Ιστολόγιο με πληροφορίες, θέματα και απαντήσεις, αποτελέσματα και άρθρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος επέλεξε να βρεθεί σε μια σειρά σχολικών μονάδων, προκειμένου να έχει προσωπική γνώμη για την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων κατά την έναρξη του εκπαιδευτικού έτους.
Ο Υπουργός επισκέφθηκε κατά σειρά το Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας, Γυμνάσιο Μάνδρας, τα δημόσια σχολεία που στεγάζονται στα Νοσοκομεία Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού» και «Αγία Σοφία», καθώς και την πτέρυγα του ογκολογικού τμήματος «Μαριάννα Βαρδινογιάννη», το Εκκλησιαστικό Σχολείο του Πειραιά και το Γυμνάσιο Καμινίων.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε σχετικά: «Καλή σχολική χρονιά σε όλους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Σήμερα άνοιξαν τα σχολεία με βιβλία και καθηγητές. Αγιασμός τελέσθηκε και στην Τέλενδο, βιβλία έχουν φτάσει και στη Γαύδο. Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί και όλες οι βασικές ειδικότητες καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν σήμερα στις θέσεις τους.
Την επόμενη εβδομάδα, με την οριστικοποίηση της δυναμικότητας κάθε τμήματος, θα τοποθετηθεί και ο τελευταίος αναγκαίος αναπληρωτής εκπαιδευτικός.
Αποδεικνύεται ότι και σε αυτή την περίοδο της δεινής οικονομικής κρίσης με σωστό σχεδιασμό, κεντρικό προγραμματισμό και με το μεράκι του εκπαιδευτικού μπορεί να γίνει πραγματικότητα το αυτονόητο, δηλαδή να έχουμε ανοικτά σχολεία, οι δάσκαλοι να είναι στη θέση τους και τα βιβλία στα θρανία».
Έναρξη σχολικής χρονιάς
Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012
Έλληνες του εξωτερικού - Θέματα Αγγλικών
Δείτε εδώ τα θέματα που εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι.
Κύκλοι, τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ
Παρακάτω παρουσιάζεται πίνακας που αφορά τους μαθητές των ΕΠΑΛ (και των τριών τάξεων) με τους τομείς και τις ειδικότητες που μπορούν να επιλέξουν. Όσοι εξ αυτών αποφασίσουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να επιλογής μεταξύ δύο τρόπων:
α) ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Α΄ - οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και σε δύο μαθήματα της ειδικότητας που έχουν επιλέξει και εισάγονται σε σχολές ΤΕΙ σχετικές με την ειδικότητά τους
β) ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Β΄ - οι υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου και μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο σύνολο των σχολών του μηχανογραφικού δελτίου (ΑΕΙ και ΤΕΙ)
Όποιος επιθυμεί αλλαγή τομέα (στη Β΄ τάξη) ή ειδικότητας (στη Γ΄ τάξη) μπορεί να κάνει δήλωση στο σχολείο του ο ίδιος ή ο κηδεμόνας του, αν είναι ανήλικος, έως την 30η Σεπτεμβρίου.
α) ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Α΄ - οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και σε δύο μαθήματα της ειδικότητας που έχουν επιλέξει και εισάγονται σε σχολές ΤΕΙ σχετικές με την ειδικότητά τους
β) ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Β΄ - οι υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου και μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο σύνολο των σχολών του μηχανογραφικού δελτίου (ΑΕΙ και ΤΕΙ)
Όποιος επιθυμεί αλλαγή τομέα (στη Β΄ τάξη) ή ειδικότητας (στη Γ΄ τάξη) μπορεί να κάνει δήλωση στο σχολείο του ο ίδιος ή ο κηδεμόνας του, αν είναι ανήλικος, έως την 30η Σεπτεμβρίου.
ΚΥΚΛΟΣ
|
ΤΟΜΕΑΣ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
|
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ
|
1.ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
|
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΚΑΙ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
|
|
ΨΥΚΤΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΚΑΙ
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
|
|||
2.ΟΧΗΜΑΤΩΝ
|
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
|
||
3.ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ
|
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
|
||
4.ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
|
||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
|||
5.ΔΟΜΙΚΩΝ
ΕΡΓΩΝ
|
ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ
ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
|
||
6.ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ
ΤΕΧΝΩΝ
|
ΓΡΑΦΙΚΩΝ
ΤΕΧΝΩΝ
|
||
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
|
7.ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
|
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ,
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ
|
|
8.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΑΙ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
|
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
|
||
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
|
|||
9.ΥΓΕΙΑΣ KAI ΠΡΟΝΟΙΑΣ
|
ΒΟΗΘΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
|
||
ΒΟΗΘΩΝ
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
|
|||
ΒΟΗΘΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΩΝ &
ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
|
|||
10.ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΚΑΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
|
ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΣ
|
||
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
|
|||
ΕΡΓΩΝ
ΤΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
|
|||
ΝΑΥΤΙΚΟΣ
|
11.ΝΑΥΤΙΚΟΣ
ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
|
ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
|
|
12.ΝΑΥΤΙΚΟΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
|
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
|
||
Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012
Πέντε επιλογές μετά το σχολείο
1. Εισαγωγικές εξετάσεις ξανά
Δίνει ξανά εξετάσεις για να πετύχει στη σχολή των ονείρων του. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μόνον ένας στους έξι υποψηφίους πετυχαίνει στη σχολή της πρώτης του επιλογής. Το αν θα προσπαθήσει ξανά, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: πόσο ξεκάθαρος είναι ο στόχος, πόσο απέχει από αυτόν ο υποψήφιος και πόση διάθεση έχει να προσπαθήσει ακόμη μία χρονιά.
2. Μηχανογραφικό με την κατηγορία του 10%
Χωρίς να δώσει κανείς εξετάσεις μπορεί να υποβάλει το μηχανογραφικό του δελτίο ξανά για δύο μόνο χρόνια, όμως εντάσσεται σε διαφορετική κατηγορία και είναι υποψήφιος μόνο για το 10% των διατιθέμενων σε κάθε σχολή. Οι λίγες θέσεις μειώνουν τις πιθανότητες επιτυχίας και μετατρέπουν τις βάσεις σε ασανσέρ.
3. Σπουδές στο εξωτερικό
Μπορεί να προσπαθήσει να σπουδάσει αυτό που ονειρεύεται σε κάποια χώρα της Ευρώπης ή στην Αμερική, αν έχει πολλά χρήματα. Τα πτυχία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης περνούν από τη διαδικασία αναγνώρισης του ΔΟΑΤΑΠ (http://www.doatap.gr) και στην πλειοψηφία τους αναγνωρίζονται ως ισότιμα με τα Ελληνικά. Δείτε στην ιστοσελίδα του οργανισμού ποια ξένα πανεπιστήμια αναγνωρίζονται. Στο εξωτερικό τα πανεπιστήμια διαχωρίζονται σε δημόσια και ιδιωτικά, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τα δίδακτρα, που μπορεί να έχουν και τα δημόσια. Οι διαφορές από χώρα σε χώρα είναι πολύ μεγάλες στο κόστος σπουδών, με ακριβότερες τις αγγλοσαξονικές χώρες, στις οποίες οι σπουδές έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, λόγω της παντοκρατορίας των αγγλικών. Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία προσφέρουν καλές σπουδές και πολύ οικονομικότερα. Μεγάλες διαφορές υπάρχουν και μέσα στην ίδια χώρα, όπου τα πανεπιστήμια μπορεί να είναι από εξαιρετικά έως απαράδεκτα. Η επιλογή λοιπόν δεν πρέπει να γίνει μόνο για τη χώρα σπουδών, αλλά και για το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.
4. ΙΕΚ
Οι σπουδές σε ΙΕΚ έχουν στόχο την εκμάθηση ενός επαγγέλματος από το σπουδαστή, ώστε να αναζητήσει εργασία στο επάγγελμα που έμαθε. Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ δίνουν εξετάσεις για να αποκτήσουν πιστοποίηση των επαγγελματικών τους προσόντων και πέρυσι το κράτος έδωσε σε 14.000 σπουδαστές κουπόνι αξίας 734 ευρώ συμμετέχοντας στα δίδακτρα. Το ποσό αυτό είναι πολύ μικρότερο από τα δίδακτρα των ιδιωτικών ΙΕΚ και ίσο με τα δίδακτρα των δημόσιων ΙΕΚ. Φυσικά αυτό δε γνωρίζουμε αν θα επαναληφθεί και φέτος. Η απόφαση για το κουπόνι πάρθηκε μετά τις επιλογές των σπουδαστών.
5. Κολέγια
Οι σπουδές σε κολέγια τείνουν να γίνουν επαγγελματικά ισοδύναμες με τις σπουδές στα ελληνικά ή ξένα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Δεν αποτελούν τις σπουδές με την παραδοσιακή έννοια, που γίνονται σε ένα πανεπιστήμιο. Οι σπουδές γίνονται σε ένα κολέγιο που συνεργάζεται με ένα πανεπιστήμιο (μέσω ενός συμβολαίου δικαιόχρησης) και ελέγχεται από το ελληνικό κράτος. Το πτυχίο που χορηγεί είναι πτυχίο του μητρικού πανεπιστημίου και αν είναι ακριβώς όμοιο με τα πτυχία που χορηγεί το μητρικό πανεπιστήμιο και ο κάτοχός του αποκτά επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα που εδρεύει το μητρικό πανεπιστήμιο, τότε μπορεί να τα μεταφέρει και στην Ελλάδα. Η σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης 2005/36 έχει προσαρμοστεί στην ελληνική νομοθεσία με το Π.Δ.38/2010 και έχουν ήδη εκδοθεί οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του Π.Δ. Το θέμα είναι ότι για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, που πιθανό συνοδεύουν το πτυχίο, η αντίστοιχη ελληνική επαγγελματική ένωση δικαιούται να ζητήσει από τον πτυχιούχο εξετάσεις επάρκειας ή πρακτική άσκηση, αν κρίνει ότι το πτυχίο του δεν αντιστοιχεί απολύτως στα ελληνικά πτυχία λόγω διαφοράς στα έτη σπουδών ή στη νομοθεσία που διέπει το επάγγελμα. Στους οδοντιάτρους, για παράδειγμα, η πρακτική άσκηση γίνεται μόνο στις πανεπιστημιακές κλινικές και οι εξετάσεις επάρκειας πραγματοποιούνται στην Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία. Αρμόδιο για όλα αυτά είναι το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), το οποίο έχει ήδη αναγνωρίσει τα πρώτα πτυχία κολεγίων. Οταν λέμε αναγνώριση, εννοούμε επαγγελματική αναγνώριση και όχι ακαδημαϊκή, η οποία αφορά την αναγνώριση του πτυχίου για τη συνέχιση των σπουδών σε ελληνικό πανεπιστήμιο σε κάποιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών ή για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου μέσω κατατακτήριων εξετάσεων.
Η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στις πέντε δεν έχει βρεθεί ακόμη, γιατί απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε, θα είχε γίνει η μοναδική. Ο καθένας πράττει ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις επιθυμίες του. Ενας υποψήφιος που στόχευε την Ιατρική, για παράδειγμα, και συγκέντρωσε 17.500 μόρια έχει ελπίδες αν δώσει ξανά πανελλήνιες να φτάσει στη βάση της Ιατρικής. Αντίθετα ένας άλλος υποψήφιος που συγκέντρωσε 8.700 μόρια είναι πολύ πιο δύσκολο να φτάσει στην Ιατρική. Η λύση είναι πιθανόν διαφορετική για τους δύο υποψηφίους. Αφού λοιπόν είναι διαφορετική η λύση που ταιριάζει στον καθένα, μην ακολουθείτε τους άλλους. Βάλτε κάτω τα δεδομένα, σταθμίστε και αποφασίστε τη λύση που ταιριάζει σε εσάς.
Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012
Πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων υποψηφίων της κατηγορίας Τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού για τις Αστυνομικές Σχολές έτους 2012
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)