Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Πώς θα γίνονται οι μετεγγραφές των φοιτητών

Το νέο καθεστώς για τις μετεγγραφές των φοιτητών που προώθησε το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζεται υπό τη μορφή 18 ερωτήσεων απαντήσεων που δίνουν όλες τις απαραίτητες διευκρινήσεις στους ενδιαφερόμενους και τις οικογένειές τους.

Πατήστε εδώ να δείτε τη συνέχεια. 



Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Ενημέρωση υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων οι οποίοι πάσχουν από σοβαρές παθήσεις


Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του ενημερώνει σχετικά με την Πιστοποίηση Αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. για την υπαγωγή υποψηφίων πασχόντων από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5%, καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014. Πατήστε εδώ για να δείτε την εγκύκλιο.

Δεκτή η τροπολογία για εισαγωγή ιδιωτών στις Αστυνομικές Σχολές

Ο υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος κατά τη συζήτηση στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας έκανε δεκτή την τροπολογία που κατέθεσε ο Βουλευτής Δράμας Ν.Δ. κ. Δημήτριος Κυριαζίδης και που στήριξαν άλλοι 34 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αναφορικά με το πρόβλημα της μη εισαγωγής ιδιωτών υποψηφίων σπουδαστών στις αστυνομικές σχολές για τα επόμενα δύο ακαδημαϊκά έτη που είχε αποφασιστεί με ΚΥΑ.

Σύμφωνα με αυτή: «Κατά το σχολικό έτος 2012-2013 οι εξετάσεις εισαγωγής ιδιωτών στη Σχολή Αστυφυλάκων και στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας θα πραγματοποιηθούν κανονικά και οι επιτυχόντες θα εγγραφούν στις οικείες σχολές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016».

Η συγκεκριμένη τροπολογία δίνει ανάσα σε όσους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιθυμούν να δηλώσουν τις συγκεκριμένες σχολές στο μηχανογραφικό τους δελτίο και οι οποίοι τα τελευταία χρόνια είναι όλο και περισσότεροι.

Πατήστε εδώ για να δείτε την τροπολογία όπως κατατέθηκε από τους βουλευτές.

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Δεκτό κατά πλειψηφεία το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας - Νέα εισοδηματικά κριτήρια για τις μετεγγραφές φοιτητών

Tο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία επί της αρχής και επί των άρθρων. 

Η ψήφισή του στο σύνολο αναβάλλεται για άλλη συνεδρίαση.

Μετεγγραφές φοιτητών
Σε αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων για τις μετεγγραφές φοιτητών προχώρησε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος προσδιορίζοντας το σχετικό ποσό στα 7.500 ευρώ από 6.000 ευρώ (ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα της οικογενείας του) που ήταν αρχικά.
Επίσης, για τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους επιτυχόντες που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες (τυφλοί, νεφροπαθείς, με αναπηρία άνω του 67% κ.ά.) ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή οι γονείς ή κηδεμόνες αυτών, ένας εκ των δύο ή και οι δύο αθροιστικά, έχουν αποδεδειγμένα συμπληρώσει δέκα (10) μήνες ανεργίας εντός του 2012, το εισοδηματικό όριο ανεβαίνει στις 15.000 ευρώ κατά κεφαλήν από 12.000 που προβλεπόταν αρχικά.
Επίσης ο αριθμός των μεταφερόμενων θέσεων δεν επιτρέπεται να ξεπερνά το 10% του συνολικού αριθμού των εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα που εδρεύει στην περιφέρεια Αττικής και στο Νομαρχιακό Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης και το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων στις υπόλοιπες Σχολές ή Τμήματα.

Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από ΕΠΑΛ - Μηχανογραφικό Δελτίο για υποψηφίους από ΕΠΑΛ - Σχολεία ΕΠΑΛ και ειδικότητές τους

Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί να επιτευχθεί και μέσω των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Α.Σ.Τ.Ε., Στρατιωτικές Σχολές, Σχολή Αστυφυλάκων, ΑΕΝ εάν δηλώσουν ότι θα συμμετέχουν με την ΟΜΑΔΑ Α΄ ενώ οι υποψήφιοι της ΟΜΑΔΑΣ Β΄ μπορούν να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Γενικού Λυκείου και να δηλώσουν σχολές του μηχανογραφικού δελτίου (και ΑΕΙ) χωρίς να έχουν τον περιορισμό να είναι συναφείς με την ειδικότητα που έχουν αποφοιτήσει από τα ΕΠΑΛ.




Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Προθεσμία σχετικά με την Πιστοποίηση Αναπηρίας για την υπαγωγή υποψηφίων στις ειδικές περιπτώσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

Προθεσμία από το ΚΕ.Π.Α. σχετικά με την Πιστοποίηση Αναπηρίας για την υπαγωγή υποψηφίων στις ειδικές περιπτώσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014. Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό έγγραφο.

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και τα προβλήματά του

Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ προετοιμάζεται και αναμένεται να έρθει στη δημοσιότητα άμεσα σύμφωνα και με το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει ο κ. Αρβανιτόπουλος. 
Είναι σίγουρα ένα δύσκολο εγχείρημα, μεγαλύτερο από αυτό που πλημμύρισε την Ελλάδα με τριτοβάθμιες σχολές και γι' αυτό το υπουργείο καλείται να λάβει τις τελικές του αποφάσεις και με γνώμονα τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν, όπως:
- Τι θα γίνει με τους φοιτητές που ήδη φοιτούν σε τμήματα που θα συγχωνευθούν ή καταργηθούν.
- Τι θα γίνει με τον αριθμό των εισακτέων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ήδη έχει αποφασισθεί μείωση θέσεων στις στρατιωτικές σχολές κατά 30% και μη εισαγωγή σπουδαστών στις σχολές Αστυνομίας.
- Πώς θα καμφθούν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών βλέποντας να φεύγουν από την περιοχή τους σχολές ή τμήματα που πρόσφεραν εισόδημα σ΄ αυτές.
- Τι θα γίνει με τους καθηγητές των τριτοβάθμιων σχολών που δε θα υπάρχουν στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη.
Το πιο σημαντικό πρόβλημα όμως έχει να κάνει με τα στενά χρονικά περιθώρια καθώς ο υπουργός έχει δηλώσει ότι από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 θα ισχύσει ο νέος χάρτης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό συνεπάγεται ότι οι αλλαγές που θα προκύψουν θα συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό δελτίο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των φετινών εξετάσεων και οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν νωρίτερα το πλήρες πλάνο των σχολών που μπορούν να δηλώσουν.
Για όλους αυτούς τους λόγους ή και περισσότερους το σχέδιο ΑΘΗΝΑ προβληματίζει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία θα επιδιώξει την ευρεία συναίνεση με τους εταίρους της κυβέρνησης πριν ανακοινωθεί. Ωστόσο αυτό που θα προκύψει, ίσως να μην είναι η συρρίκνωση του ακαδημαϊκού χάρτη στα μεγέθη που έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα γίνει.