Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Δημοσιεύτηκε η εγκύκλιος με τις αλλαγές στις προαγωγικές εξετάσεις στα ΕΠΑΛ 2014-2015

Αποτέλεσμα εικόνας για υπουργείο παιδείαςΤο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί Νομοθετική Ρύθμιση για αλλαγή στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις (όσον αφορά στα μαθήματα γενικής παιδείας) και στον τρόπο προαγωγής των μαθητών των Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερήσιου και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου. Σχετικά με τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, Τομέων και Ειδικοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης καθορίζεται επί του παρόντος από τις διατάξεις του Π.Δ. 50/2008 (Α΄ 81) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. 
Η ρύθμιση ορίζει τα εξής: 

- Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων (για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας) για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερήσιου και Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού ΕΠΑ.Λ., κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2015. Για τις Α΄ και Β΄ τάξεις τα θέματα ορίζονται αποκλειστικά από τους διδάσκοντες το μάθημα και είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατόν να δοθούν χωριστά θέματα, εάν συντρέχει αποχρών λόγος, ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση στο έγγραφο που περιέχει τα θέματα και παράλληλα συντάσσεται και σχετική πράξη στο βιβλίο πράξεων του Διευθυντή του σχολείου. 

- Για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ και Β΄ τάξη Ημερήσιου και από την Α΄ και Β΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών της ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένου του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας και του μαθήματος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού - Περιβάλλον Εργασίας - Ασφάλεια και Υγιεινή, όπου αυτά διδάσκονται

- Η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα των Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερήσιου και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας. Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της για κάθε μάθημα γίνεται με εισήγηση των διδασκόντων και με την έγκριση του Διευθυντή του Λυκείου και γνωστοποιείται στους μαθητές πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την λήξη των μαθημάτων. 

- Για τους μαθητές που φοίτησαν το σχολ. έτος 2013-2014 στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και το σχολ. έτος 2014-2015 φοιτούν στη Β΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ., ο γενικός βαθμός προαγωγής από τις τάξεις αυτές δε θα προσμετράται στον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Σημειώνεται ότι για το σχολ. έτος 2014-2015 η διδακτέα - εξεταστέα ύλη των μαθημάτων Γενικής Παιδείας των Α΄ και Β΄ τάξεων Επαγγελματικού Λυκείου έχει καθοριστεί με τις υπ΄ αριθμ. 166677/Γ2/15-10-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2863) και 186036/Δ4/18-11-2014 (ΦΕΚ Β΄ 3157) Υπουργικές Αποφάσεις.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Νέες δηλώσεις Μπαλτά για μετεγγραφές φοιτητών, αριθμό εισακτέων και Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016

Αποτέλεσμα εικόνας για συνεντευξη μπαλταΜετεγγραφές φοιτητών

Μόνο με κοινωνικά κριτήρια θα γίνονται από φέτος οι μετεγγραφές, όπως προαναγγέλλει ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, με συνέντευξή του στο «Έθνος της Κυριακής».

Για παράδειγμα, στις τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες θα εξετάζεται η εισοδηματική κατάσταση ως προς το αίτημα μετεγγραφής. Το εισοδηματικό όριο και οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν εγκαίρως.

Απευθύνει εμμέσως έκκληση προς γονείς και παιδιά, όταν συμπληρώνουν το μηχανογραφικό από φέτος, αν δεν έχουν τα εισοδηματικά κριτήρια «να μην ελπίζουν πλέον σε εύκολες μετεγγραφές για λόγους ισονομίας, αλλά ομαλής λειτουργίας των ΑΕΙ σε όλη την επικράτεια».

Αριθμός εισακτέων

Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των εισακτέων δηλώνει ότι είναι σε συνεννόηση με τα πανεπιστήμια αν και για φέτος, όπως λέει, δεν προβλέπονται δραστικές αλλαγές και προσθέτει: «Η γενική γραμμή πρότασης είναι να κρατήσουμε ψηλά τα ποσοστά εισαγομένων στα περιφερειακά ΑΕΙ και να μειώσουμε στα κεντρικά».

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Αλλαγές στο μέλλον

Ακόμη, ζητεί λίγο χρόνο για να αποσαφηνιστούν θέματα, όπως ο αριθμός των μαθημάτων, στα οποία θα εξεταστούν οι υποψήφιοι του χρόνου, ενώ τονίζει ότι οι ουσιαστικές παρεμβάσεις θα γίνουν σε βάθος χρόνου. Μιλά για βαθμίδα ανά βαθμίδα αναμόρφωση έπειτα από επισταμένη μελέτη, ώστε «μέσα σε 2-2,5 χρόνια να προχωρήσουμε σε ένα νομοσχέδιο».

Στόχος είναι η αποδέσμευση του λυκείου από το πανεπιστήμιο και το απολυτήριο του λυκείου «να είναι πραγματικό προσόν, να έχει υπόσταση και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί».

Δείτε εδώ όλη τη συνέντευξη.

Δείτε επίσης:

Εντός των ημερών η ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ 2015-2016 - Θα έχει σχέση και με το σχέδιο για τις μετεγγραφές φοιτητών;

panelladikes24


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Τι γίνεται με τις μετεγγραφές φοιτητών στις Αρχιτεκτονικές ΕΜΠ και ΑΠΘ

Αποτέλεσμα εικόνας για μετεγγραφες φοιτητων αρχιτεκτονικηςΠοιο είναι το ιστορικό και σε ποια φάση βρισκόμαστε

Σχετικά με τη διαδικασία μεταφοράς θέσης φοιτητών στις Σχολές Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ και του ΑΠΘ, κατόπιν της αίτησης αναστολής που ασκήθηκε ενώπιον του ΣτΕ (δείτε εδώ), χορηγήθηκε στις 18/12/2014 προσωρινή διαταγή (δείτε εδώ) και στη συνέχεια με την απόφαση με αρ. 6/2015 της επιτροπής αναστολών της ολομέλειας του ΣτΕ (δείτε εδώ) ανεστάλη η εκτέλεση των δύο αποφάσεων του υπουργού Παιδείας (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια και οικονομικά κριτήρια) μέχρι τη δημοσίευση της οριστικής απόφασης του ΣτΕ επί της αίτησης ακυρώσεως. Η ανωτέρω αίτηση ακυρώσεως εκδικάστηκε στις 6/2/2015 και αναμένεται η έκδοση αποφάσεως επί αυτής (δείτε εδώ).

Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι η Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ τονίζει τα εξής: ''καθώς εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης επί αίτησης ακύρωσης που υπέβαλε η Σχολή κατά των υπουργικών αποφάσεων μετεγγραφών, και σε συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 6/2015 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας…καθώς και με το άρθρο 95 παρ.5 του Συντάγματος που προβλέπει τη συμμόρφωση της Διοίκησης των νομικών προσώπων προς τις δικαστικές αποφάσεις, η Σχολή Αρχιτεκτόνων δεν μπορεί να προβεί σε μετεγγραφές φοιτητών''. Αντίστοιχα, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ ''δεν μπορεί να προβεί σε μετεγγραφές φοιτητών σε συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 6/2015 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς και με το άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος που προβλέπει τη συμμόρφωση της Διοίκησης και των νομικών της προσώπων προς τις δικαστικές αποφάσεις.''.

Το panelladikes24 θα ενημερώσει άμεσα για οποιαδήποτε εξέλιξη.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Συνέντευξη Μπαλτά για τις αλλαγές στις εισαγωγικές εξετάσεις σε δύο χρόνια

Αποτέλεσμα εικόνας για συνεντευξη μπαλτα
Ο υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, σε μια εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη στα «Επίκαιρα» και στον Βαγγέλη Παπαδημητρίου, αναφέρθηκε και στα σχέδιά του για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «σε δύο χρόνια αλλάζει και το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι αλλαγές θα είναι συνταρακτικές. Η ελληνική οικογένεια δεν αντέχει άλλη ''εξέταση''. 

Χαρακτηριστικά αποσπάσματα της συνέντευξης Μπαλτά για τις εισαγωγικές εξετάσεις:

- Όλο το σύστημα δουλεύει μόνο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, λες και πρόκειται για πόλεμο. 

- Σε πρώτο επίπεδο, θα αποσυνδεθεί το λύκειο από τα πανεπιστήμια. 

- Τα λύκεια θα αποκτήσουν αυτόνομο ρόλο και άξιο πτυχίο, ανεξαρτήτως αν μετά οι απόφοιτοι θελήσουν να περάσουν ή όχι στα πανεπιστήμια. 

- Η τελευταία τάξη του λυκείου και το πρώτο έτος του πανεπιστημίου μπορεί να έχουν πολλά κοινά. 

- Δεν μου αρέσει το Λύκειο να είναι ένα κακό φροντιστήριο για το πανεπιστήμια. Και για τον μαθητή και για τον δάσκαλο,που νιώθει εξαιρετικά εγκλωβισμένος. 

- Αν αυτή τη στιγμή ανοίξουν για όλους τα πανεπιστήμια, τότε η Ιατρική θα έχει δέκα χιλιάδες φοιτητές και άλλες σχολές θα είναι κενές. 

- Ήδη σχεδιάζουμε το επόμενο μεγάλο βήμα. 

- Προέχει η αναμόρφωση του Λυκείου. 

- Σε δύο χρόνια θα είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε ριζικά και ουσιαστικά τη μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Εντός των ημερών η ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ 2015-2016 - Θα έχει σχέση και με το σχέδιο για τις μετεγγραφές φοιτητών;

Αποτέλεσμα εικόνας για αριθμος εισακτεων 2015Στο δρόμο προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015, ένα σημαντικό θέμα που αναμένεται να καθοριστεί και να ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας είναι ο αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016

Ο υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς σε πρόσφατη δήλωσή του, τόνισε ότι ο αριθμός των εισακτέων θα ανακοινωθεί εντός των ημερών σε συνεργασία και με τους πρυτάνεις ενώ σε άλλη πως θέλει λίγο χρόνο ακόμα για να έχει πιο ξεκάθαρη εικόνα για τα θέματα του αριθμού εισακτέων και των μετεγγραφών φοιτητών.

Τι θα γίνει τελικά;

Δύο μήνες νωρίτερα είχε αποφασιστεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι ο καθορισμός του αριθμού εισακτέων και των μετεγγραφών θα καθορίζεται από κοινή απόφαση της ΑΔΙΠ, του ΥΠΑΙΘ και των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

- Τελικά, η νέα ηγεσία θα τηρήσει την συμφωνία ή θα την μεταθέσει χρονικά;

- Θα υπάρξει μείωση εισακτέων στα κεντρικά ΑΕΙ όπως ζητούν οι Διοικήσεις τους καθώς πέρσι υπερφορτώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με τις μετεγγραφές φοιτητών;

- Θα υπάρξει σύνδεση του αριθμού εισακτέων με τις μετεγγραφές φοιτητών σε συγκεκριμένο ποσοστό;

Πάντως, ο κ. Μπαλτάς έχει ήδη αναφέρει ότι δε μπορεί να υπάρξει συνέχεια στις μετεγγραφές φοιτητών μεγάλης έκτασης καθώς αυτό δημιουργεί προβλήματα τόσο στα κεντρικά ΑΕΙ όσο και στα περιφερειακά ενώ το πιο πιθανό σενάριο είναι να γίνουν μετεγγραφές φοιτητών σε μικρότερη κλίμακα με οικονομικά - κοινωνικά κριτήρια.

Σημειώνεται ότι ο αριθμός εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές και τις ΑΕΝ καθορίζεται από τα αντίστοιχα υπουργεία.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Εξεταστικό σύστημα - γέφυρα για εισαγωγή στα ΑΕΙ πριν τις μεγάλες αλλαγές

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τον πίνακα σε μεγέθυνση

Σε αναζήτηση εξεταστικού συστήματος - «γέφυρα» για την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά, πριν από την εφαρμογή των σαρωτικών αλλαγών που έχουν προαναγγελθεί, βρίσκεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν τις επόμενες ημέρες, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχει επιλεγεί σύστημα με έξι επιστημονικά πεδία, τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά πεδίο και κατ' επιλογήν ένα πέμπτο μάθημα το οποίο να «ανοίγει» ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο.

Το νέο εξεταστικό σύστημα αποτελεί σε κάθε περίπτωση έναν μεγάλο «πονοκέφαλο» για το υπουργείο Παιδείας καθώς κάθε αλλαγή μεταφράζεται και σε αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος της τελευταίας τάξης και των αναλυτικών προγραμμάτων. Με δεδομένο μάλιστα ότι νέα βιβλία δεν θα υπάρξουν, οι όποιες αναδιατάξεις της ύλης θα διδαχθούν από τα υπάρχοντα βιβλία με την «επιτυχημένη» μέθοδο της... κοπτοραπτικής. Σε ορισμένα μαθήματα όπως τα Λατινικά και τη Χημεία θα υπάρξουν συνοπτικές και πρόχειρες εκδόσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Τα δύο σενάρια

Δύο είναι τα σενάρια που μελετώνται για το εξεταστικό σύστημα, με επικρατέστερο ως σήμερα το πρώτο: 

1ο σενάριο: Εξι επιστημονικά πεδία, τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά πεδίο και κατ' επιλογήν ένα πέμπτο μάθημα το οποίο να «ανοίγει» την είσοδο σε σχολές από ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο. Με τον τρόπο αυτόν οι Προσανατολισμοί στη Γ' Λυκείου θα παραμείνουν τρεις (Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών-Κοινωνικών Σπουδών), όπως άλλωστε προβλέπεται από τον ισχύοντα νόμο του «Νέου Λυκείου». Το σενάριο αυτό είναι το πιθανότερο και μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική εξέλιξη της μεταρρύθμισης που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013. Οι δυσκολίες έγκεινται στο γεγονός ότι θα πρέπει τα 450 τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αναδιαταχθούν στα έξι επιστημονικά πεδία και να δηλώσουν το μάθημα της αυξημένης βαρύτητας.

2ο σενάριο: Το δεύτερο σενάριο το οποίο εισηγούνται ορισμένοι στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι να παραμείνει το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και για τα επόμενα δύο χρόνια. Με το σενάριο αυτό θα αποφευχθεί η επώδυνη και επικίνδυνη αναδιάταξη των επιστημονικών πεδίων καθώς και ο μεγάλος πονοκέφαλος της αναδιάταξης των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών. 

Στην περίπτωση αυτή πάντως οι εισηγήσεις επιζητούν τα ακόλουθα: 

- Την κατάργηση της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ι, η οποία συγκεντρώνει κάθε χρόνο ελάχιστο αριθμό υποψηφίων. 

- Τη μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων σε πέντε από έξι. Οι προτάσεις μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά την από κοινού εξέταση της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για τους μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τη συνεξέταση της Βιολογίας της Γενικής Παιδείας με τη Βιολογία της Κατεύθυνσης για τους μαθητές της Θετικής Κατεύθυνσης, τη συνεξέταση των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας με το μάθημα των Αρχών της Διοίκησης κ.ά. 

Με το δεύτερο σενάριο, όπως γίνεται ευκόλως αντιληπτό, παραμένουν οι κατευθύνσεις στη Γ' Λυκείου ως έχουν και καμία αναδιάταξη των επιστημονικών πεδίων δεν θα επέλθει. 


Σχόλιο panelladikes24 - Αν τελικά ισχύσει κάποιο από τα παραπάνω σενάρια θα έχουμε και πάλι το πρόβλημα με την εισαγωγή φοιτητών σε σχολές εξεταζόμενοι σε διαφορετικά μαθήματα και τα μόρια που θα συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι θα έχουν προέλθει από μαθήματα με άλλη φιλοσοφία, θέματα σε διαφορετικά μαθήματα και διαφορετική αντικειμενική δυσκολία, διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας κτλ. Τέλος, θα εισάγονται σε σχολές φοιτητές με διαφορετικό υπόβαθρο σε σημαντικά μαθήματα. 



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24


Πως θα γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις για την Α΄ και Β΄ Λυκείου σχολικού έτους 2015-2016

Αποτέλεσμα εικόνας για υπουργείο παιδείας
Tο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί Νομοθετική Ρύθμιση για αλλαγή στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις και στον τρόπο προαγωγής των μαθητών των Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Η ρύθμιση ορίζει τα εξής:

- H επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2015. Για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τους διδάσκοντες το μάθημα και είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατόν να δοθούν χωριστά θέματα, εάν συντρέχει αποχρών λόγος, ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση στο έγγραφο που περιέχει τα θέματα και παράλληλα συντάσσεται και σχετική πράξη στο βιβλίο πράξεων του Διευθυντή του σχολείου.

- Για την προαγωγή των μαθητών στις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας όπου αυτό διδάσκεται.

- Η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα των Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας. Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της για κάθε μάθημα γίνεται με εισήγηση των διδασκόντων και με την έγκριση του Διευθυντή του Λυκείου και γνωστοποιείται στους μαθητές πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

- Για τους μαθητές που φοίτησαν το σχ. έτος 2013-14 στην Α΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στις Α΄ και Β΄ Τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου και το σχ. έτος 2014-15 φοιτούν στη Β΄ τάξη ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου, ο γενικός βαθμός προαγωγής από τις τάξεις αυτές δεν θα προσμετράται στον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επισημαίνεται ότι για το σχολικό έτος 2014-2015 η διδακτέα ύλη:

- για την Α΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και τις Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου έχει καθοριστεί με την αρ. πρωτ. 156357/Γ2/30-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2660) και την με αρ. πρωτ. 171868/Γ2/22-10-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2987) και

- για τη Β΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και τη Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου έχει καθοριστεί με την αρ. πρωτ. 171867/Γ2/22-10-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2937).

Για τη διατύπωση των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων ισχύουν το Π.Δ. 68/2014 (Α΄ 110) και η με αρ. πρωτ. 190878/Δ2/25-11-2014 εγκύκλιος του Υ.ΠΟ.ΠΑΙΘ. 

panelladikes24 - Στη συγκεκριμένη προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση δε γίνεται κάποια αναφορά στα ΕΠΑΛ. Τι θα γίνει στα ΕΠΑΛ; Δε θα υπάρξει ανάλογη μέριμνα και για τα ΕΠΑΛ;



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.