Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Άνοιξε η Τράπεζα Θεμάτων για τη Β΄ Λυκείου - Δείτε τα θέματα για την Α΄ και Β΄ Λυκείου

Δείτε τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου

H Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) περιλαμβάνει θέματα για τις προαγωγικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2014-15 της Α΄ και Βʼ Τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ΕΠΑΛ, Ημερήσιων και Εσπερινών, της Α΄ και Βʼ Τάξης των Καλλιτεχνικών, Μουσικών και Εκκλησιαστικών Λυκείων, καθώς και της Βʼ και Γʼ Τάξης των Εσπερινών ΓΕΛ. Από αυτά θα κληρώνεται το 50% των θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα, όπως αυτά προσδιορίζονται στο Ν. 4186/2013 και στο Ν. 4264/2014.

Οι ειδικοί τύποι Γενικών Λυκείων (Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά και Μουσικά), εφόσον δεν υπάρχει ειδική διάταξη καθορισμού της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, για τα περισσότερα μαθήματα αντλούν θέματα από την τράπεζα θεμάτων του ΓΕΛ ή του ΕΠΑΛ. Για τις αντιστοιχίες όσον αφορά στις τάξεις αυτές, δείτε τον πίνακα στο επισυναπτόμενο αρχείο.

Η ΤΘΔΔ για τα μαθήματα της Β’ Τάξης Λυκείου και της Γ’ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου θα συμπληρώνεται με νέα θέματα μέχρι να καλυφθεί πλήρως η διδακτέα/εξεταστέα ύλη. Θα εμπλουτίζεται επίσης με νέα θέματα που αποστέλλονται από την εκπαιδευτική κοινότητα και αξιολογούνται από τις αρμόδιες Επιστημονικές Επιτροπές και η ΤΘΔΔ για τα μαθήματα της Α’ Τάξης Λυκείου και της Β’ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Γενικό Λύκειο Ημερήσιο

Γενικό Λύκειο Eσπερινό

Επαγγελματικό Λύκειο Hμερήσιο

Επαγγελματικό Λύκειο Eσπερινό

Γενικό Λύκειο Μουσικό



Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Καθορισμός των προϋποθέσεων άσκησης επαγγέλματος Τεχνολόγων Ραδιολόγων - Ακτινολόγων

Αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο Νέο Λύκειο

Πέρυσι με το ν. 4186/2013 που αφορούσε την αναδιοργάνωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ψηφίστηκε από τη Βουλή, το υπουργείο Παιδείας άλλαξε τη δομή του Γενικού Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ των υποψήφιων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου να είναι οι πρώτοι που ακολουθούν το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου.

Από την πρώτη στιγμή εφαρμογής του Νέου Λυκείου, το υπουργείο προέβη σε βελτιωτικές κινήσεις με την αλλαγή στο τρόπο υπολογισμού του Μ.Ο. για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου μετά τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας που εμφανίστηκαν στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου 2014. Ωστόσο οι αντιδράσεις και οι διεργασίες για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ συνεχίζονται.

Ο υπουργός Παιδείας με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή την Παρασκευή 6/11/2014 ρυθμίζει θέματα σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Πιο συγκεκριμένα:

Επαναφορά της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και αφαίρεση της Λογοτεχνίας (πλην Ανθρωπιστικών και Παιδαγωγικών Επιστημών)

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:

α) Ε.Π.Ε. – Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
III. Ιστορία
IV. Λατινικά

β) Ε.Π.Ε. − Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα
II. Μαθηματικά
III. Φυσική
IV. Χημεία ή Πληροφορική

γ) Ε.Π.Ε. − Επιστήμες Υγείας:
I. Νεοελληνική Γλώσσα
II. Φυσική
III. Χημεία και
IV. Βιολογία

δ) Ε.Π.Ε. − Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πο
λιτικές Επιστήμες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα
II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
III. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης
IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών

ε) Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστημών:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
III. Ιστορία
IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών


Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Λοβέρδος: Τη Δευτέρα η δημοσίευση της Τράπεζας Θεμάτων για τη Β΄ Λυκείου - Αναμένονται σύντομα και τα μαθήματα βαρύτητας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις (Νέο Λύκειο)

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος, παραχώρησε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, στο δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε και απάντησε σε ερώτηση για τις αντιστοιχίες των μαθημάτων και τα μαθήματα βαρύτητας ενόψει των επόμενων Πανελλήνιων εξετάσεων ως εξής: 

«Είναι θέματα που θα διευθετηθούν τώρα. Είναι αρμοδιότητα του κ. Δερμεντζόπουλου, ο οποίος τα πάει πάρα πολύ καλά. Έχουμε ατυχίες εμείς στο υπουργείο και γι’ αυτό εξαίρω το έργο του κ. Δερμεντζόπουλου, γιατί μέσα σε τέσσερις μήνες χάσαμε δύο υφυπουργούς. Είναι πάρα πολύ μεγάλο υπουργείο για να μην έχεις πολιτικό προσωπικό. Από ό,τι με ενημέρωσε, όλα αυτά είναι ζήτημα ολίγων ημερών. Την ερχόμενη Δευτέρα θα δοθεί και η Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου. Για την Α΄ Λυκείου ήδη έχει δοθεί. Πέρσι είχε δοθεί στις 27 Μαΐου, δύο ημέρες πριν από τις εξετάσεις και τα παιδιά είχαν τρελαθεί. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας εξαιρετικός θεσμός που στοχεύει στην ανάπτυξη του κριτικού πνεύματος και στην μείωση των ανισοτήτων στα σχολεία».


Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Υφυπουργός Παιδείας: Αύριο στη δημοσιότητα η Τράπεζα Θεμάτων για τη Β΄ Λυκείου

Υφυπουργός Παιδείας: Αύριο η Τράπεζα Θεμάτων για τη Β' ΛυκείουΟ υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος μίλησε στην πρωινή εκπομπή της ΝΕΡΙΤ «6 με 10» και στους δημοσιογράφους Γιάννη Σκάλκο και Σταυρούλα Χριστοφιλέα για τις καταλήψεις, το Νέο Λύκειο, τα επεισόδια και τις συλλήψεις στα σχολεία κ.ά. 

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλη τη συνέντευξη.



Ο Λοβέρδος για τον καθορισμό του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ

Σε συνέντευξή του στον REALFM, στην εκπομπή του Ν. Χατζηνικολάου, ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων για το θέμα αρμοδιότητας ως προς τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ δήλωσε:

«Αν το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας μου προτείνει να δοθεί η αρμοδιότητα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, θα τη δώσω. Και τότε θα αντιμετωπίσουν αυτοί την κοινωνία και τους δημοσιογράφους. Αυτό είπα στο ΕΣΥΠ και μία ημέρα μετά, ο Ελεύθερος Τύπος και η Εφημερίδα των Συντακτών το έχουν ως πρώτο θέμα. Δηλαδή, ο εξορθολογισμός που ζητούν τα Πανεπιστήμια από τη μία και η κοινωνία απέναντι, από την άλλη. Αντί λοιπόν, το βάρος αυτό να το φέρει η Πολιτεία, ας το αναλάβουν τα Ιδρύματα στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου. Εγώ πιστεύω ότι αν πάρουν τα Ιδρύματα την αρμοδιότητα θα βάλουν περισσότερους φοιτητές από όσους παίρνουν σήμερα. Εγώ δεν είμαι υπέρ της μείωσης του αριθμού των εισακτέων στα Ιδρύματα».

Δείτε εδώ όλη τη συνέντευξη.


Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Στη Βουλή αύριο η ρύθμιση για την επαναφορά της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις - Την επόμενη εβδομάδα η ανακοίνωση της Τράπεζας Θεμάτων για τη Β΄ Λυκείου

Ο υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος στην ομιλία του στην ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων:

Στο μάθημα της Πληροφορικής: Αυτό που κάναμε λοιπόν μέχρι τώρα στο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, ήταν να προσθέσουμε την Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα -ο κ. Πρόεδρος είναι και Πρόεδρος της σχετικής Πρωτοβάθμιας- και τίποτε άλλο. Η σχετική νομοθετική πρόβλεψη πάει στη Βουλή αύριο το μεσημέρι. Μόνο για τια παιδιά που θέλουν να δώσουν Πληροφορική, μόνο γι’ αυτά.

Στην Τράπεζα Θεμάτων: Πέραν τούτου, δεν έχουμε καμία διάθεση ν’ ανατρέψουμε τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους, το είπα και σήμερα το πρωί στην τηλεόραση, το λέμε συνέχεια, και ο αρμόδιος Υφυπουργός, ο κ. Δερμετζόπουλος μα κι εγώ. Η διαρθρωτική αλλαγή του νέου Λυκείου από την Τράπεζα Θεμάτων ως τα νέα βιβλία, θα εφαρμοστούν ώστε να φανούν στην πράξη αν είναι σωστά ή λάθος, να φανεί στην πράξη η χρησιμότητα, η δυναμική αλλά και το πρόβλημα που έχουμε, αν έχουμε πρόβλημα. Τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, ειρήσθω εν παρόδω, θα τα δώσουμε τώρα. Η σχετική διαμαρτυρία ήταν ευλογότατη την περσινή ακαδημαϊκή. Δόθηκαν μετά τις ευρωεκλογές, στις 27 Μαΐου για εξετάσεις που άρχισαν στις 29. Απαράδεκτο. Είχαμε και πρόταση να τα δώσουμε το Μάρτιο, για να επιτελούμε περισσότερο εκπαιδευτικό έργο που συντείνει στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος, τελικά αποφασίσαμε και ήταν και η πρόταση του κ. Γκλαβά από τι ΙΕΠ αυτή, να τα δώσουμε τώρα και θα τα δώσουμε κ. Γκλαβά. Δώσαμε της Α’ Λυκείου και την επόμενη εβδομάδα θα δώσουμε της Β’ Λυκείου. Για τη Γ’ δεν έχουμε ακόμα.


Ο Λοβέρδος για τις καταλήψεις και την Τράπεζα Θεμάτων στον ΑΝΤ1

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος παραχώρησε συνέντευξη στον ΑΝΤ1 στην τηλεοπτική εκπομπή του δημοσιογράφου Γ. Παπαδάκη. Ο υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις:

Για τις καταλήψεις: «Αυτό συμβαίνει κάθε χρονιά αυτή την εποχή, απλώς φέτος ήταν κάπως νωρίτερα σε σχέση με την ημερομηνία του Πολυτεχνείου και αν τα πράγματα ξεκινούσαν από τη Δευτέρα όπως ξεκίνησαν και είχαν σκοπό κάποιοι να τα πάνε μέχρι τις 17 του μηνός, αντιλαμβάνεστε ότι δυο εβδομάδες εκτός σχολείου τα παιδιά, και για τα ίδια τα παιδιά και για τη μαθητική κοινότητα και για το μέλλον όσον είναι κοντά στις πανελλαδικές εξετάσεις, τα πράγματα θα ήταν απαράδεκτα.

Το κουνάνε το δάχτυλο κ. Παπαδάκη, το κουνάτε κι εσείς, το κουνάνε πάρα πολλοί, σωστό είναι αυτό, τα κενά προσπαθήσαμε σ’ αυτή τη φάση της κρίσης να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα και έτσι να έχουμε επάρκεια στο άνοιγμα των σχολείων, το καταφέραμε, μας ζητήθηκαν συνταξιοδοτήσεις ενώ είχε ξεκινήσει η χρονιά, πράγμα που είναι παράτυπο. Άνθρωποι ζήτησαν άδειες άνευ αποδοχών, είχαμε άδειες με αιτήματα κύησης κτλ. κτλ.

Υπάρχει και το δίκιο μιας πολιτείας η οποία δεν έχει χρήματα. Επειδή λοιπόν έχουμε κενά, πρέπει να βαρέσουμε και καμιά δεκαριά καταλήψεις να έχουμε περισσότερες ελλείψεις στις ώρες διδασκαλίας;

Για την επέμβαση του εισαγγελέα στις καταλήψεις: «Δεν καλέσαμε εμείς την Εισαγγελία, για να μου λέτε ότι υπάρχουν κενά και δεν τα λύνουν οι Εισαγγελείς. Δεν την καλέσαμε εμείς. Εμείς απλώς είπαμε αυτά που είπαμε στη Βουλή, σας τα είπα και πριν και η συναίσθηση ότι η κρίση δεν επιτρέπει να καλύπτουμε όλα τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, πάμε για την επάρκεια και την πληρότητα, καταφέραμε την επάρκεια αλλά αρχίζουν και δημιουργούνται νέες καταστάσεις με κάποια κενά που πρέπει να τ’ αντιμετωπίσουμε μέχρι τις 15 Νοεμβρίου και το παλεύουμε και σ’ αυτό το πλαίσιο και με συναίσθηση της κατάστασης λέμε να μην επιδεινώνεται άλλο το πρόβλημα των παιδιών με τις καταλήψεις, γιατί εάν χάνεται χρόνος, όλα οδηγούνται προς τα φροντιστήρια ή προς τις περαιτέρω ανισότητες στην εκπαίδευση».

Για τους λόγους που οδηγούν τα παιδιά στο φροντιστήριο: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις αιτίες: Η πρώτη αιτία είναι η πολλή ύλη, γι’ αυτό και τις επόμενες μέρες θα τη μειώσουμε. Το δεύτερο αίτιο είναι τα κενά, που δεν επιτρέπουν να γίνει κανονικά η διδασκαλία όλο το χρόνο. Και το τρίτο αίτιο σε πολλές περιοχές της χώρας, είναι και μια διάθεση ανταγωνιστικότητας των γονέων. Πιστεύω και θα το πω σήμερα στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ότι η κάλυψη των κενών και η μείωση της ύλης θα οδηγήσει σε μείωση των αιτιών προσφυγής στα φροντιστήρια. Και αυτός είναι ένας βασικός στόχος.

Εγώ δεν το έχω έτσι στο μυαλό μου, αλλά επειδή μπαίνω σε τάξεις και βλέπω το επίπεδο και ακούω τους καθηγητές, σας λέω και πάλι ότι εάν τα κενά μπορέσουμε να τα καλύψουμε, δε θα μπορέσουμε να έχουμε σ’ αυτό τον τομέα μεγάλες επιτυχίες. Εάν μειωθεί η ύλη, που το κυνήγι της ύλης οδηγεί στα φροντιστήρια, θα έχουμε κάμψη των αντικειμενικών συνθηκών που οδηγούν στα φροντιστήρια. Το παλεύουμε».

Για την Τράπεζα Θεμάτων και τα όσα λέγονται περί νέων αλλαγών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: «Δε θα κάνω εγώ καμία αλλαγή στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεύτερον: Για την Τράπεζα Θεμάτων, πράγματι πέρυσι δόθηκαν τα θέματα μετά τις ευρωεκλογές δυο μέρες προ των εξετάσεων, φέτος θα δοθούν τώρα. Ή θα κάνουμε συζήτηση για να βγάλουμε την αλήθεια ή θα λέμε ο καθένας ό,τι θέλει. Σας λέω, θα δοθούν τώρα. Και θα είναι και μειωμένη η ύλη της Τράπεζας Θεμάτων. Θα δοθούν τώρα. Ποιο είναι το πρόβλημα λοιπόν;Η άλλη σκέψη ήταν, επειδή είναι Τράπεζα Θεμάτων και δεν αποστήθιση, το κριτικό πνεύμα στοχεύει ν’ αναπτύξει η Τράπεζα Θεμάτων, να τη δίναμε το Μάρτιο. Σας παρακαλώ, να ξέρει κάποιος τι είναι η Τράπεζα Θεμάτων, έτσι; Η Τράπεζα Θεμάτων είναι το πιο κοινωνικό μέτρο που έχει ληφθεί τον τελευταίο καιρό. Με συγχωρείτε πάρα πολύ, η Τράπεζα Θεμάτων είναι θέματα που προσαρμόζονται στη διδακτική ύλη, έχουν το πλεονέκτημα επειδή δίνονται από την αρχή του χρόνου τα παιδιά να τα κοιτάξουν, να μην είναι της τελευταίας στιγμής. Προϋποτίθεται ότι έχει ξεκινήσει η διδασκαλία και δίνονται και τα θέματα. Θα δοθούν τώρα. Άρα δε θα υπάρχει αυτό που λέτε, ότι δόθηκαν την τελευταία στιγμή. Που έχετε δίκιο απόλυτο, στην Α’ Λυκείου δόθηκαν την τελευταία στιγμή πέρσι. Λέω λοιπόν ότι είναι θέμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που συναρμολογεί την εμπειρία 13.330 σχολείων.

Λένε αυτοί που το εισηγήθηκαν και η πολιτεία το νομοθέτησε, ούτε εγώ ήμουν στο υπουργείο τότε αλλά τα είδα μετά και το δίκιο-δίκιο. Η Τράπεζα Θεμάτων επειδή δεν είχε μια διαδικασία ύλης που διδάσκεται στο σχολείο αλλά είναι περιπτώσεις ερωτημάτων στηριγμένων πάνω στην ύλη, θέλει ν’ αναπτύξει το κριτικό πνεύμα και θέλει να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην εκπαίδευση πλούσιων και φτωχών.

Για τα κενά στα σχολεία: «Παρά τις ελλείψεις και τα κενά που εγώ παραδέχτηκα πρώτος, γιατί άλλοι συνάδελφοι στο παρελθόν προσπαθούσαν να πουν ότι είναι καλά, σας είπα στην αρχή της χρονιάς ότι στόχευσα στην επάρκεια και όχι στην πληρότητα. Δεν έχουμε χρήματα για να επιτύχουμε την πληρότητα, έχουμε και επιγενόμενα κενά και παλεύω μέχρι τις 15 Νοεμβρίου να τα καλύψω. Τα μέτρα που θ’ ανακοινώσω θα στοχεύσουν στην αδάπανη κάλυψη των κενών και θα σας παρακαλέσω, και σας παρακαλώ από τώρα, όταν τ’ ακούσετε τις επόμενες μέρες, να τα στηρίξετε. Λεφτά δεν έχω. Τι θέλετε να κάνω; Ούτε εσείς ευθύνεστε ούτε εγώ ευθύνομαι ούτε οι γονείς».


Παράταση υποβολής αιτήσεων μέχρι 9 Νοεμβρίου 2014 για τα αεροπορικά εισιτήρια στους πρωτοετείς φοιτητές

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Ο υπουργός Παιδείας για τις καταλήψεις και τις μετεγγραφές φοιτητών

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά FM αναφέρθηκε:

Στις καταλήψεις: «Είπα και στη Βουλή χτες ότι από πρόχειρους υπολογισμούς του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου όχι δικούς μου, πρέπει να ήταν κοντά στα 500 σχολεία. Αλλά αθροίζαμε ειδήσεις. Σήμερα προς το μεσημέρι θα έχουμε από τους περιφερειακούς μας διευθυντές, τους έχουμε δώσει εντολή να καταγράψουν ακριβώς και ήδη από το πρωί συνεργαζόμαστε με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης για την ποικιλία της εκδήλωσης των θεμάτων. Λόγου χάριν στην Πελοπόννησο σχολείο το κλείδωσαν και έφυγαν. Ούτε κατάληψη, ούτε τίποτε. Το κλείδωσαν, και την κοπάνησαν!

Συζητάμε ήδη ποιο είναι το πρόβλημα. Δεν ξέρουμε ακόμη το μέγεθος του προβλήματος αλλά μέχρι το μεσημέρι θα έχουμε ενημέρωση για τα όσα ισχύουν σήμερα. Εκείνο που μας ανησυχεί είναι ότι αυτό έχει προοπτική 17 Νοεμβρίου, δηλαδή πολλών ημερών. Πάρα πολλών ημερών και εκείνο το οποίο εμένα με εξέπληξε γιατί είμαι Υπουργός τέσσερις μήνες δεν ήμουν και πέρσι, είναι ότι αυτό γίνεται κάθε χρόνο αυτή την εποχή.

Η προοπτική μου είπαν με κριτήριο τα περσινά ή τα προπέρσινα είναι κάπου 1.000 σχολεία στην επικράτεια να κάνουν αυτή την κατάληψη, τη διακοπή της λειτουργίας. Είναι 13.300 οι σχολικές μονάδες στην χώρα, είναι το 1/13. Το 1/13 των παιδιών θα πάρουν 15 μέρες λιγότερης εκπαίδευσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται ειδικά για τις κρίσιμες τάξεις του λυκείου. Υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο ορίζει τι πρέπει να γίνει αν χαθούν τρεις μέρες και παραπάνω. Θα το εφαρμόσουμε αυτό το Προεδρικό Διάταγμα, αλλά ενδεχομένως με τροπολογία στη Βουλή δώσουμε κι άλλου είδους ρυθμίσεις. Ζήτησα καταγραφή συγκεκριμένων ρυθμίσεων του διατάγματος να δω αν είναι ικανοποιητικές αυτές θα τις εφαρμόσω ούτως ή άλλως και εάν χρειαζόμαστε και κάτι περισσότερο μέσα από διάλογο θα το πάμε στη Βουλή χωρίς αιφνιδιασμούς. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να χαθούν αυτές οι μέρες. Καμία περίπτωση δεν υπάρχει να χαθούν αυτές οι μέρες και νομίζω ότι κάθε γονιός το καταλαβαίνει ως πολύ λογικό αυτό που λέω.

Γιατί για φαντάσου τι θα πάθεις εσύ ατομικά και πως θα το υποστείς και μπορεί να επηρεάσει τη ζωή σου όσο κι αν δεν το σκέφτεσαι στο συναγωνισμό των εισαγωγικών εξετάσεων των πανελλαδικών εξετάσεων τι θα χάσεις. Ή να σας πω και κάτι άλλο; Το είπα χτες στη Βουλή: περισσότερο φροντιστήριο. Γιατί προκαλείται το φροντιστήριο. Και στροφή στη ιδιωτική εκπαίδευση! Πιστεύω ότι είναι λάθος αυτό που γίνεται. Δεν μπορώ να το σταματήσω, τι να κάνω. Να στείλω περιπολικά; Δεν θέλω να το κάνω. Πιστεύω στη δημοκρατία και στις συγκρούσεις, πιστεύω στις κινητοποιήσεις είναι ζωογόνος δύναμη της δημοκρατίας. Δεν μπορεί αυτές να στρέφονται όμως εναντίον του εκπαιδευτικού προγράμματος διαβεβαιώνω κ. ότι αυτές οι ώρες θα αναπληρωθούν.

Στις μετεγγραφές φοιτητών: «Οι μετεγγραφές έχουν προσθέσει ένα πρόβλημα, όχι όσο έλεγαν, αλλά πάντως ένα πρόβλημα το οποίο αν το δούμε. Χτες με το Πολυτεχνείο ήμασταν εδώ, ήρθαν όλοι οι Κοσμήτορες με τον Πρύτανη και συζητήσαμε ποια μέτρα μπορούμε να δώσουμε για να τους βοηθήσουμε να βγάλουν τα χρόνια αυτά.

Ο νόμος θα αλλάξει μεν, αλλά έτσι όπως ισχύει αυτή τη στιγμή, θα ισχύει για πέντε χρόνια. Αυτά τα παιδιά που μπήκαν φέτος και μετεγγράφονται θα σπουδάζουν πέντε χρόνια στο Πολυτεχνείο. Δεν είναι μιας χρονιάς πρόβλημα.

Και εμείς είπαμε για περισσότερα χρήματα και για περισσότερο προσωπικό, βοηθητικό και τακτικό. Αλλά με μικρότερο πρόβλημα, αναγκαίες κάποιες λύσεις τις δίνουμε και παράλληλα αδυναμία λειτουργίας αυτών των Πανεπιστημίων χωρίς υπαλλήλους.

Γι' αυτό και ο κ. Φορτσάκης και ο κ. Ντόλιας ο Πρύτανης του Μετσοβίου χτες είπαν «μη μας παίρνετε το διοικητικό προσωπικό». Είμαστε σε αυτή τη συζήτηση, θα υπάρξουν αποφάσεις τις επόμενες μέρες και θα σας τις ανακοινώσουμε».