Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018

Ο υπουργός Παιδείας για τις Μετεγγραφές Φοιτητών στη Βουλή - Τι είπε για τις επόμενες ενέργειες και τη νέα ρύθμιση με ισχύ από τον Σεπτέμβριο

16 02 18gav omiliaΟ Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στην ομιλία του κατά την τρίτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το Σχέδιο Νόμου ''Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις'', αναφέρθηκε και πάλι στο θέμα των Μετεγγραφών Φοιτητών.

«Καμία οικογένεια δεν θα συντηρεί πάνω από ένα σπίτι εκτός από το δικό της» σημείωσε ο Υπουργός, τονίζοντας ότι οι μετεγγραφές για τα αδέλφια είναι ένα κοινωνικό μέτρο που θα πρέπει να έχει την αποδοχή όλων των κομμάτων του κοινοβουλίου. Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι μελετάται λύση και για τις οικογένειες που η οικονομική τους κατάσταση είναι εξαιρετικά δυσχερής, αλλά στην πόλη που ζουν δεν υπάρχει πανεπιστημιακό τμήμα. «Για τις οικογένειες που έχουν πολύ χαμηλό εισόδημα και τα παιδιά τους σπουδάζουν μακριά από το σπίτι θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάποια -μικρή έστω- αύξηση στο στεγαστικό επίδομα που δικαιούνται. Αυτό είναι κάτι που δεν θα το λύσουμε τώρα, αλλά θα το λύσουμε με τις μετεγγραφές, από τον Σεπτέμβριο και μετά. Αυτά τα παιδιά ούτως ή άλλως ευνοούνται από την γενικότερη ρύθμιση των μετεγγραφών, αλλά θα ευνοηθούν επιπλέον με τροποποιήσεις που θα φέρουμε, γιατί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους είναι εξαιρετικά σοβαρό και εμείς το αναγνωρίζουμε».

Προκήρυξη κατατακτηρίων εξετάσεων για την εισαγωγή αστυνομικών γενικών καθηκόντων, οι οποίοι/ες είναι κάτοχοι πτυχίων Α.Ε.Ι., στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το εκπαιδευτικό έτος 2018

Αποτέλεσμα εικόνας για Προκήρυξη κατατακτηρίων εξετάσεων για την εισαγωγή αστυνομικών γενικών καθηκόντων, οι οποίοι/ες είναι κάτοχοι πτυχίων Α.Ε.Ι., στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το εκπαιδευτικό έτος 2018Προκήρυξη κατατακτηρίων εξετάσεων για την εισαγωγή, καθ’ υπέρβαση, μέχρι 10 αστυνομικών γενικών καθηκόντων, οι οποίοι/ες είναι κάτοχοι πτυχίων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι., στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το εκπαιδευτικό έτος 2018

Δείτε εδώ την προκήρυξη.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Αστυνομικές Σχολές.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

Δεύτερη συνεδρίαση της ΕΜΥ της Βουλής για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής - Ικανοποιημένος ο υπουργός - Την Τρίτη 20/2 και την Πέμπτη 22/2 οι επόμενες συνεδριάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Δεύτερη συνεδρίαση της ΕΜΥ της Βουλής για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Την Τρίτη 20/2 και την Πέμπτη 22/2 οι επόμενες συνεδριάσειςΣε θετικό κλίμα και με σημαντικές συγκλίσεις συνεχίστηκε η συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στη δεύτερη Συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Σήμερα ήταν προγραμματισμένη η ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών προσώπων και φορέων. 

Πλέον, η τρίτη συνεδρίαση με τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20/2/2018 και ώρα 12.00 ενώ έγινε γνωστό ότι η τέταρτη συνεδρίαση είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη 22/2/2018 και ώρα 10.30.

Την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι Φορείς στις τοποθετήσεις τους εξέφρασαν την αποδοχή και χαιρέτησαν ως σύνολο το εγχείρημα της ίδρυσης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την ομιλία του.

«Αυτό δε σημαίνει ότι οι Φορείς αποδέχονται όλες τις λεπτομέρειες του Σχεδίου Νόμου, αλλά έχει σημασία να σημειωθεί η αποδοχή που διατυπώνουν και, επίσης, το γεγονός ότι για το εγχείρημα αυτό υπήρξαν διαβουλεύσεις, συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων», είπε ο Υπουργός σημειώνοντας ότι έχουν μελετηθεί σε βάθος και όλα τα υπομνήματα που έχουν κατατεθεί για το θέμα. Και συμπλήρωσε: «Υπάρχουν διαφοροποιήσεις και προβληματισμοί τόσο σε ακαδημαϊκά όσο και σε εργασιακά ζητήματα. Τα έχουμε καταγράψει και για ορισμένα θα γίνουν άμεσες παρεμβάσεις ενώ άλλα θα μελετηθούν στην πράξη της εφαρμογής του νόμου».

Αντίθετες οι Νομικές Σχολές ΕΚΠΑ και ΑΠΘ στην ίδρυση νέας Νομικής Σχολής - Ποια η αντίδραση του υπουργείου

Αποτέλεσμα εικόνας για Αντίθετες οι Νομικές Σχολές ΕΚΠΑ και ΑΠΘ στην ίδρυση νέας Νομικής Σχολής - Ποια η αντίδραση του υπουργείουΚοινό Ψήφισμα Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ και Νομικής Σχολής ΑΠΘ

Οι Κοσμητείες της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με αφορμή τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την ίδρυση νέας νομικής σχολής, εξέδωσαν το ακόλουθο ψήφισμα:

Οι Νομικές Σχολές του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ, ενστερνιζόμενες και υλοποιώντας εμπράκτως τις αρχές της αξιοκρατίας και της ευγενούς άμιλλας, διακρίθηκαν και διακρίνονται για το εκπαιδευτικό και το ερευνητικό τους έργο σε διεθνές επίπεδο, παρά την δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται και την έλλειψη ουσιαστικής υποστήριξής τους από την πλευρά της πολιτείας.

Εκφράζουν όμως τη λύπη τους για το γεγονός ότι, τη στιγμή που η κυβέρνηση αρνείται να προκηρύξει θέσεις ΔΕΠ στις υπάρχουσες Σχολές, με αποτέλεσμα την αποψίλωσή τους, και ταυτοχρόνως μειώνει τη χρηματοδότησή τους επικαλούμενη έλλειψη χρημάτων, την ίδια αυτή στιγμή ανακοινώνει την ίδρυση μιας νέας Νομικής Σχολής, για την στοιχειωδώς αξιοπρεπή συγκρότηση της οποίας θα χρειαστούν πολλαπλάσιες δαπάνες. 

Εάν η πολιτεία ενδιαφέρεται για τη βελτίωση των συνθηκών της έρευνας και της διδασκαλίας, κρίνει δε ότι υφίσταται σχετική δημοσιονομική δυνατότητα, επιβάλλεται να μεριμνήσει αμέσως ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των υφιστάμενων σχολών και ενδεικτικώς: να επανέλθει κανονικότητα στις προσλήψεις νέου διδακτικού προσωπικού στις υποστελεχωμένες και διαρκώς αποψιλούμενες από προσωπικό - τόσο διδακτικό όσο και διοικητικό - νομικές σχολές, να διασφαλισθούν οι πόροι για τις βασικές τους ανάγκες, όπως η ενημέρωση των βιβλιοθηκών τους, η καθαριότητα και η φύλαξη, να εξασφαλισθεί η νομιμότητα στο περιβάλλον των σχολών και να θεσπισθεί λειτουργικό πλαίσιο που θα κατοχυρώνει την εξωστρέφεια και την αυτονομία τους. 

Προτού αυτές οι προϋποθέσεις πληρωθούν, δεν υφίσταται περιθώριο για τον σχεδιασμό νέων σχολών, οι οποίες μοιραίως θα κληθούν να μοιρασθούν τους ήδη πενιχρούς πόρους.

Απάντηση ΥΠΠΕΘ σχετικά με τις ενστάσεις που εκφράζουν Κοσμητείες Νομικών Σχολών για την ίδρυση Νομικού Τμήματος στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας

Ποιες τροποποιήσεις προωθούνται στη Βουλή για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ

Αποτέλεσμα εικόνας για Ποιες τροποποιήσεις προωθούνται στη Βουλή για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛΣτην παρ. 1 του άρθρου 28 του ν/σ του ΥΠΠΕΘ για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που είναι στη φάση της επεξεργασίας στην ΕΜΥ της Βουλής καθορίζονται ζητήματα των υποψηφίων ΕΠΑΛ για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Πιο συγκεκριμένα:

α) διευκρινίζεται ότι οι κάτοχοι πτυχίου επαγγελματικού λυκείου που αποκτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3475/2006 υπάγονται και αυτοί στην υποπερίπτ. αα΄ της περίπτ. Α΄ της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013, προκειμένου να αρθούν αμφισημίες σχετικά με το ποιοι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Λ. μπορούν να συμμετέχουν στις ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις της υποπερίπτ. αα΄, 

β) αυξάνεται το ειδικό ποσοστό θέσεων της υποπερίπτ. ββ΄ της περίπτ. Α΄ της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 από 1% σε 5%. Η αύξηση του ποσοστού κρίνεται αναγκαία ενόψει της απορρόφησης του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και του Τ.Ε.Ι. Πειραιά, και εν συνεχεία της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, 

γ) καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τα εξεταστέα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητάς τους για την ορθολογικότερη πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στις σχολές και τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με το αντικείμενο των σχολών και των τμημάτων και 

Προς ψήφιση από τη Βουλή η ρύθμιση για τα 4 μαθήματα στις απολυτήριες εξετάσεις ΓΕΛ

Αποτέλεσμα εικόνας για Προς ψήφιση από τη Βουλή η ρύθμιση για τα 4 μαθήματα στις απολυτήριες εξετάσεις ΓΕΛΣτο άρθρο 34 του νομοσχεδίου του ΥΠΠΕΘ για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που έχει κατατεθεί στη Βουλή αναφέρεται σε ζητήματα αξιολόγησης μαθητών Γενικού Λυκείου και κυρίως στον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων για τις απολυτήριες εξετάσεις.

Έτσι λοιπόν:

- Κρίνεται αναγκαίος ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία. 

- Μεγάλη επιβάρυνση προκαλεί το γεγονός ότι στην τελευταία τάξη ΓΕΛ οι μαθητές/τριες έχουν διπλές εξετάσεις (απολυτήριες και εισαγωγικές).

- Για αυτόν τον λόγο μειώνονται σε τέσσερα τα μαθήματα που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕΛ: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία

- Για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄ τετράμηνο.


Δείτε περισσότερες και πιο αναλυτικές πληροφορίες στους συνδέσμους που ακολουθούν.







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018

Μετεγγραφές Φοιτητών - Υπόσχεση Γαβρόγλου για νέα νομοθετική ρύθμιση που θα αφορά τους φοιτητές με χαμηλά εισοδήματα - Από το Σεπτέμβριο η ισχύς της

Αποτέλεσμα εικόνας για Μετεγγραφές Φοιτητών -  νέα νομοθετική ρύθμιση στους φοιτητές με χαμηλά εισοδήματα - Από το Σεπτέμβριο η ισχύς τηςΟ υπουργός Παιδείας κατά τη δευτερολογία του στη σημερινή συνεδρίαση της ΕΜΥ της Βουλής για το σ/ν ''Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις'', αναφέρθηκε στο θέμα των Μετεγγραφών Φοιτητών.

Ο κ. Γαβρόγλου υποσχέθηκε ότι άμεσα θα προωθήσει διάταξη για τους φοιτητές με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα με ισχύ από τον επόμενο Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται ότι με σημερινή ανάρτηση το panelladikes24 επεσήμανε τη μη τήρηση των δεσμεύσεων από το υπουργό προς τους συγκεκριμένους φοιτητές. Δείτε εδώ τη συγκεκριμένη ανάρτηση.

Δείτε μερικά σημαντικά σημεία της δευτερολογίας του υπουργού με την αναφορά στις Μετεγγραφές Φοιτητών

- Πολλές οικογένειες δε μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους λόγω δυσχερειών.


- Γνωρίζουμε το πρόβλημα οικογενειών με σοβαρό οικονομικό πρόβλημα που δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους αλλά ακόμα δεν μπορούμε να το λύσουμε.

- Αισθάνομαι ένοχος και υποσχόμαστε ότι θα φέρουμε νομοθετική ρύθμιση που θα ισχύσει από το Σεπτέμβριο.

Συζητήθηκε για πρώτη φορά στη Βουλή το σ/ν για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής - Τι είπε ο υπουργός Παιδείας

15 02 18morf gavrΠραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το σχέδιο νόμου του ΥΠΠΕΘ ''Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις''.

Η επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής είναι προγραμματισμένη για αύριο Παρασκευή 16/2/2018 και ώρα 09.30. 


Διαβάστε όσα είπε ο Υπουργός κ. Γαβρόγλου κατά την ομιλία του στην ΕΜΥ

Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μια εμβληματική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, είναι αντικείμενο μιας πολύ συστηματικής μελέτης για πολλούς μήνες. Επίσης, είναι αντικείμενο πολύ συστηματικής μελέτης για πολλούς μήνες από μία Επιτροπή, η οποία πραγματικά μόχθησε πάρα πολύ. Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τα μέλη της Επιτροπής η οποία ήταν και σε συνεχή αλληλεπίδραση κι αλληλοενημέρωση με τις Διοικήσεις των δυο ΤΕΙ. Εδώ έχουμε και ομόφωνες αποφάσεις των δύο Συγκλήτων. Επίσης, στο διά ταύτα, βασιστήκαμε και στις αξιολογήσεις που έχει κάνει η ΑΔΙΠ, σε έκθεση βιωσιμότητας και στην εξαιρετικά πλατιά διαβούλευση που έχει γίνει και για πρώτη φορά για τόσον καιρό επί αυτών των θεμάτων.

Σε αυτό θέλω να ξεχωρίσω την πρωτοφανώς θετική συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, πάρα πολλοί Δήμοι της περιοχής, συνέβαλαν στη βελτίωση όχι μόνο πτυχών του εγχειρήματος αλλά προσφέροντας και υλικές υποδομές για το μέλλον. Και αυτό ας το πιστωθούμε συνολικά ως κοινωνία και ας αποτελέσει συνολικά μία απάντηση και ως προς την αγωνία που έχει η κοινωνία μας για την αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018 - Σημαντική ενημέρωση για τις Αιτήσεις - Δηλώσεις, υποψήφιους ΤΕΦΑΑ, Μηχανογραφικά Δελτία και υποψήφιους χωρίς νέα εξέταση (10%)

Αποτέλεσμα εικόνας για Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018 - Σημαντική ενημέρωση για τις Αιτήσεις, υποψήφιους ΤΕΦΑΑ, ΜΤο ΥΠΠΕΘ ενημερώνει για τις τροποποιήσεις στις διαδικασίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών Λυκείων, σχετικά με την Αίτηση - Δήλωση και με το Μηχανογραφικό Δελτίο μετά την δημοσίευση της Φ. 253/16678/Α5/31-1-2018 (ΑΔΑ:6ΒΩ44653ΠΣ-ΣΘΦ) Υπουργική Απόφαση (συνημμένο ΦΕΚ 353 Β΄/2018).

Α) Για την Αίτηση - Δήλωση

1. Όσοι (μαθητές και απόφοιτοι) επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις υποβάλλουν τη σχετική Αίτηση - Δήλωση εντός Μαρτίου, σύμφωνα και με σχετική εγκύκλιο που θα ακολουθήσει στα τέλη Φεβρουαρίου

2. Στην Αίτηση - Δήλωση, όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), πρέπει υποχρεωτικά (αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) να δηλώσουν αυτή την επιθυμία τους, για να συμμετάσχουν στις σχετικές πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα) που απαιτούνται. 

Δηλαδή, υποψήφιος που στην Αίτηση - Δήλωση δεν δήλωσε τα ΤΕΦΑΑ, δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει στα αγωνίσματα τον Ιούνιο και άρα δεν θα μπορέσει να συμπεριλάβει τα ΤΕΦΑΑ στο Μηχανογραφικό του Δελτίο. 

Β) Για το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.)

1. Κατά την υποβολή του Μ.Δ., διασαφηνίζεται ότι ο υποψήφιος δεν μπορεί να δηλώσει Σχολή/Τμήμα/Εισαγωγική κατεύθυνση, όπου ήδη φοιτά. 

Για παράδειγμα, εάν κάποιος ήδη φοιτά στη Νομική Αθήνας, δεν θα μπορεί να δηλώσει το ίδιο Τμήμα (Νομική Αθήνας), αλλά εννοείται ότι μπορεί να δηλώσει τη Νομική Θεσσαλονίκης ή τη Νομική Κομοτηνής. 

2. Όσοι ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση), θα υποβάλουν το Μ.Δ. που αναλογεί στο τελευταίο έτος συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

11 Ερωτήσεις - Απαντήσεις για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

yp 16b 400Γιατί το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρά στο συγκεκριμένο εγχείρημα;

Η πολιτική που εφαρμόζει το ΥΠΠΕΘ ως προς τη διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και τον ρόλο των ΤΕΙ σε αυτόν δεν αποτελεί μία καινοφανή πρωτοβουλία. Εδράζεται στα πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία και στις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Παραδείγματα αναβαθμίσεων Ιδρυμάτων που είχαν παρόμοιο χαρακτήρα με αυτό των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, το λεγόμενο και status upgrade, έχει προηγηθεί σε χώρες όπως η Αγγλία, η Νορβηγία, πρόσφατα στην Αυστρία και Δανία και γενικά σε χώρες όπου η ακαδημαϊκή κατάσταση των εν λόγω Ιδρυμάτων επέβαλε την αναβάθμισή τους.

Στην ίδια ακριβώς φιλοσοφία, η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ) αποτελεί μία εμβληματική πρωτοβουλία του ΥΠΠΕΘ και προκύπτει από την ανάγκη αποκατάστασης της ακαδημαϊκής κανονικότητας στο χώρο των ΑΕΙ. Τα δύο ΤΕΙ της Αττικής έχουν από καιρό υπερβεί την «κλασσική» και νομοθετικά οριοθετημένη αποστολή των ΤΕΙ. Η αναγνώριση αυτής της πραγματικότητας αντανακλάται στις εξωτερικές αξιολογήσεις των δύο Ιδρυμάτων από την ΑΔΙΠ που είχε ως αποτέλεσμα τη θετική βαθμολόγηση στη συμμετοχή τους στη Γενική Συνέλευση του ΕΛΙΔΕΚ, στη συμμετοχή τους σε πληθώρα ερευνητικών προγραμμάτων, στη διεθνή εμπέδωση του ακαδημαϊκού τους κύρους αλλά και στην υποδοχή των αποφοίτων τους στην αγορά εργασίας και σε προγράμματα μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των διδασκόντων έχει διδακτορικό και εξελίσσεται με βάση την ερευνητική δραστηριότητα, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τα αντίστοιχα ΤΕΙ (Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών) της Ευρώπης. Τέλος θα πρέπει επίσης να τονισθεί ότι σε ορισμένα Τμήματα των δύο Ιδρυμάτων η βάση εισαγωγής είναι μεγαλύτερη από αυτή αντίστοιχων Πανεπιστημιακών Τμημάτων της περιφέρειας. Η ίδρυση του ΠΔΑ έρχεται να θεραπεύσει την αναντιστοιχία ανάμεσα στην ακαδημαϊκή πραγματικότητα των δύο Ιδρυμάτων και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

Πρόκειται για απλή μετονομασία; Τι καινούργιο εισάγεται με την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου;

Δεν πρόκειται για μία απλή μετονομασία. Στη διαδικασία ίδρυσης του νέου Πανεπιστημίου υιοθετήθηκε η προώθηση συνεργειών και η αποφυγή επικαλύψεων γνωστικών πεδίων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, από τα 42 Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των δύο Ιδρυμάτων οδηγούμαστε σε ένα νέο Πανεπιστήμιο με 26 Τμήματα, με ισχυροποίηση των ακαδημαϊκών μονάδων και δημιουργία προοπτικών ισχυρής παρουσίας στον ελληνικό και διεθνή χώρο. Οκταμελής επιτροπή Πανεπιστημιακών και εκπροσώπων των ΤΕΙ μελέτησε το ζήτημα επί επτά μήνες και κατέληξε σε συμπεράσματα, την πλειοψηφία των οποίων υιοθέτησε το Υπουργείο στη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου. Τα νέα Τμήματα θα έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και κάποια από αυτά θα θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία, που δεν υπάρχουν ακόμη στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά έχουν αποδείξει τη μεγάλη δυναμική και την προοπτική τους στις εμπειρίες άλλων χωρών.

Υπάρχουν κονδύλια και θέσεις προσωπικού για την υποστήριξη της λειτουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής;