Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Οδηγίες για την εξέταση των μαθημάτων ειδικοτήτων ΕΠΑΛ: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές

Αποτέλεσμα εικόνας για Οδηγίες για την εξέταση των μαθημάτων ειδικοτήτων ΕΠΑΛ: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές ΕφαρμογέςΓια το μάθημα Αρχιτεκτονικό Σχέδιο δίνεται στους υποψήφιους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 0,50 μ. x 0,70 μ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 0,50 μ. x 0,58 μ.. Για τον λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης διαστάσεων αναλόγων με το χαρτί σχεδίασης και τα απαραίτητα για τη σχεδίαση όργανα και υλικά, δηλαδή χαρτί πρόχειρο σχεδίασης (ριζόχαρτο ή άλλο, απαραιτήτως σε διάσταση Α4), μολύβια με διαφορετική σκληρότητα για διαφορετικά πάχη γραμμών, όργανα για σχεδίαση με μολύβι ή με σινική μελάνη, ταυ ή παραλληλογράφο, τρίγωνα σχεδίασης, κοινό υποδεκάμετρο και τα λοιπά αναγκαία μέσα σχεδίασης (διαβήτη, καμπυλόγραμμο, γομολάστιχα, ξύστρες κ.λπ.). 

Απαγορεύεται, όμως, να χρησιμοποιούν συστήματα σχεδίασης, δηλαδή ειδικά εκτυπωτικά μηχανήματα γραφής και σχεδίασης γραμμάτων, ζελατίνες ή μεταλλικά στοιχεία τυποποιημένων γραμμάτων, αυτοκόλλητα (ράστερ, λετρασέτ κ.λπ.) γραμμάτων ή γραμμοσκιάσεων, κλιμακόμετρα (υποδεκάμετρα σε διάφορες κλίμακες, ένα: είκοσι, ένα: πενήντα κ.λπ.) και κομπιουτεράκια. 

Για το μάθημα Γραφιστικές Εφαρμογές οι υποψήφιοι μπορούν να έχουν μαζί τους πινακίδα σχεδίασης διαστάσεων τουλάχιστον 0,50 μ. x 0,70 μ. και τα απαραίτητα για τη σχεδίαση όργανα και υλικά, δηλαδή ξυλομπογιές, μαρκαδόρους χρωματιστούς, πενάκια (rapidograf), λεπτά μαύρα μαρκαδοράκια 0,5 μμ, μολύβια σκληρά και μαλακά (ΗΒ, 2Β, 4Β, 3Η), ριζόχαρτο, χάρακες ή υποδεκάμετρα, τρίγωνα, διαβήτη, γόμες, για μελάνη, καμπυλόγραμμα, ψαλίδι, κοπίδι, κόλλα stick, σελοτέιπ και επιφάνεια κοπής. 

Απαγορεύεται να έχουν μαζί τους χρωματιστά χαρτιά, φωτογραφίες, χαρτί μιλιμετρέ, τέμπερες (υδατοχρώματα), αυτομεταφερόμενα γράμματα (λετρασέτ), στένσιλ γραμμάτων και σχημάτων. 

Δείτε εδώ την εγκύκλιο.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Νεοελληνική Γλώσσα - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια

Αποτέλεσμα εικόνας για νεοελληνικη γλωσσα γ λυκειουΘΕΜΑΤΑ - κοινά για το ΝΕΟ και ΠΑΛΑΙΟ σύστημα


ΣΧΟΛΙΑ

Σε απόσπασμα από το βιβλίο "Πρακτική φιλοσοφία" του Παπανούτσου εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι με το θέμα να έχει σχέση με τη φιλία.

Ποιος είναι ο Ευάγγελος Παπανούτσος

Διαπρεπής φυσιογνωμία των γραμμάτων στην Ελλάδα του 20ού αιώνα με πρωταγωνιστικό ρόλο στη δοκιμιογραφία και την παιδαγωγική, άφησε έντονη σφραγίδα σε μεταρρυθμιστικές προσπάθειες στο χώρο της Παιδείας. Οι κυριότερες από τις μεταρρυθμίσεις στις οποίες συνέβαλε αποφασιστικά ήταν η καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας και ο χωρισμός της Μέσης Εκπαίδευσης σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Ο Παπανούτσος σπούδασε θεολογία και φιλοσοφία και άρχισε να υπηρετεί την εκπαίδευση από τις αρχές της δεκαετίας του 1920 διατρέχοντας όλες τις βαθμίδες της και φτάνοντας μέχρι τη θέση του διδάκτορα φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Τούμπιγκεν της Γερμανίας, με «διαβατήριο» μια ανεπανάληπτη διατριβή πάνω στον Πλάτωνα.

Μετά τη γερμανική κατοχή και μέχρι την επιβολή της δικτατορίας των συνταγματαρχών, ο Παπανούτσος υπηρέτησε κατά καιρούς (1944, 1953, 1963) σε υψηλές θέσεις του υπουργείου Παιδείας (διευθυντής και γενικός γραμματέας). Σταθμός στο παιδαγωγικό έργο του ήταν η συμβολή του το 1964 στην επί πρωθυπουργίας Γεωργίου Παπανδρέου εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία διακόπηκε βίαια, αρχικά από την αποστασία και κατόπιν από τη χούντα. Περιγράφηκε, πάντως, από τον ίδιο στο έργο του «Αγώνες και αγωνία για την Παιδεία» (1965).

Μετά τη μεταπολίτευση εκλέχτηκε βουλευτής Επικρατείας με το κόμμα της Ένωσης Κέντρου του Γ. Μαύρου, ενώ η κυβέρνηση Καραμανλή προώθησε αρκετές από τις βασικές ιδέες της μεταρρύθμισης που επινόησε κατά τη δεκαετία του 1960. Το 1980 ο Ευάγγελος Παπανούτσος τιμήθηκε με την ένταξή του στην Ακαδημία Αθηνών.

Δεκάδες βιβλία και εργασίες του έχουν δημοσιευτεί όχι μόνο στα ελληνικά αλλά και στις βασικές ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά).





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Στις 8.00 όλοι οι υποψήφιοι στα εξεταστικά κέντρα - Χρήσιμες συμβουλές

Αποτέλεσμα εικόνας για θεματα και απαντησεις πανελληνιες εξετασεις 2016- Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

- Οι υποψήφιοι κατά την είσοδο τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας.

- Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. 

- Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

- Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. 






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις από το panelladikes24

Αποτέλεσμα εικόνας για panelladikes24 - πανελλαδικες εξετασεις 2016Το panelladikes24 κοντά στους υπόψηφιους

Από αύριο και για όλη την περίοδο των εξετάσεων, το panelladikes24 θα δημοσιεύει τα θέματα που εξετάζονται υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 και μετά από λίγο θα δημοσιεύει προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια για την πληρέστερη ενημέρωση όλων των υποψηφίων. 

Το panelladikes24 με μεγάλη υπευθυνότητα θα στέκεται δίπλα σε κάθε υποψήφιο.

Μείνετε ενήμεροι από το panelladikes24.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Σάββατο 14 Μαΐου 2016

Θέματα και απαντήσεις ΟΕΦΕ 2016 (Β΄ Φάση) - Δείτε τα θέματα ΟΕΦΕ των προηγούμενων ετών

Α΄ Λυκείου
ΑλγεβραΕκφ.Απαντ.
ΑρχαίαΕκφ.Απαντ.
Νεοελληνική ΓλώσσαΕκφ.Απαντ.
ΦυσικήΕκφ.Απαντ.
ΧημείαΕκφ.Απαντ.
Β΄ Λυκείου
Γενική Παιδεία
ΑλγεβραΕκφ.Απαντ.
Νεοελληνική ΓλώσσαΕκφ.Απαντ.
Ανθρωπιστικών Σπουδών
ΑρχαίαΕκφ.Απαντ.
Θετικών Σπουδών
ΜαθηματικάΕκφ.Απαντ.
ΦυσικήΕκφ.Απαντ.
ΧημείαΕκφ.Απαντ.
Γ΄ Λυκείου
Γενική Παιδεία
Νεοελληνική ΓλώσσαΕκφ.Απαντ.
Ανθρωπιστικών Σπουδών
ΑρχαίαΕκφ.Απαντ.
ΙστορίαΕκφ.Απαντ.
ΛατινικάΕκφ.Απαντ.
Θετικών Σπουδών
ΒιολογίαΕκφ.Απαντ.
ΦυσικήΕκφ.Απαντ.
ΧημείαΕκφ.Απαντ.
Θετικών Σπουδών / Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής
ΜαθηματικάΕκφ.Απαντ.
Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής
Α.Ε.Π.Π.Εκφ.Απαντ.
Α.Ο.Θ.Εκφ.Απαντ.
ΕΠΑ.Λ.
Γενική Παιδεία
Μαθηματικά ΙΕκφ.Απαντ.
Νεοελληνική ΓλώσσαΕκφ.Απαντ.
Επιλογής Γ.Π.
ΒιολογίαΕκφ.Απαντ.
ΙστορίαΕκφ.Απαντ.
Μαθηματικά & Στοιχεία ΣτατιστικήςΕκφ.Απαντ.
Α΄ Μάθημα Ειδικότητας
Αρχές Οικονομικής ΘεωρίαςΕκφ.Απαντ.
Δίκτυα ΥπολογιστώνΕκφ.Απαντ.
Ηλεκτρικές ΜηχανέςΕκφ.Απαντ.
Μεταφορά ΦορτίωνΕκφ.Απαντ.
Στοιχεία ΜηχανώνΕκφ.Απαντ.
Σύγχρονες Γεωργικές ΕπιχειρήσειςΕκφ.Απαντ.
Τεχνολογία Δικτύων & ΥπολογιστώνΕκφ.Απαντ.
Β΄ Μάθημα Ειδικότητας
Αρχές Επεξεργασίας ΤροφίμωνΕκφ.Απαντ.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνΕκφ.Απαντ.
ΔενδροκομίαΕκφ.Απαντ.
ΗλεκτροτεχνίαΕκφ.Απαντ.
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης IIΕκφ.Απαντ.
ΝαυσιπλοΐαΕκφ.Απαντ.
Προγραμματισμός ΥπολογιστώνΕκφ.Απαντ.
Στοιχεία Ψύξης και ΚλιματισμούΕκφ.Απαντ.
Ψηφιακά ΣυστήματαΕκφ.Απαντ.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Η διατροφή την περίοδο των εξετάσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για διατροφη πανελληνιες εξετασεις 2016 διατροφολογοςΑμέτρητες ώρες μελέτης, ξενύχτια πάνω από ένα βιβλίο, υπερένταση και ατελείωτο άγχος. Μαθητές, γονείς και καθηγητές βρίσκονται στο απόγειο της αγωνίας και του άγχους περιμένοντας τον «τελικό»… απολογισμό της χρονιάς. Στόχος η μέγιστη συγκέντρωση, η καλή μνήμη για τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις την ημέρα των γραπτών εξετάσεων. Η διατροφή και η σωματική δραστηριότητα είναι δύο βασικοί σύμμαχοι που επηρεάζουν τόσο την ψυχολογία όσο και τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και όλων όσων τους περιτριγυρίζουν. Τι μπορείτε να κάνετε, λοιπόν; Οι εξετάσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση γι'αυτό οπλιστείτε με υπομονή, επιμονή και ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ και όλα θα πάνε κατ' ευχήν!

"Καλό" πρωινό

Το πρωινό γεύμα είναι απαραίτητο για κάθε παιδί, ιδιαίτερα την περίοδο των εξετάσεων, καθώς εξασφαλίζει σωματική και πνευματική ευεξία. Πολλές φορές παρατηρούμε παιδιά, όπου ξεκινούν νηστικά να γράψουν εξετάσεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν ζαλάδες και αδυναμία. Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η ενέργεια και άλλα θρεπτικά συστατικά που παρέχει ένα καλό πρωινό γεύμα συντελούν στην απόδοση των μαθητών. Από την άλλη, ο όρος ‘καλό’ πρωινό δεν θα πρέπει να συνδέεται με την υπερβολική κατανάλωση τροφίμων. Ένα ισορροπημένο πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφίμων, σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών και των φυτικών ινών. 

Ορισμένες καλές προτάσεις για πρωινό είναι:

- 1 φλιτζάνι γάλα με δημητριακά πρωινού χωρίς προσθήκη ζάχαρης και 1 φρούτο, 
- 1 τοστ (με ψωμί ολικής άλεσης και τυρί) και 1 φυσικό χυμό, 
- 1 φλιτζάνι γάλα, 1-2 φέτες ψωμί με μαργαρίνη και μέλι και 1 φρούτο, 
- 1 φλιτζάνι γάλα, 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης και 1 φρούτο, 
- 1 γιαούρτι με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και 1 φρούτο

Μικρά και συχνά γεύματα

Τα μικρά γεύματα πέπτονται και απορροφώνται ευκολότερα από τον οργανισμό μειώνοντας την πιθανότητα κορεσμού και γενικότερα αισθήματος δυσφορίας από το φαγητό. Από την άλλη, o κατάλληλος αριθμός γευμάτων την ημέρα, καλύπτει τελικά τις ανάγκες των παιδιών και ενισχύει την αποτελεσματικότητά τους, σωματικά και πνευματικά.
Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να προτείνουμε τρία κυρίως γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2-3 ενδιάμεσα σνακ τα οποία αποτελούνται απο κάποιο φρούτο και 1 χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Ποιες τροφές μειώνουν το άγχος;

1) Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως είναι το μαύρο ψωμί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι πατάτες, τα όσπρια, τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά καθώς και τα διάφορα γλυκά εδέσματα. Οι υδατάνθρακες είναι το πιο σημαντικό ‘καύσιμο’ των παιδιών για τις εξετάσεις, αν σκεφτούμε ότι σχεδόν αποκλειστικά ο ανθρώπινος εγκέφαλος τρέφεται από τη γλυκόζη.

2) Τροφές πλούσιες σε φυλλικό οξύ που ανιχνεύεται στο πορτοκάλι, τη μπανάνα, τις ζύμες, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι).

3) Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C την οποία συναντάμε στα εσπεριδοειδή, στις φράουλες, στα ακτινίδια και στις πιπεριές.

Ποια θρεπτικά συστατικά βελτιώσουν τη μνήμη μας; 

1) Τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα ("καλά" λιπαρά), βρίσκονται στο μουρουνέλαιο, στα ψάρια (κυρίως στο σολομό, τόνο, σκουμπρί, κολιό, σαρδέλες), σόγια, καρύδια, λιναρόσπορο, αμύγδαλα, φυστίκια και σε άλλα τρόφιμα (εμπλουτισμένες μαργαρίνες, αυγά κ.α) και συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του εγκεφάλου, προστατεύοντας τον απο εξασθένηση της μνήμης.

2) Η βιταμίνη Ε βρίσκεται εν αφθονία στις παρακάτω τροφές: Φυτικά έλαια (όπως από φύτρο σίτου, αραβοσιτέλαιο και έλαια σόγιας, Ξηροί Καρποί με κέλυφος (όπως αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια κλπ, Σπόροι (όπως οι ηλιόσποροι), Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι και το μπρόκολο).

3) Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι πολύ σημαντικές στη φάση των εξετάσεων, λόγω της δράσης τους στη μεταβολική και νευρομυϊκή λειτουργία. Αξιοποιούν την ενεργειακή πρόσληψη, συμβάλλοντας στη λειτουργία του μεταβολισμού και από την άλλη ενισχύουν το κεντρικό νευρικό σύστημα, ομαλοποιώντας τη σωματική και πνευματική υγεία των παιδιών που επιβαρύνεται αυτή την εποχή περισσότερο από το φυσιολογικό όριο.
Πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β: Κρέας, ψάρια, συκώτι, δημητριακά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

4) Ο σίδηρος βελτιώνει την πνευματική απόδοση και προλαμβάνει τα μαθησιακά προβλήματα στα παιδιά. Σε κατάσταση έλλειψης σιδήρου παρουσιάζεται μειωμένη αντίληψη και ικανότητα μάθησης Καλές πηγές σιδήρου είναι οι παρακάτω: συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, κακάο αποξηραμένα βερίκοκα, στρείδια, μύδια, πασατέμπος, ταχίνι, λιαστή ντομάτα. Συνδυάστε τις τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως χυμό πορτοκαλιού, φράουλες, πιπεριές, ντομάτες, μπρόκολο, λάχανο, κρεμμύδι, πεπόνι, χόρτα, σπανάκι, μαρούλι κλπ. Η βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Όταν, λοιπόν, τρώτε μπριζόλα, νοστιμίστε τη με λεμόνι.

Σωστή ενυδάτωση και επάρκεια υγρών

Η ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού είναι απαραίτητη και στην περίοδο των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να καταναλώνουν συχνά υγρά (τουλάχιστον 6-8 ποτήρια υγρών την ημέρα) προκειμένου να ενισχύουν τη σωματική και πνευματική τους απόδοση. Πολύ περισσότερο θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες σε υγρά όταν αυξάνεται η θερμοκρασία του περιβάλλοντος και άρα έχουμε μεγαλύτερες απώλειες λόγω εφίδρωσης.

Ο καφές και η σοκολάτα είναι σύμμαχοι μας

Καφές

Η καφεΐνη του καφέ λειτουργεί ως διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος. Σε μικρές ποσότητες βελτιώνει τις πνευματικές ικανότητες γιατί προκαλεί εγρήγορση και ελαττώνει το αίσθημα της κόπωσης του ατόμου. Η υπερβολική κατανάλωσή της όμως ενοχοποιείται για εκδηλώσεις νευρικότητας, άγχους και αϋπνίας. Σε άτομα που δεν πίνουν συχνά ή καθόλου καφέ αρκούν και μικρές ποσότητες καφές, για να προκαλέσουν τα παραπάνω αρνητικά συμπτώματα. Οπότε η ποσότητα λήψης καφέ θέλει προσοχή ώστε οι υποψήφιοι να πετύχουν τον στόχο τους. Τα παιδιά δεν θα πρέπει να καταναλώνουν καφέ και μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Πολλοί πιστεύουν ότι η κατανάλωσή τους είναι απαραίτητη για την καλύτερη απόδοσή τους, μια άποψη που αποτελεί μύθο.

Η καφεΐνη που περιέχεται στον καφέ και τα αναψυκτικά διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα και αυξάνει την καρδιακή συχνότητα. Γενικότερα, η υπερκατανάλωση προκαλεί υπερδιέγερση και ανησυχία, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μειώνεται το επίπεδο συγκέντρωσης των μαθητών και άρα η αποτελεσματικότητά τους στην περίοδο των εξετάσεων.

Σοκολάτα

H σοκολάτα έχει αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνει τη διάθεση. Είναι καλή πηγή μαγνησίου, μικροστοιχείου που τονώνει την μνήμη. Ενδείκνυται η κατανάλωση της με μέτρο, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της σε θερμίδες και λίπος.

Ξεκουράστε σώμα και πνεύμα από τις ατέλειωτες ώρες διαβάσματος!

Κάντε μια βόλτα, πηγαίνετε για παιχνίδι ή απλά αφήστε τη φαντασία σας να “οργιάσει”… Μην ξεχνάτε πως μιλάμε για περίοδο εξετάσεων. Αυτό σημαίνει πως ο χρόνος που πέφτατε με τα μούτρα στα βιβλία τελείωσε αφού όσο διαβάσατε… διαβάσατε και ήρθε η ώρα των επαναλήψεων. Αντιθέτως το άγχος χτυπά «κόκκινο» και συχνά γίνεται η αιτία κούρασης και σύγχυσης. Μια ελαφριά δραστηριότητα όπως το περπάτημα και ένα ομαδικό παιχνίδι ή άθλημα ή ακόμη και η σκέψη του καλοκαιριού που ακολουθεί θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, να ξεκουράσετε το μυαλό και τη σκέψη σας και να αποφύγετε το άγχος.

Στο τέλος της ημέρας…

Ένας καλός ύπνος μπορεί να βοηθήσει να ξεκουράσετε τόσο σώμα όσο και τον εγκέφαλό σας.

Kαι να θυμάστε: δεν υπάρχουν μαγικές τροφές που να μπορούν να αυξήσουν τις επιδόσεις σας στις εξετάσεις. Η ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω και η ελαφριά σωματική δραστηριότητα μπορεί να σας εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή νοητική απόδοση. Αν και το έργο σας είναι δύσκολο, η θέληση για την πραγμάτωση των προσδοκιών σας, αποτελεί τον πιο ισχυρό σύμμαχό σας!

Καλή επιτυχία!!!

Κίμογλου Αναστασία, Διατροφολόγος - Διαιτολόγος

Δείτε επίσης: Το άγχος για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις - Συμβουλές για υποψήφιους αλλά και γονείς

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Το άγχος για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις - Συμβουλές για υποψήφιους αλλά και γονείς

panellhnies.kontzhlamarina9.5Της ψυχολόγου Μαρίνας Κόντζηλα

Το άγχος είναι μια λέξη που την ακούμε καθημερινά γύρω μας και τη χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε συναισθήματα ανησυχίας, νευρικότητας και φόβου που συχνά συνοδεύονται από σωματικά συμπτώματα. Το άγχος είναι παραγωγικό και λειτουργικό μέχρι ένα βαθμό αφού κινητοποιεί το άτομο και το βοηθά να είναι δημιουργικό, να βρίσκεται σε εγρήγορση και να εντείνει την προσπάθειά του προκειμένου να ολοκληρώσει τους στόχους του. 

Όσο πλησιάζουν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις το άγχος των εφήβων κορυφώνεται. Το άγχος αποτελεί τον πιο ύπουλο εχθρό των μαθητών και ενεργοποιείται κυρίως από αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με το φόβο της αποτυχίας. Ο έφηβος ανησυχεί ιδιαίτερα για τη διαδικασία της εξέτασης και σκέφτεται πως εάν αποτύχει θα απογοητεύσει τους γονείς του καθώς δεν θα έχει κατορθώσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους. 

Στην Ελληνική κοινωνία τα παιδιά μεγαλώνουν με την αντίληψη πως πρέπει κανείς να εισέλθει οπωσδήποτε σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή έτσι ώστε να αποκτήσει με την αποφοίτησή του ένα καταξιωμένο επάγγελμα (π.χ. γιατρός, καθηγητής, δικηγόρος), να θεωρείται επιτυχημένος άνθρωπος και να εξασφαλίσει το μέλλον του. 

Οι γονείς πολλές φορές είναι ιδιαίτερα πιεστικοί με αποτέλεσμα να έρχονται σε σύγκρουση με τον έφηβο που βιώνει μεγάλη ένταση την περίοδο της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Το αυξημένο άγχος των εφήβων που γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο όσο πλησιάζουν οι ημέρες των εξετάσεων, έχει ως αποτέλεσμα να βιώνουν αισθήματα θυμού, απογοήτευσης και ματαίωσης. 

Το έντονο και μη ελεγχόμενο άγχος συνοδεύεται από σωματικές ενοχλήσεις, όπως πονοκεφάλους, στομαχικό άλγος, διατροφικές διαταραχές, δυσκολίες στον ύπνο και συχνούς εφιάλτες, ταχυκαρδία, αίσθημα ζάλης, τάση λιποθυμίας κ.ά. Συχνά εξαιτίας του άγχους οι έφηβοι αρνούνται να διαβάσουν, εμφανίζουν σημαντική πτώση στη σχολική τους επίδοση, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, έχουν τάσεις φυγής, εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά και θυμό, είναι ευερέθιστοι και μπορεί να κλαίνε με το παραμικρό.

Ας δούμε παρακάτω ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές για την αντιμετώπιση του άγχους τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. 

Στρατηγικές χειρισμού του άγχους προς τα παιδιά: 

• Προσέξτε τη διατροφή σας. Μειώστε την κατανάλωση καφεΐνης γιατί αυξάνει τη νευρικότητα και περιορίστε την ποσότητα της ζάχαρης και των λιπαρών. Καταναλώστε πολλά φρούτα, φυσικούς χυμούς και λαχανικά που σας δίνουν ενέργεια, πνευματική διαύγεια και θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

• Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και σας χαλαρώνουν, όπως ο χορός, μια βόλτα με φίλους, η μουσική, η σωματική άσκηση κ.ά.

• Κάντε διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης.

• Οργανώστε όσο μπορείτε καλύτερα την ύλη για διάβασμα και υπογραμμίστε με χρωματιστούς μαρκαδόρους τα σημεία που σας δυσκολεύουν περισσότερο ώστε σε αυτά να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση και να κάνετε περισσότερες επαναλήψεις.

• Μη μένετε ξάγρυπνοι για να διαβάσετε γιατί εξαντλείτε τον οργανισμό σας με αποτέλεσμα να μειώνεται η επίδοσή σας.

• Σκεφτείτε θετικά και υπενθυμίστε στον εαυτό σας τα δυνατά σας σημεία και τις ικανότητές σας (π.χ. επιτυχίες σε τεστ, επαινετικά σχόλια που δεχτήκατε από τους καθηγητές σας) σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας σας για τις εξετάσεις.

• Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές (π.χ. αντί για φράσεις "θα γράψω χάλια", "θα κολλήσω, θα μπλοκάρω και θα τα ξεχάσω όλα την ώρα της εξέτασης", "θα πατώσω", "δεν θα θυμάμαι τίποτα από όσα έχω διαβάσει", "θα είναι παλούκια τα θέματα", "θα υπάρχουν παγίδες", "είμαι τελειωμένος", κάντε δηλώσεις με θετικό περιεχόμενο όπως "πιστεύω σε μένα", "έχω προετοιμαστεί κατάλληλα", "θα τα καταφέρω μια χαρά", "όλα θα πάνε καλά" κ.ά.

• Αποφύγετε τις επαναλήψεις της τελευταίας στιγμής.

• Μη μπαίνετε στη διαδικασία να συζητάτε τελευταία στιγμή με άλλους τι γνωρίζετε καλά και τι όχι. Κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρο και δεν σας βοηθά σε καμία περίπτωση αφού μόνο πανικό μπορεί να σας προκαλέσει.

• Πάρτε βαθιές αναπνοές (ισόποσες εισπνοές - εκπνοές) εάν νιώσετε έντονο άγχος στη διάρκεια των εξετάσεων και σκεφτείτε κάτι όμορφο (π.χ. τις καλοκαιρινές διακοπές και τη θάλασσα).

• Διαβάστε τα θέματα προσεκτικά και με ηρεμία.

• Την ώρα της εξέτασης φροντίστε να δώσετε προσοχή μόνο στο γραπτό σας και να συγκεντρωθείτε εκεί σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος γύρω σας.

• Φροντίστε να απαντήσετε πρώτα στα θέματα που γνωρίζετε καλύτερα.

• Ακόμη και εάν οι άλλοι παραδώσουν σύντομα τα γραπτά τους, εσείς ξαναδιαβάστε τις απαντήσεις που έχετε δώσει άλλη μια φορά εφόσον υπάρχει το απαιτούμενο χρονικό περιθώριο.

Οι γονείς θα πρέπει από την πλευρά τους να υποστηρίζουν συναισθηματικά τα παιδιά τους και να τα ενθαρρύνουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Ορισμένες συμβουλές προς τους γονείς είναι οι ακόλουθες:

• Καλό είναι να προετοιμάσουν τον έφηβο για κάθε ενδεχόμενο, να τονίσουν στο παιδί πως η αποτυχία είναι κομμάτι της ζωής και πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να νιώσει ντροπή σε περίπτωση που δεν τα πάει καλά για το τι θα πουν οι άλλοι. Επιπλέον να τονίσουν πως υπάρχουν πολλές άλλες εναλλακτικές λύσεις για τις σπουδές και την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

• Οι γονείς θα πρέπει να εξασφαλίσουν ένα ήρεμο περιβάλλον την περίοδο της προετοιμασίας των παιδιών για τις εξετάσεις, να αποφεύγουν τη φασαρία και τις συγκρούσεις και να προσπαθούν να μην προκαλούν δυνατούς και ενοχλητικούς θορύβους την ώρα της μελέτης.

• Επίσης, θα πρέπει οι γονείς να οπλιστούν με αρκετά αποθέματα υπομονής για να κατορθώσουν να αντέξουν τον εκνευρισμό των εφήβων και να μην τον παίρνουν προσωπικά και οδηγούνται σε διαπληκτισμούς.

• Δεν είναι βοηθητικό για το παιδί να λέμε "δεν πειράζει εάν δεν τα πας καλά", "σιγά τώρα μην αγχώνεσαι, δε χάθηκε και ο κόσμος". Το παιδί έχει ανάγκη από ψυχική στήριξη και επιβεβαίωση οπότε ο γονιός θα πρέπει να του δίνει κουράγιο και δύναμη και να του δείχνει πως πιστεύει σε αυτό χρησιμοποιώντας φράσεις του τύπου "θα τα πας μια χαρά αφού έχεις κάνει τόσο καλή προετοιμασία" και να ανατρέχει σε επιτυχίες του στο παρελθόν βασισμένος πάντα σε ρεαλιστικά γεγονότα (π.χ. καλή επίδοση και βαθμολογία του παιδιού, επιτυχία σε διαγωνίσματα κ.ά).

Να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι μεν ένα καλό εισιτήριο και χαρίζει σημαντικά εφόδια στον επιτυχόντα αλλά δεν καθορίζουν σε αποκλειστικότητα τη ζωή, το μέλλον και την επαγγελματική εξέλιξη των εφήβων. Σε περίπτωση αποτυχίας είναι πολύ σημαντικό να παραμείνετε κοντά τους, να τους δείξετε την αγάπη σας και την αποδοχή σας, να τα ενθαρρύνετε, να τα επαινέσετε για την προσπάθεια που κατέβαλαν, να τονίσετε πως πιστεύετε σε αυτά και στις δυνατότητές τους και να τα βοηθήσετε να βρουν εναλλακτικές οδούς για την εκπαίδευση και τη μελλοντική τους επαγγελματική πορεία βασισμένες στις ικανότητες, στις κλίσεις, στις δεξιότητες που διαθέτουν και στα ενδιαφέροντά τους.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.