Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Επίσκεψη του Κώστα Γαβρόγλου στο Ι.Ε.Π.

gavr 550x400Την Τρίτη 17/01/2017 ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Γ. Παντής πραγματοποίησαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και συνεργάστηκαν με στελέχη του Ι.Ε.Π.

Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία των κκ. Γαβρόγλου και Παντή στα στελέχη και τους υπαλλήλους του Ι.Ε.Π., στην οποία ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας εξέθεσαν τις κεντρικές επιλογές και τον σχεδιασμό των δράσεων του Υπουργείου, καθώς και το πλαίσιο της συνεργασίας με το Ι.Ε.Π.

Ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ι.Ε.Π.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός επεσήμανε τη σημασία που έχει η ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την αναγκαιότητα να διατηρεί το Ι.Ε.Π. την ανεξαρτησία του. Αναφορικά με τον θεσμικό ρόλο του Ι.Ε.Π. ο Γενικός Γραμματέας κ. Παντής ανέφερε ότι υπάρχει βούληση να ενισχυθούν διοικητικά εκ μέρους του Υπουργείου οι παρεμβάσεις του Ι.Ε.Π. ακόμα και μέσω νομικών ρυθμίσεων που θα αναδείξουν τον ρόλο του. Πρόσθεσε ότι οι ανάγκες του Ι.Ε.Π. σε θέματα ΕΣΠΑ έχουν μπει σε προτεραιότητα και, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «περιμένουμε από εσάς παραδοτέα».

Αλλαγές στο Λύκειο - Αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έλαβε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το Γυμνάσιο καθώς και τη μεταρρύθμιση του Λυκείου, η οποία είναι σε εξέλιξη. Όπως ανέφερε, κανείς δεν μπορεί να υπερασπιστεί το υπάρχον σύστημα το οποίο προκαλεί τραύματα στον ψυχισμό των μαθητών και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχει σαφήνεια στο δημόσιο λόγο όσον αφορά στα προβλήματα του υπάρχοντος συστήματος, η λύση των οποίων συνδέεται με την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών.

Επιτροπή για τα οικονομικά της Εκπαίδευσης

Στη συνέχεια, ο Υπουργός αναφέρθηκε στη σύσταση Επιτροπής, αντικείμενο της οποίας θα είναι η μελέτη των οικονομικών της εκπαίδευσης. Η Επιτροπή αυτή θα πρέπει να δεσμευτεί ότι θα καταλήξει σε αριθμούς, τουλάχιστον όσον αφορά τις ανελαστικές δαπάνες και θα επιτρέψει τον σχεδιασμό μιας πολιτικής που θα έχει ρεαλιστικό βάθος. Η αναγκαιότητα της Επιτροπής αυτής προκύπτει, μεταξύ άλλων, και από το γεγονός ότι στα οικονομικά της εκπαίδευσης εμπλέκονται και άλλοι φορείς, όπως οι Δήμοι, οι οποίοι έχουν την ευθύνη των κτιριακών υποδομών. Το τελευταίο αυτό αποτελεί σοβαρό ζήτημα γιατί είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας «τα σχολεία μας να είναι φιλόξενα και όχι γκρίζοι χώροι που γίνονται ακόμα πιο γκρίζοι».

Επιμόρφωση - Αυτοαξιολόγηση

Το ζήτημα της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα σημαντικά μελήματα του Υπουργείου και θα πρέπει να καταρτιστεί ένα σχετικό σχέδιο που θα είναι διεξοδικό και το οποίο θα πείθει την κοινωνία.

Αναφορικά με το ζήτημα της Αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και της Αυτοαξιολόγησης ο Υπουργός ανέφερε ότι η Αξιολόγηση είναι ένας τρόπος να γνωρίσει η κοινωνία τις καλές πρακτικές και, παράλληλα, μέσω της Αυτοαξιολόγησης να αξιολογηθεί η τήρηση των υποχρεώσεων της Πολιτείας.

Ο Υπουργός ανέφερε ότι σύνθημα του Υπουργείου θα πρέπει να είναι το «Πρώτα ο εκπαιδευτικός», διότι η ανάδειξη του ρόλου του συντελεί τόσο στο καλό τον μαθητών όσο και των γονέων. Η αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού ως κοινωνικού λειτουργήματος είναι κάτι που δεν συναντάμε σε νομοθεσίες άλλων κρατών και, άρα, πρόκειται για ένα ελληνικό πλεονέκτημα προς αξιοποίηση.

Συναίνεση

Κεντρικό ζήτημα στο σύνολο της σύντομης ομιλίας του Υπουργού ήταν αυτό της συναίνεσης, δηλαδή του συντονισμού των μεταρρυθμίσεων που εισηγείται το Υπουργείο με ό,τι λέει η κοινωνία. Επίσης, όσον αφορά τη συναίνεση μεταξύ κομμάτων, ανέφερε ότι πρόκειται για πολιτική και όχι ιδεολογική συμφωνία. Ιδεολογικά μπορεί να υπάρχουν διαφορές, πολιτικά όμως θα πρέπει να υπάρχει σύγκλιση, διότι πρέπει να υπάρξει μια αφετηρία διαλόγου με κριτήριο το τι είναι παιδαγωγικά σωστό.

Με τη σειρά του ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. κ. Γ. Κουζέλης ανέφερε ότι όλα τα σημεία της ομιλίας του Υπουργού αποτελούν υποχρεώσεις του Ι.Ε.Π. Συγκεκριμένα, το πόρισμα για το Λύκειο έχει ήδη κατατεθεί και θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχουν συσταθεί Επιτροπές για την Αξιολόγηση και την Επιμόρφωση, ενώ τα Προγράμματα Σπουδών και η Αρχική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελούν προτεραιότητες στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Ι.Ε.Π.

Τέλος, ο Υπουργός, ο Γενικός Γραμματέας και ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. εξέφρασαν την επιθυμία και τη βούληση για ακόμα πιο στενή συνεργασία και δια ζώσης ανταλλαγή.

Δείτε επίσης:







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24


Επίδομα σε χιλιάδες φοιτητές ΑΕΙ για ίντερνετ - Δείτε την απόφαση




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Εκπτώσεις για τους φοιτητές του ΕΑΠ

Αποτέλεσμα εικόνας για Εκπτώσεις για τους φοιτητές του ΕΑΠΤο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ενημερώνει όλους τους φοιτητές ότι έχει ξεκινήσει η αποστολή των Δελτίων Μετακίνησης Φοιτητών

Η αποστολή θα πραγματοποιηθεί τμηματικά, με απλό ταχυδρομείο, στη διεύθυνση επικοινωνίας που έχετε δηλώσει στο Τμήμα Μητρώου Φοιτητών. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 20/01/2017.

Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η φόρμα αίτησης έκδοσης του Δελτίου Μετακίνησης Φοιτητή στην πλατφόρμα "Υπηρεσίες Μητρώου και Οργανωτικά Στοιχεία" (http://open.eap.gr), θα παραμείνει ανοικτή, για την εξυπηρέτηση όσων φοιτητών δεν κατάφεραν να υποβάλλουν το αίτημά τους.

Για τα αιτήματα που θα υποβάλλονται στο εξής η έκδοση και η αποστολή του Δελτίου Μετακίνησης Φοιτητή θα γίνεται τμηματικά με τον ίδιο τρόπο.

Υπενθυμίζουμε τον τρόπο υποβολής αίτησης έκδοσης του Δελτίου Μετακίνησης Φοιτητή, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να επισκεφθείτε την πλατφόρμα Υπηρεσίες Μητρώου και Οργανωτικά Στοιχεία (http://open.eap.gr) και εφόσον εισέλθετε στην υπηρεσία με τη χρήση των προσωπικών κωδικών σας, θα πρέπει να μεταβείτε στην καρτέλα «Δελτίο Μετακίνησης Φοιτητή». Στη σελίδα αυτή και ακολουθώντας τις οδηγίες που θα αναγράφονται εκεί, θα μπορείτε να συμπληρώσετε την Πόλη/Χωριό όπου διαμένετε και να ανεβάσετε φωτογραφία τύπου ταυτότητας.

Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την ισχύ και τις παροχές του Δελτίου Μετακίνησης Φοιτητή, οι οποίες θα αναγράφονται στην πίσω όψη αυτού και είναι οι ακόλουθες:

ΚΤΕΛ: 50% Έκπτωση από και προς τον τόπο διαμονής στις Πόλεις: Αγρίνιο, Αθήνα, Βόλος, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Κοζάνη, Κομοτηνή, Λάρισα, Πάτρα, Ρόδος, Τρίπολη, Χανιά

ΑΚΤΟΠΟΛΟΪΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ:

- ANEK LINES: 50% Έκπτωση σε οικονομική θέση και αριθμημένα καθίσματα, 30% έκπτωση σε καμπίνα (πλην LUX), 20% έκπτωση σε αυτοκίνητο ή δίκυκλο
- BLUE STAR FERRIES: 50% Έκπτωση
- FAST FERRIES: 50% Έκπτωση
- GOLDEN STAR FERRIES: 50% Έκπτωση
- MINOAN LINES: 50% Έκπτωση σε οικονομική και VIP θέση, 30% έκπτωση σε καμπίνα (πλην LUX-μονόκλινη), 20% έκπτωση σε δίκυκλο ή αυτοκίνητο.
- AEGEAN SPEED LINES: 35% Έκπτωση
- HELLENIC SEA WAYS: 35% Έκπτωση
- ZANTE FERRIES: 35% Έκπτωση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 20% Έκπτωση στη Β’ θέση Αθήνα-Θεσσαλονίκη/Θεσσαλονίκη-Αθήνα και ενδιάμεσους σταθμούς

ΜΟΥΣΕΙΑ - ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ελεύθερη είσοδος

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Διευκρινήσεις του ΙΕΠ για τα ενδεικτικά ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου αναφορικά με τα σημερινά δημοσιεύματα

taksilyk 400pxΤο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αναφορικά με τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με την πρόταση του Ι.Ε.Π. για το Λύκειο και ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα ενδεικτικά ωρολόγια προγράμματα, διευκρινίζει ότι τα μαθήματα επιλογής της Γ’ τάξης που προτείνονται από το Ι.Ε.Π. δεν είναι αυτά που έχουν δημοσιευτεί αλλά είναι τα ακόλουθα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Φιλοσοφία, Πολιτικοί και Κοινωνικοί Θεσμοί, Πληροφορική, Πολιτική Οικονομία, Ξένες Γλώσσες, Ζητήματα Ηθικής και Θρησκειών, Σχέδιο, Μουσική, Ιστορία της Τέχνης, Μαθήματα ΕΠΑ.Λ. 

Δεν πρόκειται φυσικά για ένα οριστικοποιημένο ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά για ένα ενδεικτικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο προτείνεται να οργανωθεί το πρόγραμμα του Λυκείου.

Δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί το σχετικό δημοσίευμα




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Οι αλλαγές στο Λύκειο και η εισαγωγή στα ΑΕΙ από την ΑΥΓΗ

Όλοι οι πίνακες με τα μαθήματα του νέου Λυκείου

Καθιέρωση 11ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, κοινή Α' τάξη στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια με πολυκλαδικό χαρακτήρα και σταδιακή επέκταση της πολυκλαδικότητας στο διετές Λύκειο, δραστικός περιορισμός των μαθημάτων, εισαγωγή στην τριτοβάθμια με τον μέσο όρο 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων (χωρίς συντελεστές βαρύτητας), επένδυση στις επιλογές των μαθητών.

Τα παραπάνω περιλαμβάνει η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τις αλλαγές στο Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις, η οποία θα συζητηθεί την Πέμπτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Στόχος είναι, ύστερα από ένα μικρό κύκλο συνεδριάσεων (δεδομένου ότι προηγήθηκε ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία), να οριστικοποιηθεί η τελική μορφή της πρότασης, που θα αποτελέσει και τη βάση των μεταρρυθμίσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το σύστημα εισαγωγής.

Η “Α” εξασφάλισε και παρουσιάζει το ενδεικτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, πάνω στο οποίο βασίζονται οι επεξεργασίες της αρμόδιας επταμελούς επιτροπής του ΙΕΠ. Ο περιορισμός των μαθημάτων είναι δραστικός, καταργούνται τα μονόωρα μαθήματα, αυξάνεται σημαντικά η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας, ενώ στη Β' και Γ' Λυκείου τα μαθήματα μειώνονται σε 9 ή 10 (από 18) και 6 ή 7 (από 15), αντίστοιχα.

Αναλυτικά οι πίνακες των μαθημάτων:




Οι κρίσιμες αλλαγές

* Επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης: 1 χρόνος Νηπιαγωγείο, 6 χρόνια Δημοτικό, 3 χρόνια Γυμνάσιο, 1 χρόνος Λύκειο (εξετάζεται το 2ετές Νηπιαγωγείο).

* Πολυκλαδική Α' Λυκείου: κοινή Α' τάξη στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, ως προς τη δομή αρχικά, ώστε "να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο υφιστάμενων σήμερα τύπων εκπαίδευσης και να επιλέξουν αυτόν που ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς”, σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ. Η αλλαγή αυτή θα αφορά, αρχικά τουλάχιστον, την Α' τάξη.

* Κανένα “φίλτρο” για τη μετάβαση από την Α' Λυκείου (τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης) στη Β' Λυκείου.

* Διερεύνηση της επέκτασης της πολυκλαδικότητας Β' και Γ' Λυκείου: προσφορά επιλογών μαθημάτων ή ενοτήτων μαθημάτων όλων των γνωστικών, επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων. 

* Η πολυκλαδικότητα θα επιτυγχάνεται μέσα από σχολικά δίκτυα σε επίπεδο γειτονιάς, ώστε να δοθεί η δυνατότητα προσφοράς περισσοτέρων μαθημάτων επιλογής (πιο απαιτητικό εγχείρημα όσον αφορά στην επαρχία). 

* Εναλλακτικά, ανάδειξη της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως ισότιμου πυλώνα του εκπαιδευτικού συστήματος, επέκταση των επιλογών μεταλυκειακών σπουδών απ’ όλους τους τύπους λυκείων, προνομιακή είσοδος για αποφοίτους ΕΠΑΛ σε συγκεκριμένα τμήματα ΑΕΙ. 

Β' και Γ' Λυκείου 

* Δραστικός περιορισμός μαθημάτων στην Β' και Γ' Λυκείου, "στροφή" στις επιλογές, ώστε να δοκιμάσει τις κλίσεις του ο μαθητής. 

* Ένα ενιαίο μάθημα στη Γ' Λυκείου και μια ενότητα επιλογών 3 μαθημάτων (2 + 1 ελεύθερης επιλογής) που δίνει δυνατότητα προσανατολισμού στους μαθητές (εναλλακτικά, επιλογή 4 μαθημάτων, αν προχωρήσουν οι αλλαγές στην κατεύθυνση της πολυκλαδικότητας). 

* 4 επιστημονικές "ήπειροι": φιλοσοφία και ανθρωπιστικές σπουδές, φυσικές επιστήμες και μαθηματικά, κοινωνικές επιστήμες, τεχνική / τεχνολογική κατεύθυνση (συν πληροφορική, συν οικονομικά). 

* Αύξηση των χρονικών ενοτήτων διδασκαλίας: κατάργηση μονόωρων μαθημάτων, εξοικείωση με το επιστημονικό πνεύμα και τον χαρακτήρα της επιστημονικής γνώσης. 

* Αλλαγές στην αξιολόγηση των μαθημάτων: υιοθέτηση της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος ικανοτήτων και όχι της ικανότητας στεγνής αναπαραγωγής της γνώσης, καθιέρωση εκπόνησης μιας εκτεταμένης εργασίας ως μέρους του Προγράμματος Σπουδών, ένταξη των ελεύθερων δραστηριοτήτων και ενίσχυση των μαθητικών κοινοτήτων. 

"Τάξη επιλογής" 

Η Γ' Λυκείου μετατρέπεται σε κατεξοχήν “τάξη επιλογής”. Τα μαθήματα που θα διδάσκονται συνολικά θα είναι 6, εκ των οποίων τα επιλογής θα είναι τα 3 εξάωρα. Τα κορμού θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα, η Φυσική Αγωγή και οι Ελεύθερες Δραστηριότητες. Τα δύο τελευταία δεν θα εξετάζονται. Συζητείται, κατά τις πληροφορίες, το σύνολο των μαθημάτων να είναι 7, κατά την πρόταση περί επέκτασης της πολυκλαδικότητας. 

Εθνικό Απολυτήριο 

Θα λαμβάνεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης στο Λύκειο. Κατά την πρόταση της επιτροπής του ΙΕΠ θα μετράει ο “προφορικός” βαθμός του μαθήματος στα δύο τετράμηνα της Γ' Λυκείου (80%) και η βαθμολογία στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (20%). Η προσμέτρηση της βαθμολογίας των πανελλαδικών χαρακτηρίζεται από την επιτροπή ως “εξωτερικό 'αντικειμενικό' κριτήριο που διασφαλίζει την εγκυρότητα” του Απολυτηρίου.

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια 

Θα επιτυγχάνεται με τον μέσο όρο της βαθμολογίας στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, για τα οποία δεν θα υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας. Σύμφωνα με την επιτροπή, “οι τελικές εξετάσεις θα συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα ώστε στα μάτια των πολιτών να διατηρήσουν τα χαρακτηριστικά της αντικειμενικότητας και του αδιάβλητου και εν τέλει την εμπιστοσύνη των πολιτών. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα”. 

Κοινή για όλους θα είναι η εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα. Οι μαθητές θα εξετάζονται και σε δύο μαθήματα ειδίκευσης, συν ένα πλήρως ελεύθερης επιλογής που θα μετράει μόνο βαθμολογικά στον μέσο όρο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια (το περιεχόμενό του δεν θα αποτελεί παράγοντα για την εισαγωγή σε κάποιο τμήμα). Ως προς τα μαθήματα ειδίκευσης, κατά τις πληροφορίες, θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, επί τη βάσει των αντίστοιχων τμημάτων ΑΕΙ. Δεν έχει προχωρήσει η επεξεργασία που αφορά το σκέλος της αναμόρφωσης του πρώτου έτους της φοίτησης σε ΑΕΙ, προκειμένου η εισαγωγή στην τριτοβάθμια να γίνεται σε επίπεδο Σχολής.


Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24


Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

Κανένα τμήμα Τομέα ή Ειδικότητας των ΕΠΑ.Λ. δεν θα κλείσει στα μέσα της χρονιάς

11 03 16 techn ekpaid 400pxΣχετικά με τη με ημερ. 13/1/2017 ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τα ΕΠΑ.Λ., το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων διευκρινίζει με απόλυτο τρόπο ότι από την εφαρμογή της Υ.Α. 103539/Δ4/24-6-2016 δεν προκύπτει ούτε είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ το κλείσιμο τμημάτων Τομέα ή Ειδικότητας σε ΕΠΑ.Λ.

Όπως είναι γνωστό στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. όπου ο αριθμός των μαθητών/ τριών υπερβαίνει τους δώδεκα (12) ή τους δεκαέξι (16) ανάλογα με το είδος του εργαστηρίου προβλέπεται να διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός για την πιο αποτελεσματική παροχή διδακτικού έργου και την καλύτερη πρακτική εξάσκηση των μαθητών/ τριών. Στο τέλος του Α’ τετραμήνου ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να διαπιστώσει τον αριθμό των παρακολουθούντων μαθητών χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζει τη φοίτηση επαρκή ή ανεπαρκή, διαδικασία που ακολουθείται στο τέλος του διδακτικού έτους. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών/ τριών είναι μικρότερος από τους αρχικά εγγεγραμμένους και κάτω από τα ως άνω όρια, βάσει των οποίων διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός, χωρίς να υπάρχει επίπτωση στους μαθητές/ τριες ή στην λειτουργία των τμημάτων, μπορεί ο δεύτερος εκπαιδευτικός να αξιοποιηθεί για την κάλυψη άλλων εκπαιδευτικών αναγκών (π.χ. τάξη μαθητείας).

Σε καμία περίπτωση, επομένως, δεν θα υπάρξει κατάργηση ή συγχώνευση τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. πολύ περισσότερο όπως ισχυρίζεται η ΟΛΜΕ «κύμα συγχωνεύσεων ή καταργήσεων τμημάτων» ή «βίαιη ανακατανομή ακόμα και εκδίωξη μαθητών από το σχολείο που φοιτούν».

Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας τη σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στηρίζει ουσιαστικά τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. αναβαθμίζοντας το ρόλο τους με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων:

α) Νέα Δομή των ΕΠΑ.Λ. που εξασφαλίζει την παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων, αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση,

β) επαναλειτουργία των ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί και επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα,

γ) μεγαλύτερες δυνατότητες πρόσβασης των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,

δ) ίδρυση και λειτουργία τμημάτων μεταλυκειακού έτους- τάξης μαθητείας, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στους ενήλικες αποφοίτους των ΕΠΑΛ για μια πιο άρτια και ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα είσοδό τους στο χώρο εργασίας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ξεκινούν στη Βουλή οι συζητήσεις για τις αλλαγές στο Λύκειο και τη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Τι αναφέρει το τελικό πόρισμα του ΙΕΠ

Ολες οι αλλαγές στο Λύκειο και στις ΠανελλαδικέςΗ Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα συνεδριάσει την Πέμπτη 19/01/2017 με θέμα ημερήσιας διάταξης: ''Αναβάθμιση του Λυκείου - Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση''.

Η συγκεκριμένη επιτροπή θα έχει στη διάθεσή της και το τελικό πόρισμα που συντάχθηκε από τους επιστήμονες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και στο οποίο συνδέονται όλα τα πορίσματα που κατατέθηκαν ως σήμερα για τα θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων και αναδιάρθρωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο.

Τι αναφέρεται στο πόρισμα του ΙΕΠ

- Συνδέονται η γενική και η τεχνική εκπαίδευση, καθώς έως και την Α' Λυκείου τα μαθήματα θα είναι κοινά και θα απευθύνονται και στις δύο κατευθύνσεις (γενική και τεχνική εκπαίδευση).

- Η Α' Λυκείου εντάσσεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση, η οποία γίνεται 11ετής.

- Οι μαθητές από τη Β' τάξη του Λυκείου θα κάνουν τις εκπαιδευτικές τους επιλογές και θα κατευθύνονται στην τεχνική εκπαίδευση ή θα παραμένουν στη γενική με στόχο τα ανώτατα ιδρύματα.

Σχετικά με το νέο απολυτήριο που θα δίνουν τα σχολεία και στόχος είναι να αποτελεί το εισιτήριο της εισόδου των νέων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ προτείνεται:

- Τα μονόωρα μαθήματα σε όλο το Λύκειο σταματούν. Τα μαθήματα θα διδάσκονται καθημερινά δίωρα, ενώ στην κρίσιμη Γ' Λυκείου η διδασκαλία του κάθε μαθήματος θα γίνεται περισσότερες ώρες.

- Στο Λύκειο τα διδασκόμενα μαθήματα θα είναι λιγότερα από σήμερα. Στη δε Γ' Λυκείου αισθητά λιγότερα. Η τελευταία τάξη του Λυκείου μετατρέπεται σε τάξη «επιλογής»: Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών κατευθύνσεων και «μπουκέτων» μαθημάτων, ανάλογα με το επιστημονικό τους ενδιαφέρον, ενώ θα έχουν και ένα ή δύο μαθήματα κοινά για όλους.

- Στο τέλος της Γ' Λυκείου θα δίνονται εθνικού τύπου εξετάσεις σε λίγα μαθήματα (πιθανότατα τέσσερα), στο πρότυπο των παλαιών «Δεσμών». Ετσι, οι μαθητές της τάξης θα διδάσκονται όλοι ένα ή δύο μαθήματα υποδομής και στη συνέχεια θα επιλέγουν με βάση τα ενδιαφέροντά τους από ένα «μπουκέτο» τεσσάρων μαθημάτων «ειδικότητας» ανάλογα με την επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.

- Τα μαθήματα αυτά θα καθοριστούν σε δεύτερο επίπεδο από την Πολιτεία και τα αρμόδια Ινστιτούτα της και όχι από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

- Η είσοδος στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα γίνεται με βάση την επίδοση ενός υποψηφίου σε δύο ή τρία μαθήματα «ειδικότητας» και ένα ή δύο ακόμη μαθήματα κοινά για όλους. Αν ένας υποψήφιος δώσει τέσσερα μαθήματα «ειδικότητας», θα έχει τη δυνατότητα να κάνει συνδυασμό σχολών και επιστημονικών περιοχών.

- Το απολυτήριο θα λαμβάνεται με βάση τον ενδοσχολικό βαθμό και λιγότερο τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία όμως θα «μετρούν» για την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές που τους ενδιαφέρουν.

- Η Β' Λυκείου θα είναι μια τάξη μεταβατική, με στόχο να μπορέσουν οι μαθητές να επιλέξουν την επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.

- Η ενδοσχολική αξιολόγηση και στις δύο τάξεις θα συνεχίσει όπως γίνεται και σήμερα με τεστ τετραμήνων, ενώ θα αναδειχθούν βαθμολογικά οι εργασίες και τα projects.

- Δεν προτείνεται η λειτουργία ενός πρώτου «προπαρασκευαστικού» έτους στα ΑΕΙ, καθώς αυτό θα γίνεται στην τελευταία τάξη του Λυκείου και επιπλέον η αρμόδια επιτροπή δεν θέλησε να παρέμβει και σε θέματα λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης.

- Η εισαγωγή θα γίνεται σε σχολές των ανωτάτων ιδρυμάτων και όχι σε τμήματα, κάτι που κρίνεται λειτουργικά πιο εύκολο.

- Δεν υιοθετείται η εισήγηση για να δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές να επιλέγουν φοίτηση για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου ή Πιστοποιητικού Σπουδών.

- Στην επόμενη φάση το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα καθορίσει αναλυτικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα σε γυμνάσια και λύκεια και στα σχολικά βιβλία.

Με πληροφορίες και από ΤΟ ΒΗΜΑ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Επανίδρυση του Τμήματος Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού με έδρα τη Χίο

Εκτός τόπου και χρόνου το Πανεπιστήμιο Αιγαίου!Την αποδοχή της απόφασης της Συγκλήτου από το Υπουργείο Παιδείας και συνάμα την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος της Χίου, την επανίδρυση του Τμήματος Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού με έδρα τη Χίο εξήγγειλε ο γενικός γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο κ. Θεοτοκάς ανακοίνωσε την ευχάριστη εξέλιξη και την ένταξη του Τμήματος στη Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Το νέο πανεπιστημιακό τμήμα, κατά τον κ. Θεοτοκά, θα συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική πρόοδο του νησιού και κατ’ επέκταση της κρουαζιέρας, επομένως καθιστά αναγκαίες τις βελτιώσεις των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών.

Κατά πληροφορίες ο υπουργός Παιδείας Κων. Γαβρόγλου έχει ήδη υπογράψει την απόφαση, η οποία έχει πάρει το δρόμο δημοσίευσης στο ΦΕΚ.

Η ίδρυση του νέου Τμήματος είναι αποτέλεσμα διεκδίκησης πολλών ετών, καθώς ήδη από το 2007 είχε διατυπωθεί η ανάγκη λειτουργίας ενός ακαδημαϊκού Τμήματος, η οποία θα προσεγγίζει διεπιστημονικά την λειτουργία και ανάπτυξη του Τουρισμού στη χώρα μας και διεθνώς και θα επιφέρει πολλαπλά κοινωνικά, οικονομικά και πολιτιστικά οφέλη. Το Τμήμα είχε ιδρυθεί και το 2009 στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με το Π.Δ. 170/01.09.2009 (ΦΕΚ Α΄ 205), χωρίς ποτέ να ενταχθεί στο μηχανογραφικό δελτίο επιλογής για τις εισαγωγικές εξετάσεις, ενώ στη συνέχεια καταργήθηκε με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η απόφαση η έδρα του Τμήματος να οριστεί στη Χίο εδράζεται στην πρόσφατη απόφαση της Συγκλήτου. Σύμφωνα μ’ αυτή, η Σχολή Επιστημών της Διοίκησης, που εδρεύει στη Χίο, προσφέρει το πλέον πρόσφορο ακαδημαϊκό έδαφος για την γόνιμη ένταξη του νέου Τμήματος, παρουσιάζει ισχυρή συνάφεια γνωστικών αντικειμένων και διαμορφώνονται βέλτιστες ακαδημαϊκές προοπτικές διδακτικών και ερευνητικών συνεργειών με τα υπόλοιπα Τμήματα της Χίου, δεδομένης της εξωστρέφειας και διεθνούς επιστημονικής αναγνώρισης της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης στους αλληλένδετους τομείς της οικονομικής επιστήμης και διοίκησης επιχειρήσεων, ναυτιλίας, μεταφορικών συστημάτων και νέων τεχνολογιών.

Σημειώνεται ότι στην Χίο λειτουργεί ήδη επί δέκα χρόνια Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών για τον Τουρισμό. Εκεί λειτουργούν τα Τμήματα της Διοίκησης Επιχειρήσεων, Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών και Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, που διαθέτουν το ειδικό πανεπιστημιακό προσωπικό πού θα διδάξει τα μαθήματα οικονομίας και διοίκησης, τα οποία είναι απαραίτητα στο πρόγραμμα σπουδών.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις οι Πανελλαδικές 2017 - Αναμένεται η δημοσίευση της σχετικής απόφασης

Αποτέλεσμα εικόνας για Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις οι Πανελλαδικές 2017 - Αναμένεται η δημοσίευση της σχετικής απόφασηςΤην έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων της τρέχουσας σχολικής χρονιάς μετά την αργία του Αγίου Πνεύματος αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα δώσουν το πρώτο μάθημα των πανελλαδικών την εβδομάδα μετά την αργία του Αγίου πνεύματος, που θα είναι στις 5 Ιουνίου 2017.

Έτσι, οι μαθητές θα ολοκληρώσουν πρώτα τις ενδοσχολικές εξετάσεις τους και μετά θα μπουν στη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Η σχετική απόφαση έχει ληφθεί, ωστόσο μένει η επίσημη δημοσίευση της σε σχετική εγκύκλιο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλιο panelladikes24: Η συγκεκριμένη απόφαση που θα ισχύσει φέτος κρίνεται ορθή και λογική καθώς οι εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να έπονται της απόλυσης από το Λύκειο. Ωστόσο, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στη διαδικασία προετοιμασίας των υποψηφίων (κυρίως κούρασης και ψυχολογικής επιβάρυνσης) καθώς θα παραταθεί το διάστημα που θα πρέπει να βρίσκονται σε υψηλή ετοιμότητα. Όμως, δε μπορεί κάποιος να ισχυρίζεται ότι αδικείται αφού οι όροι διεξαγωγής των εξετάσεων είναι ίδιοι για τους φετινούς υποψήφιους.

Δείτε επίσης: Το Φεβρουάριο η υποβολή των Αιτήσεων - Δηλώσεων συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ολοκληρώνεται και η παράταση για τις αιτήσεις στο ΕΑΠ

Αποτέλεσμα εικόνας για εισαγωγή φοιτητών στα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ του ακαδημαϊκού έτους 2017-2018Λίγες μόνο μέρες απομένουν μέχρι τη λήξη και της παράτασης που δόθηκε για υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή φοιτητών στα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ ακαδημαϊκού έτους 2017-2018.

Παράταση έως 16/1 για υποβολή αιτήσεων στο ΕΑΠ

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις για την εισαγωγή φοιτητών στο ΕΑΠ.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.