δελτίων.

Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ δεν έφερε αλλαγές όμως μόνο στις ονομασίες και στις έδρες σχολών αλλά και στην κατανομή των εισακτέων σ΄ αυτές. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να μη μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναλογικά με την κατάργηση - συγχώνευση τμημάτων ή σχολών, αύξησε τους εισακτέους σε πολλές σχολές. Αυτό βέβαια χαροποίησε τους υποψήφιους αλλά με μια δεύτερη ματιά μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι οι χαμένοι των εξελίξεων, όσο αφορά τους υποψήφιους, είναι οι αυτοί των ΕΠΑΛ. Γιατί όμως;

- Γιατί κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα σαφώς μικρότερο Μηχανογραφικό Δελτίο.

- Γιατί ο αριθμός των εισακτέων από τα ΕΠΑΛ μειώθηκε αφού οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (η ομάδα Α, που είναι και η μεγάλη πλειοψηφία) εισάγονται μόνο στα ΤΕΙ που πολλά από αυτά καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν άρα μειώθηκαν και οι διαθέσιμες θέσεις. Ως αντιστάθμιση γι΄ αυτές τις χαμένες θέσεις αυξήθηκαν οι εισακτέοι σε πολλά Πανεπιστήμια που δεν επηρεάζει τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ.

Όσο αφορά στις βάσεις των υποψηφίων των ΕΠΑΛ και παρατηρώντας τα στατιστικά στοιχεία μπορεί να γίνει η εξής διαπίστωση: Οι υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ είχαν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις ή ανάλογες των περσινών. Άρα οι βάσεις θα έχουν ανοδική τάση (σε γενική εικόνα) αν συνυπολογίσουμε και τον αριθμό εισακτέων στα ΤΕΙ.

Συμπέρασμα: Κατά την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά οι εισακτέοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι σε μικρότερο ποσοστό από τα ΕΠΑΛ σε σχέση με άλλες χρονιές και οι βάσεις κυρίως στα χαμηλόβαθμα ΤΕΙ θα συμπιεστούν προς τα πάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου