Πατήστε εδώ για πληροφορίες σχετικά με τις αιτήσεις και τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών.
Ιστολόγιο με πληροφορίες, θέματα και απαντήσεις, αποτελέσματα και άρθρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014
Παράταση μέχρι 10/2 για υποβολή αιτήσεων στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014
Οι φοιτητές παίρνουν στεγαστικό επίδομα 1000 ευρώ - Ξεκίνησαν οι αιτήσεις
«Καθορισμός διαδικασίας και δικαιολογητικών για την πληρωμή του στεγαστικού επιδόματος φοιτητών» (Φ.Ε.Κ. αρ. 393/21-2-2013 τ. Β')
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014
Νέα ανοικτή επιστολή από υποψήφιο του 2012 προς τον υπουργό Παιδείας για το 10%
Δείτε εδώ την επιστολή.
Συνοπτική παρουσίαση για το 10% μετά τις αλλαγές
- Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από φέτος οι υποψήφιοι διεκδικούν θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 10% μόνο για ένα έτος μετά το έτος εξέτασης τους.
- Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 έχουν δικαίωμα για το 10% μόνο το 2015.
- Φέτος, οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 (για τελευταία φορά) έχουν δικαίωμα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο ενώ δεν μπορούν οι αντίστοιχοι του 2012.
- Από φέτος, για πρώτη φορά, με το 10% μπορούν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όσοι προέρχονται από τα ΕΠΑΛ.
- Έχουν κατατεθεί στη Βουλή ερωτήσεις για απόδοση δεύτερης ευκαιρίας με το 10% για τους υποψήφιους του 2012, ωστόσο η θέση του υπουργείου παραμένει αρνητική.
- Υπάρχουν πολλές αντιδράσεις από υποψήφιους του 2012 για να αλλάξει η απόφαση και να μπορούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο συντάσσοντας επιστολές προς τον υπουργό Παιδείας, δημοσιοποιώντας το θέμα στα ΜΜΕ κτλ.
Δείτε εδώ όσα έχουν συμβεί αναλυτικά.
Συνοπτική παρουσίαση για το 10% μετά τις αλλαγές
- Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από φέτος οι υποψήφιοι διεκδικούν θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 10% μόνο για ένα έτος μετά το έτος εξέτασης τους.
- Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 έχουν δικαίωμα για το 10% μόνο το 2015.
- Φέτος, οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 (για τελευταία φορά) έχουν δικαίωμα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο ενώ δεν μπορούν οι αντίστοιχοι του 2012.
- Από φέτος, για πρώτη φορά, με το 10% μπορούν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όσοι προέρχονται από τα ΕΠΑΛ.
- Έχουν κατατεθεί στη Βουλή ερωτήσεις για απόδοση δεύτερης ευκαιρίας με το 10% για τους υποψήφιους του 2012, ωστόσο η θέση του υπουργείου παραμένει αρνητική.
- Υπάρχουν πολλές αντιδράσεις από υποψήφιους του 2012 για να αλλάξει η απόφαση και να μπορούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο συντάσσοντας επιστολές προς τον υπουργό Παιδείας, δημοσιοποιώντας το θέμα στα ΜΜΕ κτλ.
Δείτε εδώ όσα έχουν συμβεί αναλυτικά.
Ετικέτες
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014
Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων θα έχει τη δυνατότητα να χορηγεί μεταπτυχιακούς τίτλους
Δημοσιεύθηκε η Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης της ΣΝΔ όπου διαπιστώνεται η εξαιρετική, εν γένει, εικόνα που σχημάτισε η επιτροπή ελέγχου, από την σαφήνεια των εκπαιδευτικών στόχων της ΣΝΔ, την αποτελεσματικότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου της και την μεθοδικότητα των διαδικασιών διασφάλισης της ποιότητας που ακολουθήθηκαν, μέσα σε ένα περιβάλλον με οργάνωση, πειθαρχία και προσήλωση του προσωπικού και των Ναυτικών Δοκίμων στο έργο τους.
Ταυτόχρονα ενθαρρύνονται - επισημαίνονται πρωτοβουλίες, όπως η θέσπιση μεταπτυχιακών προγραμμάτων και η ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας, οι οποίες δύνανται να συνεισφέρουν στην περαιτέρω αναβάθμιση του έργου της Σχολής και την ανάδειξή της ως πόλου αριστείας.
Πληροφορίες για την εγγραφή των εισαγομένων αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014
Δείτε επίσης: Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 - Δείτε τις βάσεις 2013
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014
Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 - Δείτε τις βάσεις 2013
Τα ανωτέρω αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους ενδιαφερόμενους από το διαδίκτυο (στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ., http://results.it.minedu.gov.gr).
Οι υποψήφιοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα, πληκτρολογώντας στο σχετικό πεδίο τον οκταψήφιο κωδικό τους αριθμό και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο-Όνομα-Πατρώνυμο-Μητρώνυμο).
Οι εγγραφές των εισαγόμενων θα πραγματοποιηθούν από Παρασκευή 24 Ιανουαρίου2014 έως και Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014.
Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία εγγραφής είναι αποκλειστική και οι επιτυχόντες εγγράφονται όλοι στο Α’ εξάμηνο. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως ή με νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους σχετική αίτηση στη Γραμματεία της Σχολής ή Τμήματος επιτυχίας τους μέσα στην παραπάνω προθεσμία.
Μαζί με την αίτηση εγγραφής οι επιτυχόντες υποβάλλουν:
α) Αίτηση εγγραφής.
β) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνουν ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας.
γ) Έξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.
Επισημαίνεται ότι όσοι είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη Σχολή πρέπει να διαγραφούν προκειμένου να εγγραφούν στη νέα σχολή εισαγωγής τους. Διευκρινίζεται ότι τα σχετικά δικαιολογητικά που έχουν υποβάλει οι επιτυχόντες στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα σταλούν υπηρεσιακά στη Σχολή επιτυχίας τους.
Αντιστοιχίες τοµέων και ειδικοτήτων του νέου ΕΠΑΛ
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014
Συνάντηση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Τριτέκνων
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας, στάθηκαν σε δύο βασικά θέματα που τους απασχολούν. Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της ομοσπονδίας κ. Μανόλης Αχλαδιανάκης «το βασικό αίτημα μας είναι το καθεστώς που διέπει την εισαγωγή σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και την εξομοίωση του με αυτό που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων». Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ζήτησε από τον Υπουργό να εξετασθεί η δυνατότητα παροχής εκπτώσεων στους ναύλους των ακτοπλοϊκών εταιρειών που τις έχουν καταργήσει.
Από την πλευρά του, ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι με άμεσες ενέργειες του έχει γίνει η απαραίτητη εισαγωγή διάταξης στο νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία, που πρόκειται πολύ σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή και η οποία δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα τους. Ειδικότερα, ο υπουργός επεσήμανε ότι για λόγους ίσης μεταχείρισης το νέο νομοσχέδιο προβλέπει την κατάργηση των ηλικιακών ορίων για την κατηγορία των Τριτέκνων για την εισαγωγή τους στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ενώ σημείωσε ότι έχει προστεθεί κατηγορία που θα συμπεριλαμβάνει υποψηφίους μονογονεϊκών οικογενειών, καθώς και υποψηφίων με γονείς, τέκνα συγκεκριμένων παθήσεων ή με ποσοστό αναπηρίας πάνω από 67%.
Σχετικά με τις εκπτώσεις σε ναύλους ο κ. Βαρβιτσιώτης δεσμεύθηκε το Υπουργείο να παρέμβει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες ώστε να προβλέψουν στην εμπορική τους πολιτική την παροχή εκπτώσεων σε τρίτεκνες οικογένειες. «Το δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα μας είναι εθνικό ζήτημα και οφείλουμε να παράσχουμε κάθε πολύτιμη βοήθεια ώστε να αντιστραφεί η τάση συνεχούς υπογεννητικότητας», κατέληξε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014
Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Αρβανιτόπουλου στο «ΕΘΝΟΣ της Κυριακής»
Πολύς θόρυβος γίνεται αυτές τις ημέρες σχετικά με το αν θα ισχύσει τελικώς ή όχι το «νέο λύκειο» για την φετινή Α’ τάξη του λυκείου. Ο μηχανισμός του υπουργείου φέρεται να είναι ανέτοιμος για κάτι τέτοιο, κι όλοι θεωρούν ότι ίσως υπάρξει πιλοτική και όχι κανονική εφαρμογή του νέου συστήματος. Τι απαντάτε σε αυτό;
Φυσικά και θα ισχύσει. ‘Όπως έχω δηλώσει, ο Νόμος 4186/13 για το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο και τις Δομές Κατάρτισης, εφαρμόζεται ήδη και θα εφαρμοστεί πλήρως, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, και γι’ αυτό δουλεύουμε νυχθημερόν.
Προλαβαίνει να συσταθεί η Τράπεζα Θεμάτων και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που είναι απαραίτητα όργανα, για την εφαρμογή του νέου θεσμού;
Στόχος της Τράπεζας Θεμάτων που θα συσταθεί είναι να εξαντλούν όλοι οι εκπαιδευτικοί τη διδακτέα ύλη, ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες στα παιδιά. Γιατί η τυχαιότητα των μισών θεμάτων που θα είναι υποχρεωμένος να αντλήσει ο καθηγητής την ημέρα των προαγωγικών εξετάσεων από την Τράπεζα Θεμάτων αποκλείει την πιθανότητα της μη κάλυψης της ύλης. Επιπλέον, όλος ο διοικητικός μηχανισμός, από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έως και τα Βαθμολογικά Εξεταστικά Κέντρα, που υλοποιεί εδώ και χρόνια τις αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις, παραμένει σε δομή και διαδικασίες ο ίδιος.
Και τι αλλάζει;
Ο συντονισμός και ο έλεγχος των διαδικασιών. Αντί του εκάστοτε γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας – πολιτικού προσώπου δηλαδή – την ευθύνη του συντονισμού και του ελέγχου αναλαμβάνει μια Ανεξάρτητη Αρχή.
Και δεν θα αιφνιδιαστούν οι μαθητές με το νέο τρόπο εξέτασης;
Κατ’ αρχάς δεν αλλάζει τίποτα στις Πανελλαδικές και φέτος και του χρόνου. Οι αλλαγές, συνολικά, εφαρμόζονται από την φετινή Α’ λυκείου. Αλλά και γι’ αυτούς η Τράπεζα Θεμάτων, η πρώτη ουσιαστική αλλαγή που τους αγγίζει, δεν φέρνει τα πάνω – κάτω. Απλώς τα μισά θέματα τα αντλεί από την Τράπεζα Θεμάτων ο καθηγητής, που έχει και την ευθύνη της βαθμολόγησης όλων των θεμάτων.
Ο βαθμός της φετινής Α’ λυκείου θα συνυπολογιστεί για την εισαγωγή των μαθητών που φοιτούν φέτος σε αυτή την τάξη στα ΑΕΙ – ΤΕΙ;
Η εισαγωγή του φετινού μαθητή της Α’ λυκείου στο Πανεπιστήμιο θα εξαρτηθεί 80% από το πώς θα γράψει στα τέσσερα μαθήματα που θα εξεταστεί. Το υπόλοιπο 20% θα εξαρτηθεί από το μέσο όρο της βαθμολογίας του στα τρία χρόνια του Λυκείου, ο οποίος αντικειμενικοποιείται από την Τράπεζα Θεμάτων.
Αρνητικά υποδέχτηκαν οι ενώσεις δασκάλων, γονιών, καθηγητών την ιδέα περί «λευκής εβδομάδος». Σε μία τέτοια περίοδο που οι μαθητές σε πολλά σχολεία δεν έχουν καν θέρμανση, πώς σκεφτήκατε πως έχουν ανάγκη ή μπορούν να πληρώσουν οι γονείς τους.. έξοδα για χειμερινές διακοπές;
«Εμείς μελετάμε επιμήκυνση του διδακτικού έτους, που ίσως είναι το μικρότερο σε όλη την Ευρώπη και εντατικοποίηση των σπουδών. Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να εντάξουμε δύο ημέρες ανάπαυλας, μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα, που σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και το συντονισμό του υπουργείου Τουρισμού, θα οδηγήσουν σε δράσεις με αναπτυξιακά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά κριτήρια».
Τα πνεύματα στα πανεπιστήμια έχουν ηρεμήσει πλήρως; Θα παραταθούν τελικώς τα μαθήματα σε κάποια από αυτά ή όχι;
«Όλα τα πανεπιστήμια της χώρας λειτούργησαν κανονικά από την αρχή της χρονιάς, εκτός από το Καποδιστριακό και από κάποια τμήματα του ΕΜΠ. Όπου χάθηκαν τα μαθήματα θα αναπληρωθούν, προκειμένου να συμπληρωθούν οι απαραίτητες διδακτικές ώρες , ακόμη κι αν χρειαστεί να γίνουν μαθήματα τον Αύγουστο».
Με τους διοικητικούς υπαλλήλους έληξε το θέμα οριστικά; Πόσοι βγήκαν τελικά σε διαθεσιμότητα;
«1.165 διοικητικοί και 1.870 εκπαιδευτικοί. Έχουμε ήδη επανατοποθετήσει 1.404 εκπαιδευτικούς με ενδοιδρυματική και δια-ιδρυματική κινητικότητα, προχωρούμε με τους υπόλοιπους, εκεί που χρειάζεται».
Παρά ταύτα παρατηρείται μία σύγκρουση Πρυτανικών Αρχών και Συμβουλίων Ιδρυμάτων.
«Τα Ιδρύματα είναι πλέον μεγάλοι Οργανισμοί υψηλών απαιτήσεων. Αυτό επιβάλλει η σλύγχρονη οργάνωση του οικονομικού και διοικητικού μάνατζμεντ, χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση και πρωτίστως, άρτια ακδημαϊκή λειτουργία. Όλοι έχουν ρόλο, λόγο και αρμοδιότητες. Ας τις ασκήσουν και χρόνο με το χρόνο θα αξιολογήσουμε εάν χρειάζονται βελτιώσεις».
Έχετε υποστηρίξει ότι ο «μεγάλος ασθενής» ήταν η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Μελετάτε κάτι γι αυτό;
«Δημιουργήσαμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά. Με το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, με το θεσμό της ‘’Μαθητείας’’, με τα Δημόσια ΙΕΚ, με την ίδρυση των ΣΕΚ, με το Σχέδιο Νόμου για την Έρευνα και την Τεχνολογία και το Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, διαμορφώνουμε τις συνθήκες ενός αναπτυξιακού δυναμικού σε Ελλάδα και Ευρώπη».
Ετικέτες
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ,
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014
Απάντησε το υπουργείο Παιδείας για το 10% στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Είναι η ίδια απάντηση που δόθηκε και στον κ. Σενετάκη
Δείτε εδώ την ερώτηση των βουλευτών.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.
Δείτε επίσης: Δείτε την απάντηση του υπουργείου Παιδείας στην ερώτηση του βουλευτή κ. Σενετάκη για εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια με το ποσοστό του 10% που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2012
Ετικέτες
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)