Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Πόσο «μετράει» μία μονάδα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;

Η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται από τους βαθμούς πρόσβασης σε 6 ή 7 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (και τους βαθμούς στα ειδικά μαθήματα σε σχολές που τα απαιτούν π.χ ξένες γλώσσες, σχέδιο, αρμονία, αθλήματα κλπ.)

Ο Βαθμός Πρόσβασης (Β.Π) είναι από 1 μέχρι 20, εκφράζεται με ένα δεκαδικό ψηφίο και προκύπτει από το 70% του γραπτού και το 30% του προσαρμοσμένου προφορικού. Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού µόνο κατά δύο (2) μονάδες. Επομένως η μέγιστη συνεισφορά του προφορικού βαθμού στο βαθμό πρόσβασης είναι 30%*2=0,6 βαθμοί. (π.χ με γραπτά 10 και προφορικά 20 προκύπτει Β.Π που είναι: 70%*10+30%*(10+2)=10,6).

Μία μονάδα διαφορά σ’ ένα μάθημα μπορεί να κάνει το όνειρο πραγματικότητα ή να το απομακρύνει. Μία μονάδα διαφορά μπορεί να προκύψει από πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.


Εκτός από τον βαθμολογητή και άλλοι παράγοντες μπορεί να φέρουν διαφορά μίας μονάδας σε ένα μάθημα. Ένα λάθος στις πράξεις στα θετικά μαθήματα ή μία μη πλήρης διατύπωση μπορεί να φέρουν διαφορές μεγαλύτερες της μίας μονάδας.

Τις συνέπειες αυτής της διαφοράς μπορείτε να δείτε στον πίνακα 2. Ανάλογα με τη βαρύτητα του μαθήματος αυτό μπορεί να μετρήσει από 136 έως 266 μόρια. Μικρές αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν γιατί διαφορετικά επηρεάζει ο προφορικός βαθμός αν είναι κοντά στον γραπτό και διαφορετικά επηρεάζει αν έχει γίνει προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Επίσης στη διαδικασία υπολογισμού των μορίων γίνονται κάποιες στρογγυλοποιήσεις στο δεύτερο ψηφίο του γενικού βαθμού πρόσβασης. 1 μονάδα σε ένα μάθημα μπορεί να επηρεάσει αρκετά το μέσο όρο αν το μάθημα αυτό απέχει αρκετά από το μέσο όρο. Έτσι οι διαφορές από 136 έως 266 μόρια μπορεί να έχουν μικρές αυξομειώσεις. Το θέμα είναι ότι έτσι όπως αυξάνει ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες σχολές και μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266.

Ποια η θέση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Γεωμετρίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Το υπουργείο Παιδείας απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα που θα κληθούν να εξετάζονται οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το 2016 σύμφωνα με το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, 

Ο βουλευτής Κορινθίας κ. Κόλλιας κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο για επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου για την εισαγωγή σε συναφείς σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δείτε εδώ.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.

Η βουλευτής των ΑΝ.ΕΛ. κ. Ξουλίδου κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο σχετικά με το εξεταζόμενο μάθημα της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δείτε εδώ.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Καλογιάννης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο για επαναφορά της Γεωμετρίας σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Δείτε εδώ.
Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.


Δείτε το ΦΕΚ με τις αλλαγές στο επάγγελμα των πολιτικών μηχανικών

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α 85/2014 ο νόμος υπ΄ αριθμόν 4254/2014 Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις στον οποίο υπάρχουν ρυθμίσεις για το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου.





Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί η προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές 2014

Πολλοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 αναμένουν τη φετινή προκήρυξη για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Με βάση την δημοσίευση της αντίστοιχης περσινής που έγινε στις 4/4/2013, θεωρείται ότι πλησιάζει η στιγμή της δημοσίευσης και της νέας προκήρυξης.

Αυτό πάντως, που έχει ανακοινωθεί για τις Στρατιωτικές Σχολές είναι ότι για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 δεν θα δεχθούν εισακτέους η Στρατιωτική Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων. Άρα οι δύο ανωτέρω σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο 2014.




Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Εγκρίθηκε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων - Δείτε τα επίπεδα ανάλογα με τα πτυχία

ypdvmth thumb other250 0Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως δεσμεύτηκε στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, κατάρτισε και κατέθεσε προς έγκριση το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, διασφαλίζοντας για πρώτη φορά την ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης και ταξινόμησης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

Η Έκθεση Αντιστοίχισης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, η οποία κατατέθηκε από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π, ενεκρίθη στο πλαίσιο της 23ης Συνεδρίασης της αρμόδιας Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αποδίδει με δικαιοσύνη επαγγελματικά δικαιώματα που θα δώσουν την δυνατότητα εισόδου στην αγορά εργασίας, χωρίς στρεβλώσεις, σε ασφαλές εργασιακό και επαγγελματικό περιβάλλον. Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και την επαγγελματική σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής Ευρωπαϊκής στρατηγικής «Ευρώπη 2020, η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχιση του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο που δίνει διέξοδο στην Αγορά Εργασίας και κυρίως δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό ανθρώπινο κεφάλαιο».

Πατήστε εδώ για να δείτε τον αναλυτικό πίνακα με τα επίπεδα.


Νέα ωρολόγια Προγράμματα ΙΕΚ

Με απόφαση του υφυπουργού Παιδείας κ. Γκιουλέκα (δείτε εδώ) εφαρμόζονται τα νέα ωρολόγια προγράμματα των ΙΕΚ.

Δείτε εδώ αναλυτικούς πίνακες.


Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Δείτε το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ για την ειδική κατηγορία πολυτέκνων

Αντισυνταγματικότητα παρέκκλισης από το γενικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την πρόβλεψη θέσεων που καταλαμβάνονται μόνο από μέλη πολύτεκνης οικογένειας

Με τις 987 - 88/2014 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 γ΄ περίπτωση ii αα΄ του ν. 2525/1997, όπως ισχύει μετά τις μεταβολές που επέφεραν τα άρθρα 59 παρ. 11 του ν. 3966/2011 και 44 παρ. 2 του ν. 4071/1012, οι οποίες εισήγαγαν παρέκκλιση από το γενικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την πρόβλεψη της σύστασης θέσεων, οι οποίες καταλαμβάνονται μόνο από υποψήφιους που έχουν την ιδιότητα του μέλους πολύτεκνης οικογένειας.

Με τις ανωτέρω αποφάσεις κρίθηκαν, ειδικότερα, τα εξής: Από τον συνδυασμό της καθιερούμενης με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος αρχής της ισότητας με τις προστατευτικές της παιδείας διατάξεις του άρθρου 16 του Συντάγματος συνάγεται ότι ο κοινός νομοθέτης οφείλει να εξασφαλίζει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσώπων κεκτημένων τα αναγκαία εφόδια για την ενεργό παρακολούθηση της θεωρητικής και πρακτικής διδασκαλίας μέσω συστήματος εισαγωγής, το οποίο στηρίζεται σε γενικά, αντικειμενικά και πρόσφορα κριτήρια και είναι σύμφωνο με τις αρχές της ισότητας, της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και της σταδιοδρομίας εκάστου ανάλογα με την προσωπική αξία και ικανότητά του, δεδομένου, άλλωστε, και ότι μόνο υπό αυτούς τους όρους είναι δυνατή η επίτευξη της αποστολής των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η εύρυθμη λειτουργία τους. Όταν δε επιχειρείται νέα ρύθμιση για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο νομοθέτης δύναται να θεσπίζει, να τροποποιεί και να μεταρρυθμίζει το σύστημα επιλογής των υποψηφίων καθιστώντας ακόμη και αυστηρότερες τις προϋποθέσεις εισαγωγής, εφ’ όσον σε κάθε περίπτωση διασφαλίζονται η ισότητα των ευκαιριών και ο αξιοκρατικός τρόπος επιλογής. Ένα σύστημα εισαγωγής, σύμφωνα με το οποίο οι υποψήφιοι παράλληλα με την ολοκλήρωση του κύκλου των σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται, υποβαλλόμενοι σε δοκιμασία εξετάσεων και βαθμολόγηση, για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι συμβατό προς τις ανωτέρω συνταγματικές διατάξεις, εφ’ όσον τα κριτήρια της αξιολόγησης είναι αμιγώς ακαδημαϊκά, ήτοι εφ’ όσον οι υποψήφιοι εξετάζονται μόνο ως προς την ικανότητά τους σε μαθήματα και δεξιότητες συναφείς προς το γνωστικό αντικείμενο του τμήματος ή της σχολής, όπου επιθυμεί καθένας να εισαχθεί, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλης φύσεως κριτήρια, μη ακαδημαϊκά. Περαιτέρω, με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος, της οποίας η θέσπιση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της Χώρας, το Σύνταγμα απευθύνει στον κοινό νομοθέτη έντονη υπόδειξη για τη λήψη κατάλληλων μέτρων φροντίδας υπέρ των πολύτεκνων οικογενειών επί τη βάσει των κρατουσών συνθηκών και εντός των ορίων που διαγράφουν οι άλλες συνταγματικές διατάξεις και αρχές. Η εκτίμηση του νομοθέτη υπόκειται σε έλεγχο ορίων από τα δικαστήρια, οι δε εκάστοτε νομοθετικές ρυθμίσεις περί κοινωνικής προστασίας ελέγχονται ως προς την τήρηση της αρχής της ισότητας σε συνδυασμό προς την απορρέουσα από τα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της σταδιοδρομίας εκάστου κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας. Ενόψει των ανωτέρω, το άρθρο 2 παρ. 2 γ΄ περίπτωση ii αα΄ του ν. 2525/1997, όπως ισχύει μετά τις μεταβολές που επέφεραν τα άρθρα 59 παρ. 11 του ν. 3966/2011 και 44 παρ. 2 του ν. 4071/1012, το οποίο εισήγαγε παρέκκλιση από το γενικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την πρόβλεψη της σύστασης θέσεων, οι οποίες καταλαμβάνονται μόνο από υποψήφιους που έχουν την ιδιότητα του μέλους πολύτεκνης οικογένειας, αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας σύμφωνα με τις οποίες επιβάλλεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με κριτήρια αμιγώς ακαδημαϊκά, ήτοι βάσει των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των υποψηφίων, διότι η ιδιότητα του μέλους πολύτεκνης οικογένειας δεν συνδέεται με ικανότητες ή δεξιότητες του υποψηφίου και δεν αποτελεί κριτήριο που πληροί τις ως άνω προϋποθέσεις. Η αντίθεση του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προς το Σύνταγμα δεν αίρεται με την επίκληση από τον νομοθέτη λόγων αναγομένων στην εύρυθμη λειτουργία των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της παράλληλης κατάργησης του συστήματος μετεγγραφών. Τούτο, διότι οι μετεγγραφές προϋποθέτουν, πάντως, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει συνταγματικώς έγκυρου από την ανωτέρω άποψη συστήματος. Περαιτέρω, η αντίθεση προς το Σύνταγμα δεν αίρεται εκ του ότι ο νομοθέτης χαρακτηρίζει τις θέσεις που διαθέτει στα μέλη των πολύτεκνων οικογενειών ως «επιπλέον» και ορίζει, περαιτέρω, ότι ο αριθμός των θέσεων αυτών καθορίζεται με υπουργική απόφαση χωρίς προηγούμενη γνώμη των οργάνων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι αρμόδια για την εκτίμηση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων των οικείων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και ότι οι ίδιες θέσεις δεν διατίθενται στους υποψήφιους της γενικής κατηγορίας υποψηφίων αν δεν πληρωθούν από μέλη πολύτεκνων οικογενειών. Τούτο δε υπό πάσα εκδοχή, διότι α) εάν αυτές οι θέσεις διατίθενται καθ’ υπέρβαση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων των ιδρυμάτων, προκαλείται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δυσλειτουργία που δεν γίνεται ανεκτή από το άρθρο 16 του Συντάγματος και β) στην αντίθετη περίπτωση αφαιρούνται θέσεις από τους υποψήφιους της γενικής κατηγορίας, με αποτέλεσμα να αποκλείονται από την εισαγωγή στο τμήμα ή στη σχολή της προτίμησής τους ή ακόμη και από την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιοι με συγκριτικά πληρέστερες ικανότητες και δεξιότητες κατά παράβαση των δικαιωμάτων τους που κατοχυρώνονται από τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1, 5 παρ. 1 και 16 του Συντάγματος, οι οποίες επιβάλλουν να εισάγονται στις πεπερασμένου αριθμού θέσεις των οικείων ιδρυμάτων οι υποψήφιοι, οι οποίοι υπερτερούν σε διαγωνιστικές δοκιμασίες που βασίζονται σε αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια, σύμφωνα με τα ήδη εκτεθέντα. Τέλος, ο περιορισμός των ως άνω δικαιωμάτων των υποψηφίων της γενικής κατηγορίας δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στις διατάξεις του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 του Συντάγματος που επιβάλλουν τη λήψη μέτρων προστασίας των πολυμελών οικογενειών και μέτρων δημογραφικής πολιτικής. Τούτο, διότι επιβάλλεται μεν, βάσει αυτών των συνταγματικών διατάξεων, να ενισχύονται οι πολύτεκνες οικογένειες για την αντιμετώπιση των αυξημένων εξόδων που απαιτούνται για τη συντήρησή τους, καθώς και για την ανατροφή, την οικονομική εξασφάλιση των πάσης φύσεως σπουδών και την επαγγελματική αποκατάσταση των τέκνων τους, αλλά δεν είναι επιτρεπτό να παρέχονται στα μέλη των οικογενειών αυτών και διευκολύνσεις για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες υπερακοντίζουν την προστασία που τους παρέχει το Σύνταγμα λόγω αφ’ ενός μεν του περιορισμού των αντίστοιχων δικαιωμάτων πρόσβασης των λοιπών πολιτών, αφ’ ετέρου δε της υποχώρησης των ακαδημαϊκών κριτηρίων πρόσβασης.





Aλλαγές στο επάγγελμα των πολιτικών μηχανικών - Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε

Οι αλλαγές στο επάγγελμα των πολιτικών μηχανικών
Ο νόμος 4663/1930 με τον οποίο οριζόταν ποιος ασκεί το επάγγελμα του μηχανικού στη χώρα μας τα τελευταία 84 χρόνια, αποτελεί πλέον παρελθόν καθώς το πολυνομοσχέδιο έφερε αλλαγές στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, του αρχιτέκτονα και του τοπογράφου μηχανικού

Πατήστε εδώ για να δείτε τη συνέχεια.


Αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014

Δύο μήνες πριν τις εξετάσεις και οι αλλαγές συνεχίζονται

Το υπουργείο Παιδείας με την πρόσφατη ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2014-2015 δημοσιοποίησε και τις προθέσεις του σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες, τους υποψήφιους από την Κεφαλλονιά και τη δυνατότητα των υποψηφίων του 2012 να συμμετέχουν στη διαδικασία με το 10%. Βέβαια, όλα αυτά τα γνωρίζαμε ότι θα γίνουν από τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών ωστόσο ήρθε και η επίσημη θέση του υπουργείου.

Ο προγραμματισμός τους υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014 ήταν τουλάχιστον κακός προκαλώντας αμηχανία στους υποψήφιους ενώ τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί πως με αντιδράσεις μερικών ομάδων υποψηφίων (ανεξάρτητα αν έχουν δίκιο ή όχι) αναιρεί αποφάσεις που έχουν δημοσιοποιηθεί.

Για να δούμε όμως αναλυτικά:

Αστυνομικές Σχολές 
Οι σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας παρά την απόφαση ότι δεν θα βρίσκονται στο μηχανογραφικό δελτίο 2014 (όπως και πέρυσι) τελικά με νομοθετική ρύθμιση που προωθείται (όπως και πέρυσι) επανέρχονται και οι επιτυχόντες θα εγγραφούν σ΄ αυτές το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Αυτό είναι μια θετική εξέλιξη για τους υποψήφιους που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο Αστυνομικό Σώμα. Μπορούν όμως όλοι όσοι θα ήθελαν να δηλώσουν τις Αστυνομικές Σχολές τελικά μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση σ΄ αυτές; Όχι, γιατί γνωρίζοντας την απόφαση αλλά και τις εγκυκλίους που έχει εκδώσει το υπουργείο Παιδείας, πιθανώς δεν επέλεξαν τα μαθήματα επιλογής Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (μπορούσαν να τα δηλώσουν στις αιτήσεις του Φεβρουαρίου αλλά δε θα προλάβαιναν να προετοιμαστούν κατάλληλα) που είναι απαραίτητα για να δηλώσει κάποιος σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου που εντάσσονται και οι Αστυνομικές Σχολές. Άρα, για κάποιους υποψήφιους ο προγραμματισμός του υπουργείου διακρίνεται από αδικία, προχειρότητα, έλλειψη υπευθυνότητας.

Υποψήφιοι της Κεφαλλονιάς 
Οι σεισμοί της Κεφαλλονιάς δημιούργησαν πολλά προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων. Το υπουργείο Παιδείας θέλησε με την ένταξη των υποψήφιων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 από την σεισμόπληκτη νήσο, σε ειδική κατηγορία να τους βοηθήσει αφού η προετοιμασία τους επηρεάστηκε από τα προβλήματα που δημιούργησε ο εγκέλαδος (ζημιές σε σπίτια, απώλεια διδακτικών ωρών, ψυχολογική φθορά). Μία σημαντική απόφαση με κοινωνικό πρόσωπο που δεν επηρεάζει τους υπόλοιπους υποψήφιους.

Ειδικές Κατηγορίες
Άλλαξε το καθεστώς για την πρόσβαση των υποψηφίων που εντάσσονται σε κάποια ειδική κατηγορία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και πλέον όλοι οι υποψήφιοι θα εισάγονται στις σχολές με κοινές βάσεις και στη συνέχεια όσοι δικαιούνται θα μετεγγράφονται ελεύθερα σε άλλη πόλη. Η συγκεκριμένη εξέλιξη έγινε αφότου το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικά τα προνόμια που είχαν οι πολύτεκνοι διεκδικώντας σχολές και με ξεχωριστές βάσεις. Το υπουργείο Παιδείας ενήργησε άμεσα διατηρώντας ειδική μεταχείριση και επαυξάνοντας την κοινωνική του μέριμνα προς τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Ωστόσο, η απόφαση αυτή θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία των ΑΕΙ στα μεγάλα αστικά κέντρα από την υπερσυγκέντρωση φοιτητών ενώ τα αντίστοιχα περιφερειακά θα αποδυναμωθούν που ίσως μακροπρόθεσμα επηρεάσει ακόμα και την ύπαρξή τους.

Κατηγορία 10%
Εδώ το υπουργείο Παιδείας δεν επέδειξε σταθερότητα στην απόφαση του και τελικά έχει βρει απέναντί του και τους υποψήφιους του 2012 αρχικά και τώρα του 2013. Πώς τα κατάφερε; Με την ειδική κατηγορία 10% μπορούσαν οι απόφοιτοι των δύο τελευταίων ετών να συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο χωρίς νέα εξέταση και να εισάγονται σε κάποια σχολή με το ειδικό αυτό ποσοστό με βάση τα μόρια που είχαν συγκεντρώσει στις εξετάσεις. Όλα αυτά ίσχυαν για χρόνια ενώ για φέτος είχε αποφασιστεί να έχουν δικαίωμα με το 10% μόνο οι απόφοιτοι του 2013, εγείροντας διαμαρτυρίες από τους ΄΄αδικημένους΄΄ του 2012. Τελικά, λόγω πιέσεων (από υποψήφιους, γονείς, βουλευτές) ο κ. Αρβανιτόπουλος με άμεση ρύθμιση αποκαθιστά τους υποψήφιους του 2012 και πλέον προκαλεί τις αντιδράσεις των αντίστοιχων του 2013. Να υπενθυμίσουμε ότι από φέτος μπορούν να συμμετέχουν στην κατηγορία 10% και οι απόφοιτοι από τα ΕΠΑΛ.

Εισαγωγή στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών ΤΕΙ Αθήνας
Με εγκύκλιο του πριν από δύο μήνες, το υπουργείο Παιδείας και ενώ η προετοιμασία των υποψηφίων κορυφώνεται, ενημερώνει ότι για την ένταξη στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, από το έτος 2014 και εφεξής, δεν χρειάζεται να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο». Και όσοι έχουν αφιερώσει πολύτιμο χρόνο (από την προετοιμασία στα υπόλοιπα μαθήματα, ξεκούραση) και χρήμα δεν υπέστησαν τις συνέπειες του κακού προγραμματισμού του υπουργείου Παιδείας;

To panelladikes24 εύχεται καλή επιτυχία σε όλους τους υποψήφιους και θα βρίσκεται δίπλα τους σε κάθε στιγμή με έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.