Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ)

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄ 2780/2014 η απόφαση Κανονισμός Λειτουργίας Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.).



Απόφαση μετεγγραφέντων σπουδαστών ΑΕΝ (πλοιάρχων & μηχανικών) 2014-2015

Από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου ανακοινώνεται ότι την 20 Οκτωβρίου 2014 ημέρα Δευτέρα υλοποιήθηκαν οι μετεγγραφές σπουδαστών ΑΕΝ των Α΄(διετών) - Β΄ και Ε΄ εξαμήνων, για το εκπαιδευτικό έτος 2014-2015.



Ανακοίνωση ονομάτων των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015

Από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται τα ονόματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.

Τα ανωτέρω αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους ενδιαφερόμενους από το διαδίκτυο (στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ., http://moreresults.minedu.gov.gr).

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται ονομαστικά τα αποτελέσματα, εφόσον πληκτρολογήσουν τον τετραψήφιο κωδικό τους αριθμό και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο).

Στη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την ανωτέρω ειδική κατηγορία, έλαβαν μέρος 1317 συνολικά υποψήφιοι, από τους οποίους εισήχθησαν οι 1264.

Οι εγγραφές των εισαγομένων στα Πανεπιστήμια, Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ΑΣΠΑΙΤΕ, Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες θα πραγματοποιηθούν από 22-10-2014 μέχρι και 05-11-2014.

Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία εγγραφής είναι αποκλειστική και όποιος δεν εγγραφεί μέσα σε αυτή χάνει οριστικά το δικαίωμα εγγραφής στη σχολή επιτυχίας.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως ή με νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους σχετική αίτηση στη Γραμματεία της Σχολής ή Τμήματος επιτυχίας τους μέσα στην παραπάνω προθεσμία.

Μαζί με την αίτηση εγγραφής οι επιτυχόντες υποβάλλουν:

α) Ευκρινές φωτοαντίγραφο τίτλου απόλυσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Απολυτήριο Λυκείου ή πτυχίο ΤΕΕ Β΄ κύκλου σπουδών ή ΤΕΛ ή ΕΠΛ) ή πρωτότυπο τίτλο απόλυσης Λυκείου της αλλοδαπής. Σε περίπτωση που υποβάλλεται απολυτήριο ή πτυχίο στην πρωτότυπη έκδοσή του, αυτό μπορεί ν’ αποσυρθεί, όταν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει αντίστοιχο αποδεικτικό ή φωτοαντίγραφο.

i) Για την περίπτωση που πρόκειται για ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό, ο πρωτότυπος τίτλος απόλυσης πρέπει να είναι επικυρωμένος από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή της χώρας στην οποία ανήκει το σχολείο και επιπλέον να προσκομιστεί βεβαίωση της οικείας ελληνικής διπλωματικής αρχής με την οποία θα βεβαιώνεται η γνησιότητα της θεώρησης του τίτλου Λυκείου από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή της χώρας προέλευσης.

ii) Για την περίπτωση που πρόκειται για ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, ο τίτλος απόλυσης πρέπει να είναι θεωρημένος για τη γνησιότητά του από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία επίσης χορηγεί βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα.

Σε περίπτωση που ο τίτλος προέρχεται από ξένο σχολείο, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει επιπλέον:

iii) Βεβαίωση της οικείας αρμόδιας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας προέλευσης του τίτλου Λυκείου, από την οποία να προκύπτει ότι ο τίτλος Λυκείου που κατέχει ουποψήφιος του παρέχει το δικαίωμα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην ίδια βεβαίωση θα περιλαμβάνεται και η γενική μέση βαθμολογία του τίτλου απόλυσης στην εικοσάβαθμη κλίμακα (0-20).

Όλα τα δικαιολογητικά που εκδίδονται από ξένη υπηρεσία (σχολείο, άλλη εκπαιδευτική αρχή κ.λπ.) πρέπει να είναι α) επικυρωμένα για τη γνησιότητα της υπογραφής αυτού που υπογράφει από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από διπλωματική αρχή της ξένης χώρας στην Ελλάδα με επικύρωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και β) μεταφρασμένα από την ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από τη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας.

β) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο εισαγόμενος δηλώνει ότι δεν είναι εγγεγραμμένος σε άλλη Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

γ) Πρωτότυπο πιστοποιητικό διαπίστωσης της πάθησης ή αντίγραφο του πρωτοτύπου από την αρμόδια επταμελή Επιτροπή του νοσοκομείου, που έχει συσταθεί, σύμφωνα με την αρ. πρωτ. Φ.151/17897/Β6/7-2-2014 (Φ.Ε.Κ. 358/τ.Β΄/14-2-2014) Κοινή Υπουργική Απόφαση ή Απόφαση του ΚΕ.Σ.Υ. μετά από ένσταση.

δ) Τέσσερις (4) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.

Κατά την εγγραφή του ο εισαγόμενος επιδεικνύει στη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματος το δελτίο της αστυνομικής του ταυτότητας ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο αποδεικνύεται η ακριβής ημερομηνία γέννησης και τα ονομαστικά του στοιχεία.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στις Γραμματείες των οικείων σχολών.

Βάσεις Υποψηφίων πασχόντων από σοβαρές παθήσεις 2014


Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Οδηγοί σπουδών για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Οι υπεύθυνοι των ΚΕ.ΣΥ.Π των νομών Πιερίας, Ημαθίας και Νεάπολης Δ. Θεσσαλονίκης επιμελήθηκαν τους παρακάτω οδηγούς για τους μαθητές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ.




Θα εξεταστεί ξανά το θέμα των μετεγγραφών φοιτητών με σοβαρές παθήσεις

Εκτός της διαδικασίας μετεγγραφών έχουν τεθεί οι υποψήφιοι που εισάγονται με την κατηγορία 5% λόγω σοβαρών παθήσεων. Αν και μέχρι το 2013 είχαν δικαίωμα να μεταφέρουν τη θέση εισαγωγής τους καθ’ υπέρβαση του αριθμού όσων λάμβαναν μετεγγραφή, ωστόσο στο νέο νόμο του 2014 δεν υπάρχει καμιά αναφορά.

Δείτε εδώ όλη τη νομοθεσία σε πρότερη ανάρτηση του panelladikes24.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο νέο νόμο δίνεται το δικαίωμα μετεγγραφής σε όσους έχουν γονείς, αδέλφια με αναπηρία 67% λόγω συγκεκριμένων παθήσεων και δεν δίνεται το δικαίωμα στους ίδιους τους φοιτητές με αναπηρία πάνω από 80%.

Το θέμα το έφερε στη Βουλή ο βουλευτής της Ν.Δ κ. Μαρκόπουλος ο οποίος και δήλωσε στην Ολομέλεια για την εν λόγω κατηγορία: "Ξαφνικά το 2014 στο νόμο περί μετεγγραφών δεν υπάρχουν, εξαφανίστηκαν. Και τώρα είναι υποχρεωμένοι οι περισσότεροι από αυτούς να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους. Να μην σπουδάσουν, δηλαδή. Ουσιαστικά, κινδυνεύει να ακυρωθεί αυτό που ψηφίσαμε στη Βουλή και για το οποίο συμφωνήσαμε όλοι. Και μιλάμε για έναν μικρό αριθμό του 5%. Πόσοι από αυτούς να θέλουν να μετεγγραφή; Το 1%-2%; Μιλάμε για μονοψήφια νούμερα σε κάθε σχολή. 

Δεν αποτελεί αυτό νόθευση ούτε του ανταγωνισμού ούτε των εισαγωγικών εξετάσεων. Τίποτα δεν είναι. Είναι ένα δώρο της κοινωνίας μας και μια υποχρέωσή της -πολύ μεγάλη- για το κεκτημένο το οποίο έχουμε, το ευρωπαϊκό κεκτημένο και το κεκτημένο της ευαισθησίας σε αυτήν τη χώρα".

Ο κ. Μαρκόπουλος δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένος από τις γραπτές απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας λέγοντας χαρακτηριστικά "αγνοείται το ποσοστό του 5%. Ζητώ από την πολιτική ηγεσία -κι επιμένω- ότι αυτά τα παιδιά πρέπει να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής".

Ο υφυπουργός κ. Στύλιος απάντησε: "Γονείς, τέκνα, αδέλφια, σύζυγοι που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών επειδή έχουν κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67% δικαιούνται να τύχουν του ευεργετήματος της μετεγγραφής".

Στην πιο πάνω τοποθέτηση ο κ. Μαρκόπουλος ανταπάντησε: "Τι μου είπατε πριν, κύριε Υπουργέ; Μου είπατε ότι αυτοί που έχουν γονείς που έχουν αναπηρία 67% έχουν δικαίωμα να μετεγγραφούν και δεν μπορούν να μετεγγραφούν οι ίδιοι που έχουν 80%; Δεν στέκει αυτό".

Ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι η ερώτησή του απευθύνεται προς τον κ. Λοβέρδο ενώ δήλωσε ότι η απάντηση των τεχνοκρατών του Υπουργείου για την εν λόγω κατηγορία είναι ότι δεν δικαιούνται μετεγγραφή καθώς εισάγονται με το απολυτήριο λυκείου.

"Πώς να σπουδάσει ένας που μεταγγίζεται κάθε δύο ημέρες; Πώς να σπουδάσει και να διαβάσει ένας όταν κάνει χημειοθεραπεία κάθε δεκαπέντε ημέρες, όταν είναι τυφλός, όταν είναι κωφάλαλος; Σε αυτούς δεν δίνουμε μεταγραφή και καθόμαστε και ασχολούμαστε με όλα τα άλλα;

Επιμένω, αδικείτε νέους ανθρώπους, αδικείτε οικογένειες. Και παρακαλώ -δεν είναι προσωπικό, το διευκρίνισα- θέλω να μεταβιβάσετε στον κύριο Λοβέρδο, από έναν Βουλευτή γιατρό του ελληνικού Κοινοβουλίου, ότι κάνει λάθος", ανέφερε ο κ. Μαρκόπουλος.

Ο υφυπουργός Παιδείας στην τοποθέτησή του δήλωσε ότι θα εισηγηθεί την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για την επόμενη χρονιά ενώ ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι πρέπει να δει το θέμα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου φέτος ενώ και ο Προεδρεύων της Ολομέλειας κ. Τραγάκης απευθυνόμενος στον υφυπουργού είπε: "Θα πρέπει να το δείτε με ευαισθησία αυτό το θέμα, πραγματικά με ευαισθησία. Αξίζει τον κόπο. Γι’ αυτό είμαστε στην πολιτική, για να λύνουμε αυτά τα προβλήματα".

news