Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Νέο πληροφοριακό υλικό για τα ΕΠΑΛ από το ΥΠΠΕΘ

28 03 17 EPAL LOGOΔείτε στα δύο αρχεία που ακολουθούν πληροφορίες για τα ΕΠΑΛ.

1. Ενημερωτικό ψηφιακό υλικό σε μορφή PDF

2. Ενημερωτικό ψηφιακό υλικό σε μορφή PDF

Επιστολή Μπαξεβανάκη με αφορμή την αποστολή ενημερωτικού ψηφιακού υλικού στα ΕΠΑΛ

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες των Επαγγελματικών Λυκείων 

Θα ήθελα να μοιραστώ ορισμένες σκέψεις και εκτιμήσεις που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και να αναφερθώ σύντομα στο στρατηγικό μας σχεδιασμό για την αναβάθμισή της.

Σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης είναι απόλυτα αναγκαία η στήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος ως κοινωνικού μέτρου που μπορεί να εγγυηθεί ένα οικονομικά και πολιτισμικά βιώσιμο μέλλον. Γι’ αυτό το σκοπό, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι εκπαιδευτικές πολιτικές που ακολουθούνται για την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης που θα ενισχύει τους νέους με γνώσεις και δεξιότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, αλλά και με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Οι μεταβαλλόμενες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες επιβάλλουν τη βελτίωση του περιεχομένου των σπουδών, ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και να προετοιμάζουν με επάρκεια τους μελλοντικούς πολίτες.

Η επαγγελματική εκπαίδευση δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση των όποιων διαρθρωτικών αλλαγών, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας. Δυστυχώς, όμως, από την ίδρυση των τεχνικών επαγγελματικών σχολών και το μετασχηματισμό τους σε επαγγελματικά λύκεια, παρατηρείται κατά την τελευταία εικοσαετία μια σταδιακή υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, απόρροια αναποτελεσματικών εκπαιδευτικών πολιτικών που οδήγησαν στη συνολική αμφισβήτησή της με αποκορύφωμα την κατάργηση σημαντικών τομέων των ΕΠΑ.Λ., τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών, τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού.

Το κατεστημένο αυτό του παρελθόντος επιχειρούμε να αντιστρέψουμε στο Υπουργείο Παιδείας, ανάγοντας την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) σε μια από τις βασικές προτεραιότητες μας, γεγονός που εντάσσεται και στην παγκόσμια ατζέντα για την εκπαίδευση έως το 2030. Με τη θέσπιση διαρθρωτικών αλλαγών, οι οποίες αποτυπώνονται σε ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο, η ΕΕΚ στην Ελλάδα απαντά στους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, δημιουργεί τις προδιαγραφές για να αποτελεί το επαγγελματικό λύκειο ισότιμη επιλογή των αποφοίτων Γυμνασίου, η οποία οδηγεί σε ποιοτικά αναβαθμισμένα μαθησιακά αποτελέσματα, διευρύνει τις δυνατότητες εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια και παρέχει γνώσεις και δεξιότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς εργασίας.

Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, η ΕΕΚ μπορεί να επιτελέσει ένα διττό, επαγγελματικό και κοινωνικό ρόλο, καθιστώντας εφικτή τη δημιουργική συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενθαρρύνοντας τη συλλογική και ατομική βελτίωση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών σε ένα περιβάλλον συλλογικής, συνεργατικής κουλτούρας και παρέχοντας στους απόφοιτους των επαγγελματικών λυκείων εκπαιδευτικά και επαγγελματικά εφόδια που περιορίζουν τις κοινωνικές ανισότητες, μειώνουν την ανεργία, αυξάνουν τις δυνατότητες απασχόλησης και εξασφαλίζουν εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Πιο συγκεκριμένα, οι θεσμικές αλλαγές που έχουμε προωθήσει βάσει εθνικού στρατηγικού πλαισίου για την ΕΕΚ προβλέπουν την αλλαγή της δομής των ΕΠΑ.Λ. με την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, τη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε Πανεπιστήμια & ΤΕΙ και την εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας». Το πρόγραμμα της μαθητείας, που συναντά καθολική αποδοχή από εκπαιδευτικούς και μαθητές και στο οποίο ήδη μετέχουν 1200 απόφοιτοι, αποτελεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που προετοιμάζει τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. για την ομαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας, τους προσφέρει εργασιακή προοπτική, εργασιακή κουλτούρα και εμπειρία και επιδρά θετικά στη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη.

Καταλήγοντας, θα ήθελα να επισημάνω τη αναγκαιότητα να ευαισθητοποιηθούμε και να στηρίξουμε όλοι την προσπάθεια αυτή ανάδειξης και αναβάθμισης τόσο των Επαγγελματικών Λυκείων όσο και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με αίσθημα συλλογικής ευθύνης. Ευχαριστώ, επομένως, τον κάθε εκπαιδευτικό, γονιό και μαθητή ξεχωριστά και προσκαλώ όλους να εντείνουν την καθημερινή προσπάθεια να καταστούν τα ΕΠΑ.Λ. από μια επιλογή ανάγκης όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, σε μια συνειδητή επιλογή για τους νέους και να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών/-τριών που επιλέγουν το Επαγγελματικό Λύκειο, ως ένα σχολείο με προοπτική και όραμα.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι σε όλες και σε όλους καλή δύναμη στο έργο σας και διαβεβαιώνω ότι όλοι εμείς στο Υπουργείο Παιδείας θα σταθούμε αρωγοί και συμπαραστάτες, με όραμα ένα Επαγγελματικό Λύκειο που αρμόζει στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Μπαξεβανάκης, Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών από την Κύπρο

Αποτέλεσμα εικόνας για μετεγγραφές φοιτητών από την ΚύπροΟ Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου υπέγραψε υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές Κυπρίων φοιτητών.

Αναμένεται η δημοσίευση της συγκεκριμένης  Υ.Α. σε ΦΕΚ. 

Το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ναυτιλιακός Οικονομολόγος

201303141052214970Η παγκοσμιοποίηση της διεθνούς οικονομίας και οι απαιτήσεις των διεθνών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία αύξησαν τις ανάγκες για παρουσία εξειδικευμένων και πολύπλευρα καταρτισμένων ναυτιλιακών οικονομολόγων.

Ο ναυτιλιακός οικονομολόγος (maritime economist) μελετά και αναλύει τους οικονομικούς και μη παράγοντες που εμπλέκονται και διαμορφώνουν την αγορά της δια θαλάσσης μεταφοράς αγαθών και ανθρώπων. 

Ο ναυτιλιακός οικονομολόγος εξετάζει επίσης τις τεχνικές χρηματοδότησης στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας και προτείνει τρόπους βελτίωσής της.

Ενδεικτικά, ένας ναυτιλιακός οικονομολόγος μπορεί να εξελιχθεί ως:

DPA (Designated Person Ashore - Εξουσιοδοτημένο Πρόσωπο στην Ξηρά)

Υπεύθυνος για τη διασφάλιση της λειτουργίας του πλοίου και για τη δημιουργία συνδέσμου μεταξύ της εταιρείας και πλοίου. Η ευθύνη και η αρμοδιότητα του εξουσιοδοτημένου προσώπου θα πρέπει να περιλαμβάνει την παρακολούθηση των θεμάτων ασφάλειας και πρόληψης της ρύπανσης από τη λειτουργία κάθε πλοίου, να μεριμνά για την εφαρμογή επαρκών πόρων και υποστήριξη στην ξηρά.

Στέλεχος ναυτιλιακών επιχειρήσεων

Συγκεκριμένα ένα Στέλεχος Ναυτιλιακής Εταιρείας ασχολείται με τη μελέτη, την οργάνωση και τη διοίκηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, των θαλάσσιων μεταφορών και του εμπορίου. Επίσης διαχειρίζεται εξειδικευμένες οικονομικές λειτουργίες των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και τη χρηματοδότηση.

Πράκτορας πλοίων

Ο Πράκτορας Πλοίων αντιπροσωπεύει στο λιμάνι την πλοιοκτήτρια εταιρεία διεκπεραιώνοντας σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές όλες τις γραφειοκρατικές, οικονομικές και λοιπές εκκρεμότητες.

Ναυτιλιακός δικηγόρος - νομικός σύμβουλος

Ο Ναυτιλιακός Δικηγόρος ασχολείται με γνωμοδοτικές υπηρεσίες και προσφυγή στο δικαστήριο για όλες τις πτυχές του ναυτικού δικαίου και δικαίου της θάλασσας και για θέματα διάσωσης, ρυμούλκησης, ατυχημάτων, θαλάσσια ασφάλειας, αποζημιώσεων, διαιτησία, σύνταξη ναυλοσύμφωνων και φορτωτικών κ.α.

Ναυλωτής

Αντίστοιχα ένας Ναυλωτής ασχολείται με την αναζήτηση ναύλων για τα πλοία και τα φορτία από τη διεθνή ναυλαγορά.

Υπεύθυνος λογιστηρίου

Ένας λογιστής σε καθημερινή βάση ασχολείται με όλες τις εμπορικές και οικονομικές πράξεις ενός οργανισμού, μιας επιχείρησης, κρατικής υπηρεσίας ιδιώτη κλπ. Ο λογιστής είναι επίσης υπεύθυνος για: α) Την οργάνωση του λογιστηρίου και την διαμόρφωση του λογιστικού συστήματος β) Την άσκηση εσωτερικού ελέγχου στα οικονομικά της επιχείρησης γ) Την σύνταξη προϋπολογισμών και την άμεση συνεργασία με την διεύθυνση της εταιρείας για την πορεία της οικονομικής της κατάστασης δ) Για την έκδοση και την υπογραφή του ισολογισμού και την καθοδήγηση της εταιρίας σε θέματα οικονομικής πολιτικής.

Τροφοδότης πλοίων

Είναι ο υπάλληλος εταιρείας με αντικείμενο την τροφοδοσία των πλοίων. Φροντίζει να ενημερωθεί σχετικά με τις ανάγκες ενός πλοίου, φτιάχνει τις λίστες με τα υλικά που χρειάζονται, και φροντίζει για την προμήθειά τους και τη γρήγορη παράδοσή τους στο πλοίο.

Υπεύθυνος marketing και επικοινωνίας

Σχεδιάζει τη στρατηγική Marketing και τις τακτικές ενέργειες σύμφωνα με την επιχειρηματική στρατηγική. Αναπτύσσει και υλοποιεί προγράμματα δημιουργίας ή ενίσχυσης της ζήτησης και σχεδιάζει τις ενέργειες προώθησης με γνώμονα τη συνεχή αναβάθμιση της εταιρικής εικόνας. Καλλιεργεί σχέσεις με Μ.Μ.Ε. και προωθεί τη δημοσιότητα, οργανώνει εκδηλώσεις, δημιουργεί έντυπα και ψηφιακά ή οπτικο-ακουστικά υλικά ενώ δημιουργεί και υλοποιεί προγράμματα χορηγιών.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ ΓΕΛ

Αποτέλεσμα εικόνας για Προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ ΓΕΛΔείτε προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ Ημερησίου Γενικού Λυκείου καθώς και τις αναλυτικές-υποδειγματικές λύσεις τους από τον Μαθηματικό Περιηγητή.



Δείτε εδώ περισσότερα θέματα για όλα τα μαθήματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Τρόπος εξέτασης πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ΕΠΑΛ - Τι άλλο πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι

Αποτέλεσμα εικόνας για Τρόπος εξέτασης πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ΕΠΑΛ - Τι άλλο πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοιΔείτε πως θα είναι διαμορφωμένα τα θέματα των μαθημάτων ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Πατήστε εδώ.

Δείτε επίσης:












Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αριθμός εισακτέων σε 10 ομάδες δημοφιλών πανεπιστημιακών τμημάτων - Πίνακας

Δείτε στον πίνακα που ακολουθεί τη διαφορά εισακτέων μεταξύ των ετών 2016 και 2017 σε 10 ομάδες δημοφιλών πανεπιστημιακών τμημάτων. Πρόκειται για σπουδές:

- Ιατρικής, - Βιολογίας, - Νομικής, - Μηχανολόγων Μηχανικών, - Πολιτικών Μηχανικών, 
- Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, - Χημικών Μηχανικών, - Φυσικής, - Χημείας, - Μαθηματικών.
Πανελλαδικές: Δείτε που θα εκτοξευτούν οι βάσεις και που θα πέσουν (πίνακας)
Ο πίνακας είναι από την ΗΜΕΡΗΣΙΑ.

Δείτε επίσης:













Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.




Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Διαγωνίσματα στο μάθημα ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ - Περιλαμβάνονται και προτεινόμενες απαντήσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Διαγωνίσματα στο μάθημα ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ - Περιλαμβάνονται και προτεινόμενες απαντήσειςΤο panelladikes24 για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων της Ο.Π. ''Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής'', σας παρουσιάζει έξι (6) διαγωνίσματα στο μάθημα ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ καθώς και τις προτεινόμενες απαντήσεις από τον οικονομολόγο - εκπαιδευτικό Γ. Καμαρινό.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο: ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο: ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ 


ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ 


Δείτε εδώ περισσότερα θέματα για όλα τα μαθήματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αποτελέσματα ΠΚΕ υποψηφίων για την εισαγωγή πτυχιούχων ΑΕΙ στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με κατατακτήριες εξετάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για πυροσβεστικες σχολες προκηρυξη αποτελεσματα πκεΚυρώθηκαν οι πίνακες ικανών και μη ικανών υποψηφίων που καταρτίστηκαν από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού, για τον διαγωνισμό εισαγωγής πτυχιούχων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, με κατατακτήριες εξετάσεις.

Αναλυτικά η απόφαση εδώ.

Σημειώνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής στις κατατακτήριες (γραπτές) εξετάσεις έχουν μόνο οι υποψήφιοι που κρίθηκαν ικανοί στις ΠΚΕ. Οι συγκεκριμένες εξετάσεις έχουν οριστεί για τις 26 Μαρτίου 2017. Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες.

Δείτε τη νομοθεσία και ειδήσεις για τις κατατακτήριες εξετάσεις στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας όπως τις έχει καταγράψει το panelladikes24









Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017

Απάντηση του ΥΠΠΕΘ για τα δημοσιεύματα περί του αριθμού εισακτέων - 20.000 λιγότερες θέσεις πρότειναν τα ΑΕΙ

550x400 foitites amfitheatroΣε απάντηση δημοσιευμάτων που δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις για την υπουργική απόφαση που καθορίζει τον αριθμό εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 διευκρινίζουμε τα εξής:

1. Ο χρόνος δημοσίευσης της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης ορίζεται από νόμο και μάλιστα από νόμο που έχει ψηφιστεί πριν να αναλάβει την εξουσία η σημερινή κυβέρνηση. Επίσης καθορίζεται από παλαιότερη νομοθεσία η χρονική στιγμή που καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλουν τις αιτήσεις-δηλώσεις τους. Γι’ αυτόν τον λόγο πάντα οι αιτήσεις-δηλώσεις προηγούνται της έκδοσης της υπουργικής απόφασης του αριθμού των εισακτέων.

2. Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων για το 2017-2018 (παρά τα αιτήματα των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων για μεγάλη μείωση των εισακτέων) έχει μειωθεί μόνο κατά 500 θέσεις: είναι 69.150, έναντι 69.650 που ήταν την προηγούμενη χρονιά, όπως δείχνει ο επόμενος πίνακας:

Πρόταση ΠανεπιστημίωνΥπουργική Απόφαση 2017Υπουργική Απόφαση 2016
29.91542.51043.520
Πρόταση Τ.Ε.Ι.Υπουργική Απόφαση 2017Υπουργική Απόφαση 2016
19.71026.64026.130


3. Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη καταρχάς οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας, εξ ου και επιδιώχθηκε η προσθήκη νέων τμημάτων τουρισμού και η ενίσχυση των τμημάτων που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα και την πληροφορική. 

Δεύτερο κριτήριο ήταν η ανάγκη να αποκατασταθεί μια ισορροπία στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα ήταν ευνοημένοι/ες οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών, καθώς μπορούσαν να διεκδικήσουν αναλογικά περισσότερες θέσεις. Έγινε λοιπόν προσπάθεια να αυξηθούν οι θέσεις που προσφέρονται στους υποψήφιους των δύο άλλων Ομάδων Προσανατολισμού. 

Ένα τρίτο κριτήριο ήταν οι εισηγήσεις των τμημάτων των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων. Όσον αφορά τις προτάσεις των ελάχιστων τμημάτων που ζητούσαν αύξηση, αυτές υιοθετήθηκαν όλες επακριβώς. Όσον αφορά τις προτάσεις των τμημάτων που ζητούσαν μείωση (που αποτελούσαν και τη συντριπτική πλειοψηφία), αυτές εξετάστηκαν υπό το πρίσμα της διατήρησης ενός υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου σπουδών. Έτσι, όπου κρίθηκε βάσιμη η αιτιολογία της πρότασης μείωσης, ιδίως σε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθημάτων των οποίων η διδασκαλία απαιτεί τη χρήση εργαστηρίων, ικανοποιήθηκαν μερικώς τα αιτήματα των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ο αριθμός εισακτέων μειώθηκε αλλά κατά πολύ λιγότερο από όσο ζητήθηκε.

Ενδεικτικά ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

- Το ΑΠΘ (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) είχε προτείνει φέτος την εισαγωγή 3.820 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 5.600 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 6.000 υποψηφίων.

- Το ΕΚΠΑ (Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) είχε προτείνει την εισαγωγή 4.505 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 5.245 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 5.455 υποψηφίων.

- Το ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) είχε προτείνει την εισαγωγή 860 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 1.080 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 1.230 υποψηφίων.

- Το ΤΕΙ Αθηνών είχε προτείνει την εισαγωγή 1.980 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 3.075 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 3.275 υποψηφίων.

Η μερική αποδοχή της πρότασης των συγκεκριμένων ιδρυμάτων αφορά κυρίως τμήματα με πολλά εργαστηριακά μαθήματα, όπως φαίνεται από τους παρακάτω ενδεικτικούς πίνακες:


Αριθμός εισακτέων
Πρόταση ΑΕΙΑπόφαση Υπουργείου
ΑΠΘ3.8205.600
Ιατρική Σχολή70130
Οδοντιατρική3070
Φαρμακευτική4570
Τμήμα Χημικών Μηχανικών5590
Τμήμα Χημείας120150
Αριθμός εισακτέων
Πρόταση ΑΕΙΑπόφαση Υπουργείου
ΕΚΠΑ4.5055.245
Ιατρική Σχολή120140
Οδοντιατρική7080
Τμήμα Φαρμακευτικής6095
Τμήμα Χημείας4075
Αριθμός εισακτέων
Πρόταση ΑΕΙΑπόφαση Υπουργείου
ΕΜΠ8601.080
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών6080
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών170220
Χημικών Μηχανικών80100

Στόχος του υπουργείου είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες εκπαίδευσης και οι υποδομές στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα, ώστε να μπορούν όσο γίνεται περισσότεροι μαθητές και περισσότερες μαθήτριες να σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν και να αποκτούν την επιστημονική κατάρτιση υψηλού επιπέδου που θα διασφαλίζει ότι θα μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους προς όφελος και των ίδιων αλλά οπωσδήποτε και των συμπολιτών τους. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται όλες οι προσπάθειές του, παρά την οικονομική δυσπραγία. 

Δείτε επίσης:












Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.