Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

Αύριο η συζήτηση και η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του ΥΠΠΕΘ - Λεπτομέρειες

Αποτέλεσμα εικόνας για «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις»Την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017 έχει οριστεί μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις». 

Επισημαίνεται ότι το ως άνω σχέδιο νόμου έχει χαρακτηρισθεί από την Κυβέρνηση ως επείγον, συζητήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 6 και 7 Φεβρουαρίου 2017 και πλέον εισάγεται στην ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.

Δείτε εδώ όλο το νομοσχέδιο.

Κατάθεση Σ/Ν στη Βουλή από το ΥΠΠΕΘ (δείτε το σ/ν με όλα τα άρθρα και την αιτιολογική έκθεση)











Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Εξεταζόμενα μαθήματα και διαδικασία για τις κατατακτήριες στην Πυροσβεστική Ακαδημία

Αποτέλεσμα εικόνας για Εξεταζόμενα μαθήματα και διαδικασία για τις κατατακτήριες στην Πυροσβεστική ΑκαδημίαΕξεταζόµενα µαθήµατα και διαδικασία διενέργειας κατατακτηρίων εξετάσεων για την εισαγωγή στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδηµίας πτυχιούχων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών και Τεχνολογικών Ιδρυµάτων ως Δόκιµων Ανθυποπυραγών

Η επιλογή των υποψηφίων πτυχιούχων Ανώτατων Εκπαιδευτικών και Τεχνολογικών Ιδρυµάτων για τη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδηµίας γίνεται αποκλειστικά κατόπιν κατατακτηρίων εξετάσεων σε θέµατα ανάπτυξης ή πολλαπλών επιλογών στα ακόλουθα µαθήµατα: α. Στοιχεία Φυσικής και Χηµείας. β. Δηµόσιο Δίκαιο. γ. Πολιτική Οικονοµία. 

Πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαδικασία στην KYA που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄ 307/2017.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μετατίθενται οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις ΓΕΛ από τον Σεπτέμβριο στον Ιούνιο

Αποτέλεσμα εικόνας για Μετατίθενται οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις ΓΕΛ από τον Σεπτέμβριο στον ΙούνιοΣτο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις» συμπεριλήφθηκε τροπολογία σύμφωνα με την οποία μετατίθενται οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις ΓΕΛ από τον Σεπτέμβριο στον Ιούνιο.

Πατήστε εδώ για να δείτε την τροπολογία με την αιτιολογική έκθεση.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Συνέντευξη του πρόεδρου του ΙΕΠ για τις αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

kouzelis 550 400Το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσδιορίζει κατηγορηματικά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γ. Κουζέλης: 

- Έως το τέλος της χρονιάς οι μαθητές που τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου θα ξέρουν τι σύστημα θα έχουν μπροστά τους.

- Οι λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις επιλογές μαθημάτων θα οριστικοποιηθούν αργότερα.

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην «Εφ.Συν.» δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα αλλά και επικρίσεις για τις αλλαγές σε Λύκειο και Εξεταστικό, ενώ αποκαλύπτει και εξηγεί το περιεχόμενο των αλλαγών που επιχειρούνται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

• Γιατί αποφασίσατε να καταθέσετε μία πιο γενική πρόταση για τις αλλαγές σε Λύκειο και σύστημα εισαγωγής; Ποιες ενστάσεις συμμερίζεστε και ποιες όχι;

Ο υπουργός μας ανέθεσε να μελετήσουμε όλη την προηγούμενη συζήτηση για το Λύκειο και το εξεταστικό στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου και της Επιτροπής Μορφωτικών.

Εμείς, στο πλαίσιο της προετοιμασίας, έχουμε επεξεργαστεί και την υλοποίηση άρα και τα ωρολόγια προγράμματα.

Οταν, λ.χ., μιλάμε για έναν κορμό με λίγα μαθήματα, θα έπρεπε να δούμε πώς θα υλοποιηθεί - και δεν έχουμε μόνο ένα, αλλά περισσότερα σενάρια.

Βέβαια, όπως λέει και ο υπουργός, η πρόταση του ΙΕΠ μπορεί να επιτρέπει βελτίωση. Εγώ κατανοώ κάποιες ενστάσεις, άλλες λιγότερο, άλλες περισσότερο.

Συμμερίζομαι την ανάγκη να αποσαφηνιστεί γιατί η Α΄ Λυκείου πρέπει να ανήκει στο Λύκειο και όχι στο τετραετές γυμνάσιο.

Η μελέτη, όμως, έδειξε πως λόγω ανεπαρκών υποδομών δεν είναι εύκολη η δημιουργία του τετραετούς γυμνασίου.

Επιπλέον, εμείς σκεφτήκαμε την Α΄ Λυκείου όχι ως κατάληξη βαθμίδας αλλά ως αφετηρία. Εξάλλου, η πρότασή μας για υποχρεωτικότητα αφορά όλο το Λύκειο.

Μια ένσταση που επίσης αντιλαμβάνομαι αφορά το σύστημα εισαγωγής και τον συσχετισμό βαθμολογίας Απολυτηρίου και γραπτών πανελλαδικών εξετάσεων.

Δεν επιμένουμε στην ακριβή στάθμιση 80%-20%. Μπορεί να θέλει περισσότερο έλεγχο και μελέτη. Ενδεικτικά αναφέρω πως στις πρώτες συζητήσεις για το θέμα και με δεδομένη την προοπτική της πολυκλαδικότητας, πολλοί συνάδελφοι από την τεχνική εκπαίδευση επισήμαναν πως θα δυσκολευτούν πολύ τα παιδιά από αυτά τα Λύκεια.

Αν λέγαμε από τώρα 50%-50%, πράγματι έτσι θα γινόταν. Λογική μας είναι όχι να αποκλείσουμε παιδιά, αλλά να ενισχύσουμε το Λύκειο και ταυτόχρονα τη σφραγίδα του στο Πανεπιστήμιο.

• Από τη συζήτηση στην Επιτροπή θα προκύψει το τελικό σχέδιο για το σύστημα εισαγωγής ή θα απαιτηθεί ευρύτερο χρονικό διάστημα για να προσδιοριστούν με ακρίβεια οι αλλαγές;

Μέχρι το τέλος της χρονιάς οι μαθητές θα ξέρουν τι είδους σύστημα θα έχουν μπροστά τους. Η ακρίβεια και η λεπτομέρεια θα αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις επιλογές μαθημάτων, τον τρόπο δηλαδή που οι ίδιοι θα οικοδομούν το πρόγραμμά τους στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Ως προς αυτό, υπάρχει το πλεονέκτημα ότι έχουμε ακόμα μία χρονιά για να το οριστικοποιήσουμε. Η δε Α΄ Λυκείου έχει ελάχιστη διαφορά με τη σημερινή.

Συνεπώς, τα παιδιά θα ξέρουν από φέτος σε τι είδους Λύκειο προχωρούν και σε τι σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια. Εμείς, αν και έχουμε επεξεργαστεί με ακρίβεια και το σύστημα εισαγωγής, δεν το καταθέσαμε.

Ακριβώς γιατί θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει συζήτηση για τη μορφοποίηση των τελικών αντιλήψεων για το τι σημαίνει πρόσβαση στην τριτοβάθμια.

Το πόρισμα, πάντως, από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων δεν θα αργήσει. Εμείς παρακολουθούμε στενά τη συζήτηση για να κάνουμε τη σταδιακή συγκεκριμενοποίηση και να δώσουμε το πόρισμα στον υπουργό βάσει του οποίου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

• Έχει γίνει σαφές πως, ανεξαρτήτως αλλαγών, η πρόσβαση στην τριτοβάθμια συμπεριλαμβάνει πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα. Εκτός από τα Νέα, που κι εσείς προτείνετε, ο υπουργός έχει μιλήσει για Ιστορία, Μαθηματικά και μία ξένη γλώσσα. Το Ινστιτούτο αναφέρεται σε δύο μαθήματα επιλογής, αλλά με σαφή επιστημονικό προσανατολισμό, και ένα ελεύθερης επιλογής που συνδυαζόμενο θα δίνει εναλλακτική πρόσβαση σε άλλο Ιδρυμα. Εξηγήστε μας τον λόγο διαφοροποίησης.

Μία από τις πιο κρίσιμες αφετηριακές υποθέσεις για τη δομή των τεσσάρων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου -και γνωρίζουμε από όλη τη σύγχρονη επιστημονική συζήτηση ότι είναι σημαντικό- είναι ότι μιλάμε για τέσσερα πεδία επιστημών και γνωστικών ικανοτήτων. Συμμερίζομαι πλήρως την άποψη του υπουργού για τις ξένες γλώσσες.

Αλλωστε, στο σχέδιό μας λαμβάνουμε υπόψη τις προωθούμενες ρυθμίσεις και προβλέπουμε πιστοποίηση της κατοχής της πρώτης ξένης γλώσσας ήδη στην Α΄ Λυκείου.

Δεν έχουμε διαφωνία στη σκέψη για μαθήματα που αποτελούν τους κεντρικούς άξονες, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά και η Ιστορία και περίπου αυτή είναι η λογική για τον κορμό των μαθημάτων στη Β΄ Λυκείου.

Στη Γ΄ Λυκείου, όμως, αποφασίσαμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα να επενδύσουν στα ενδιαφέροντά τους και να προσανατολιστούν στις σπουδές που θέλουν ν’ ακολουθήσουν.

Για παράδειγμα, αξίζει να υποστηρίξουμε την κλίση κάποιων παιδιών στη μουσική αλλά και να ενισχύουμε παράλληλα τις δυνατότητές τους στα Μαθηματικά για να μπορέσουν να σπουδάσουν στο Πολυτεχνείο.

• Τελικά, η πρότασή σας πόσο κοντά ή μακριά είναι από το Μπακαλορεά;

Το Ι.Β. έχει ορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία είναι δύσκολο -και δεν θα έπρεπε- να υλοποιηθούν στο δημόσιο σχολείο. Πρόκειται για σχολεία μεγάλων διακρίσεων. Και όποιος εκπαιδευτικός έχει δουλέψει σε τέτοια σχολεία, το ξέρει.

Είναι ένα πολύ καλό σύστημα για μια ομάδα εξαιρετικών μαθητών, αλλά κακό για μια ομάδα μέτριων μαθητών.

Ταυτοχρόνως, στηρίζεται σε μαθησιακές και εκπαιδευτικές διαδικασίες τις οποίες το ελληνικό σύστημα δεν είναι έτοιμο ακόμα να συμπεριλάβει. Οπως η έκταση των ατομικών εργασιών.

Λαμβάνουμε μεν πρόνοια ώστε να αρχίσουν να εντάσσονται στο σύστημα, αλλά δεν έχουμε ούτε εφοδιασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό ούτε την απαιτούμενη προετοιμασία από τις προηγούμενες τάξεις.

Υπάρχουν βέβαια χαρακτηριστικά του ΙΒ που πρέπει να αξιοποιήσουμε, όπως η επένδυση στις επιλογές των μαθητών, η αξιοποίηση των ενδιαφερόντων τους και η δυνατότητα καλλιέργειας των διαφορετικών κλίσεών τους.

• Εχετε πει ότι τα προγράμματα σπουδών για Θρησκευτικά και Ξένες Γλώσσες θα προηγηθούν των υπολοίπων. Πότε θα είναι έτοιμα τα νέα βιβλία;

Τον Σεπτέμβριο θα στείλουμε στα σχολεία τα καινούργια βιβλία των θρησκευτικών για όλες τις τάξεις και των Μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού. Αν προλάβουμε θα στείλουμε και των Μαθηματικών της Β΄ τάξης Δημοτικού.

Αν όχι, τότε θα σταλεί εγκύκλιος με όλες τις διορθώσεις και οδηγίες διδασκαλίας.

Σε ό,τι αφορά τις ξένες γλώσσες, θα ήθελα να σημειώσω ότι ενώ έχουμε ήδη εκσυγχρονισμένα προγράμματα δεν προχωρούν πολύ γρήγορα, καθώς, λόγω περιορισμένου αριθμού σε προσωπικό, δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί στα σχολεία η διαδικασία ένταξης των μαθητών στα επίπεδα γλωσσομάθειας όπως αυτά ορίζονται από το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο (είναι μια εξάβαθμη κλίμακα).

Εμείς, από την άλλη, πρέπει να επισπεύσουμε τις διαδικασίες έκδοσης βιβλίων για όλες τις βαθμίδες. Υπάρχουν τάξεις χωρίς βιβλίο δεύτερης ξένης γλώσσας.

• Ποια θα είναι η φυσιογνωμία και ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών;

Τα νέα βιβλία έχουν χαρακτήρα φακέλου. Θα περιλαμβάνουν όλα τα υλικά που θεωρούμε ότι ανταποκρίνονται στον κορμό των καινούργιων προγραμμάτων σπουδών.

Δηλαδή, πηγές, κείμενα αναφοράς, παραδείγματα βιωματικά, υλικό της θεολογικής επιστήμης και της ορθόδοξης παράδοσης καθώς και ασκήσεις-ερωτήσεις για τους μαθητές σχετικά με τη διοργάνωση του μαθήματος.

Είναι βιβλία με πολύ μεγάλη χρήση υλικού, εικόνας, λογοτεχνικών αναφορών, παραδόσεων, πολιτισμικών δεδομένων και αυτό τα συνδέει με τη λογική των νέων προγραμμάτων σπουδών.

• Μπορεί να χαρακτηριστεί ως μάθημα θεολογίας με έμφαση στη θρησκειολογία;

Οχι, γιατί δεν είναι αυτός ο κορμός του προγράμματος σπουδών. Είναι μάθημα με ορθόδοξο άξονα αλλά έχει πλέον ανοίγματα στα κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα των μαθητών. Τα στέλνουμε τον Σεπτέμβρη στα σχολεία για να τα δοκιμάσουμε.

• Και πώς θα ενταχθεί στο πρόγραμμα της Β΄ και Γ΄ Λυκείου; Υπάρχει ασυμβατότητα, ακόμα και τεχνική. Η πολιτική συμφωνία, όμως, πρωθυπουργού - αρχιεπισκόπου το θέλει υποχρεωτικό.

Θεωρώ πως αν δεν διδάσκεται εναλλακτικά, χάνονται ευκαιρίες για την ίδια τη θεματολογία. Αν, όμως, η πολιτική αρχή επιμείνει, τότε το μάθημα θα εισαχθεί στο νέο πρόγραμμα ως έχει στο ισχύον.

• Με την Ιστορία τι γίνεται; Πώς θα προχωρήσουν οι αλλαγές; Πρόκειται για ναρκοπέδιο… Πώς θα το περάσετε;

Πρέπει να ξαναδούμε κάποια βιβλία που είναι προβληματικά και έχουν λογική αντιμετώπισης της Ιστορίας απολύτως παρωχημένη.

Τα παιδιά δεν ξέρουν τίποτα για το σήμερα και τίποτα για τη διεθνή κατάσταση. Βλέπουν τον Σύρο και δεν καταλαβαίνουν πώς η Ιστορία τον έφερε εδώ. Είμαστε η μόνη χώρα που στην ουσία δεν διδάσκεται ο 20ός και ο 21ος αιώνας.

Εχουμε αναθέσει μελέτη σε επιτροπή με επικεφαλής τον ιστορικό Πολυμέρη Βόγλη, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και της μελέτης των προγραμμάτων (στην επιτροπή υπό τον Δημήτρη Σωτηρόπουλο) επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου.

Η επιτροπή θα ελέγξει όλες τις προηγούμενες παρεμβάσεις προκειμένου να καταθέσει ένα νέο πλαίσιο προγράμματος σπουδών. Για όλες τις τάξεις.

Ξαναπιάνουμε, δηλαδή, το νήμα από εκεί. Πριν από τις παρεμβάσεις, οι οποίες είχαν προφανώς ιδεολογικοπολιτικά χαρακτηριστικά.

Θα πρέπει να δοκιμάσουμε μια νέα προσέγγιση της Ιστορίας στο σχολείο και κατ’ αυτό το πλαίσιο των νέων προγραμμάτων δεν θα ταυτίζεται με τίποτα προηγούμενο.

Θα βασίζεται κατά πρώτο λόγο στη σύγχρονη αντίληψη περί διδακτικής της Ιστορίας, εξ ου και η επιτροπή του ΙΕΠ. Θα συνεργαστούν οι Χριστίνα Κουλούρη, Γιώργος Κόκκινος, Αγγελος Παληκίδης και Κώστας Κασβίκης, όλοι τους ειδικοί στη διδακτική της Ιστορίας.

Τα νέα προγράμματα θα χρειαστεί να κάνουν μια τομή στον τρόπο διδασκαλίας. Θα χρειαστεί να εισάγουν τους μαθητές στο πνεύμα της διερεύνησης γεγονότων και περιόδων, να τους προβληματίζουν για τον τρόπο δουλειάς του ιστορικού, αλλά κυρίως να τους δίνουν τη δυνατότητα, σε συνδυασμό με τις άλλες κοινωνικές επιστήμες, να αντιλαμβάνονται ιστορικές διαδικασίες και μεταβολές, να αντιλαμβάνονται τον κόσμο στον οποίο ζουν ως κόσμο που προήλθε από τέτοιες εξελίξεις και συνδέεται με άλλες.

• Η ίδια σύγχρονη αντίληψη θα διατρέξει όλα τα νέα προγράμματα σπουδών; Ηδη έχουμε αντιδράσεις για την τύχη της «Αντιγόνης» εξαιτίας των αλλαγών στη Β΄ Λυκείου.

Το ΙΕΠ έως τον Ιούνιο έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας μια πολύ σημαντική αποστολή. Θα ελέγξει όλα τα προγράμματα σπουδών, όλων των βαθμίδων, και θα καταθέσει προτάσεις ριζικής βελτίωσης με την παράλληλη αξιοποίηση, φυσικά, των προηγούμενων προγραμμάτων. Προτεραιότητα θα δοθεί στις ενότητες Γλώσσας και Ιστορίας.

Η πρώτη λόγω του ότι διαπιστώνονται κενά στην κατανόηση και παραγωγή επιχειρημάτων αλλά και λόγω του εγχειρήματος της ενοποίησης του μαθήματος.

Σκοπός, να μεταφερθεί υλικό των Αρχαίων στο μάθημα των Νέων, να μελετώνται σημαντικά κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στο σημερινό πλαίσιο, αλλά και να υπάρχει δείγμα ιστορικών μορφών γλώσσας και στα Νέα Ελληνικά.

Είναι τελείως εκτός λογικής και αδιανόητη η καταγγελία για την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Πρόκειται για υπόδειγμα κατασκευής και προπαγανδιστικής χρήσης ενός μυθεύματος. Καμιά απολύτως βάση δεν έχει.

Οχι μόνο διατηρείται η μελέτη του κειμένου στο πρωτότυπο στο μάθημα, αλλά, κατά την πρότασή μας, γίνεται εμβάθυνση στα κρίσιμα φιλοσοφικά και κοινωνικά νοήματά του και στο μάθημα της Γλώσσας του κορμού. Αφορμή της κατασκευής με την οποία καταγγέλλεται το ΙΕΠ φαίνεται πως αποτέλεσε η πρότασή μας για τη Β΄ Λυκείου.

Οτι δηλαδή προτείνουμε έναν κορμό 4 μαθημάτων, ένα από τα οποία είναι η Γλώσσα, και κατευθύνσεις επιλογής του ενδιαφέροντος των μαθητών, οι οποίες συνεχίζονται και εμβαθύνονται στη Γ’ Λυκείου.

Αυτό επιτρέπει κάτι που σχεδόν μόνο στην Ελλάδα δεν γινόταν, να μάθει δηλαδή ένας μαθητής, που πραγματικά το θέλει, καλά Αρχαία, να αποκτήσει μια σφαιρικότερη αντίληψη και κατανόηση της γλώσσας αυτής σε μαθήματα συστηματικά, 4 ωρών στη Β΄ και 6 στη Γ΄ Λυκείου. Και παράλληλα να γευτεί ουσιαστικά τον πλούτο των κειμένων κατά τη συστηματική πραγμάτευσή τους στον κοινό για όλους τους μαθητές κορμό.

Στο ΙΕΠ αντιλαμβανόμαστε πως τόσο το κείμενο της «Αντιγόνης» όσο και εκείνο του «Επιταφίου», του οποίου την επανένταξη στο πρόγραμμα έχουμε προτείνει στο υπουργείο, δεν είναι μόνο αντικείμενο εκμάθησης γλώσσας αλλά και κεντρική πηγή θεωρητικού στοχασμού για τη φιλοσοφία και το σύνολο των κοινωνικών επιστημών.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Γ.Γ. ΥΠΠΕΘ: Τα Ιδρύματα οφείλουν να εγγράψουν τους μετεγγραφέντες φοιτητές ανεξάρτητα από την απόφασή τους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη

melidepypostΟ Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιάννης Παντής συναντήθηκε σήμερα με αντιπροσωπεία φοιτητών του ΤΕΙ Αθηνών, η εγγραφή των οποίων βρίσκεται σε εκκρεμότητα, αν και έχει εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα ο Γεν. Γραμματεάς τόνισε πως: «Ανεξαρτήτως από την απόφαση τεσσάρων Τμημάτων του ΤΕΙ Αθηνών να προσφύγουν στο ΣτΕ, τα εν λόγω Ιδρύματα οφείλουν να εγγράψουν τους μετεγγραφέντες φοιτητές, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση. Τα Ιδρύματα που δεν έχουν ολοκληρώσει τις εγγραφές των μετεγγραφομένων οφείλουν να τις ολοκληρώσουν εντός της εβδομάδος. Η μη συμμόρφωση τους καθυστερεί τους φοιτητές, οι οποίοι έχουν ήδη χάσει την εξεταστική περίοδο του χειμερινού εξαμήνου και βρίσκονται σε μεγάλη αβεβαιότητα».

Στόχος του Υπουργείου όπως πρόσθεσε Γιάννης Παντής παραμένει η «μείωση της φοιτητικής διαρροής και η παροχή της δυνατότητας φοίτησης σε όσο το δυνατόν περισσότερους φοιτητές, σε μία εποχή που τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα έχουν διογκωθεί λόγω της κρίσης». Υπογράμμισε ακόμα ότι το Υπουργείο θα λάβει υπόψη τις «αιτιάσεις των Ιδρυμάτων για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, ώστε να μην ανακύψουν αντίστοιχα προβλήματα».

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου επέδειξε στην αντιπροσωπεία την εγκύκλιο που απεστάλη σήμερα προς ΑΕΙ και ΑΕΑ με θέμα «Σχετικά με την Ολοκλήρωση διαδικασιών Μεταγραφών για το Ακαδημαϊκό έτος 2016-2017».

Σύμφωνα με την εγκύκλιο ορίζεται ότι οι υπουργικές αποφάσεις κύρωσης των ονομαστικών πινάκων των μετεγγραφομένων και η κανονιστική υπουργική απόφαση με αρ. 158978/Z1/27-9-2016 (ΦΕΚ 3153 Β΄) Υ.Α. παραμένουν «σε ισχύ και εφαρμόζονται παρά την ενδεχόμενη προσφυγή στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια».

Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αιτήσεις για τα Δ.ΙΕΚ Υπουργείου Υγείας - Έως 15/2 η προθεσμία

Αποτέλεσμα εικόνας για Αιτήσεις εγγραφής στα δημόσια ΙΕΚ του Υπουργείου ΥγείαςΑιτήσεις για επιλογή υποψηφίων καταρτιζομένων σε Τμήματα Α΄ και Γ΄ εαρινού εξαμήνου εκπαιδευτικού έτους 2016-2017 στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) του Ν. 4186/2013, αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας, στις ειδικότητες Βοηθός Νοσηλευτικής (Γενικής Νοσηλείας, Τραυματολογίας, Χειρουργείου, ΜΕΘ, Ατόμων με Ειδικές Παθήσεις), υποβάλλονται από 6 έως 15 Φεβρουαρίου 2017.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αναμονή για τη διαδικασία χορήγησης υποτροφιών σε φοιτητές

Αποτέλεσμα εικόνας για διαδικασία χορήγησης υποτροφιών σε φοιτητέςΣχετικά με τις υποτροφίες προς φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, σας ενημερώνουμε τα εξής:

- υπήρχε σχεδιασμός ώστε η υποβολή των αιτήσεων να ξεκινούσε μέσα στον Ιανουάριο του 2017,


- οι προϋποθέσεις και τα ακριβή κριτήρια που θα εφαρμοστούν, θα περιγραφούν αναλυτικά σε σχετική προκήρυξη που όμως δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα,

- οι υποτροφίες που θα χορηγηθεί θα έχει αναδρομική ισχύ, από 1 Οκτωβρίου 2016,

- το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Δείτε παλιότερες αναρτήσεις του panelladikes24 για το συγκεκριμένο θέμα




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Με Εισαγωγικές εξετάσεις (και όχι Πανελλαδικές Εξετάσεις) στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

paintingΑπό το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η εισαγωγή σπουδαστών στο πρώτο έτος του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, (πρώην Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης), θα πραγματοποιείται από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 με εξετάσεις, που θα διενεργούνται μετά από σχετική προκήρυξη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ως εκ τούτου, το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, δεν θα είναι στο Μηχανογραφικό Δελτίο των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2017.


Δείτε ανάρτηση του panelladikes24 με σχετική ενημέρωση




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ξεκινά στη Βουλή η συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ - Ποιες ρυθμίσεις έχουν σχέση με την εισαγωγή στα ΑΕΙ - Δείτε όλα τα άρθρα του

ipourgeio 181 702x400Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις» εισάγεται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και μάλιστα σήμερα στις 14.00 θα ξεκινήσει η επεξεργασία και η εξέτασή του. Αύριο αναμένεται να συνεχιστούν οι εργασίες της επιτροπής.

Παρακολουθήστε σε ζωντανή σύνδεση με το κανάλι της Βουλής τη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ.

Κατάθεση Σ/Ν στη Βουλή από το ΥΠΠΕΘ (δείτε το σ/ν με όλα τα άρθρα και την αιτιολογική έκθεση)










Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.