Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού No 5

Αποτέλεσμα εικόνας για Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού No 5Δείτε Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ Λυκείου σε όλη την εξεταστέα ύλη.

Καραγιάννης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων



Δείτε επίσης:







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

Αποκλείονται από τις σχολές ενστόλων οι υποψήφιοι με δυσλεξία - Μπορούν όμως να κάνουν αίτηση

Αποτέλεσμα εικόνας για Αποκλείονται από τις σχολές ενστόλων οι υποψήφιοι με δυσλεξία - Μπορούν όμως να κάνουν αίτησηΠρος αποφυγή παρεξηγήσεων 

- Όλοι οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων μπορούν να υποβάλλουν αίτηση - δήλωση και να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές ανεξάρτητα αν δίνουν γραπτές ή προφορικές εξετάσεις έχοντας διαπιστωμένη δυσλεξία ή κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία.

- Όλοι οι υποψήφιοι των Στρατιωτικών Σχολών (και των άλλων σχολών) στο πλαίσιο των ΠΚΕ θα εξεταστούν από τις επιτροπές που θα συσταθούν και εκεί θα διαπιστωθεί αν συντρέχουν λόγοι απόρριψης της αίτησής τους.

- Για τις υγειονοµικές εξετάσεις των υποψηφίων για την εισαγωγή στις σχολές ενστόλων ισχύει το Π.Δ. 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Με το συγκεκριμένο Π.Δ. αποκλείονται υποψήφιοι με δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από τις διαδικασίες εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές καθώς αυτές εντάσσονται στα ψυχικά νοσήματα. Δείτε εδώ όσα περιλαμβάνονται στο Π.Δ. 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α΄).

- Δηλαδή κάποιος πχ. με δυσλεξία μπορεί να κάνει κανονικά την αίτησή του, να συμμετέχει στις ΠΚΕ και τότε μπορεί να κριθεί ικανός ή όχι.

Δείτε όλα τα νέα για τις Στρατιωτικές Σχολές.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Αστυνομικές Σχολές.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Πυροσβεστικές Σχολές.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τέλος μαθημάτων σήμερα - Εξετάσεις από την επόμενη εβδομάδα

Αποτέλεσμα εικόνας για τελος μαθηματων εξετασειςΣήμερα ήταν η τελευταία μέρα στα σχολεία για τους μαθητές της Β΄θμιας εκπαίδευσης καθώς από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η εξεταστική περίοδος.

Το panelladikes24 εύχεται σε όλους τους μαθητές Καλή Επιτυχία και ιδιαίτερα στους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δεν έχουν δημοσιευτεί οι προκηρύξεις για τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές

Αποτέλεσμα εικόνας για Δεν έχουν δημοσιευτεί οι προκηρύξεις για τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές ΣχολέςΜε αφορμή τη δημοσίευση της προκήρυξης εισαγωγής σπουδαστών στις Στρατιωτικές Σχολές για το επόμενο ακαδημαικό έτος καταφτάνουν πολλές ερωτήσεις στο panelladikes24 σχετικά με τη δημοσίευση των αντίστοιχων προκηρύξεων για τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές.

Έτσι, λοιπόν σας αναφέρουμε τα εξής:

- Δεν έχουν δημοσιευτεί οι προκηρύξεις για τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές.

- Δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση σχετικά με το χρόνο δημοσίευσής τους.

- Το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Οδηγίες συμπλήρωσης της αίτησης εντύπου υποψηφίου Στρατιωτικών Σχολών (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 7)

Αποτέλεσμα εικόνας για Οδηγίες συμπλήρωσης της αίτησης εντύπου υποψηφίου Στρατιωτικών Σχολών (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 7)Προκειμένου η ηλεκτρονική Αίτηση να συμπληρωθεί ορθά, θα πρέπει να ισχύουν οι παρακάτω προϋποθέσεις:

1. Απαιτείται Η/Υ με περιβάλλον windows.

2. Απαιτείται να είναι εγκαταστημένο λογισμικό Adobe Reader ή PDF - XChange Viewer.

3. Το αρχείο PDF πρέπει πρώτα να αποθηκευτεί στην Επιφάνεια Εργασίας (Desktop) του Η/Υ και στη συνέχεια να ανοιχτεί και να επεξεργασθεί-συμπληρωθεί με το λογισμικό της ανωτέρω Παραγράφου 2.

4. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση το κόκκινο πλαίσιο (πάνω αριστερά στο έντυπο της Αίτησης) θα παραμείνει, με αποτέλεσμα η Αίτηση να καταστεί άκυρη.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι πρέπει να διαβάσουν προσεκτικά την προκήρυξη και να ακολουθήσουν όλες τις διαδικασίες που περιγράφονται με μεγάλη προσοχή.






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ηλεκτρονικά θα γίνεται πλέον η αίτηση για το φοιτητικό επίδομα

Αποτέλεσμα εικόνας για φοιτητικό επίδομα 2016Η Αν. υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου σε έγγραφο που απέστειλε προς τα ΑΕΙ σχετικά με τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος για το ακαδ. έτος 2015-2016, ενημερώνει ότι προωθείται αλλαγή της υφιστάμενης διαδικασίας και δημιουργία κεντρικής ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή των αιτήσεων, με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη συντόμευση του χρόνου καταβολής του επιδόματος.

Οι φοιτητές με βάση τα παραπάνω, δε θα υποβάλλουν τις αιτήσεις στις γραμματείες των Τμημάτων/Σχολών για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2015-16 ενώ θα υποβάλλονται κανονικά αιτήσεις για τη χορήγηση του επιδόματος που αφορούν προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Οδηγία συμπλήρωσης της Αίτησης - Δήλωσης για τους υποψήφιους που επιθυμούν να δηλώσουν τη ΣΜΥΝ

smyn 37Όσοι εκ των υποψηφίων ενδιαφέρονται να δηλώσουν στο έντυπο της Άιτησης - Υπεύθυνης Δήλωσης την (ή και την) ΣΜΥΝ, οφείλουν να συμπληρώσουν υποχρεωτικά, με την σειρά επιθυμίας τους και τα 4 πεδία (πεδίο Α, πεδίο Β, πεδίο Γ και πεδίο Δ) ειδικοτήτων της ΣΜΥΝ.

Πληροφορίες για τα πεδία ειδικοτήτων της ΣΜΥΝ

Οι ειδικότητες των Δοκίμων Υπαξιωματικών της ΣΜΥΝ κατανέμονται σε τέσσερα Πεδία γνωστικών αντικειμένων: Πρώτο (Α΄), Δεύτερο (Β΄), Τρίτο (Γ΄) και Τέταρτο (Δ΄) τα οποία περιλαμβάνουν τις παρακάτω ειδικότητες:

α. Πεδίο Α΄: Διοίκησης και Διαχείρισης: Διαχειριστής

β. Πεδίο Β΄: Ναυτικών Επιχειρήσεων: Αρμενιστής, Επιχειρήσεων/Επικοινωνιών.

γ. Πεδίο Γ΄: Ναυτικών Όπλων: Τεχνικός Όπλων.

δ. Πεδίο Δ΄: Τεχνολογικών Εφαρμογών: Ηλεκτρολόγος, Τεχνικός Μηχανολογικών Συστημάτων, Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Ηλεκτρονικός Υπολογιστών και Δικτύων.


Προκήρυξη για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές 2016

Επισημάνσεις για την προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Επισημάνσεις για την προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές

10 05 16 stratosΜέχρι τις 20 Μαΐου θα πρέπει οι υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές. Η αποστολή των δικαιολογητικών γίνεται με συστημένη επιστολή, ενώ σημειώνεται ότι θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομικής υπηρεσίας, δημοσίας ή ιδιωτικής και όχι η ημερομηνία παραλαβής από τη Σχολή ή ΔΑΕ/Β1).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της προκήρυξης μέχρι τις 8 Ιουνίου θα εκδοθεί η κατάσταση των υποψηφίων με ελλιπή δικαιολογητικά, ενώ η τελική κατάσταση των δεκτών υποψηφίων θα γίνει την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016.

Για τους Έλληνες του εξωτερικού η αίτηση και τα δικαιολογητικά αποστέλλονται έως την Τρίτη 26 Ιουλίου 2016 (Ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομικής υπηρεσίας).

Σημειώνουμε ότι οι ενδιαφερόμενοι για τις στρατιωτικές σχολές θα πρέπει να τις δηλώσουν και στο μηχανογραφικό τους δελτίο.

Που στέλνονται τα δικαιολογητικά:

Τα δικαιολογητικά στέλνονται στη σχολή πρώτης προτίμησης ή στη ∆ΑΕ/Β1, αν αυτή είναι Σχολή της Πολεμικής Αεροπορίας.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΣΧΟΛΗ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ, ΣΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ∆ΗΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ (ΥΠΟ∆ΕΙΓΜΑ 7 ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ Η ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ∆ΕΛΤΙΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ Ή ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ –Α, ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΟΥ.

Από φέτος οι επιλαχόντες:

Επισημαίνεται ότι στα ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ από το ακαδημαϊκό έτος 2016 - 17, βάσει του Ν. 3648/2008, ΦΕΚ 38/A, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Ν. 4361/2016, ΦΕΚ 10/A (Άρθρο 23), είναι πλέον δυνατή η εισαγωγή υποψηφίων ως επιλαχόντες για πλήρωση τυχόν κενών θέσεων, οι οποίες δημιουργούνται λόγω μη παρουσίασης, παραίτησης, απομάκρυνσης ή αποχώρησης των υποψηφίων που έχουν κριθεί εισακτέοι στις Σχολές αυτές, βάσει των αποτελεσμάτων που κυρώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ).

Προσόντα υποψηφίων:

Τα προσόντα, τα οποία πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ είναι τα εξής:

α. Να έχουν την Ελληνική Ιθαγένεια. Γίνονται δεκτοί και υποψήφιοι -ες ομογενείς που δεν έχουν την Ελληνική Ιθαγένεια, την οποία όμως αποκτούν χωρίς άλλη διατύπωση, με την εισαγωγή τους (την ημέρα κατάταξης) στα ΑΣΕΙ -ΑΣΣΥ, όπως ορίζει ο Κώδικας της Ελληνικής Ιθαγένειας (Ν.3284/2004-ΦΕΚ 217/Α).

β. Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση όπως ορίζει το ΠΔ 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α΄/27-1-2014).

γ. Να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών που θα τους επιτρέπει τη συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ της χώρας.

δ. Η αναγραφόμενη διαγωγή στον τίτλο σπουδών να είναι τουλάχιστον ΚΟΣΜΙΑ.

ε. Οι υποψήφιοι -ες της Σχολής Ικάρων (όλων των τμημάτων της) πρέπει να γνωρίζουν την Αγγλική Γλώσσα σε επίπεδο Β2 (Καλή Γνώση) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Γλωσσομάθειας και η γνώση αυτή πρέπει να βεβαιώνεται με το αντίστοιχο πιστοποιητικό αναγνωρισμένο από το κράτος, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Σε περίπτωση που έχουν συμμετάσχει επιτυχώς στις εξετάσεις Αγγλικής Γλώσσας και δεν τους έχει αποσταλεί το πτυχίο, γίνεται δεκτή βεβαίωση του αρμόδιου φορέα διεξαγωγής των εξετάσεων που να πιστοποιεί την επιτυχή συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

Ο εν λόγω τίτλος σπουδών κατατίθεται υποχρεωτικά κατά την ημερομηνία κατάταξής τους.

Θα γίνονται δεκτά πρωτότυπα πτυχία Αγγλικής Γλώσσας ή επικυρωμένα αντίγραφα αυτών από τα ινστιτούτα ή τους φορείς διεξαγωγής των εξετάσεων-χορηγήσεως τίτλων ή από δικηγόρο, μη μεταφρασμένα (αφορά στην κατάθεσή τους κατά τη φάση της υποβολής δικαιολογητικών, των υποψηφίων της ΣΙ) ή φωτοαντίγραφα των ανωτέρω στα οποία να είναι ευδιάκριτη η επικύρωση αυτών. Οι επιτυχόντες/ούσες κατά την κατάταξή τους θα πρέπει να καταθέσουν μεταφρασμένα τα πτυχία Αγγλικής Γλώσσας.

Οι μη εισαγόμενοι/ες υποψήφιοι δύναται να παραλάβουν τα παραπάνω πτυχία, μετά από αίτησή τους στη Σχολή που τα υπέβαλαν, όπως αναγράφεται στην παράγραφο 33 της παρούσας. Ως προς τα έγγραφα που έχουν εκδοθεί από αλλοδαπές αρχές ισχύουν τα αναγραφόμενα στο άρθρο 1 του Ν.4250/2014 (ΦΕΚ Α΄ 74).

στ. Ηλικία

(1) Οι υποψήφιοι-ες των ΑΣΕΙ πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

(α) Για τις ΣΣΕ, ΣΝΔ, ΣΙ και ΣΑΝ να έχουν γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου 1995 και μεταγενέστερα. Κατ' εξαίρεση μπορούν να συμμετάσχουν:

1/ Στη ΣΣΕ και οι υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις Εθελοντές, Μόνιμοι, Οπλίτες που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 1993 και μεταγενέστερα.

2/ Στη ΣΙ και οι υπηρετούντες στις ΕΔ Εθελοντές, Οπλίτες, Οπλίτες πρότακτοι, Οπλίτες παρατεταμένης θητείας και Μαθητές -Απόφοιτοι ΑΣΣΥ που γεννήθηκαν από την 1 η Ιανουαρίου 1994 και μεταγενέστερα.

(β) Στη ΣΣΑΣ όσοι γεννήθηκαν από την 31 Δεκεμβρίου 1995 και μεταγενέστερα.

(2) Οι υποψήφιοι -ες των ΑΣΣΥ πρέπει να μην έχουν υπερβεί το 21ο έτος της ηλικίας τους κατά την 31 Δεκεμβρίου του έτους συμμετοχής τους στις εξετάσεις. Διόρθωση ηλικίας με δικαστική απόφαση λαμβάνεται υπόψη, εφόσον προκύπτει ότι η απόφαση αυτή έχει καταστεί αμετάκλητη. Οι υποψήφιοι-ες θα πρέπει να έχουν γεννηθεί την 31 Δεκεμβρίου 1995 και μεταγενέστερα.

ζ. Επιπλέον, όλοι οι υποψήφιοι -ες θα πρέπει:

(1) Να μην έχουν καταδικαστεί σε ποινή κάθειρξης για οποιοδήποτε έγκλημα ή σε φυλάκιση για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, δωροδοκία, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος, συκοφαντική δυσφήμιση, ψευδορκία, ανυποταξία, λιποταξία, για παράβαση των Νόμων περί προστασίας της Χώρας, του Πολιτεύματος και της ελευθερίας των Πολιτών, προσβολή της Σημαίας ή του Στρατού, νομοθεσίας σχετικής με τα ναρκωτικά, αρχαιότητες και της νομοθεσίας περί τρομοκρατίας, καθώς και να μην έχουν παραπεμφθεί σε δίκη ή να διώκονται για κάποιο από τα εγκλήματα αυτά.

(2) Να μη διώκονται για εγκλήματα ή αδικήματα που συνεπάγονται τις παρεπόμενες ποινές των άρθρων 59-65 του Ποινικού Κώδικα.

(3) Να μην έχουν εκπέσει του βαθμού τους και να μην έχουν αποβληθεί ή απολυθεί στο παρελθόν από καμιά Στρατιωτική Σχολή (ΑΣΕΙ -ΑΣΣΥ) για λόγους υγείας και πάντως, όπως ειδικά ορίζεται για τις περιπτώσεις αυτές, από τον Οργανισμό κάθε Σχολής και από την ισχύουσα νομοθεσία.

(4) Να μην έχουν καταδικαστεί σε στέρηση των πολιτικών τους δικαιωμάτων.

η. Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση στην οποία υποψήφιος -α, μετά την επιτυχία και την κατάταξή του σε ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ, αρνείται την εκτέλεση των στρατιωτικών του καθηκόντων λόγω θρησκευτικών ή άλλων δοξασιών και πεποιθήσεων, εφαρμογής τυγχάνουν για αυτόν -ην οι σχετικές διατάξεις των Κανονισμών Οργάνωσης και Λειτουργίας των Στρατιωτικών Σχολών και ενδεχομένως του ΠΚ και του ΣΠΚ.

Ειδικές κατηγορίες:

Στις Στρατιωτικές Σχολές ισχύουν οι ειδικές κατηγορίες για πολύτεκνους - τρίτεκνους και για κάποιες άλλες περιπτώσεις.

Από το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 στις στρατιωτικές σχολές επί του εκάστοτε καθοριζόμενου αριθμού εισακτέων και μέχρι ποσοστού τριάντα πέντε επί τοις εκατό (35%), εισάγονται, κατά σειρά επιτυχίας, οι ανήκοντες στις παρακάτω ειδικές κατηγορίες :

α. i. Τέκνα πολυτέκνων.

ii. Τέκνα οικογενειών με τρία παιδιά.

β. Επί του ανωτέρω ποσοστού (35%) και μέχρι ποσοστού δέκα επί τοις εκατό (10%) επ’ αυτού, σε κάθε περίπτωση όμως, τουλάχιστον ένα άτομο, εισάγονται, κατά σειρά επιτυχίας, οι ανήκοντες στις παρακάτω ειδικές κατηγορίες:

i. Τέκνα ήαδελφοί αναπήρων και τραυματισθέντων σε πολεμικές επιχειρήσεις, καθώς και στρατιωτικών και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων ειρηνικής περιόδου, οι οποίοι έχουν αναπηρία σε ποσοστό εξήντα επτά επί τοις εκατό (67%) και άνω, λόγω παθήσεώς τους σε διατεταγμένη υπηρεσία και ένεκα αυτής.

ii. Τέκνατων θανόντων στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων στον πόλεμο ή στην ειρήνη κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής.

iii. Τέκνα Ελλήνων Μόνιμων Στρατιωτικών, εφέδρων και κληρωτών οπλιτών, που συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο στα πολεμικά γεγονότα της χρονικής περιόδου από την 20ή Ιουλίου έως την 20ή Αυγούστου 1974 στην Κύπρο, καθώς και στα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1964 στην Τυληρία και Λευκωσία και το 1967 στην Κοφίνου και τους Αγίους Θεοδώρους της Κύπρου.

γ. Οι Έλληνες-ίδες του εξωτερικού,του άρθρου 3 παράγραφος 1 του ν. 1351/1983 (ΦΕΚ56Α΄),όπως οι διατάξεις αυτού τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 10 του ν.2327/1995 (ΦΕΚ156Α΄)και της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του ν. 2517/1997 (ΦΕΚ160Α΄),επιφυλασσομένων των διατάξεων του άρθρου 12 παρ.Α1 και 4 του Ν. 2552/1997 (ΦΕΚ266Α΄).

Προκήρυξη για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές 2016

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Προκήρυξη για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές 2016



Σημειώνεται ότι η προθεσμία για την Υποβολή Αίτησης - Δικαιολογητικών είναι έως την Παρασκευή 20 Μαΐου 2016 (Ηµεροµηνία σφραγίδας ταχυδροµικής υπηρεσίας).

Σχετικά με την ηλικία των υποψηφίων Στρατιωτικών Σχολών 2016

1. Οι υποψήφιοι -ες των ΑΣΕΙ πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α. Για τις ΣΣΕ, ΣΝΔ, ΣΙ και ΣΑΝ να έχουν γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου 1995 και μεταγενέστερα. Κατ΄ εξαίρεση μπορούν να συμμετάσχουν:

(1) Στη ΣΣΕ και οι υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις Εθελοντές, Μόνιμοι, Οπλίτες που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 1993 και μεταγενέστερα.

(2) Στη ΣΙ και οι υπηρετούντες στις ΕΔ Εθελοντές, Οπλίτες, Οπλίτες πρότακτοι, Οπλίτες παρατεταμένης θητείας και Μαθητές-Απόφοιτοι ΑΣΣΥ που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 1994 και μεταγενέστερα.

β. Στη ΣΣΑΣ όσοι γεννήθηκαν από την 31η Δεκεμβρίου 1995 και μεταγενέστερα.

2. Οι υποψήφιοι -ες των ΑΣΣΥ (ΣΜΥ. ΣΜΥΝ, ΣΤΥΑ, ΣΥΔ) θα πρέπει να έχουν γεννηθεί την 31η Δεκεμβρίου 1995 και μεταγενέστερα.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τους υποψήφιους των Στρατιωτικών Σχολών.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αλλαγές στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, μία νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ - Δελτίο τύπου του ΥΠΠΕΘ

epalΨηφίστηκε η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, για τις άμεσες αλλαγές στα ΕΠΑΛ και συνολικά στη δευτεροβάθμια Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) οι οποίες θα ισχύσουν από την επόμενη σχολική χρονιά, 2016-17.

Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στις σύγχρονες κοινωνίες καλείται να διαδραματίσει έναν πολυδιάστατο και ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Να προετοιμάσει με κατάλληλο τρόπο ένα μεγάλο τμήμα της νέας γενιάς για την άσκηση συγκεκριμένου επαγγέλματος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα το μορφωτικό υπόβαθρο που είναι αναγκαίο για την αποτελεσματική συμμετοχή του στα κοινωνικά δρώμενα. Τα πολλά και σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ΤΕΕ δεν της επιτρέπουν να επιτελέσει το ρόλο της και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των νέων που την επιλέγουν. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο το ποσοστό των νέων που εγγράφονται στους ποικίλους τομείς της ακολουθεί τα τελευταία χρόνια πτωτική πορεία.

Οι αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να βασίζονται:
α) στην ολιστική θεώρηση ολόκληρου του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
β) στην αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της, με τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων
γ) στην ανάγκη συνεχούς εναρμόνισής της με τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας
δ) στην ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές και στις μαθήτριες που την επιλέγουν
ε) στην ανάγκη παροχής ασφαλών επαγγελματικών διεξόδων στους αποφοίτους της
στ) στην εμπέδωση εργασιακής ασφάλειας και στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού οράματος για τους/τις εκπαιδευτικούς.

Στις 5/3/2016 δόθηκαν στη δημοσιότητα οι προτάσεις της υποεπιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου και της αρμόδιας επιτροπής του ΙΕΠ για την ΤΕΕ για τις άμεσες αλλαγές και τέθηκαν σε δημόσιο διάλογο. Στη συνέχεια δόθηκαν επίσης σε δημόσια διαβούλευση οι προτάσεις της αρμόδιας επιτροπής του ΙΕΠ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που αφορούσαν το προσωρινό ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ και της Β΄ τάξης των ΕΠΑΛ για το επόμενο σχολικό έτος 2016-17, καθώς και η πρόταση για τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ.

Σύμφωνα με τις παραπάνω θέσεις και την επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστούν με θετικό τρόπο τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν την Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση, με την τροπολογία του ΥΠΠΕΘ προβλέπονται τα εξής:

Α) ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΕΠΑΛ

Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την παρακάτω δομή:

- Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα, με μαθήματα γενικής παιδείας, προσανατολισμού και ειδικοτήτων, προκειμένου να δίνεται στους μαθητές/-τριες η δυνατότητα να διερευνήσουν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους.

- Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών με μαθήματα γενικής παιδείας και τομέων (θεωρητικά και εργαστηριακά).

- Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες, με μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτήτων (θεωρητικά και εργαστηριακά).

- Μετά την αποφοίτηση, προαιρετικό «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας», με εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας στο σχολείο και μαθητεία σε χώρους εργασίας.

Αυτό το σχήμα (Α΄ τάξη - ενιαία, Β΄ τάξη - τομέας, Γ΄ τάξη - ειδικότητα, «4ο» έτος - ειδίκευση-μαθητεία) έχει τα παρακάτω θετικά αποτελέσματα:

Β) ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εισάγονται δύο σημαντικές νέες δυνατότητες για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ:

1. Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης στα ΤΕΙ μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων για τους απόφοιτους ΕΠΑΛ, αφού θα διαγωνίζονται για ειδικό ποσοστό θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων στα ΤΕΙ. Το ποσοστό αυτό προβλέπεται να είναι, κατά προσέγγιση, ανάλογο του ποσοστού των υποψηφίων που αποφοίτησαν από τα ΕΠΑΛ σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων για τα ΤΕΙ αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, όπως θα ορίζεται κάθε σχολικό έτος με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Αποκαθίσταται, επίσης, η δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑΛ μέσω των ειδικών εξετάσεων στη σχολή Πυροσβεστικής.

2. Αποκαθίσταται η δυνατότητα των αποφοίτων των ΕΠΑΛ να εισάγονται και σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων, η οποία καταργήθηκε με το ν. 4186/13. Συγκεκριμένα, θα μπορούν με τις ίδιες εξετάσεις - και χωρίς τη αναγκαιότητα της δημιουργίας «ομάδας Β΄» στη Γ΄ τάξη, που αντικειμενικά περιόριζε (πριν το 2013) τη δυνατότητα αυτή μόνο σε μαθητές που σπούδαζαν σε ελάχιστα ΕΠΑΛ - να εισάγονται με τη βαθμολογία τους σε σχολές των Πανεπιστημίων αντίστοιχες των τομέων που σπούδασαν στα ΕΠΑΛ και για ειδικό ποσοστό θέσεων επιπλέον 1%. Πλέον η δυνατότητα αυτή θα δίνεται σε όλους τους μαθητές/-τριες και στο πιο απομακρυσμένο ΕΠΑΛ της χώρας.

Γ) ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟ ΕΤΟΣ - ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ 

Με την τροπολογία γίνονται οι απαραίτητες ρυθμίσεις και τροποποιήσεις ώστε να καταστεί ασφαλής και πλήρης δικαιωμάτων για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που θα σπουδάζουν στο «μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας», η πρώτη επαφή με την εργασία.

Επίσης, ρυθμίζονται λειτουργικά ζητήματα του έτους αυτού, όπως να μην επιβαρύνονται οι μαθητές/-τριες την ίδια ημέρα με σχολείο και εργασία, όπως προέβλεπε ο ν.4186/13, να γίνονται τα εργαστηριακά μαθήματα αποκλειστικά στα ΕΠΑΛ και στα Εργαστηριακά Κέντρα από τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε αυτά και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Επίσης, προσδιορίζονται οι όροι με τους οποίους θα πραγματοποιείται η μαθητεία:

- Το ΕΠΑΛ θα έχει την ευθύνη της παρακολούθησης - εποπτείας των μαθητευομένων στις δημόσιες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Η εποπτεία από τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό έργο που θα καθοριστεί αναλυτικά με Υπουργική Απόφαση.

- Θα υπογράφονται συμβάσεις με όρους που πρέπει να γίνονται σεβαστοί και θα ελέγχονται από εποπτεύοντα καθηγητή/-τρια του ΕΠΑΛ. Οι συμβάσεις θα μπορεί να ακυρωθούν, αν δεν τηρούνται οι όροι από τον εργοδότη.

- Κατοχυρώνονται τα δικαιώματα των μαθητευόμενων, οι οποίοι θα είναι ενήλικες, απόφοιτοι ΕΠΑΛ ή προηγούμενων τύπων σχολείων της ΤΕΕ. Οι μαθητές θα υπάγονται ασφαλιστικά στο ΙΚΑ για το διάστημα της μαθητείας, στον κλάδο παροχών ασθένειας σε είδος και στον κλάδο παροχών ασθένειας σε χρήμα, ο δε χρόνος ασφάλισής τους θα είναι συντάξιµος. Η αμοιβή για το διάστημα της μαθητείας θα είναι ίση με το 75% επί του κατωτάτου ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη.

- Προσδιορίζεται ο ρόλος του ΟΑΕΔ, μέσω των Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ), ως συνεργαζόμενου με τα ΕΠΑΛ σε ό,τι αφορά την οργάνωση, τη λειτουργία και τα θέματα διοικητικής διαχείρισης της μαθητείας. Αξιοποιείται, έτσι, η μακροχρόνια εμπειρία του. Στα κέντρα αυτά θα διατίθεται και εκπαιδευτικός των ΕΠΑΛ.

Δ) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΕΚ

Καταργούνται οι ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης), που δημιουργήθηκαν με το ν. 4186/13, θεσμός που δεν έτυχε αποδοχής από την κοινωνία (λειτούργησαν μόλις 4 από τις 95 που προβλεπόταν να λειτουργήσουν σχολές).

Με αυτόν τον τρόπο γίνεται ένα βήμα για τον εξορθολογισμό της πολυτυπίας του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, και αποφεύγεται η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου (λύκειο) και η πρόωρη κατάρτιση στην μη τυπική εκπαίδευση και η γενικευμένη μαθητεία ανηλίκων που προέβλεπε ο ν.4186/13.

Προβλέπεται η ολοκλήρωση των σπουδών όσων μαθητών/-τριών σπούδαζαν στις καταργούμενες σχολές με τα ίδια δικαιώματα που είχαν όταν ξεκίνησαν τις σπουδές τους. Προβλέπεται, τέλος, η μετατροπή καταργούμενων ΣΕΚ σε Δημόσια ΙΕΚ για ειδικές ευαίσθητες κατηγορίες πληθυσμού, ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μετά από απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ε) ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ

ΟΑΕΔ

Καταργείται η δυνατότητα του ΟΑΕΔ να ιδρύει πειραματικά ΕΠΑΛ, καθώς οι εκπαιδευτικές δομές του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

Παρατείνεται για μια πενταετία η λειτουργία των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, μέχρι τη συνολική αξιολόγηση του συστήματος της ΕΕΚ.

ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ

Ρυθμίζονται ζητήματα λειτουργίας και φοίτησης του εσπερινού ΕΠΑΛ και γίνονται οι απαραίτητες τροποποιήσεις προκειμένου οι διατάξεις να τυγχάνουν εφαρμογής σε όλες τις τάξεις και κύκλους σπουδών του Ημερήσιου και Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου.

Εισάγονται ρυθμίσεις για τη βελτίωση του τρόπου αξιολόγησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών ΕΠΑ.Λ. και γίνονται τροποποιήσεις στο άρθρο 43 του ν.4186/13 των εξουσιοδοτικών διατάξεων για την αποκατάσταση αντιφατικών ρυθμίσεων αλλά και για την εν γένει εύρυθμη διαχείριση και λειτουργία των ΕΠΑΛ.

Προσδιορίζεται ποιοι μαθητές και απόφοιτοι έχουν δικαίωμα εγγραφής στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη, και δίνεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Παιδείας να καθορίσει τις αντιστοιχίες με σχολεία της ΤΕΕ, τα οποία λειτούργησαν στο παρελθόν.

ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ρυθμίζονται εκκρεμή υπηρεσιακά θέματα του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΕΠΑΛ, όπως:
- ο χαρακτηρισμός ως εκπαιδευτικής υπηρεσίας του χρονικού διαστήματος που οι 2500 εκπαιδευτικοί είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα
- εξορθολογίζεται το ωράριο υπευθύνων εργαστηρίων σε όλους τους τύπους σχολείων
- δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε αντικείμενα σχετικά με την ειδικότητά τους
- δίνεται η δυνατότητα να διδάσκουν τα μαθήματα της ΠΕ ειδικότητάς τους σε εκπαιδευτικούς ΤΕ με πτυχίο ΠΕ, που είχαν κάνει ήδη «οικονομική» μετάταξη από ΤΕ σε ΠΕ.

ΣΤ) ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ - ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Οι αλλαγές που θεσμοθετούνται στα ΕΠΑΛ θα ξεκινήσουν σταδιακά, από το σχολικό έτος 2016-17 και έχουν το χαρακτήρα μεταβατικών αλλαγών (θα λειτουργήσουν ως «γέφυρα») από τη υπάρχουσα στη νέα δομή των ΕΠΑΛ), μέχρις ότου ολοκληρωθεί ο δημόσιος διάλογος για το σύστημα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, από τον οποίο θα προκύψει και μια πλήρης μελέτη για το περιεχόμενο των αλλαγών στα ΕΠΑΛ.

- Συγκεκριμένα, με ενιαίο πρόγραμμα θα λειτουργήσει η Α΄ τάξη και με τομείς σπουδών η Β΄ τάξη, ενώ θα αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα και τα προηγούμενα προγράμματα και βιβλία. Δηλαδή, το σχολικό έτος 2016-17 η Α΄ και η Β΄ τάξη θα έχουν νέα δομή και πρόγραμμα. Η Γ΄ (καθώς και η Δ΄ εσπερινών) θα ακολουθεί τη δομή του υπάρχοντος συστήματος, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στη Β΄ τάξη να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

- Θα γίνει προσπάθεια να οργανωθούν από την επόμενη σχολική χρονιά προγράμματα μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑΛ προηγουμένων ετών σε περιορισμένο αριθμό ειδικοτήτων και περιοχών, στη λογική της σταδιακής ανάπτυξης του νέου αυτού θεσμού.

- Για το μεταβατικό ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ και της Β΄ τάξης, καθώς και για τον καθορισμό των τομέων και ειδικοτήτων που θα λειτουργήσουν, ήδη ετοιμάζονται από το ΙΕΠ προτάσεις, οι οποίες έχουν τεθεί και αυτές σε δημόσιο διάλογο στην εκπαιδευτική κοινότητα. Με την ψήφιση της τροπολογίας θα υπογραφούν Υπουργικές Αποφάσεις, όπως προβλέπεται, και θα προωθηθεί η εκτύπωση των βιβλίων για όλα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, προκειμένου να διανεμηθούν εγκαίρως στα σχολεία με τα ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

- Ο διάλογος για όλα τα ζητήματα (τόσα για τα άμεσα προβλήματα όσο και την εν γένει προοπτική βελτίωσης της κατάστασης στη δημόσια ΤΕΕ και τις προσπάθειες μεταρρύθμισής της) θα συνεχίζεται με ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και τους φορείς της, αλλά και την κοινωνία και τους φορείς της εργασίας.

ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΗΝ ΤΕΕ

Το ΥΠΠΕΘ, με την προώθηση ευρύτερων πολιτικών αλλά και επιμέρους αλλαγών, από το Γενάρη του 2015 μέχρι σήμερα, έχει αποδείξει στην πράξη το ενδιαφέρον του για την ουσιαστική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που στη χώρα μας πάντα οι ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές έθεταν σε δεύτερη μοίρα.

Στηρίζουμε με έργα και όχι διακηρύξεις το έργο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα ΕΠΑΛ, αναγνωρίζοντας πως αυτό ασκείται σε δύσκολες και ιδιαίτερα σύνθετες συνθήκες. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες των μαθητών, των μαθητριών που σπουδάζουν στα ΕΠΑΛ και τον αγώνα των οικογενειών τους. Ιδιαίτερη μνεία επιθυμούμε να κάνουμε για τους εργαζόμενους μαθητές/-τριες των εσπερινών ΕΠΑΛ, στις προσπάθειες των οποίων στεκόμαστε με ιδιαίτερη εκτίμηση και σεβασμό. Η διασφάλιση της εκπαίδευσης όλων των μαθητών/-τριών και της εργασίας των διδασκόντων και διδασκουσών στα δημόσια ΕΠΑΛ σε ένα ελκυστικότερο σχολικό περιβάλλον είναι η θεμελιώδης αρχή της νέας εκπαιδευτικής πολιτικής. Και αυτό είναι για το ΥΠΠΕΘ αδιαπραγμάτευτο.

Υπενθυμίζουμε:

- Με το ν. 4325/15 επανασυστάθηκαν οι 50 κλάδοι - ειδικότητες και οι 2.413 οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ που είχαν καταργηθεί με το ν. 4172/13, καταργήθηκε η διαθεσιμότητα και επέστρεψαν οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, αναγνωρίστηκε με το ν.4369/16 ο χρόνος διαθεσιμότητας ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας.

- Με το ν. 4327/15 επαναλειτούργησαν στα ΕΠΑΛ από το τρέχονσχολικό έτος οι κατηργημένες ειδικότητες των μαθητών/-τριών (στους τομείς υγείας-πρόνοιας, αισθητικής-κομμωτικής και εφαρμοσμένων τεχνών) από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ με το ν. 4186/13. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να αυξηθεί το μαθητικό δυναμικό της Β΄ τάξης των ΕΠΑΛ (ημερήσιων και εσπερινών) στη σχολική χρονιά από 32.067 το σχολικό έτος 2014-2015 σε 40.019 το σχολικό έτος 2015-2016 (αύξηση 25 %),.

- Καταργήθηκε και στα ΕΠΑΛ με το ν. 4327/15 η τράπεζα θεμάτων, που δημιουργούσε συνθήκες αύξησης της σχολικής αποτυχίας και διαρροής.

- Ένα ακόμη, μικρό αλλά σημαντικό δείγμα του ενδιαφέροντος του Υπουργείου Παιδείας για την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη στήριξη των μαθητών/-τριών που σπουδάζουν στα ΕΠΑΛ αποτελεί και το γεγονός ότι εφέτος για πρώτη φορά οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, που διοργανώνονταν για τα ΓΕΛ, θα διοργανωθούν και για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ. Αυτό γίνεται 16 χρόνια μετά την καθιέρωση επαναληπτικών εξετάσεων για τους μαθητές/-τριες των Γενικών Λυκείων και αποτελούσε πάγιο αίτημα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών των Επαγγελματικών Λυκείων.

- Ρυθμίστηκε και για τους μαθητές των ΕΠΑΛ η κάλυψη εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής για συμμετοχή στις εξετάσεις σε απομακρυσμένα εξεταστικά κέντρα.

- Καταργήθηκε η αντιεκπαιδευτική διάταξη με την οποία ωρομίσθιοι εκπαιδευτές που προσλαμβάνονταν στα ΙΕΚ μπορούσαν να «αποσπαστούν» στα ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικοί.

- Ακόμα, τη σχολική χρονιά που ολοκληρώνεται δόθηκε από το ΥΠΠΕΘ η δυνατότητα σε μαθητές/-τριες της Γ΄ τάξης ΕΠΑΛ του σχολ. έτους 2014-15 που απορρίφθηκαν λόγω απουσιών, και λόγω της αλλαγής του ΕΠΑΛ θα έπρεπε να επαναλάβουν δύο τάξεις, να προσέλθουν σε απολυτήριες εξετάσεις.

- Με την υπογραφή ΚΥΑ που ολοκληρώνεται σύντομα, θα οργανωθούν άμεσα δύο πιλοτικά προγράμματα μαθητείας για απόφοιτους ΕΠΑΛ προηγούμενων χρόνων.

- Καταρτίστηκαν, επίσης, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα για την Γ΄ τάξη των ΕΠΑΛ στις επαναλειτουργούσες ειδικότητες.

- Δημοσιεύτηκε Υπουργική Απόφαση με τα επαγγελματικά δικαιώματα 30 ειδικοτήτων των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ του ν. 3475/06.

Μετά από όλα τα παραπάνω είναι απολύτως φανερό και στους πιο δύσπιστους ότι έχει πραγματική βάση η διακήρυξη του ΥΠΠΕΘ για τη στήριξη και την αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Η Επαγγελματική Εκπαίδευση αλλάζει σελίδα.

Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ γίνεται πραγματικότητα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.