Η ανάρτηση ενημερώνεται συνεχώς
Μετά την ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα έχει μεταβατικό χαρακτήρα και θα ισχύσει για το σχολικό έτος 2015-2016 αναμένεται ο καταμερισμός των σχολών στα αντίστοιχα επιστημονικά πεδία και η ανακοίνωση των συντελεστών στα μαθήματα βαρύτητας σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Τότε θα υπάρξουν ασφαλέστερα συμπεράσματα για το νέο σύστημα.
Μετά την ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα έχει μεταβατικό χαρακτήρα και θα ισχύσει για το σχολικό έτος 2015-2016 αναμένεται ο καταμερισμός των σχολών στα αντίστοιχα επιστημονικά πεδία και η ανακοίνωση των συντελεστών στα μαθήματα βαρύτητας σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Τότε θα υπάρξουν ασφαλέστερα συμπεράσματα για το νέο σύστημα.
Επιστημονικά Πεδία
- 1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)
- 2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
- 3ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
- 4ο Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
- 5ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)
Ομάδες Προσανατολισμού και εξεταζόμενα μαθήματα
Με την σημερινή ανακοίνωση του του νέου συστήματος εννώνται κάποια συμπεράσματα και προβληματισμοί όπως:
Ομάδες Προσανατολισμού και εξεταζόμενα μαθήματα
Με την σημερινή ανακοίνωση του του νέου συστήματος εννώνται κάποια συμπεράσματα και προβληματισμοί όπως:
- Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε 4 ή 5 μαθήματα. Σε κάθε ομάδα προσανατολισμού υπάρχουν τρία μαθήματα που οι υποψήφιοι εξετάζονται σίγουρα και επιπλέον επιλέγουν ένα ή δύο από τα τρία μαθήματα επιλογής για να μπορέσουν να δηλώσουν σχολές από ένα ή δύο αντίστοιχα επιστημονικά πεδία.
Δηλαδή όποιος μαθητής επιλέγει ομάδα προσανατολισμού σε πρώτη φάση απορρίπτει σχολές δύο επιστημονικών πεδίων και μπορεί να διεκδικήσει την εισαγωγή του σε τρία επιστημονικά πεδία βάσει των μαθημάτων επιλογής που μπορεί να επιλέξει.
Στη συνέχεια πρέπει να επιλέξει ένα ή δύο από τρία μαθήματα επιλογής. Αν επιλέξει ένα μάθημα επιλογής θα μπορεί να εισάγεται σε σχολές ενός επιστημονικού πεδίου που του επιτρέπει το συγκεκριμένο μάθημα. Αντίστοιχα αν επιλέξει δύο μαθήματα επιλογής.
- Οι υποψήφιοι δε θα μπορούν να δηλώνουν θετικές - τεχνολογικές σχολές και σχολές πληροφορικής αφού αυτές θα έχουν χωριστεί και δεν υπάρχει δυνατότητα να επιλέξουν όλες αυτές. Εκτός αν υπάρξουν κοινές σχολές σε περισσότερα του ενός επιστημονικού πεδίου. Είναι εύκολο όμως αυτό; Αν στο 5ο Επιστημονικό πεδίο ενταχθούν και τμήματα πχ. πολυτεχνικά που έχουν περισσότερη συνάφεια με την Πληροφορική θα υπάρχουν υποψήφιοι που δε θα εξετάζονται στη Φυσική. Άρα μάλλον αυτό δε γίνεται. Επίσης, δε θα μπορέσει κάποιος να δηλώνει πχ μαθηματικές σχολές (εκτός και αν είναι σε δύο επιστημονικά πεδία) και σχολές πληροφορικής. Ή κάποιος που θα δηλώσει σχολές πχ. πολυτεχνικές δεν θα εξετάζεται στην ΑΕΠΠ παρά τις προτάσεις που είχαν τα τμήματα για επιλογή μεταξύ του μαθήματος της Χημείας ή Πληροφορικής. Σημειώνεται πάντως ότι το μάθημα της ΑΕΠΠ περιλαμβάνεται στα διδασκόμενα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. Εδώ συνίσταται το μεγαλύτερο πρόβλημα του νέου συστήματος.
- Παραμένει η δυνατότητα υποψηφίων να εισαχθούν σε συγκεκριμένες σχολές από διαφορετικές ομάδες προσανατολισμού που δίνει την επιλογή στους υποψήφιους να διευρύνουν τις επιλογές τους όμως θα εξετάζονται και θα συγκεντρώνουν μόρια σε διαφορετικά μαθήματα που εκ των πραγμάτων δεν οδηγεί σε αντικειμενικότητα του συστήματος. Αυτό βέβαια ισχύει και στο τωρινό σύστημα και ήταν ένα από τα θέματα που η νέα ηγεσία ήθελε να αλλάξει στο νόμο Αρβανιτόπουλου που δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί.
- Πάλι θα μπορούν οι υποψήφιοι να επιλέγουν ομάδα προσανατολισμού και μαθήματα που πιστεύουν ότι θα συγκεντρώσουν περισσότερα μόρια για να διεκδικήσουν σχολές που θα επιλέγονται από υποψήφιους διαφορετικών ομάδων προσανατολισμού. Αυτό θα ισχύσει και στους υποψήφιους πχ. των Παιδαγωγικών Σχολών όπου θα έχουν τρεις δυνατότητες να εξεταστούν:
1) Ν. Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Μαθηματικά Γεν. Παιδείας
2) Ν. Γλώσσα, Φυσική, Χημεία και Ιστορία Γεν. Παιδείας
3) Έκθεση, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ και Ιστορία Γεν. Παιδείας
- Επιπλέον για τις Παιδαγωγικές Σχολές είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι θα επιλέξουν την πρώτη ομάδα προσανατολισμού όπως συμβαίνει και τώρα που οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι ακολουθούν τη Θεωρητική Κατεύθυνση (και έχουν βασικές ελλείψεις σε μαθηματικά και φυσικές επιστήμες που ο νόμος Αρβανοτόπουλου τα είχε προβλέψει).
- Παραμένει η δυνατότητα υποψηφίων να εισάγονται σε σχολές των Επιστημών Υγείας χωρίς να έχουν εξεταστεί σε Φυσική, Χημεία, Βιολογία Κατεύθυνσης όπου είναι πιο απαραίτητα για τις σπουδές από Αρχαία, Ιστορία ή Μαθηματικά, ΑΕΠΠ.
- Υπάρχουν μαθήματα όπως πχ. ΑΕΠΠ όπου θα είναι διδασκόμενα σε δύο ομάδες προσανατολισμού αλλά θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μόνο σε μία ομάδα.
- Οι υποψήφιοι που επιθυμούσαν τις οικονομικές σχολές και στη Β΄ Λυκείου ήταν στην ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ουσιαστικά αποκλείονται από αυτές ή θα πρέπει να αλλάξουν ομάδα και να δώσουν βαρύτητα σε νέα μαθήματα πχ. Μαθηματικά Κατεύθυνσης χωρίς προηγουμένως να έχουν ασχοληθεί με το αντικείμενο.
Δείτε επίσης: Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015-2016
panelladikes24
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
και σχετικα με τις στρατιωτικες σχολες τι θα γινει! είναι κι αυτή πια διευκρινηση που πρεπει να κανει το υπουργειο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το προηγούμενο Νέο Λύκειο στο πεδίο των οικονομικών, υπήρχαν ως εξεταζόμενα μαθήματα τα Μαθηματικά στατιστικής, Κοινωνικο πολιτική αγωγή, ΑΟΘ, και Ν.Ε γλώσσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνας μαθητής/τρια λοιπόν στην β΄λυκείου φυσιολογικά ακολουθούσε την θεωρητική κατεύθυνση που διδάσκονταν η κοινωνικο πολιτική αγωγή. Μαθηματικά γενικής παιδείας, και πληροφορική διδάχθηκε κατά την διάρκεια της μαθητείας της β΄λυκείου. Μαθηματικά κατεύθυνσης όμως???? Εχασε μία ολόκληρη χρονιά. Κι όχι από δικό του λάθος. Τώρα πρέπει να καλύψει την ύλη 2 ετών.
Οι μεγαλοφυείς του υπουργείου Παιδείας ανακάλυψαν ότι η πληροφορική δεν ανήκει στον ευρύτερο χώρο των μαθηματικών και δεν κατατάσσεται στη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση, αλλά ότι είναι κάτι ανάμεσα στην πολιτική οικονομία και την κοινωνιολογία. Πάλι καλά που δεν την κατέταξαν μεταξύ φιλολογίας και θεολογίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο μέλλον λοιπόν τα παιδιά με ταλέντο στην πληροφορική, και που κατά τεκμήριο είναι αυτοί της θετικής, θα αποκλείονται σχεδόν, από την πληροφορική, καθόσον θα εξετάζονται στη φυσική, όπου διαχρονικά το ποσοστό όσων γράφουν κάτω από τη βάση ανέρχεται στο 72%, ενώ τα των οικονομικών θα εξετάζονται σε ΑΟΘ, που πρωτίστως δεν έχει καμία σχέση με την πληροφορική και που ακόμη και οι απολύτως μέτριοι συνωθούνται στο 19 και το 20. Αν αυτό δεν είναι αθέμιτος ανταγωνισμός, βρέστε εσείς τι είναι.
Τελικά οι μεγαλοφυείς που μα κυβερνάνε, όπως ο αξιότιμος κ. Κουράκης, δεν είναι ικανοί να μοιράσουν δυο γαϊδάρων άχυρο.
Σχεδόν τραγικό, αφού ήταν η τελευταία ελπίδα μας και τους ψηφίσαμε έστω και αν δεν ανήκαμε στο χώρο.
Απολύτως ανίκανοι.
Η φυσική λοιπόν διδάσκεται στην ομάδα θετικών σπουδών και αν δεν κάνω λάθος 3 ώρες από τις 4. Επίσης δεν διδάσκεται η φυσική γενικής παιδείας όπως μέχρι φέτος. Προβλέψτε λοιπόν πόσες ώρες θα μειωθεί η φυσική, πάνω από τις μισές ώρες θα μειωθούν. Τι θα γίνουμε λοιπόν εμείς οι φυσικοί στα σχολεία, θα κάνουμε τη γραμματεία, ή θα σφαζόμαστε μεταξύ μας τρέχοντας σε 2 ή 3 σχολεία για να βρούμε ώρες, και ποιοι θα βρούμε. τι πρέπει να γίνει:
Διαγραφήα) Να διδάσκεται η Φυσική γενικής παιδείας
β) Να διδάσκεται Φυσική κατεύθυνσης στην ομάδα οικονομίας.
Από πού κι ως πού να διδασκονται Φυσική τα παιδια της ομαδας Οικονομίας; Τι σχεση εχει με τον προσανατολισμό τους;
ΔιαγραφήΓιατι οποιος θελει να ακολουθησει σχολες πληροφορικης να διδασκεται εντελως αχρηστα μαθηματα οπως ιστορια και καοινωνιολογια και οχι φυσικη που ειναι απαραιτητη και στις οικονομικες σχολες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι να αναρωτιέται κάνεις.... θα μπαίνουν οι άριστοι στα αρχαία και στην ιστορία στην ιατρική με βιολογία γενικής παιδείας, δηλαδή με το να ξέρουν στοιχεία οικολογίας και όχι γενετική, χωρίς καθόλου χημεία ή θα μπαίνουν οι άριστοι στα μαθηματικά κατεύθυνσης (που είναι άχρηστα για την ιατρικη, εξαιρούμενης της στατιστικής) και στην πληροφορική, στην ιατρική χωρίς ΒΙΟΛΟΓΙΑ κατεύθυνσης και ΧΗΜΕΙΑ ?????????????????????????????
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ύλη των μαθημάτων που θα εξετάζονται πανελλαδικώς θα είναι ίδια με την περυσινή????
Ποιες σχόλες του πολυτεχνείου θα βρίσκονται σε ποια ομάδα προσανατολισμού ???? Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί - μηχανικοί πληροφορικής για παράδειγμα θα εισάγονται χωρίς φυσική ή θα εισάγονται χωρίς πληροφορική ???
please ας με διαφωτισει καποιος.....ενδιαφερομαι να ξαναδωσω πανελληνιες το 2016,ημουν θεωρητικη κατευθυνση και συγκεκριμενα ενδιαφερομαι για τις παιδαγωγικες σχολες....με το νεο συστημα θα δωσω ν.γλωσσα,ιστορια,αρχαια και λατινικα? η ν.γλωσσα,ιστορια,αρχαια και μαθηματικα...?επισης θα αλλαξουν τα σχολικα βιβλια....?
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ τεράστιο λάθος που δεν υπάρχει σύνδεση του 2ου και του 5ου επιστημονικου πεδίου...Θα ήταν προτιμότερο έστω και αν υπήρχε μια μονομερής σύνδεση δηλαδή να μπορεί να εξεταστεί ενας μαθητής των θετικών επιστημών σε μαθηματικα προσανατολισμου και αοθ ωστε να μπορει να ανοιξει το 5ο επιστημονικο πεδιο μαζι με το 2ο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΗΓΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΒΑΖΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΜΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ???ΤΙΜΩΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΞΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΑΥΤΗ???? ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΚΤΗΚΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι εγω σαν εσενα μονο που πηγαινα για οργανωση και διοικηση επιχειρησεων........τωρα τι να πω?
ΔιαγραφήΑπαράδεκτο, απαραδεκτο, απαράδεκτο που αποκλείονται οι υποψηφιοι των αλλων ομάδων από τις οικονομικές σχολές που με το προηγουμενο συστημα ηταν προσβασιμες απ'ολους. Κυριως δε για την πρώην θεωρητικη, από την οποία αφαιρεσαν το μοναδικο αλλο πεδιο στο οποίο ειχε προσβαση χωρις μειωμενα μορια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ.: Λυπαμαι αλλα δεν εχω ξανακουσει μεγαλυτερη πατατα απο το οτι η Φυσικη απαιτειται στις οικονομικες σχολες (απαντηση σε προηγουμενο σχολιο)
συμφωνω...απαραδεκτοι....οι περισσοτεροι στη θεωρητικη ενδιαφερονται για τις παιδαγωγικες σχολες.....κανεις ομως δεν θελει να δωσει μαθηματικα...!!!!!και επιτελους ποτε θα ανακοινωσουν τα τμηματα ανα πεδιο..?τι σοι μαθημα ειναι η νεοελληνικη γλωσσα...?οταν εδινα εγω ειχαμε εκθεση και νεοελληνικη λογοτεχνια ξεχωριστα....οι αποφοιτοι θα μπορουν να δωσουν με το νεο συστημα..?οι βαθμοι τους(αποφοιτοι) θα υπολογιζονται μονο αυτοι που θα γραψουν στις εξετασεις..?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι γινεται με τους αποφοίτους;Με ποιο συστημα θα δώσουν;Σε ποιο πεδιο οι στρατιωτικες σχολες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια είναι η διαφορά των μαθηματικών στα οικονομικά με τα μαθηματικά της θετικής;
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημερα,εγω ηθελα να ρωτησω το εξης : αν καποιος θελει να ξαναδωσει πανελληνιες το 2016 με ποιο συστημα θα δωσει?
ΑπάντησηΔιαγραφή