Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Κουράκης: Για ποιους λόγους έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Αποτέλεσμα εικόνας για κουρακηςΣυνέντευξη του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσου Κουράκη, στον Ρ/Σ Αθήνα 9,84

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, μιλώντας σήμερα στον ρ/σ Αθήνα 9,84 και στις δημοσιογράφους Ελεονώρα Ορφανίδου και Ελευθερία Κουμάντου εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η ηγεσία του Υπουργείου ήταν αναγκαίο να προχωρήσει στις επικείμενες παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πρώτον, ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Τάσος Κουράκης σημείωσε πως προϋπόθεση για την εφαρμογή του «Νέου Λυκείου» ήταν η προετοιμασία αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων και νέων βιβλίων. Καμία, όμως, προετοιμασία δεν είχε γίνει από τις προηγούμενες ηγεσίες ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία με τους νόμους που θα ίσχυαν από την νέα σχολική χρονιά, με αποτέλεσμα η νέα ηγεσία του Υπουργείου να παραλάβει ένα σύστημα γεμάτο ελλείψεις και αγκυλώσεις. 

Δεύτερον, το σύστημα με το οποίο τα παιδιά θα καλούνταν να δώσουν εξετάσεις θα είχε ως αποτέλεσμα πολλές μαθήτριες και μαθητές με υψηλή βαθμολογία να βρεθούν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εξαιτίας των περιορισμένων δυνατοτήτων επιλογής σχολών. Οι παρεμβάσεις του Υπουργείου δίνουν τις εξής δυνατότητες: όσες μαθήτριες και όσοι μαθητές θέλουν να δώσουν εξετάσεις με το σύστημα που θα ίσχυε -δηλαδή, με τέσσερα μαθήματα που οδηγούν σε ένα επιστημονικό πεδίο- μπορούν να το κάνουν. Όσες και όσοι θέλουν να «ανοίξουν» ένα ακόμη επιστημονικό πεδίο, μπορούν να δώσουν και ένα πέμπτο μάθημα, το οποίο έτσι και αλλιώς θα διδάσκεται στα σχολεία. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα εντάσσουν στο δυναμικό τους μαθήτριες και μαθητές με υψηλή βαθμολογία. Επιπροσθέτως, αν το Υπουργείο δεν έκανε τις παρεμβάσεις αυτές στο σύστημα εισαγωγής θα δημιουργούνταν και πολλά άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα, οι Παιδαγωγικές σχολές μέχρι σήμερα αποτελούσαν ένα αυτοτελές επιστημονικό πεδίο. Αυτό σήμαινε ότι κάποιο παιδί θα έπρεπε να δηλώσει μόνο Παιδαγωγικά και αν δεν κατάφερνε να μπει εκεί, δεν έμπαινε πουθενά.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Το υπουργείο Παιδείας επί της αποφάσεως του ΣτΕ για τις μετεγγραφές στις Αρχιτεκτονικές Σχολές

Αποτέλεσμα εικόνας για υπουργείο παιδείας
Με αφορμή την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε αντισυνταγματικές τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών στις δύο Αρχιτεκτονικές Σχολές, ο Υπουργός Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς δηλώνει: «Το Υπουργείο Παιδείας ήταν ενάντια στην προσφυγή των Αρχιτεκτονικών Σχολών του ΕΜΠ και του ΑΠΘ και παρέστη στην εκδίκαση της υπόθεσης. Οι διοικήσεις των δύο σχολών δεν δέχθηκαν να υπαναχωρήσουν στην προσφυγή τους, παρά τις συστάσεις του Υπουργείου Παιδείας, που έγιναν με γνώμονα να μην διαταραχθεί ο προγραμματισμός εκατοντάδων οικογενειών».

Διευκρινίζεται ότι - εκτός από τις δύο Αρχιτεκτονικές Σχολές που έκαναν την προσφυγή - η απόφαση του ΣτΕ δεν αφορά τις μετεγγραφές που έχουν ήδη γίνει στα υπόλοιπα τμήματα ΑΕΙ. Ως προς τις υπόλοιπες σχολές το Υπουργείο Παιδείας προτρέπει τις διοικητικές τους αρχές να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις μετεγγραφές αν και αναγνωρίζει το πρόβλημα που έχουν προκαλέσει οι εξωφρενικοί, έξω από κάθε ακαδημαϊκή λογική - όπως και εκ των υστέρων αποδεικνύεται - χειρισμοί των προηγούμενων ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα των μετεγγραφών.

Το Υπουργείο Παιδείας θα συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο που θα καταθέσει μετά τις γιορτές του Πάσχα, το νέο σύστημα με το οποίο θα γίνονται στο εξής οι μετεγγραφές φοιτητών. Ως τότε, σε ό,τι αφορά τους περίπου 150 φοιτητές των Αρχιτεκτονικών Σχολών του ΕΜΠ και του ΑΠΘ, των οποίων η μετεγγραφή κρίθηκε από το ΣτΕ αντισυνταγματική, το υπουργείο, έχοντας την έγνοια των φοιτητών και των οικογενειών τους, θα μελετήσει όλα τα ενδεχόμενα και τα νομικά περιθώρια της ιδιόμορφης κατάστασης που έχει ανακύψει, προκειμένου να τους καλύψει.

Δείτε επίσης: 





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Σύντομη παρουσίαση του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Αποτέλεσμα εικόνας για νεο συστημα πανελληνιωνΔείτε εδώ σύντομη παρουσίαση του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δείτε επίσης:






Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μπαλτάς: Να τηρηθούν οι μετεγγραφές που έχουν γίνει μετά την απόφαση του ΣτΕ

Αποτέλεσμα εικόνας για μπαλταςΜετά το Πάσχα κατατίθεται το νέο σχέδιο νόμου για τις μετεγγραφές φοιτητών

Έκκληση στις Αρχιτεκτονικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης να τηρήσουν τις φετινές μετεγγραφές, ανακαλώντας τις προσφυγές τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά την απόφαση που τις έκρινε αντισυνταγματικές έκανε από το Πρωινό ΑΝΤ1 ο Υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς.

Ο Υπουργός αναγνώρισε το πρόβλημα υπερπληθυσμού που προκλήθηκε από το κύμα μετεγγραφών στις δύο πανεπιστημιακές Σχολές, σχολιάζοντας ότι προήλθε από «απαράδεκτες υποσχέσεις, που στηρίχθηκαν σε ψηφοθηρικούς σκοπούς, με αποτέλεσμα να γεμίσουν τα κεντρικά και να αδειάσουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια».

«Η Πολιτεία προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους, με στέγαση και τροφή, όμως δεδομένης της κατάστασης, δεν μπορούν να γίνουν πολλά» σημείωσε.

Ο κ. Μπαλτάς εξέφρασε την ελπίδα ότι «τα πανεπιστήμια θα τηρήσουν τις μετεγγραφές που έχουν κάνει, αφού έχουν ήδη κάνει τις εγγραφές των φοιτητών», συμπληρώνοντας ότι ζητήθηκε από τις δύο Αρχιτεκτονικές σχολές να αποσύρουν τις προσφυγές τους.

Για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, το υπουργείο έχει προετοιμαστεί για λιγότερες μετεγγραφές, όμως ζητάμε από τα Πανεπιστήμια να κάνουν δεκτές τις μεταγραφές τις φετινές» επανέλαβε ο Υπουργός.

Σχετικά με την εξομάλυνση του προβλήματος του υπερπληθυσμού στις Σχολές, είπε ότι στο νέο σχέδιο νόμου, που θα κατατεθεί μετά το Πάσχα στη Βουλή, έχουν μπει εισοδηματικά κριτήρια για τις μετεγγραφές.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε όσα είπε ο υπουργός Παιδείας στην εκπομπή του ΑΝΤ1.





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Το ΣτΕ ακύρωσε τις αποφάσεις του ΥΠΟΠΑΙΘ για τις μετεγγραφές φοιτητών στις Αρχιτεκτονικές Σχολές ΕΜΠ και ΑΠΘ

Αποτέλεσμα εικόνας για στεΤο ΣτΕ με την απόφαση της ολομέλειας 1251/2015 σχετικά με την Aίτηση ακυρώσεως Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου κ.λπ. (117 αιτούντες) κατά Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ακυρώνει 

τις αποφάσεις του Υπουργού: α) Φ.1/161753/Β3/14/8.10.2014 «Ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής Πολυτέκνων, Τριτέκνων και Ειδικών Κατηγοριών» (Β΄2665) και β) Φ.1/161748/Β3/14/8.10.2014 «Ρύθμιση θεμάτων για μεταφορά θέσης εισαγωγής με οικονομικά κριτήρια του σχολικού έτους 2013-2014 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4274/2014 . . .» (Β΄2665). Απορρίπτει τις παρεμβάσεις.

Εκκρεμεί το κείμενο.

Πατήστε εδώ για να δείτε παλιότερες ειδήσεις σχετικές με το θέμα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Συνέντευξη Κουράκη με θέμα το νέο εξεταστικό σύστημα

kourakis headΘα ισχύσει για τουλάχιστον δύο χρόνια

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό 105,5 στο ΚΟΚΚΙΝΟ και τον δημοσιογράφο Κώστα Αρβανίτη σχετικά με το νέο μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη μιας ριζικής αναθεώρησης του εκπαιδευτικού συστήματος το επόμενο διάστημα που θα ξεκινά από την προσχολική αγωγή και θα φτάνει έως την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναφορικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Αναπληρωτής Υπουργός επεσήμανε πως το σύστημα είναι μεταβατικό -θα ισχύσει τουλάχιστον για δύο χρόνια- προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες και οι ελλείψεις του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος που προέβλεπε το «Νέο Λύκειο». Τόνισε, παράλληλα, πως αν δεν γίνονταν οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις, οι μαθητές και μαθήτριες θα περιορίζονταν στην επιλογή σχολών από ένα και μόνο επιστημονικό πεδίο με αποτέλεσμα πολλά παιδιά με υψηλούς βαθμούς να έμεναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, υπογράμμισε πως στόχος των επικείμενων αλλαγών είναι οι μαθήτριες και οι μαθητές να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν σχολές από δύο διαφορετικά επιστημονικά πεδία, χωρίς να αιφνιδιαστούν και χωρίς να ανατραπεί ο προγραμματισμός τους. Ως εκ τούτου, όσα παιδιά προετοιμάστηκαν για να δώσουν 4 μαθήματα -και εξακολουθούν να θέλουν- μπορούν, χωρίς καμία αλλαγή, να επιλέξουν αυτά τα μαθήματα. Επίσης, όσα παιδιά επιθυμούν να «ανοίξουν» τις σχολές ενός ακόμα επιστημονικού πεδίου μπορούν να επιλέξουν ένα πέμπτο μάθημα το οποίο έτσι και αλλιώς θα διδάσκονται. Οι συντελεστές βαρύτητας θα καθοριστούν το επόμενο διάστημα με Υπουργική Απόφαση.

Στόχος της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και της κυβέρνησης είναι να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να υπάρξει ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, όπου το Λύκειο θα έχει έναν αυτοτελή μορφωτικό ρόλο. Όπως εξήγησε ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Τάσος Κουράκης, το υπάρχον σύστημα του Λυκείου δεν έχει ως στόχο ούτε την εμπέδωση της διαδικασίας της γνώσης, ούτε την αγάπη για την γνώση, ούτε την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Αντίθετα, «είναι καταστρεπτικό για τα παιδιά διότι περιορίζει τη γνώση και τη μάθηση σε ένα ορισμένο τρόπο σκέψης, όπου όλες οι προσπάθειες των μαθητριών και των μαθητών να επικεντρώνονται γύρω από το κομμάτι των εξετάσεων και μόνο». Εκτίμησε, επιπλέον, πως «κάποια στιγμή στο μέλλον θα μπορέσουμε να κατακτήσουμε τον διακηρυγμένο στόχο του ΣΥΡΙΖΑ ώστε να υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την έννοια να μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με ένα νέο σύστημα -τελειώνοντας το Λύκειο και αποκτώντας το σύνολο των αναγκαίων γνώσεων να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ». Προφανώς, θα υπάρξουν σχολές με αυξημένη ζήτηση, όπου εκεί θα προκριθεί ορισμένος τρόπος επιλογής.

Το επόμενο διάστημα μετά την κατάθεση των νομοσχεδίων, ο Αναπληρωτής Υπουργός ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει ένας μεγάλος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα, με τους επιστημονικούς και εμπλεκόμενους φορείς αλλά και με την υπόλοιπη κοινωνία με στόχο τη ριζική αναθεώρηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος. Η διαδικασία αυτή θα στοχεύει στον εκ βαθέων ανασχηματισμό του εκπαιδευτικού τοπίου από την προσχολική αγωγή έως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Απώτερος στόχος είναι όλα τα παιδιά να έχουν ένα απόθεμα γνώσεων ώστε να γίνονται πολίτες με κριτική σκέψη «όχι μόνο για να ενταχθούν στο σύστημα, αλλά η κριτική τους σκέψη να φτάσει μέχρι σ’ εκείνο το σημείο ώστε να θέλουν να το αλλάξουν προς το καλύτερο και να έχουμε ένα διαρκώς δικαιότερο κόσμο».

Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πρώτες παρατηρήσεις επί του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η ανάρτηση ενημερώνεται συνεχώς

Μετά την ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα έχει μεταβατικό χαρακτήρα και θα ισχύσει για το σχολικό έτος 2015-2016 αναμένεται ο καταμερισμός των σχολών στα αντίστοιχα επιστημονικά πεδία και η ανακοίνωση των συντελεστών στα μαθήματα βαρύτητας σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Τότε θα υπάρξουν ασφαλέστερα συμπεράσματα για το νέο σύστημα.

Επιστημονικά Πεδία
- 1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)
- 2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
- 3ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
- 4ο Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
- 5ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)

Ομάδες Προσανατολισμού και εξεταζόμενα μαθήματα
photodoc1Με την σημερινή ανακοίνωση του του νέου συστήματος εννώνται κάποια συμπεράσματα και προβληματισμοί όπως:

- Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε 4 ή 5 μαθήματα. Σε κάθε ομάδα προσανατολισμού υπάρχουν τρία μαθήματα που οι υποψήφιοι εξετάζονται σίγουρα και επιπλέον επιλέγουν ένα ή δύο από τα τρία μαθήματα επιλογής για να μπορέσουν να δηλώσουν σχολές από ένα ή δύο αντίστοιχα επιστημονικά πεδία. 
photosdoc2
Δηλαδή όποιος μαθητής επιλέγει ομάδα προσανατολισμού σε πρώτη φάση απορρίπτει σχολές δύο επιστημονικών πεδίων και μπορεί να διεκδικήσει την εισαγωγή του σε τρία επιστημονικά πεδία βάσει των μαθημάτων επιλογής που μπορεί να επιλέξει.

Στη συνέχεια πρέπει να επιλέξει ένα ή δύο από τρία μαθήματα επιλογής. Αν επιλέξει ένα μάθημα επιλογής θα μπορεί να εισάγεται σε σχολές ενός επιστημονικού πεδίου που του επιτρέπει το συγκεκριμένο μάθημα. Αντίστοιχα αν επιλέξει δύο μαθήματα επιλογής.

opoikplir- Οι υποψήφιοι δε θα μπορούν να δηλώνουν θετικές - τεχνολογικές σχολές και σχολές πληροφορικής αφού αυτές θα έχουν χωριστεί και δεν υπάρχει δυνατότητα να επιλέξουν όλες αυτές. Εκτός αν υπάρξουν κοινές σχολές σε περισσότερα του ενός επιστημονικού πεδίου. Είναι εύκολο όμως αυτό; Αν στο 5ο Επιστημονικό πεδίο ενταχθούν και τμήματα πχ. πολυτεχνικά που έχουν περισσότερη συνάφεια με την Πληροφορική θα υπάρχουν υποψήφιοι που δε θα εξετάζονται στη Φυσική. Άρα μάλλον αυτό δε γίνεται. Επίσης, δε θα μπορέσει κάποιος να δηλώνει πχ μαθηματικές σχολές (εκτός και αν είναι σε δύο επιστημονικά πεδία) και σχολές πληροφορικής. Ή κάποιος που θα δηλώσει σχολές πχ. πολυτεχνικές δεν θα εξετάζεται στην ΑΕΠΠ παρά τις προτάσεις που είχαν τα τμήματα για επιλογή μεταξύ του μαθήματος της Χημείας ή Πληροφορικής. Σημειώνεται πάντως ότι το μάθημα της ΑΕΠΠ περιλαμβάνεται στα διδασκόμενα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. Εδώ συνίσταται το μεγαλύτερο πρόβλημα του νέου συστήματος.

- Παραμένει η δυνατότητα υποψηφίων να εισαχθούν σε συγκεκριμένες σχολές από διαφορετικές ομάδες προσανατολισμού που δίνει την επιλογή στους υποψήφιους να διευρύνουν τις επιλογές τους όμως θα εξετάζονται και θα συγκεντρώνουν μόρια σε διαφορετικά μαθήματα που εκ των πραγμάτων δεν οδηγεί σε αντικειμενικότητα του συστήματος. Αυτό βέβαια ισχύει και στο τωρινό σύστημα και ήταν ένα από τα θέματα που η νέα ηγεσία ήθελε να αλλάξει στο νόμο Αρβανιτόπουλου που δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί.

- Πάλι θα μπορούν οι υποψήφιοι να επιλέγουν ομάδα προσανατολισμού και μαθήματα που πιστεύουν ότι θα συγκεντρώσουν περισσότερα μόρια για να διεκδικήσουν σχολές που θα επιλέγονται από υποψήφιους διαφορετικών ομάδων προσανατολισμού. Αυτό θα ισχύσει και στους υποψήφιους πχ. των Παιδαγωγικών Σχολών όπου θα έχουν τρεις δυνατότητες να εξεταστούν:
1) Ν. Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Μαθηματικά Γεν. Παιδείας
2) Ν. Γλώσσα, Φυσική, Χημεία και Ιστορία Γεν. Παιδείας
3) Έκθεση, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ και Ιστορία Γεν. Παιδείας

- Επιπλέον για τις Παιδαγωγικές Σχολές είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι θα επιλέξουν την πρώτη ομάδα προσανατολισμού όπως συμβαίνει και τώρα που οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι ακολουθούν τη Θεωρητική Κατεύθυνση (και έχουν βασικές ελλείψεις σε μαθηματικά και φυσικές επιστήμες που ο νόμος Αρβανοτόπουλου τα είχε προβλέψει).

- Παραμένει η δυνατότητα υποψηφίων να εισάγονται σε σχολές των Επιστημών Υγείας χωρίς να έχουν εξεταστεί σε Φυσική, Χημεία, Βιολογία Κατεύθυνσης όπου είναι πιο απαραίτητα για τις σπουδές από Αρχαία, Ιστορία ή Μαθηματικά, ΑΕΠΠ.

- Υπάρχουν μαθήματα όπως πχ. ΑΕΠΠ όπου θα είναι διδασκόμενα σε δύο ομάδες προσανατολισμού αλλά θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μόνο σε μία ομάδα.

- Οι υποψήφιοι που επιθυμούσαν τις οικονομικές σχολές και στη Β΄ Λυκείου ήταν στην ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ουσιαστικά αποκλείονται από αυτές ή θα πρέπει να αλλάξουν ομάδα και να δώσουν βαρύτητα σε νέα μαθήματα πχ. Μαθηματικά Κατεύθυνσης χωρίς προηγουμένως να έχουν ασχοληθεί με το αντικείμενο.

Δείτε επίσης: Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015-2016

panelladikes24


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015-2016

koukoubagia olokliriΤο ΥΠΟΠΑΙΘ θα προβεί σε νέες νομοθετικές ρυθμίσεις όσον αφορά το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ το σχ. έτος 2015-16 για τους παρακάτω λόγους:

1) Με το σύστημα του Νέου Λυκείου, οι μαθητές της Γ΄ Τάξης είχαν δυνατότητα πρόσβασης σε πολύ περιορισμένο αριθμό τμημάτων, αφού οι επιλογές τους περιορίζονταν μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εξαιτίας αυτού του εγκλωβισμού των υποψηφίων σε πολύ μικρό αριθμό τμημάτων, θα αποκλείονταν χιλιάδες νέοι και νέες από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρότι μπορεί να είχαν επιτύχει υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις. Παράλληλα, αυτή η ρύθμιση θα έπληττε εκτός από τους μαθητές/τριες και τα ίδια τα Πανεπιστήμια, καθώς ήταν εξαιρετικά πιθανό να στερούνταν φοιτητές/τριες με πολύ υψηλές επιδόσεις, οι οποίοι δεν θα κατάφερναν να εισαχθούν στο ένα και μοναδικό επιστημονικό πεδίο στο οποίο μπορούσαν να είναι υποψήφιοι.

2) Υπήρχαν όμως και σοβαροί τεχνικοί λόγοι που επέβαλαν τις νέες ρυθμίσεις. Λόγω καθυστέρησης του έργου των επιστημονικών επιτροπών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είχε σημειωθεί ήδη πριν από την αλλαγή της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Νέου Λυκείου και δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγγραφής και κρίσης των αντίστοιχων σχολικών εγχειριδίων. Συνεπώς, δεν είναι εφικτή η εφαρμογή της νομοθεσίας του Νέου Λυκείου για τη Γ΄ Λυκείου. Να σημειωθεί ότι σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία και ακόμα περισσότερο σε αυτήν την τάξη απαιτείται έγκαιρη ενημέρωση και προετοιμασία των μαθητών/τριών καθώς και έγκαιρη και επαρκής ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν τη διδασκαλία νέων προγραμμάτων σπουδών και σχολικών εγχειριδίων.

3) Επίσης δεν ήταν δυνατόν να διατηρηθεί ανέπαφο το σύστημα εισαγωγής της φετινής Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ -για τις οποίες υπάρχουν βέβαια εγκεκριμένα προγράμματα σπουδών και σχολικά εγχειρίδια- επειδή θα αιφνιδιάζονταν οι υποψήφιοι του σχ. έτους 2015-16 για τους εξής λόγους: ενώ γνώριζαν ότι θα έδιναν Πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα, θα έπρεπε να προετοιμαστούν για έξι (6) ή επτά (7) και βέβαια οι υπάρχουσες Κατευθύνσεις (Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική) απαιτούσαν διαφορετικό συνδυασμό πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τα επιστημονικά πεδία από εκείνον που τους είχε ήδη ανακοινωθεί. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι των Ιατρικών σχολών σύμφωνα με το σημερινό σύστημα θα έπρεπε να εξετασθούν υποχρεωτικά και στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ενώ αυτό το μάθημα δεν περιλαμβανόταν στα τέσσερα μαθήματα που τους είχαν γίνει ήδη γνωστά ως πανελλαδικώς εξεταζόμενα για αυτές τις σχολές. Με τις νέες ρυθμίσεις είναι στη δική τους επιλογή αν θα εξετασθούν και στα Μαθηματικά, για να αυξήσουν τα επιστημονικά πεδία πρόσβασης.

4) Επιπλέον, στο ισχύον μέχρι φέτος σύστημα εισαγωγής έχουν παρατηρηθεί στρεβλώσεις που θεωρήθηκε αναγκαίο να αντιμετωπισθούν, όπως για παράδειγμα, η δυνατότητα να εισαχθεί κάποιος σε Χημικό τμήμα, χωρίς να έχει διδαχθεί και εξετασθεί στο μάθημα της Χημείας Κατεύθυνσης.

Ο στόχος της νέας νομοθετικής ρύθμισης είναι να θεραπευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κενά και οι δυσλειτουργίες του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος εισαγωγής, καθώς και του ισχύοντος μέχρι σήμερα. Διευκρινίζεται ότι οι ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, επειδή αναμένεται η σχετική πρόταση του ΙΕΠ, όπως προβλέπει ο νόμος. 

Πιο συγκεκριμένα:

Όσον αφορά στη δομή του ωρολογίου προγράμματος διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συνολικά οι μαθητές/τριες θα παρακολουθούν 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη Γ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και 25 ώρες στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ.

Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου συνολικά περιλαμβάνει 15 ώρες. Τα διδασκόμενα μαθήματα είναι πέντε (5) αλλά δεν είναι και τα πέντε πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Ανά ομάδα προσανατολισμού το πρόγραμμα είναι το εξής:

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΡΧΑΙΑ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΛΑΤΙΝΙΚΑ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) - ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) - ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

Τα Επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)

2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)

3ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)

4ο Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)

5ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)

Με υπουργική απόφαση θα καταταχθούν τα Τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στα παραπάνω Επιστημονικά Πεδία.

Στις Εξετάσεις Εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-16 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:

Α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής (Ν.4186/2013).

Β) Αν οι υποψήφιοι/ες επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, θα πρέπει να επιλέξουν και ένα 5ο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού), όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες που ακολουθούν.

Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.

Στο 4ο επιστημονικό πεδίο η πρόσβαση είναι εφικτή από όλες τις ομάδες προσανατολισμού.

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού παρέχει τρεις επιλογές από τις οποίες κάθε υποψήφιος μπορεί να επιλέξει μία ή δύο.

Τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού και ανά επιστημονικό πεδίο περιγράφονται αναλυτικά στους πίνακες που ακολουθούν:

photodoc1

Σύμφωνα με το παραπάνω σχεδιάγραμμα:

Α) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Β) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Γ) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

photosdoc2

Σύμφωνα με το παραπάνω σχεδιάγραμμα:

Α) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.

Β) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Γ) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

opoikplir

Σύμφωνα με το παραπάνω σχεδιάγραμμα:

Α) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Β) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Γ) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

Το σύστημα Εξετάσεων Εισαγωγής που περιγράφηκε στις παραπάνω παραγράφους σχεδιάστηκε ως μεταβατικό σύστημα, για να αντιμετωπίσει ελλείψεις, κενά και στρεβλώσεις τόσο του συστήματος του Νέου Λυκείου όσο και του ισχύοντος σήμερα εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρχαν πάρα πολλοί αντικειμενικοί περιορισμοί, που δεν επέτρεπαν την επιδίωξη ενός σχεδιασμού εκ του μηδενός. Όμως δίνει σαφώς περισσότερες ευκαιρίες στους υποψήφιους της επόμενης σχολικής χρονιάς από εκείνες που έδινε το σύστημα του Νέου Λυκείου, χωρίς να αιφνιδιάζει τους μαθητές και τις μαθήτριες και να ανατρέπει τον προγραμματισμό τους.

panelladikes24


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.